Daugeliui žaidėjų veikiausiai pažystamas „force feedback“ efektas, lietuviškai daugeliu atveju vadinamas atoveiksmio funkcija. Jis pasireiškia tuo, jog naudojant žaidimų valdiklį specialūs jame esantys varikliukai generuoja virpesius arba pasipriešinimą, kurie padeda dar geriau įsijausti į veiksmą. Pavyzdžiui, prie kompiuterio jungiamą žaidimų vairą virtualiam automobiliui slystant sukti sunkiau.

„Society for Information Display“ konferencijoje bendrovė „Immersion“ pristatė technologiją „Touchsense“. Jos paskirtis – įdiegti atoveiksmio efektą į lietimui jautrius ekranus. Realybėje tai atrodytų taip: jei vartotojas spaudžia kokį nors mygtuką lietimui jautriame ekrane, jis piršto galiuku tai jaučia bei gali apčiupti ekrane rodomo mygtuko kraštus.

„Touchsense“ efektai įgyvendinami papildomo lietimui jautrų ekraną dengiančio sluoksnio dėka. Specialūs davikliai fiksuoja lietimo faktą bei perduoda informaciją impulsu generatoriams, kurie papildomo ekrano sluoksnio dėka kuria lietimo efektą.

„Immersion“ tikisi, jog naująja technologija pirmieji susidomės automobilių gamintojai. Juos gali sudominti galimybė naudojant „Touchsense“ patobulinti automobiliuose montuojamas navigacijos sistemas. Vairuotojui nereikėtų skirti daug dėmesio jų valdymui, jei mygtukus navigacijos ekranuose jis ne tik matytų, bet ir jaustų.

„Touchsense“ naudojantys įrenginiai turėtų pasirodyti prekyboje maždaug po metų. Technologijos diegimą gali gerokai pristabdyti nemenki kaštai. Jos pritaikymas vidutinio dydžio lietimui jautriems ekranams padidina jų kainą apie 50 JAV dolerių.

Na, gal ir neblogai, ypač jei kada nors šis daikčiukas pasirodys ir delninukuose bei Tablet PC kompiuteriuose. Turėtų būti patogu.

Beje, dar 1990 metais „Immersion“ buvo sukūrę pelę su atoveiksmio funkcija. Žaidėjams skirtas produktas susidomėjimo kažkodėl nesulaukė, na o originali idėja buvo palaidota stalčiuose. Vėl bandyti laimės pelių su atoveiksmiu rinkoje bendrovė neketina. O gaila – bent jau išbandyti toki pelėną būtų įdomu…