„Microsoft“ oficialiai pristatė „DirectX 12″ – naujausią aplikacijų programavimo sąsajos versiją. Ji pasirodys kitų metų gale ir bus suderinama su „Xbox One“, „Nvidia“ vaizdo plokštėmis pradedant „GeForce 400″ serija, „AMD“ vaizdo plokštėmis pradedant „HD 7000″ serija ir „Intel“ vaizdo plokštėmis su „Iris“ bei „Iris Pro“ lustais. „Nvidia“ atveju vaizdo plokštė turi būti „Fermi“, „Kepler“ arba „Maxwell“, o „AMD“ – „Graphics Core Next“ (GCN) architektūros.
Kol kas nepatvirtinta, ar „DirectX 12″ galės veikti kompiuteriuose su „Windows 7″ operacine sistema.
Pasak prezentacijoje dalyvavusių „Microsoft“, „AMD“, „Nvidia“, „Intel“ ir „Qualcomm“ atstovų, „DirectX 12″ žaidimų kūrėjams leis efektyviau išnaudoti turimus resursus. To bus pasiekta suteikus didesnę techninės įrangos kontrolę. Kai kurias iš „DirectX 12″ savybių jau naudoja „Xbox One“.
Kalbant apie „Xbox One“, buvo pademonstruota iš „DirectX 11.X“ į „DirectX 12″ perkelta „Forza Motorsport 5″ versija, veikianti asmeniniame kompiuteryje su „GeForce GTX TITAN Black“ vaizdo plokšte. Paruošti demonstracinei versijai prireikė keturių mėnesių. Žaidimas veikė 1080p raiška ir 60 kadrų per sekundę greičiu – identiškai originalui.
Skaidrės (24):
15 Komentarai
Deathsneak
Nice! mano 650 gales naudot dx12 bet tikekimes kad jis nebus tik W8 ir auksciau skirtas
cidas
Jaučiu su kokiais Win9 pristatys…
Evuxxx1235
Na idomu butu pamatyti ta zaidima kaip atrodis su DirectX 12
*Bl0gaz
Ar nvidia geforce gt 750m palaikys?
FanTaz
lol toks cia ir dx 12 …
cia realai suoptimizuotas dx 11 ir tiek, kitaip tarent dx 11.3
kokio velnio ji dx12 vadina tai man nesuvokema.
Darkmanas
Įtariu čia bus tas dalykas, dėl ko visi žviegdami puls pirkti sekančius Windows… NOT! Manau MS per daug gerai apie save galvoja. Tiek AMD, tiek Nvidia jau savo sprendimus, atskirus nuo MS daro, t.y. Mantle ir „firminiai“ OpenGL plėtiniai.
Fooxas
Ne, tai aišku, multithread supportas įkaltas toks kad iki 50% atlaisvina CPU, bet jo… Šūdas ne naujiena, ane?
seklas
Nemanau, jog viskas yra taip, kaip tu sakai. Čia priklauso kam skirti žaidimai. Jeigu žaidimų kūrėjai nusprendė kurti žaidimą Windows OS, tai be DirectX jie niekaip neišsisuka, o jeigu jie ir rastų kažkokią spragą apeiti jį, Microsoft greitai viską išspręstų savo naudai. Jeigu Mac ar Linux būtų populiarūs, tuomet kitas reikalas, bet šiuo metu, taip nėra, tad ir tas DirectX yra būtinas, o naujesnė versija vis vien geriau už senesnę. O bet kuriuo atveju pasirodys ateity visokie Crysis 4 ir kitokie galingi velniai, kuriuos norėdami žaisti būsim priversti turėti DirectX 12.
gor
Crysis 4 suksis ant mantle visas Cry Tek padalinys naudos mantle 🙂
Develop32
Rodos, kad interface ganetinai skirsis nuo Dx11, vien tai reikalauja naujo skaiciaus, nes varikliuose reik pridet nauja sviezia renderer backend, kai kokiam Dx11.1 palaikyt uzteko tik paeditint keliose vietose sena.
Nepamirskit, kad DirectX yra biblioteka programuotojam, ne zaidejam.
gor
Tai cia rimtas sposas 😀 FORZA 5 ant PC? nejuokaujat chebra? 😀
Darkmanas
Tai buvo labai svarbu iki ir įskaitant DX9 laikus. Tada nebuvo alternatyvių įvairių sričių bibliotekų, kurios veiktų Windows’uose taip greitai, kaip DX, bet pradedant su DX10 MS atsisakė krūvos anksčiau į DX įėjusių dalykų, tokių kaip DirectSound ar DirectPlay. Dabar DX yra praktiškai tik grafika, visa kita reikia programuoti per standartinius Windows metodus, kurie buvo patobulinti pakankamai, kad seniau DX buvusių komponentų nebereikia. Taip pat nesnaudžia ir atviro kodo judėjimas. Instaliuojant naujesnius žaidimus galima jų licenzijose rasti užuominų į visokius SDL, FMod ir pan. Tai yra multiplatforminės bibliotekos, kartais patogesnės programuoti už Windows metodus dėl to ir naudojamos, o nebūtinai siekiant tikrojo multiplatformiškumo. Tai, kartu su Mantle ir Nvidijos OpenGL bajeriais ir bus peilis, ne – kirvis – DX. (Nvidia ir AMD taip pat nepatinka, kad MS, o ne jie patys sprendžia, kaip turi tobulėti grafikos HW…)
Špyžius
Kartais skaitant Darkmano komentarus apima jausmas, kad jis one step ahead 🙂 Gerai, kad yra kas apšviečia giliau 🙂
Sawyer
Bet ar to užteks? Mantle veikia tik ant AMD hardware, DX12 – visur, kalbama ir apie mobilius įrenginius. Net dabar jau yra daugiau DX12 palaikančių plokščių nei Mantle. Jei feature set’as bus tas pats, visi developeriai, nors ir nemėgsta DX uždarumo, vistiek naudos DX12, nes jį turės daugiau vartotojų.
Be to, Microsoft uždarumas leidžia jiems geriau tvarkyti DX – nėra jokių partnerių, su kuriais reikia viską derinti. Bent jau pakolkas, DX yra žymiai tvarkingesnis, stabilesnis ir tobulesnis už OpenGL. Gal viskas pasikeis, kai tiek daug kompanijų susidomėjo OpenGL/Mantle, bet vėlgi – OpenGl žymiai atsilikinėjo nuo DX, nes jį tobulino daug skirtingų pusių, turinčių skirtingus interesus ir tikslus. Buvo istorijoje nemažai laikotarpių, kai GL turėjo geresnius feature’sus nei DX, bet visi vistiek perėjo prie DX, nes buvo mažiau susiskaldymo.
labasrytas93
Viskas priklausys nuo to, ka reiskia tas „bus suderinama“. ATI 4870 palaike Dx10.1, bet dalinai buvo suderinama ir su Dx11. Nors dabartiniu dx11 zaidimu su ja negalima zaisti, taciau kelios funkcijos visgi buvo „suderinamos“.
Labai noreciau, kad dx12 butu PILNAI suderinama su jau esamomis vaizdo pl., nes kitu atveju DX12 zaidimu tektu laukt keleta metu.