„Apple“ ketina nemenkai pasipelnyti ne tik iš puikiai parduodamų nešiojamų „iPod“ muzikos grotuvų, bet ir iš paties „iPod“ vardo.

Kompanija pasiūlė priedus „iPod“ grotuvams gaminančioms bendrovės įsigyti teisę vartoti produktų žymėjimui logotipą „Made for iPod“. Jo buvimas reikštų, jog priedas iš tiesų yra visiškai suderinamas su legendiniu „Apple“ grotuvu. Už teisę naudoti logotipą priedus gaminančioms bendrovėms tektų pakloti 10% juos pardavus gaunamo pelno.

Savo pasiūlymą „Apple“ aiškina atsiradusia būtinybe priedų „iPod“ grotuvams rinkoje atskirti pelus nuo grudų, nes šiuo metu pirkėjams siūloma per 400 įvairiausių aksesuarų.
Teisę naudoti „Made for iPod“ logotipą įsigijusioms bendrovėms „Apple“ žada padėti kai kuriomis techninėmis specifikacijomis, kurios galėtų praversti kuriant naujus priedus.

Priedus gaminančios bendrovės „Apple“ pasiūlymą vertina dviprasmiškai. Kompanijos „Belkin“, kurios gaminamų produktų gausu ir Lietuvos rinkoje, vyriausiasis vadybininkas Brian Van Harligen mano, jog „Made for iPod“ logotipas išties yra puikus būdas pažymėti ir išskirti iš gausybės priedų tikrai vertus dėmesio gaminius.

Kitos „iPod“ priedus gaminančioms bendrovės, „DVForge“ vadovas Jack Campbell nesutinka ir „Apple“ pasiūlymą laiko bandymu tvirta ranka sučiupti liberalią priedų grotuvams rinką.

Rinkos analitikai prognozuoja, jog „Made for iPod“ logotipą naudojančių bendrovių įmokos „Apple“ per metus galėtų atnešti apie 25 mln. JAV dolerių pelno. Neblogai. Na, panašu, kad ką jau ką, o uždirbti pinigus „iPod“ kuruojantis „Apple“ skyrius tikrai moka.

Toks prekinio ženklo pardavimas už dalį pelno populiarus žaidimų konsolių rinkoje. Jas kuriančios kompanijos nesikuklina už galimybę kurti jų konsolėms skirtus priedus ar naudoti logotipus atsiriekti nemenko finansinio kąsnio.