Iš mano mėgstamos serijos „ne apie kompiuterius, bet įdomu“. Visi puikiai žinom, kad dabartiniai automobiliai kompiuterizuotų sistemų sudėtingumu ne kažin kiek ėmė nusileisti pilnaverčiams „kompams“. Tik štai užduotys labai specializuotos, o joms reik ir specialios operacinės sistemos – „Windows“ juk nenaudosi.

Pirmieji iniciatyvos ėmėsi „Toyota“, dar balandį pranešė, kad pradėjo kurti automobiliams skirtą OS. Na o dabar ši iniciatyva sulaukė rimto palaikymo – prie bendrovės prisijungė dar devyni Japonijos gigantai. Kuriant naują automobilinę OS bendradarbiaus dar ir „Nissan“, „Honda“, „Denso“, „Toshiba“ ir kitos bendrovės. Projektas pavadintas „Japan Automotive Softwre Platform Architecture“ (JasPar).

Sumanymą parėmė ir valdžia – Japonijos Prekybos ir pramonės ministerija kitiems metams skyrė projektui 1 milijardą jenų („tik“ kokie 8,4 mln. $). Pirmųjų naujosios OS vaizdelių tikimasi tik 2009 metais, na o komercinis jos panaudojimas suplanuotas ne anksčiau nei 2010.

Nemiega ir europiečiai – BMW, „Mercedes“ ir kiti vietiniai gamintojai jau kitąmet nori pristatyti bandomąją savadarbės operacinės versiją.

Neabejojama, kad vieną dieną europiečių ir japonų automobilinės OS susitiks konkurencinėje kovoje. Kas laimės įsivaizduoti sunku, bet vien tai, kad iniciatyvos kurti automobilinę OS ėmėsi dvi stovyklos yra gerai – konkurencija skatina progresą. Nieko šiuo klausimu negirdėti tik iš JAV, Korėjos, Rusijos autogamintojų.