Kosmosas yra didelis, nelabai apgyvendintas ir pilnas resursų – puiki vieta plėstis! Todėl dauguma kosminių žaidimų yra vyksta tuo plėtros etapu, kai kosmose dar yra ir erdvės, ir laisvės. Tai kiek primena Amerikos laukinius vakarus (tik su mažiau genocido), tad kaubojiško roko ir didelių kosminių laivų žaidimas Rebel Galaxy (toliau – RG) yra visai natūralus.

RG mūsų protagonistas iš tetos gauna seną laivą ir mįslingas nuorodas, kur jos ieškoti. Atkeliavus į ribinę, įstatymo nelabai prižiūrimą sistemą, paaiškėja, kad teta buvo įsivėlusi į visokiausius dalykus. Kažkur gal net slypi ateiviškesni ateiviai nei tie, kuriuos gali bare sutikti!

Iš kitų kosminių žaidimų RG išsiskiria tuo, kad čia nebūsi naikintuvo – kosminės valtelės kapitonas. Ne, nors žaidime naikintuvai ir egzistuoja, tu pradėsi jau nuo rimto laivo, su bortų patrankomis ir bokšteliais. Ir laivai žaidimo metu tik didės! Laivo ginkluotės išskirstymas į bokštelius, bortų patrankas ir raketas yra kiek neįprastas, bet, laimei, bokštelių beveik niekad nereikės valdyti pačiam. Galų gale, čia juk didelis laivas, tai bus arba įgulos, arba kompiuterizuotų sistemų, galinčių perimti tavo nenaudojamos ginkluotės valdymą, darbas.

Mūšiai, kaip ir kiekviename kosminiame žaidime, yra labai dažni. Tiesa, juose labai nedaug taktikos. Gali nukristi borto skydas, tačiau, jei esi ne priešų tankumyne, gali greitai atsukti kitą. Be to, yra ir ribotas nepramušamas skydas, ir variklio užturbinimas. Derinant visas šias laivo galimybes egzistuoja visai neblogi šansai pabėgti. Tuo priešų laivai naudojasi dažnai, o tai ne tik erzina, bet ir paverčia mūšius šiek tiek vienodais. Su menkesniais parazitais bokšteliai gali susitvarkyti patys, tad dėl jų jaudintis nereikia.

O dėl ko jaudintis? Pavyzdžiui, dėl pakankamai vienodų misijų, kurių metu reikės daug skraidyti ir daug šaudyti. Gaila, bet įvairovės čia trūksta. Atsitiktinai generuotos misijos irgi panašios – ten tik kartais teks pabūti paprastu kurjeriu. Tačiau laisvu metu galima leistis medžioti premijų, invazijos flotilių, diplomatinių laivų, laužyti blokadas…

Kol tu užsiimi savo reikalais, frakcijos ir kosminės stotys gyvena savo gyvenimus. Turbūt nelabai logiškus, atsitiktinai generuotus, jokios strategijos nesiekiančius, bet, visgi, gyvenimus. Stotys patiria ekonominius pakilimus ar nuosmukius, skelbia viena kitai karą, patiria piratų blokadas, ir, svarbiausia, keičia prekių kainas.

Niekad neįsijaučiau į „X” serijos žaidimus, tad negaliu jų komentuoti, bet nei Freelancer, nei Darkstar One, nei jokiam kitam mano žaistam žaidime kosmine tematika prekyba nebuvo tokiu svarbu pajamų šaltiniu. Stotyje pirkdamas prekes gali matyti kainą, kuri palyginama su sistemos vidurkiu ir informaciją apie supirkimo kainas aplankytose stotyse. Informaciją, kuri buvo atnaujinta paskutinio apsilankymo metu ir gali būti gerokai pasenusi (žaidimas abstrakčiai seka dienų bėgimą kol skraidai kosmose). Rizika? Taip, bet juk kitaip būtų lengva ir todėl nuobodu!

RG yra gražus žaidimas. Iš kompiuterio per daug nereikalauja, bet kosmosą perteikia daugiau nei tik patenkinamai gražiai. Stotys yra gal kiek nuobodžios, bet laivai, ypač didesni už tave, atrodo įspūdingai ir įsimintino dizaino. Ir nepaisant to, kad žaidimas vyksta tik X ir Y ašyse, asteroidai, šlamštas ir naikintuvai yra išsimėtę ir Z ašyje. Žemėlapis irgi labai labai gražus, žadantis nuotykius, kurių galbūt ir nerasi. Yra ir malonių mažmožių – robotams-barmenams ant krūtinių nudažyta kostiumo, marškinių ir varlytės imitacija, ir panašiai. Garsine puse skųstis irgi negaliu – pokalbiai su veikėjais įgarsinti, o žaidėją visą laiką lydi atmosferiškas kaubojų rokas.

Rebel Galaxy yra smagus žaidimas, net atsižvelgiant į tik patenkinamą siužetą, nedidelę misijų įvairovę ar mūšių eigą. Kažkaip visuma aplenkia visokius tokius rūpesčius ir lengvai įkalbina skraidyti kosmose ir baidyti ateivius. Kad daugiau žaidimų būtų tokie nepretenzingai geri…