„Need for Speed“ – šis pavadinimas anksčiau reikšdavo didelį greitį, azartą ir svarbiausia – įdomumą, kuris mus prikaustydavo prie žaidimo ilgoms valandoms. Daugelis žmonių šį žaidimą traktavo kaip lenktynių žanro tėvą. „NFS: Porsche Unleashed“, „NFS III: Hot Pursuit“ jau įėjo į istoriją, kaip legendiniai lenktynių žaidimai. Bet tai buvo labai senai. Ne paslaptis, kad nuo „NFS: Underground„ serijos žaidimai tik prastėjo ir prastėjo, o paskutinis „Pro Street“ susilaukė daug kritikos ir prastų įvertinimų. Dabar, po metų pertraukos, „Electronic Arts“ išleido „Need For Speed: Undercover“. Bet ar ši, jau dvyliktoji dalis, sugrąžins „NFS“ serijai lenktynių tėvo vardą? O gal visiškai jį palaidos?

Po priedanga

Žaidime mums tenka policininko, kuriam liepta infiltruotis į kriminalinę Tri – City gaują. Jam visą laiką talkins detektyvė Chase Linh. Viską padaryti tikrai nebus paprasta. Gaujos nariai pradės įtarinėti žaidimo protagonistą. Žingsnis po žingsnio mes artėsime prie tikslo – sulaikyti nusikalstamą gaują, kurį pasieksime lenktyniaudami ir keldami savo reputaciją.

Kaip ir „Red Alert 3“ žaidime, čia visa istorija pristatoma video intarpais su tikrais žmonėmis. Matysime nebe žaidimo varikliuko filmukus, kurie buvo beveik padorūs, o tikrų žmonių suvaidintus intarpus. Skamba gerai? Cha, o atrodo tikrai prastai! Idėja tikrai nebloga, bet aktoriai yra prasti. Jie vaidina labai dirbtinai ir nuobodžiai. Nors aktoriai ir nekokie, bet pats filmukų stilius man labai patiko.

Wroom, wroom!!!

Po didžiulio fanų nepasitenkinimo dėl atimtos laisvės „Pro Street“ žaidime kūrėjai pasimokė, todėl „Undercover“ sugrąžins visą laisvę atgal. Kaip ir daugelyje „NFS“ žaidimų, taip ir čia yra vienas pagrindinis miestas, padalintas į keletą dalių. Miestas, kuriame galėsime lenktyniauti vadinasi „Tri-City“.

Kiekvienoje miesto dalyje susipažinsime su naujais veikėjais ir gausime daug užduočių. Nors miestas labai gražus, bet važinėtis po jį nėra jokios prasmės. Savo ekrane mes visada matysime, kokias lenktynes mums siūlo žaidimas. Norint į jas patekti, užteks paspausti rodyklę žemyn ir po kelių sekundžių lenktynės prasidės. Mieste nerasime jokių paslėptų parduotuvių ar panašių dalykėlių. Laisvė čia tampa visiškai nereikalingu dalyku.

Policija jau ilgą laiką „gyvena“ „Need For Speed“ žaidimuose. Ne išimtis ir naujausia šios serijos dalis. Čia mus policininkai vysis įvairiomis mašinomis: pradedant paprastais „trantais“ ir baigiant super automobiliais. Taip pat žaidėją gaudys ir oro pajėgos su sraigtasparniais. Nuo jų pabėgti bus tikrai nelengva. Bet labiausiai reiktų pasisaugoti ir „žemės pajėgų“ – policijos automobilių. Visa policijos sistema yra labai panaši į „Most Wanted“. Jeigu ji pagaus tave tris kartus su tuo pačiu automobiliu, teks su juo atsisveikinti. O tai įvyks labai retai, nes policijos dirbtinis intelektas gana prastas.

Auto salonas – atidarytas

„Need for Speed“ serija visada pasižymėdavo dideliu kiekiu licencijuotų automobilių. Ši taisyklė galioja ir „Undercover“. Žaidime yra didžiulis „garažas“, kuriame viskas tvarkingai suskirstyta į regionus. Viskas elementaru. Europos regione išvysime tik Europos šalių gamybos automobilius: „BMW“, „Porsche“ ar „Bugatti“. Japonija mums siūlo: „Nissan“, „Lexus“ ar „Toyota“. Na, o amerikiečiai, kaip visada, – daug „muscle automobilių“. Kiekvienos šalies atstovų automobiliai pasižymės vis kitokiomis savybėmis: vieni turės didesnį greitį, bet prastą valdymą, kiti – atvirkščiai. Tai suteikia žaidimui įvairumo.

Nors automobilių išties daug, smagiausias dalykas yra mašinų tobulinimas. Savo „ratus“ galėsime tobulinti tiek iš išorės, tiek iš vidaus. Ko gero, daugelis žmonių puikiai prisimena, kokia naujovė buvo tiuningas žaidime „NFS: Underground“. Tada buvo panaikintas gamyklinių automobilių išvaizdos stereotipas. Nors dabar tai tikrai nebėra naujovė, bet „Undercover“ turi tikrai gerą automobilio tobulinimo sistemą. Išorėje galėsime pakeisti beveik visas dalis, pradedant spoileriais, baigiant įvairiomis kėbulo detalėmis. Didelis tiuningo pasirinkimas leidžia mums sukurti unikalų savo paties automobilį. Bet, žinoma, šiais laikais viskas kainuoja! Už detales galėsime sumokėti žaidimo pinigais.

3 , 2 , 1 Startas!!!

Be jokių abejonių lenktynės – svarbiausias žaidimo aspektas. Čia galėsime pasirinkti tarp jau įprastų „circuit“ ir „sprint“ lenktynių ir keleto naujų, kaip „highway battle“ ar „outrun“. Šie du nauji lenktynių tipai tikrai pagyvina žaidimą. „Highway battle“, mes lenktyniausime tik ilgose ir mažai posūkių turinčiose autostradose. Patikėkite, tokiose lenktynėse greitis yra labai didelis. Kad ir kaip dramatiškai skambėtų lenktynių pavadinimas čia mums teks tiesiog įgyti tam tikro dydžio atstumą nuo priešininko. Na, o „Outrun“ rėžime reikės išsilaikyti priekyje priešininko nustatytą laiką. Bet „EA“ vis tiek pasišiukšlina ir čia. Kartais atrodo, kad pašaliniai eismo dalyviai neturi vairuotojo teisių, nes kažkokiu stebuklingu būdu sugeba susimėtyti ir padaryti avariją tiesioje vietoje ir tai įvyksta prieš pat mūsų nosį. Bet čia dar niekis palyginus su tuo, kad kartais vairuotojai tiesiog sustos viduryje kelio!!! Ir vėl tiesiai mums prieš nosį! Nors žaidimas yra iš tiesų labai lengvas, tokie dalykai tikrai nepakelia sunkumo kartelės, o tik gadina žaidimo įdomumą.

Dar viena įdomi naujovė yra „darbeliai“ (en. Jobs). Ši dalis man žaidime patiko labiausiai, nes čia yra sujungiami keli geriausi žaidimo aspektai kaip: policija, greitis ir vagystės. Taip, nors ir esame „užsimaskavę“ policininkais, mums teks vogti geriausius automobilius. Tai išties labai smagus darbas. Ne viskas taip lengva kaip gali pasirodyti iš pirmo žvilgsnio. Vien pabėgti nuo policijos neužteks. Kartais mes turėsime važiuoti itin atsargiai, nes „darbdavys“ norės, kad automobilis atkeliautų sveikas ir gyvas. Tai atlikti bus tikrai nelengva turint galvoje, kad visa miesto policija lips ant kulnų.

Už kiekvienas laimėtas varžybas ar „darbelius“, mes keliame savo „Wheelman“ reputaciją. Tai yra žaidėjo lygis. Keldami lygį gausime įvairiausių nuolaidų detalėms ir pan. Taip pat vienas iš įdomesnių dalykų yra vairavimo įgūdžiai. Po lenktynių mes gauname reputacijos taškų, o kartu su jais keliame savo vairavimo įgūdžius. Gaila, bet šis dalykas palengvina žaidimą, kuris ir taip yra labai lengvas.

Besileidžianti Saulė…

Prieš pradedant žaisti „Need For Speed: Undercover“ patarčiau užsidėti akinius nuo saulės. Nors buvo žadėta daug įvairiausių oro sąlygų, vienintelis dalykas, kurį aš mačiau, tai buvo saulė. Juokinga ar ne, bet panašu, kad „Tri–City“ yra miestas, kuriame yra tik labai ryškiai šviečianti Saulė. Tai dar vienas minusas.

Kita vertus, Tri-City sukurtas labai gražiai. Jame yra daug įvairiausių dangoraižių.. Nors atrodo, kad sukurti tokį miestą tokiam žaidimų milžinui, kaip „EA“ yra vieni juokai, čia vis tiek yra gausu problemų. Labai dažnai pastebėsite, kad pastatų tekstūros nespėja užsikrauti kartu su žaidimo eiga. Tai gali būti atleista tokiam žaidimui kaip „GTA IV“, kuriame miestas yra detalesnis ir daug kartų didesnis, bet „UC“ ši klaida yra tiesiog bjauri ir nepateisinama.

Dar viena ir, ko gero, didžiausia žaidimo problema – labai žemas kadrų per sekundę skaičius. Šis labai dažnai nukrenta iki tokio lygio, kad sunku suprasti, kas dedasi. Žaidimai, kaip: „Grid“, „Burnout: Paradise“, „Midnight Club: LA“ atrodo kur kas geriau nei „UC“ . Su tokia aibe problemų „Undercover“ sunkiai gali lygiuotis į aukščiau minėtus žaidimus.

„Farai“ ir plėšikai

Daugelio žaidėjų režimas šiame „EA“ žaidime yra tikrai smagus. Galėsime pasirinkti tarp įprastų lenktynių ir naujo „Farų ir plėšikų“ rėžimo. Reikia sutikti, kad šis yra labai smagus. Žaidėjas gali pasirinkti tarp tvarkos sergėtojų ir jos drumstėjų vaidmenų. Na, o esmė yra labai paprasta. Policininkai turi sugauti plėšiką, o plėšikui reikia pabėgti.

Apibendrinimas

Nors žaidimas nėra šedevras ir sunkiai gali lygintis su kitais šio žanro žaidimais, bet jis vis tiek turi savito patrauklumo. Istorija tikrai nėra kažkokia ypatinga, o ir vizualinė žaidimo pusė nėra labai patraukli, bet reikia pripažinti, kad „EA“ padėjo vieną žingsnį į priekį. Žaidimas tikrai geresnis už „Pro Street“. Bet ar šis žingsnis padėtas ne per vėlai?