„Audiosurf“ yra vienas iš tų žaidimų, kuriuos turi įsirašęs kompiuteryje bemaž visą laiką. Paprasčiausiai todėl, kad jis niekad nepabosta, dėka savo geimplėjaus, kuris priklauso tik nuo tavęs… ir nuo tavo pasirinktos dainos. Nemažai žaidėjų mėgsta žaisdami kompiuteriu klausytis muzikos, tačiau nėra daug žaidimų, apjungiančių šiuos du dalykus. Būtent tai atlieka „Audiosurf“. Čia nėra jokios istorijos ir jokių siužeto vingių, apart vingių trasos, kuria skriesi daugybę kartų.

Pačioje žaidimo pradžioje pasirenki veikėją – erdvėlaivį, tada katalogų naršyklėje išsirenki norimą dainą ir duodi kompiuteriui kelias sekundes sugeneruoti trasą, kuria teks skristi. Ekrane pasirodo trasos modelis, sudarytas pagal dainos skambesį bei tempą – jei daina lėta, trasoje ilgą laiką kilsi aukštyn, nesutikdamas itin daug blokų; tuo tarpu dainai pasiekus greitą vietą, staigiai imsi leistis žemyn, ir rinkti blokus taps sudėtingiau. Kaip tik nuo tempo priklauso, kokios spalvos yra blokai: lėčiausiu dainų metu jie šaltų spalvų – mėlynos, violetinės, greitesnių – geltonos, oranžines ir galiausiai raudonos. Kuo spalva „šiltesnė“, tuo daugiau taškų verta partija jos blokų.

Pagrindinis žaidimo tikslas valdant erdvėlaivį – išvengti pilkų trasoje esančių blokų, neperpildyti nė vienos iš trijų blokų eilučių bei surinkti kuo didesnę partiją (ar kelias partijas vienu metu) tos pačios rūšies spalvos blokų. Žaidime yra trys sudėtingumo lygiai, ir kiekvienam jų priskiriami specialūs „veikėjai“ – skirtingi erdvėlaiviai, atliekantys specifines funkcijas. „Pusher“ gali artėjančius blokus perstumti į kairę ar dešinę, „Eraser“ gali bet kuriuo metu ištrinti visus tam tikros spalvos blokus, „Pointman“ – paimti kelis blokus iškart ir panaudoti juos vėliau, ir taip toliau. Pasirinkimas – didelis, tad tikrai nebus nei nuobodu, nei sunku rasti sau tinkamiausią būdą žaisti.

Dar prieš pradėdamas dainą matysi, kiek taškų reikia surinkti norint gauti aukso, sidabro ar bronzos medalį, o žaidimo metu savo progresą apdovanojimų link gali sekti ekrano viršuje. Tačiau trasos pabaigimu viskas nesibaigia – pasibaigus dainai prie taškų sumos pridedami įvairūs „bonusai“. Keli pagrindiniai – nė vieno pilko bloko nepaėmimas, pridedantis net 30 procentų turimų taškų, bei „švarus finišas“, kada baigiantis dainai neturi nė vienos spalvos bloko.

Pagal dainą žaidime sugeneruojama praktiškai viskas – ne tik trasa, bet ir aplinkos efektai. Skambant dainai viskas taikliai „muša į taktą“ – ekrane pasirodo įvairios žvaigždės bei kitos pulsuojančios figūros, o trasa pagal tempą tai ramiai kyla aukštyn, tai greitai leidžiasi ar net sukasi į šoną, o kartais beveik apsiverčia, nuo ko gali net apsvaigti galva. Ne veltui prieš paleidžiant žaidimą atsiranda įspėjimas, jog žaisi būtina nesant mieguistam ir gerai apšviestame kambaryje.

Galima sakyti, kad pats žaidimas trasoje – blokų rinkimas – yra tik viena „Audiosurf“ pusė. Kita pusė atsiverčia pasibaigus dainai: „Steamworks“ sąsajos pagalba gali matyti geriausiai tam tikros dainos trasą įveikusius ir daugiausiai taškų surinkusius žaidėjus globaliu ar savo šalies mąstu, bei savo žaidimo draugų pasiekimus, o savo nuomonę apie dainą gali lengvai išreikšti komentarų lauke. Taip, „Audiosurf“ neturi tikrojo kelių žaidėjų palaikymo (apart žaidimo dviese tuo pačiu kompiuteriu) ir drauge su kitu žmogumi negali realiu laiku lenktyniauti toje pačioje trasoje, tačiau dėka itin detalios reitingų sistemos jį sunku pavadinti skirtą „vienam žaidėjui“, ir tai džiugina.

Naudodamasis „Steam“ taip pat gauni priėjimą prie 17-os pasiekimų („achievements“), dabar integruojamų į daugumą šia sistema platinamų žaidimų. Kai kurie – itin lengvi, pavyzdžiui „Royal Ride“, kuriame privalai gauti aukso medalį neperpildydamas nė vienos eilės, o prie kai kurių teks paplušėti – „Bauer“ reikalauja surinkti 24-is blokus vienu metu. Septyniolikos pasiekimų yra pakankama – jeigu užsiimsi jais, surinkti visus užtruks ne dieną ir ne dvi. Negana to, savo „Steam Community“ profilyje nuo šiol gali matyti, kiek procentų visų, nusipirkusių „Audiosurf“, yra įvykdę tam tikrą užduotį – vieno mygtuko paspaudimu gali palyginti pasaulio žaidėjų rezultatus su savuoju. Kaip ir kiekviename žaidime, pasiekimai yra puikus būdas pratęsti žaidimo gyvavimo laiką bei išnaudoti visas jo galimybes, ir „Audiosurf“ – ne išimtis.

Jeigu pritrūksi gerų kompiuteryje turimų dainų, kartu su „Audiosurf“ gauni visų „The Orange Box“ rinkinio žaidimų garso takelius, įskaitant garsųjį Džonatano Kultono „Still Alive“ iš Portal. Vis dėlto, daug įdomesnis būdas išbandyti naują muziką – „Audiosurf Radijas“, kas savaitę siūlantis kelis naujus kūrinius. Dainos „radijuje“ varijuoja tarp įvairių žanrų, tačiau net ir mažiausią eismą (blokų skaičių) turinčiuose kūriniuose matome žaidėjus iš viso pasaulio surenkančius kelis šimtus tūkstančių taškų, kas nėra lengva. Jei nori kompetetyvaus žaidimo, „Radijas“ – pati ta vieta. Net jei nepasieksi pirmos vietos pasaulyje, gali varžytis su kitais lietuviais. Tuo labiau, kad žaidžiančiųjų – išties nemažai.

Kartais blokų išdėstymas ne visiškai atitinka muzikos ritmą ir atrodo, kad trasa juda ne taip, kaip turėtų, tačiau tai nėra didelė problema. Svarbu tai, kad žaidimas gana sklandžiai veikia ant silpnesnių kompiuterių, kas aktualų „netbook“ naudotojams – išjungus visus minėtus efektus, matomus paveikslėliuose, matysi tik trasą, tačiau žaidimas bus daug sklandesnis.

Už 10 eurų nepasigailėsi, pasirinkęs būtent „Audiosurf“ – dėka pasiekimų bei taškų sistemos jis tikrai vertas savo kainos. Nusipirkai naują muzikos kompaktą? Dabar jau žinosi būdą, kaip įdomiai ir interaktyviai jį perklausyti. Žaidžiant ištisą dieną jis gali greitai pabosti, tačiau trumpiems prisėdimams „Audiosurf“ – pats tas.