Visi tų japoniškų RPG pavadinimai yra nieko verti. Bet štai Final Fantasy kažkaip skambėjo. Arba mums taip tik atrodė. Šiaip ar taip viskas ilgainiui subręsta. Senais triukais veteranų nepapirksi, o naujai kartai šita prarasta odisėja gal ir patiks… Man tik dvi pavardės užkliuvo iš visos košės, kurią užvirė Lost Odyssey: Hironobu Sakaguchi ir Nobuo Uematsu. Sakagučis, kaip skelbia reklaminės žaidimo afišos – yra Final Fantasy kūrėjas. Atsiprašau, skaitytojai, bet man jis paskutinėje vietoje. Šitas žaidimas nuo FF serijos nutolęs kaip Žemė nuo Plutono. O Uematsu, kurio kūrinių klausausi dar po FFX šiame žaidime padarė tik tiek, kiek buvo būtina. Ir aš jį puikiai suprantu. Kur dirba vien pinigai ir kostiumuoti besmegeniai dėdės tikrai nebelieka vietos fantazijai…
Apie nemirtingumą ir stagnaciją
Dabar mes esame visuotinės stagnacijos žaidimų rinkoje liudininkais. Visi, kas tik gali, čiumpa unreal trečio grafinį variklį ir kepa blynus pagal senai išbandytus savo šeimų receptus. Bet kai per ilgai valgai tą patį, tai maistas pradeda ne juokais įgrįsti. Vat būtent todėl aš ir laukiau Lost Odyssey – su viltimis, kad skonis bus naujas. Na bet kur tau… Kažkaip galvojau, kad čia nemirtingumas įgaus tikrą ir juntamą prasmę. Visai nesvarbu iš kur jis toks nemirtingas radosi ir kodėl… Tiesiog vienas Kaimas, kuris negali numirti. Bet ne, ne, ne. Nemirtingųjų yra keturi, (atsiprašau, kad išpasakoju pagrindines siužeto detales, bet kitaip neišeina – toks jau apgailėtinas tas siužetas) ir jie atvyko į Žemę iš kito pasaulio, kur visi tokie pat nemirtingi. Kad būtų dar banaliau ir durniau, tai jie visi kaip vienas praradę atmintį. O kaip ten iš tikrųjų viskas – išaiškėja žaidžiant. Tik kai išaiškėja, supranti, jog geriau nebūtų išaiškėję. Dar yra Gongora, jis taip pat priklauso nemirtingiesiems, tačiau yra pagrindinis žaidimo blogietis. Iš išvaizdos jis – idiotas. Geriausiu atveju galėjo tikti į antraeilius personažus, skirtus nuotaikai praskaidrinti, kaip tą puikiai darė generolas Kakanas (ar kaip ten jį…). Čia absoliučiai nėra jokio gylio, jokios rimties. Aš prisimenu kaip atrodė Seimūras FFX – nuožmus ir išdidus, kaip tikras blogietis. Viską galėjai išjausti kaip žaidėjas. O Gongora atrodo kaip kvailys. Toks jis ir yra, bet tai blogai. Tokie antrarūšiai idiotai kaip jis niekada nepajėgtų įgauti nemirtingumo statuso, bet žaidime tai net ne moralas. Tai tiesiog beprasmybė. Gaila, ar ne? Didžioji dalis personažų yra labai geri. Todėl apie juos vėliau. Prie istorijos dar norėčiau aptarti ir tas noveles, kurias iš japonų kalbos į anglų vertė tas pats žmogus, kuris amerikiečiams išvertė visas Haruki Murakami knygas („Avies medžioklė“, „Norvegų giria“ ir t.t.). Bet kai jas skaičiau (anglų kalba), vis tiek didžioji dalis jų nepatiko (viso yra 34). Tiesa, vienos metu apsiverkiau, bet ir tai daugiau dėl Nobuo Uematsu sukurtos muzikos, mat skaitant kartais įsijungia muzika, tekstą puošia įvairūs vaizdo efektai ir pan. Apsiverkiau. Dar ašara nuriedėjo pirmo disko pabaigoje, kai Kaimas surado vieną iš savo dukrų, kuri gimė vienais iš to tūkstančio metų, kuriuos šiame pasaulyje jau nugyveno Kaimas. Tokioje vietoje amnezija suvaidina teisingą vaidmenį ir sustiprina įspūdį. Su savo vaiku žaidimo eigoje susitiks ir mano mėgstamiausia žaidimo personažė Seth, bet čia jau nesiplėsiu. Apibendrindamas šią ilgą pastraipą galiu pasakyti tik tiek, kad pirmas diskas kūrėjams gavosi nuostabus. Antras taip pat labai geras, o trečias bei ketvirtas – nesąmonės. Ketvirtam, aišku, visi ieškos ir rinks daugybę smulkmenų po visą Lost Odyssey pasaulį, todėl ketvirtas diskas vien tokiems dalykams ir skirtas, bet apie tai irgi šiek tiek vėliau.
Apie įspūdį
Pradėjus žaisti – nebėra laiko atsikvėpti. Ir nebus, kol galų gale užbaigsite pirmąjį žaidimo diską. Pirmame diske įvyks svarbiausios pažintys. Omenyje turiu Seth, Janseną ir kovos sistemą. Šių trijų dalykų pilnai užteks, kad rautų stogą. Seth – niekur iki šiol nematytas moters personažas, kuriame gražu viskas nuo neįprastos šukuosenos iki apnuogintų šlaunų. Ji taip pat nemirtinga ir didžiąją savo gyvenimo dalį Žemėje prabuvo tikrų tikriausia pirate. Tai suteikia tokios gaivos, kokios nejaučiau po Suikoden laikų. Jansenas yra žaidimo juokdarys. Tačiau patikimas. Jo krečiami šposai yra kažkiek subtilūs, labai padeda kinematografiškoji žaidimo pusė, smagu žiūrėti ir atrodo viskas kaip gera kino juosta. Kovų sistema yra neginčijamas žaidimo arkliukas. Tai yra visas žaidimas. Kas nežino žodžių turn-based reikšmės – patariu užsiimti kuo nors kitu. Nes mane asmeniškai užknisa apgailėtini komentarai internetinėse parduotuvėse, kur vaikai, prisipirkę Lost Odyssey kopijų verkia ir sako, kad žaidimas sunkus vien todėl, kad nesugeba pereiti pirmojo boso… Bet ne esmė. Žaidime kovos labai gilios ir kruopščiai suprogramuotos, niekada nejausite nuobodulio, nes kiekvienoje teritorijoje galima tikėtis vis kitokių priešų modelių, o su jais teks ieškotis vis kitokių kovos būdų. Taip pat čia yra žiedo sistema. Labai naujas ir niekur iki šiol nematytas dalykas, kuris mums leidžia sustiprinti smūgio efektą. Todėl, kad paliepus kuriam nors veikėjui atakuoti, prasidės to veikėjo bėgimo animacija (išskyrus Sedą, jis naudosis šautuvais, todėl niekur nebėgs :)), o kad ji nepabostų ekrane įsijungs žiedas, į kurį turėsime patalpinti kitą žiedą. Nuo to, kaip mums pasisekė tą padaryti būsime vertinami „bad“, „good“ arba „perfect“ simboliais. Įvertinimas lemia labai daug ką, o taip pat ir azartą. Taigi būtent visi šie kiek aukščiau paminėti dalykai ir sukuria pirmąjį įspūdį. Kai manęs klausia, kas yra Lost Odyssey aš atsakau – Seth, kovos sistema ir Jansenas.
Apie veikėjų santykį
Galų gale žaisdami Lost Odyssey prieisite tokį tašką, kada jūsų „party“ vienu metu sudarys devyni žmonės. O kovos lauke gali stovėti tik penki, sudarydami dvi linijas – priešakinę ir galinę. Tie, kas stovi priekyje sudaro savotišką barjerą, kuris apsaugos stovinčius antroje eilėje nuo didelės žalos. Priekyje protingiausia statyti stipriausius, o stipriausi žaidime yra Kaimas ir Seth. Magai arba nepajėgūs kautis privalo stovėti užnugaryje. Bet čia iškyla problema. Nemirtingieji yra labai šaunūs, vos nužudyti po kelių ėjimų patys prisikelia ir t.t., tačiau jie nemoka nei vieno skilo. O mirtingieji jų moka į valias ir nuolat mokosi naujų. Todėl nemirtingieji kovų metų gali mokytis iš mirtingųjų įvairiausių skilų, nesvarbu ar tai būtų su kitų veikėjų gydymu susiję ar su kovos elementais. Bet kai matome, kad būtinai reikia turėti kovos lauke bent tris mirtinguosius, tuomet lieka tik du mirtingieji iš kurių galima mokytis kokius nors norimus sugebėjimus. Ir tai blogai. Nes pabaiga laukia liūdna: sėdėsime ketvirtame diske ir tol žaisime, kol visi nemirtingieji turės maksimalų sugebėjimų skaičių. O mirtingieji mokosi naujų iki pat, jei neklystu, 52 lygio. Taigi visų hardcore žaidėjų laukia smagus pasitampymas todėl siūlau iš karto prisipirkti alaus arba kitų gėrimų, traškučių arba šiaip užkandos ir nusiteikti rimtam kalimui. Beje, užsienio apžvalgų puslapiai mini, kad Lost Odyssey labai ilgai kraunasi. Tai nėra visiškai tiesa. Nebuvo taip, kad sėdėčiau ir keikčiausi, kad nepasikrauna. Dažniausiai dar nespėjus pasakyti keiksmažodžio jau galėdavau valdyti Kaimą :). Bet nutolstant nuo temos man labai nepatiko du vaikai, kurie atsirado žaidime. Kaimo anūkai :). Labai didelį įspūdį paliko tik pirmoji scena, kurioje jie pasirodė, o toliau tai tos jų durnos išraiškos, šnekos ir krečiamos visai ne vaikiškos nesąmonės pernelyg priminė Blue Dragon. Nors ne, Blue Dragon vaikai atrodė ir elgėsi geriau :). Dar užkliuvo dainos. Įsivaizduojate, būna žaidime visiškai ne į temą pradeda dainuoti :). Sėdi, žiūri kaip Jansenas neša malkas per sniegą ir girdi kaip kažkoks vyras plonu balseliu bando ištraukti ilgas natas. Eh… Įtariu, kad originalas (japonų kalba) skambėjo geriau.
Apie užuojautą
Dabar ar reikia XBOX360 turėtojams reikšti užuojautą?.. Tikrai reikia. Lost Odyssey buvo paskutinis tūzas šios konsolės kūrėjų rankose ir tas tūzas jokio įspūdžio niekam nepaliko. Na tūzas kaip tūzas. Nieko daugiau. Kas tyliai sako, kad Mass Effect buvo geriau – sakykit garsiai, nes tai tiesa. Bet Mass Effect jau tuoj iškeliaus į PC ir X360 ekskliuzyvų valanda pasibaigs. Dabar, kai visi Xbox‘o tūzai išdėlioti ant stalo… A, tiesa, dar bus Too Human. Jį kuria Silicon Knights (studija, puikiai pasižymėjusi Nintendo GameCube konsolėje: Metal Gear Solid: Twin Snakes, Eternal Darkness ir t.t.), tačiau viskas jau vis tiek nuspręsta. Xbox360 buvo daug visko žadėta. Dabar, pragyvenę atitinkamą laiko tarpą mes matome, kad tai neištesėta. PlayStation 3 poliui taip pat visko žadėta, o dabar žiūrėsim ar ištesės. Ekskliuzyvų karas turėtų būti įdomus. O dar įdomesnis galėtų būti menamas kompromisas tarp šitų dviejų stambių kompanijų (Sony bei Microsoft).
Apie faktus
Žaisdamas susirankiojau šiokius tokius faktus apie Lost Odyssey, kad patys galėtumėte lengviau pasidaryti sau bent jau kažkokį žaidimo apibendrinimą. Taigi Lost Odyssey yra naudojamas unreal engine 3 grafinis variklis. Jo dėka žaidime yra vietų, kurios atrodo pritrenkiančiai. Puikiai atlikti taip vadinami „dungeon‘ai“ (na nerašysiu gi urvai, požemiai :)), labai geri šviesos ir kai kurių magijų efektai, kai kur akį patraukia išties kokybiškos animacijos. Antra, žaidime skamba labai gražios (taip pat ir liūdnos) Nobuo Uematsu muzikinės temos. Kaimas, kaip personažas, nėra pakankamai išplėtotas (o pradėjus žaisti jau atrodė, kad jis – Squalo iš FF8 prototipas). Žaidime rinksime Kaimo ir kartais kitų pagrindinių veikėjų sapnus, kurie dėliosis į specialų katalogą „1000 years of dreams“. Didelė dalis novelių yra prastos, banalios, neįdomios, tačiau kai kurios tikrai paliečia tą jausminę žmogaus pusę. Tačiau tik kai kurios. Visi puikiai žinome, kad norint priversti kitą verkti reikia ir vaizdo, ir garso, ir pastangų. Vien skaitydamas neapsiverksi. Dar vienas faktas: žaidimą sudaro net keturi diskai, bet tai vis tiek nesutrugdys didžiajai daliai žaidėjų (turiu omenyje nusimanančius jRPG žanre) pereiti šį nuotykį per kokias 40-50 valandų. Žaidime iš viso yra 9 pagrindiniai veikėjai, kuriuos galėsime valdyti. Gera dalis jų yra tikrai įdomūs ir turi savo praeitį. Žaidimo istorija yra kiaura ir ją net nemalonu sekti; pagr. blogietis Gongora visomis išgalėmis stengiasi sugadinti bendrą Lost Odyssey vaizdą. Tarp kitko jo bukas veidas gadina ir europinės versijos žaidimo viršelį…
Vietoje išvadų
Taigi Mistwalker, galima sakyti, pasišiukšlino. Reputacija padarė savo, „hype‘as“ ne mažas, tačiau istorijos atžvilgiu tai tikrai labai toli nuo Final Fantasy. Netgi FFXII žaisti buvo įdomiau. Bet kas liečia patį žaidimą, tai čia vienas kokybiškiausių projektų šiandieninėje žaidimų rinkoje. Žaisti Lost Odyssey norisi ir kovoti arba blaškytis po pasaulį tikrai traukia, to niekaip nepaneigsi. Dėl to ir balo negalima rašyti itin žemo, bet visa kita – prastai… Sakė, kad Blue Dragon 2 jau kuriamas. Eh… Matau, kad aš čia nieko nepakeisiu, bet vis tiek tikiuosi, jog apie Lost Odyssey 2 mes neišgirsime.
40 Komentarai
NeVeRmInDe
aina sau gera grafika atrodo 😉 tik gaila kaip ir visalaik ne ant pc :/
ov3rl0rd
Kiek skaičiau CBL,tai liūdna istorija.Ir čia žiūriu,ašaros paminėtos.E417 emocijas sukėlė.:)
Dwėsk
geimas gal net lenkia FF serijos kai kurias dalis (na aisku ne 7 bet kitas tai tikrai) nes krc nesveikiausias game JRPG stiliaus
Living
o tik ant xbox 360 ???? nes jei nebus ant ps3 bus lievai
E417
Deja 🙂
WarCrafteris2
Nu tai bus pasirodo Eternal Sonata ant PS3 šiais metais. Na tada apsiskaičiavau, tik du ekskliuzyviniai JRPG ANT X360.
O čia apie Enchanted Arms
šiaip jis ir turėjo būt xbox ekskliuzyvu, bet deja netapo.
WarCrafteris2
Kolkas atrodo jog ant X360 yra daugiau JRPG nei Wii ir PS3 kartu sudėjus, net 4.
Beje E417 požiūris į žaidimus toks gan keistas. Iš šios recenzijos žaidimas mano manymu galėtų būti įvertintas 7,5 – 7,8, dėl pagrinde geros kovos sistemos, kiek iš čia supratau, nors Gametrailers rodė jog ir ta kovos sistema kaip JRPG žanro žaidimui nieko ypatingai super. Nu nesvarbu, bet čia žaidimas taip sukritikuotas, atseit galėjo būt geriausias yra įvertintas net 8,8 – tikrai gerai. Tada kas pagal E417 turėtų būt labai blogas ar labai geras žaidimas?
E417
Tekste minėjau, kad kovos sistema yra visas žaidimas 🙂 Daugiau klausyk gametraileris – pas juos story vertinamas 9,6. O čia storis vertas 5,0, sakau kaip lietuvis lietuviui.
Taip pat tavęs norėjau paklausti – kokie ten tie keturi jRPG ant xbox yra šiuo metu? Eternal Sonata yra ir ant PS3, todėl nesiskaito. be jo žinau tik du – Blue Dragon ir Lost Odyssey (nes visus tris turiu).
WarCrafteris2
Eternal sonata ant ps3?
Dar yra Enchanted Arms, tai jis atrodo yra ir ant PS3, O GAL ten ne JRPG?
E417
ajo, taip. Yra toks 🙂 sužiūrėjau dabar, tai enchanted arms you nuportintas į ps3. o eternal sonata dar daromas, šiuo metu ant ps3 jo nėra, bet bus.
taigi vis tiek tik du jrpg turim for x360 – blue dragon ir lost odyssey. o gal dar ką praleidau? 🙂
sharkiuz
O Kingdom under Fire: Circlet of Doom. Shitas nera jRPG?
E417
nea 🙂 tai hack’n’slash. koks nors tarkime N3 (ninety-nine nights) arba samurai warriors, arba warriors orochi irgi ne jrpg 🙂
WarCrafteris2
Neteko kamnors Enchanted Arms bandyt?
WarCrafteris2
Kaži naujų JRPG bus ant xbox360?
yankeeNY
Dabar kaip tik zaidziu…
Grafika galetu buti ir geresne…
Storyline ir veikejai yra super, tik Kaim galejo vilketi ka nors ir geresnio, is nugaros atrodo kaip boba…
Nezinau kas igarsino, bet Kaim sneka kaip emo. Nesu labai daug japonisku rpg zaides, tai turbut cia jau iprastas emo stilius…
Istorija irgi labai liudna, ypac yra tokia galimybe kaip „Dreams“, kai nuieini i kokia nors vieta ar pamatai kazka, Kaim pradeda atsiminti.
Yra apie 30 skirtingu atsiminimu ir visi jie yra liudni…
Kas uzkliuvo zaidime, kad yra kova po kovos, jei uzsiknisi kur nors ir nezinai kur eiti, gristant isijungia kovos rezimas. Vienam mape tu kovu buvo gal virs keliu simtu, kol galiausiai supratau kur eiti.
Yra tokia galimybe kaip flee (pabegti), bet jei esi hardcore zaidejas, tai kazkaip nesinori jos naudoti 😀
Dabar jau esu paciam gale, dar norejau surinkti kuo daugiau achievements, bet kazkaip jau nusibodo zaist, norisi kuo greiciau uzbaigti.
P.S.
Kazkas yra rases kituose forumuose, kad loadina ilgai. Galiu pasakyt, kad tai nesamone. Loadina viska greitai, tik buvo kelios vietos kad cut scene loadino gal 20s…
WarCrafteris2
Tai ko jau flee yra reikalinga savybė. Nes netikiu, jog net ir hardcore žaidėjas nežais to žaidimo ilgai, jei jame negalima nutraukt kovos, o ir tai išeina nevisada. Nes tos kovos gali labai nervinti. Tai čia kaip suprantu pilna tų random encounterių?
E417
Jo. Kaip ir senesniuose Final Fantasy žaidimuose čia yra random encounteriai. Tik tiek, kad pvz FF X-2 buvo įvairūs daiktai, kuriuos užsidėjęs galėjai padidinti tikimybę būti užpultas arba gerokai sumažinti. Čia tokių neteko surasti.
Newbie
taip, per didelis kiekis kovu yra vienas blogesniu dalyku zaidime, ypac kai esi pasiekes tos vietoves level riba ir is kovos nebegauni jokios naudos (nu neskaitant ten pinigu ar pns). Jei jau padarytos tokios ribos (kas is tikro yra gerai, nes negali pacioj pradzioj pabegt keliolika lvl i prieki ir paskui „cruisint“ per visa zaidima), jas pasiekus priesai turetu pult daug reciau.
Kasuga
Pritariu šiai apžvalgai, senokai sužaidžiau…story line’as tikrai neprilygsta jokiai ff daliai,viekėjiai tik Seth ir Janson yra idomus, (patiko Jansen juokeliai),šeip nera tikrai labai idomus zaidimas…
Enchanted Arms?ką galiu pasakyti…labai prastas…daug prastesnis nej lost visomis prasmėmis,grafika pasenusi,įgarsinimas labai šlykštus….nors ir esu jrpg fanas ir noriu isbandyti visus x’o rpg enchanted arms patariu net nebandyti…;)
BadBoy3y
aš turiu Enchanted arms, bet ant ps3, jau baiginėju. Tai žaidimas paremtas kovomis ir labai daug dialogų. Žaidimas yra tactic rpg, grafika geriausiai išryškėja vietovėse ir aplinkose, ypač kai lipi laiptais į pilį, labai gražu arba kai pasižiūri į žvaigždėtą dangų super. Veikėjai nėra labai išdirbti, dialogai tokie truputį crazy. Žaidimą vertinčiau apie 7 iš 10.