Dar 1987 metais pirmasis Warhammer 40k pasirodė kaip stalo žaidimo pavidalu. Ilgai laukti nereikėjo kolei jis išpopuliarėjo visame pasaulyje ir tapo vienas perkamiausių šio žanro stalinių žaidimų. 2004 metais pasirodė tuo pačiu vardu pasivadinęs realiojo laiko strategija Warhammer 40k: Dawn of War. Šis RTS buvo tikrai originalus ir gan įtraukiantis , kuriam kritikai tikrai negailėjo savo gerų atsiliepimų. Todėl nenuostabu, kad buvo išleisti du papildymai, tai yra „Winter Assault“ ir „Dark Crusade“. Šiai dienai sulaukėme trečiojo ir deja paskutiniojo papildymo – „Soulstorm“, kuris užbaigs W40k DoW serija.
Kaip jau žinoma, pačioje pradžioje W40k DoW turėjo išviso keturias rases – Space Marines, Orks, Eldars ir Chaos Space Marines. Išėjus pirmajam papildymui „Winter Assault“ buvo pridėta viena nauja rasė – „Imperial Guards“. Senosios rasės taipogi nebuvo nuskriaustos, nes jos gavo po keletą naujų karinių dalinių. 2006 metų pabaigoje išėjus antrajam papildymui „Dark Crusade“ buvo pridėta net dvi naujos rasės – „Tau“ ir (man labiausiai patinkantys) „Necrons“, kas jau sudarė iš viso septynias rases, kurios skyrėsi viena nuo kitos tiek savo išvaizda, tiek žaidimo stiliumi. Galiausiai dabar pasirodžius į dienos šviesą naujausiam papildymui „Soulstorm“, prie senųjų septynių kariaujančių pusių prisidėjo dar dvi, tai „Sisters of Battle“ ir „Dark Eldars“, kas jau sudaro išvis devynias rases, kaip strateginiam žaidimui tai yra gana daug. Tačiau daugelio nusivylimui mes šioje dalyje neišvysime taip ilgai lauktos „Tyranid“ rasės, kūrėjai turbūt ją pakeitė „Sisters of battle“, kas manau fanų atžvilgių yra nelabai priimtina.
Ankstesnysis papildymas „Dark Crusade“ pristatė naują campaign tipą W40k DoW sagoje, kuriame visas pasaulis išklotas kaip žemėlapis ir suskirstytas teritorijomis, kurias jūs tūrėjote užgrobti ir išvaryti kitas rases iš Kronus pasaulio. Šiame išplėtime šią idėja kūrėjai bandė gerokai išplėtoti, nes dabar mums teks kariauti ne vienoje planetoje, o visuose keturiuose! Jei dar to mažai, tai kai kurios planetos turį po savo palydovą mėnulį, kurį užkariavus yra gaunama papildomų bonusų savo armijai, kaip pavyzdžiui„Tau“ armija mėnulyje turį didelę patranką. 🙂
Įsijungus žaidimą ir praėjus visus tuos įkyrius žaidimų gamintojų logotipus patekau į menių, kuris nieko nesiskyrė nuo senesnių dalių, kas mano manymu yra gerai, nes tiems kas žaidė ankstesniais dalis nereikės ieškoti kur kas yra. Nekantraudamas įsijungiau „skirmish“ norėdamas išbandyti naujoves pateiktas „Soulstorm‘e“. Nusistatęs sau priimtinus nustatymus ir pasirinkęs „Dark Eldar“ rasę paleidau žaidimą. Pastebėjau, kad krovimo laikas žymiai išaugo. Ankstesniose dalyse man užkraudavo gal per 5-10 sekundžių, o dabar reikia laukti vidutiniškai apie puse minutės.
Kiek pažaidęs ir viską išbandęs su naująja rase padariau išvada, kad jie yra lyg „Eldar“ ir „Chaos“ mišinys. Įdomiausia „Dark Eldar“ savybė, ko neturi minėtosios pusės, kad jie gali pavergti nužudytų priešų sielas, kurias naudoja kaip resursus visokioms specialioms savybėms panaudoti: kaip antai atskleisti priešo teritoriją ir joje esančius visus nematomus unit‘us, arba paleisti „Corossion“ kuris sunaikins priešininkų šarvus. „Dark Eldar“ patiks tiems, kam patinka greitas atakos prieš varžovus, nes jie labai greitai gali pasistatyti bazę. Jų statybininkams tereikia pradėti statyt bazę ir ji daugiau pati susimontuos, panašiai kaip per „Warcraft 3“ su undead rase. “Dark Eldars“ kareiviai yra greiti, bet labai greitai mirštantis, todėl gaunasi geras balansas.
Nesunkiai sutriuškinęs priešus su „Dark eldar“, įsijungiau „Sisters of Battle“.Žaidimui įsijungus labai nustebau, nes jų pagrindinė bazė atrodė lyg kokia sinagoga. 🙂 Truputėlį pažaidęs daugiau susidariau įspūdi, kad „Sisters of Battle“ yra taipogi senesnių dviejų rasių mišinys, tai „Space Marines“ ir „Imperial Guards“, tik skirtumas tas, kad SoB yra religinės fanatikės, kurios už savo tikėjimą ir atsidavimą , kitaip negu „Dark Eldar‘ams“ renkant pavergtų priešų sielas, gauną tikėjimo taškų, kurie leidžia suteikti specialių galių kariniams daliniams ir galiausiai išsikviesti pačią deivę, kuri atrodo lyg koks arkangelas. Manyčiau kūrėjams reikėjo įdėti daugiau pastangų kuriant „Sisters of Battle“, nes jos tikrai nedaug kuo skiriasi nuo „Space Marines“: skirtumas tas, kad jos yra moteriškos lyties ir turi savo „tikėjimą“. Tankai ir tai kai kurie yra vienodi lyginant su „Space marines“, o kiti labai panašūs, tik kad modeliai skiriasi, o funkcija išlieka ta pati.
Su šiuo papildymu taip pat buvo pristatyta nauja karinio dalinio rūšys – lėktuvai. Visos rasės gavo juos, išskyrus „Necrons“. Kad ir kaip tie lėktuvai kietai atrodytu, bet jie tėra paprasčiausi lengvieji tankai, tik kad pakelti į orą. Jie tinka tik vienintelei taktikai – „Hit and Run“, kitu atveju jiems „šakės“. Asmeniškai aš nusivyliau jais, bet iš kitos pusės atsiveria didesnės taktinės galimybės, čia jau priklauso nuo žaidimo stiliaus.
Šiek tiek prasižaidęs skirmish‘e pagaliau įsijungiau „Campaign“.Mane labai nustebino vienas dalykas, kad paspaudus mygtuka „Campaign“ žaidymą krauna labai ilgai kol pasirodo kitas meniu, ir tas ilgai tikrai ne 20 ar 30 sekundžių, o net ilgiau. Manau kūrėjai turėtu šį „bug‘a“, jei išvis čia bug‘as, ištaisyti su ateinančiu „patch‘u“.
Pagaliau šiaip taip priėjus ligi pačio žaidimo „Campaign“ režime, man davė rinktis iš 9 rasių atstovų, taip vadinamu „Herojų“.Kiekvienas jų turėjo tam tikrų bonusų, kaip kad minėjau ankščiau „Tau“ turi didelę patranką mėnulyje, su kuri leidžia daryti „orbital strike“ ir nunešti visus velniop :p Pats campaign žaidimo stilius nepasikeitė nuo Dark Crusade. Žaidimas vyksta žemėlapio tipo lauke, kur stumdote savo armija, o puolant arba ginantis žaidimas vyksta realiuoju laiku, tai yra statote bazes, kareivius ir t.t. Visos 4 planetos išdėstytos viena už kitos. Norint patekti į kitą planetą, reikia užgrobti „Eldar‘u“ portalus, kurių yra visuose planetose. Kaip ir ankščiau kiekvienas žemės plotas turi savo bonusų, kad tarkim tie patys „Eldar‘u“ portalai, visgi dažniausiai bonusas būna „Royal Guards“ kareiviai, kurie yra šiek tiek galingesni negu paprasti kariai. Žaidimo principas iešlieka tas pas, išnaikinti kitas rases ir būti vienu vieninteliu planetų valdovų, kas galiausia greitai pabosta, nes tenka daug kartų kariauti nereikšminguose kovose, kol prisikasite ligi priešų pagrindinės tvirtovės. Sunaikinę ją jūs pašalinsite kovojančią pusę iš žaidimo, tada vėl nuobodžiai brausitės ligi kitos tvirtovės, ir taip ligi pat campaign žaidimo galo.
Herojų tobulinimo formulė liko nepakitusi. Už tam tikrus nuveiktus žygdarbius jūs gaunate po 1 tašką, už kurį galite pirkti „Wargear“, kuris gerokai sustipriną jūsų herojaus galimybes. Galiausiai viską ištobulinus, tai su keliais kareivių būriais ir herojumi visą priešų armija gali sunaikinti akimirksniu. Smagu žiūrėti tada, kai tavo armijos vadas visus daužo į visas puses ir niekas negali pasipriešinti.
Žaidimo apipavidalinimas nepakito nuo praėjusių dalių. Grafika daugeliui gali pasirodyti jau kiek pasenusi, nes DoW 40k Soulstorm naudoją 2004 metais sukurtą varikliuką, bet animacijos ir efektai išliko nuostabūs, tik kūrėjau galėjo daugiau padirbėti prie „Dark Eldars“ ginklų skleidžiamų efektų, nes atrodo kažkaip keistai kai šaudo iš juodos linijos su violetiniu atspindžiu. Žiaurumas taip pat niekur nedingo, po didelio mūšio tik ir telieka kraujo klanai su kareivių nutrauktomis galūnėmis.
Žaidimo garsas smarkiai ausų nepjauna. Muzika išliko visiškai tokia pat kaip ir praėjusioje dalyje. Bet vienas dalykas man nepatiko, tai kareivių balsai kurie pasidarė labai įkyrus. Jie kartoja ir kartoja tą pačią frazę kas kelias sekundės, taip ir norisi išjungt garsą ir pasileist winamp.
Pabaigai galiu pasakyti, kam patiko ankstesniosios dalys, ši tikrai jūsų nenuvils, nes dvi naujos rasės, naujai senas campaign tikrai įnešė naujų galimybių, o ir be to jums nereikės pirkti visų dalių iškart norint žaisti su visomis 9 rasėmis, nes šis papildymas yra standalone, kas reiškia jog visos rasės bus šiame papildyme, tik norint žaisti internete, reikės ankstesnių DoW dalių CD-keys. Su malonumu tikiuosi, kad kūrėjai neužmirš Warhammer 40k serijos ir pradžiugins mus naujais kūriniais.