Dead Space 2… Dead Space… Pirmoji dalis paliko mane apšalusią, išsižiojusią ir visaip kaip ištaškytą nekromorfų įsiučio. Visa tai buvo nauja, nepatirta. Šiurpas einant per negyvus kūnus, jausmas, kad esi vienas prieš visus. Dead Space išspardė užpakalius taisyklėms ir padarė tai, ko niekas nesitikėjo. Abejingų neliko.
Antroji dalis yra kitokia. Žinoma, neapsakomai žavus Aizekas Klarkas vis dar tebėra pagrindinis veikėjas. Prie ano žaidimo jį pritempia siužeto linijos ir tie patys nekromorfai. Na, gal dar ir tai, kad jį visi velniškai nori išduoti, o nuo puolančių monstrų vėl ginsimės per dešinįjį Aizeko petį.
Dead Space 2 yra… Labai atmosferinis. Tai kaip atmosferiniai ledai. Visa aplinka, neperdedant, yra tobulai sukurta. Tai šių laikų grafikos etalonas. Žengti pirmuosius žingsnius joje yra tikrai gera. Atrodo, visi prisiminimai iš Ishimuros, laivo, kuriame vyko praeitos dalies veiksmas, atgyja, vaikštai po Tau tokį pažįstamą pasaulį.
Nenoriu pernelyg nuklysti į savo sentimentalius prisiminimus apie tai, kokie šilti jausmai paėmė, kai vėl patekau į žaidimą. Keista gali pasirodyt gi, kad siaubekas sukuria man tokią šilumą žaidžiant. Kaip kažkada esu sakius Karlotikui, kad Dead Space 2 man panašus į siaubo Mass Effect. Todėl papasakosiu,kas atsitiko po to, kai Aizekas pabėgo iš Ishimuros, su mirusia drauge ant galvos.
Atrodo, kad jau laive, bėgant iš Ishimuros, Aizekas atsijungė ir atsibudo tik po kiek laiko ligoninėje. Ten iškilo keli prisiminimai apie buvusią merginą Nikolę ir jis vėl atsijungė. Atsibudo daužomas į veidą Franko, Dead Space 2 priešistorės – Dead Space Ignition – pagrindinio veikėjo. Aizekas surakintas tramdomaisiais marškiniais, tačiau prieš išsilaisvinant, Franką iš nugaros užpuola nekromorfai ir jis pats virsta vienu iš jų. Jau nuo pirmos žaidimo minutės Aizekas turi kovoti už savo gyvenimą.
Nuo pradžių abi žaidimo dalys išsiskiria. Nepasakyčiau, kad pirmoji dalis prasidėjo labai saugiai, tačiau antroje Tu bėgi surakintom už nugaros rankom ir jauti mirties alsavimą už nugaros. Viena, kai Tavo rankos laisvos ir gali dargi užvošti kam nors, tačiau visai kita, kai karštligiškai maigai pelę, užsukęs ten, kur praėjimo tikrai nėra.
Kita vertus, tik pirmieji keli skyriai ir bus tokie apybaisiai, kad muš prakaitą kaktoje. Po to, kaip ir pirmoje dalyje, apsiprantama su išgąsčiu ir lieki vėl tiesiog Tu ir geras žaidimas.
Siaubo žanro žaidimai žengia ant plonos linijos. Nukrypus į per dideles fantazijas be ribų staiga gali tiesiog norėti grožėtis viskuo ir spjauti į siaubą. O tuo labiau į emocijas. Kokios gi emocijos žaidžiant siaubo žaidimą?
Dead Space 2 čia yra labai geras. Jis daug jausmingesnis, emocionalesnis, stipresnis. Išvystyta ne tik Aizeko istorija, tačiau ir kitų šalutinių ar netgi labai šalutinių veikėjų. Atsiranda papildomi veikėjai ir, aišku, ta saldi išdavystė! Susipina gyvatynas, vėl kažkas kažką rezgia. Minusas tik tas, kad nebelieka tokio stipraus „Aizekas prieš visatą“ principo. Nors žaidimas tebėra linijinis, reikia bėgioti nuo taško A iki taško B kaip ir ankščiau, tačiau gana dažni skambučiai ir vaizdas Tau prieš akis parodo, kad Tu nebe vienas.
Tačiau tas šalutinių istorijų vystymas suteikia tiek jausmo! Žaidimo eigoje beprotybė randamose kasetėse vis auga. Nuo paprastų ataskaitų apie dieną darbe iki fobijų vaikščioti vienam koridoriais. Beprotybė auga kartu su Aizeko beprotybe, o gal tiksliau viskas Aizekui pradeda slysti iš po kojų.
Visa tai sukuria Aizeką kaip liūdniausią ir labiausiai nusivylusį protagonistą visoje žaidimų istorijoje. Jo geriausias draugas beprotis, buvusi mergina nekrofiliškai persekioja jį ir stengiasi užvaldyti protą, o paties Klarko paskutinius proto likučius drasko kaltės jausmas. Haliucinacijos, aplankančios išvargintą protą, buvo vienas mėgstamiausių dalykų žaidime.
Iš tikrųjų, turbūt per daug pradėjau kalbėt apie emocinį žaidimo pagrindą. Reikia paminėti ir tai, kad Aizekas dabar daug stipresnis, greitesnis. Gali ištaškyti nekromorfo kūną su plikais kumščiais, kartais tai netgi efektyviau, nei plasma cutter‘io pyškinimas iki įkaitimo.
Aizekas tampa tikru blogiuku bepročio akimis. Jis valdo situaciją. Ir ne be reikalo. Atrodo, tik taškant nekromorfų kaukoles jam palengvėja. Jis jau yra su jais susidūręs. Pirmoje dalyje tebuvo į kažkokį pragarą patekęs inžinierius, nedrąsus, išsigandęs, tačiau dabar jis tris metus iškentęs žmogus, kuris nebeturi ko prarasti. Aizekas stato savo gyvybę ant kortos, rizika jaučiasi, jis gali skverbtis kiaurai sienas ir nekromorfus.
Ginklai išliko tie patys, jų naudojimo principas taip pat nepasikeitęs. Tačiau labiausiai patiko tai, kad plasma cutter‘is buvo iš serijos „Pasidaryk pats“. Pirmame skyriuje iš kelių dalių reikėjo jį susijungti. Geras jausmas! Kiti ginklai randami parduotuvėje, juos reikia atsirakinti su schemomis, išsimėčiusiomis visame žaidime. Ginklų tobulinimas išliko vėl gi toks pats – darbastalyje pasirenki, ką nori tobulinti.
Menkas mano pastebėjimas dėl ginklų: šįkart žaidimą pereiti vien su plasma cutter‘iu gal ir galima, tačiau labai jau sunkiai. Ginklų įvairovė yra kur kas labiau išnaudojama.
Išvis, Dead Space 2 labai puikiai susitvarko su dalykais, kurie pirmoje dalyje nebuvo išbaigti. Ankstesnis žaidimas buvo tarsi eksperimentinis šuniukas, išleistas apsiuostinėti. Antroje dalyje ypač sužiba ankščiau iki galo neišnaudota zero gravity galimybė. Vietoj to, kad Aizekas sudėtingai šokinėtų nuo vienos sienos prie kitos, kaip kokiam RuneScape‘o quest‘e, jis gauna lyg ir mini varikliukus kojose, kurie jam padeda judėti erdvėje. Žaidimo lygis tampa iškart sudėtingesnis, ypač tiems (man), kurie sunkiau gaudosi erdvėje. Tad viena misija erdvėje tapo man stulbinančiu pragaru.
Bet pala, dabar pasakysiu turbūt geriausią pokytį! Žaidę pirmą dalį turbūt prisimena, kad veiksmas Ishimuroje vyko, kaip aš vadinu, gėlytės principu. Pagrindinė stotis yra žiedo viduryje, o Tu vaikštai žiedlapių briaunomis vis į centrą. Čia šito nebeliko! Aišku, aplinka kardinaliai nepasikeitė, tačiau vietovės tapo daug įvairesnės. Girdėjau, daug žmonių siaubekuose bijo mažų vaikų? Po šio žaidimo aš jų nekenčiu visiškai.
Turbūt jau minėjau, kad žaidimas, kaip ir pirmoje dalyje, išliko linijinis. Reikia vaikščioti iš vieno taško į kitą. Tai, vienaip ar kitaip, perteikia žaidimo dvasią. Tačiau siužetas šį kartą pabaigoje yra kiek banalokas ir klišinis, kas mane kiek nuvylė. Ne, jis nėra banalus jau nuo pradžių. Šokiruojančių ir šiupuliuojančių pavienių dalykų išlieka iki pat galo, tačiau tas išdavystės momentas taip ir kala visada galvon: ne, nu tai tipo ir vėl?!
Video intarpai čia buvo įspūdingi kaip niekad! Vien jau dėl jų būtų verta pereiti visą žaidimą. Siužeto vingiai taip pat įdomūs. Tačiau nebeliko įspūdingų didelių monstrų kovų. Liko viena nuvalkiota žaidimo anonsų kova ir dar vos kelios. Net pati pabaiga nebuvo tokia šokiruojanti ir grandioziška, kaip kad buvo galima tikėtis palyginus su visu likusiu žaidimu.
Tačiau visas žaidimas yra grandiozinis! Beje, nepaminėjau fakto, kad šioje dalyje yra ir daugelio žaidėjų režimas. Apie jį pakalbėti taip pat reikia, nes tai visai atskiras dalykas nuo žaidimo.
Kelias dienas po žaidimo įsigyjimo mačą rasti buvo gana sudėtinga, tačiau jau po geros savaitės viskas susitvarkė. Daugelio žaidėjų režimas nieko unikalaus pasiūlyti negali. Tiesa, yra velniškai smagu matyti visus aizekus nekromorfo akimis, išbandyti jų galias, tačiau tai ir yra viskas. Ten tėra skerdynės pavadimu „Išlik tas kelias minutes gyvas“. Aišku, žaisti yra smagu,tačiau nemanau, kad Dead Space 2 multiplayer režimas pakeistų COD, nes tai yra visai skirtingos kategorijos žaidimai. Siaubą tepalikim Dead Space‘ui, o pasišaudymus tokiems kaip COD.
Tačiau Dead Space vienam yra toks geras žaidimas, kad net neturi kilti abejonių, ar žaisti jį ar ne. Gal jis neišgąsdins kiekvieno, tačiau bet kuris turės sutikti ir pripažinti, kad šis žaidimas yra geras ir kokybiškas. O jei nepripažins, aš kaposiuos su juo iki paskutinio kraujo lašo.
Dead Space 2 yra daugiau nei siaubo žaidimas, nors šį kartą gal labiau veiksmo tipo. Tai žaidimas, kuris pasako vieno žmogaus istoriją ir nupasakoja siaubą, kurį jam teko patirti. Kaip kartą skaičiau, kiekvienam tam tikras žaidimas turi būti skirtas. Manau, Dead Space 2 yra žaidimas, kuris turi būti skirtas Tau aukštesniųjų jėgų, tarkim lemties, jei nori pajausti visą jo vidinį grožį, po sienas nutėškusiais kraujais. Tiems, kuriems žaidimas nėra skirtas, turiu pasakyt, kad tai yra geras ir kokybiškas žaidimas. Vieni čia gali rasti tik nublizgintą grafiką, kiti kažką daugiau, tačiau po peržaidimo abejingų neliks, kaip ir po pirmos dalies.
Kita vertus, nors po šio žaidimo ir įsimylėjau galutinai šią seriją, nesusilaikysiu nepasakius, kad iš antrosios dalies jau buvo išspausta praktiškai viskas. Kadangi išbandyti daugiau naujovių kūrėjai pabūgo, o tik viską gludino iki tobulybės, žaidimas gali būti per daug užkankintas. Todėl kiek nusiminiau išgirdus, kad gali pasirodyti nauja žaidimo dalis., nors turbūt negalėčiau apsakyt žodžiais, kaip labai jis man patiko.
41 Komentarai
PATR10T
O as galvojau, kada *Nemigos* bent viena apzvalga pasirodis pagrindiniame puslapyje(virsuje, tarp pagrindiniu apvalgu). Gera bei kokybiska apzvalga.:) Bet kadangi pirmasis DS man nelabai „klijavosi“, tad sia dali nelabai norysi ismeginti, bent jau artimiausiu metu…
*Nemiga*
(u) Ar tik ne Tu twitter’yje rašei, kad bandei DS ir žiauriai nepatiko? : D Šiaip turiu net ir aš pripažint, kad antroje dalyje siaubo nėra tiek daug, gal tik pirmi chapter’iai bus baisesni, po to apsiprantama/šiaip nėra baisių vietų.
Čia yra daugiau veiksmo, galingų veiksmo intarpų, kuriems vykstant būna toks ‘Wooooahh’. Kaip Agnyz sakė savo blog’e, dabar tai dar ir yra tiesiog geras žaidimas, tad manau, kad turėtų ir šiaip patikt labiau nei pirmoji dalis.
PATR10T
Na, as ne tik bandziau bet ir iveikiau, DS man yra tiesiog nepriimtinas, kaip Tu pasakytum – ne man skirtas. Kaip ir Zadex rase, kad iveikus nors viena chapter’i daugiau zaist nesinori, bent ta diena. O del DS2, is apzvalgos suprata, kad labiau patiktu, mes megstu labiau linijini gameplay’u, o kai dar pateikiami veikejo isgyvenimai – tai tik geriau.
Nowitzki
Ujujui kaip saldu :-]
Meshqis
Jis visiškai kitoks negu pirma dalis. Galima ir nuo to pradėti.
Klarkas pirmą kartą prabyla. Kaip pirmoj dalyje girdėjai jo aimanas ir riksmus, tai dabar girdi visai ką kitą. Darstiškas pasikeitimas ir manau daugeliui jis ne prie širdies.
Bejėgiškumo atmosfera. Pačios pirmos žaidimo minutės. Kažkur tai matyta. Ogi Silent Hill 2. Bet ten atmosfera buvo pertekta daug geriau, nors ir valdomas veikėjas nebuvo nei supančiotas, nei kaip kitaip suvaržytas, o efektas buvo kurkas didesnis.
Pigus tamsos triukas. Ten gal elektrą taupo kas? Ar bando kažką užmaskuoti (grafinius trūkumus). Jokio baimės jausmo šitas „triukas“ neįvaro (juk turi ginklą rankoje), bei parodo koks nevykęs yra Klarko žibintuvėlis pritvirtintas prie jo ginklo. Gal laikas pakeisti elementus?
Žaidimo apdovanojimų sistema nekokia. Nenuteikia žaisti antrą, ar trečią sykį. Jokio skirtumo, ar pereisi ant sunkiausio lygio (šitas lygis nesveikai sunkus) žaidimą, ar lengviausio, bet vistiek gausi vos ne indentiškus kostiumus. Tai koks tikslas stengtis? Dėl garbės? Ir dar… Kodėl neįmanoma prasukti filmukų? Nauja mada versti žaidėją juos žiūrėti iš naujo ir iš naujo? Bent jau mano akimis labai didelis minusas BET KURIAM žaidimui.
MP. Išvis, jis mane nervina, kai yra brukamas į visus be išimties žaidimus. Jokio skirtumo, ar serija visada buvo SP, ar atvirkščiai. Nors gerai tai, kad kūrėjai nepriverčia dirbtinai jo žaisti (su pasiekimų sistema).
cAlllipo
Labai jau fanboy’iška (turbūt fangirl’iška šiuo atveju) apžvalga. Visur šikčioji koks žaidimas nuostabus, o apie žaidimo trūkumus nelabai ką ir beradau. Išvis, nelabai žinau, kaip galima vertinti siaubo žaidimą 9.5, jeigu jame beveik nebuvo siaubo? Siaubo reiškia tai, kad viduriai drimba lauk iš tavęs, nes išsigandai taip, kad nuo kėdės vos nenusiritai, o ne „Vaje, koks mielas išgama.“. Vien dėl to ir nevertinčiau šito žaidimo kaip siaubo žanro atstovo taip gerai, kad jis nedaro to, ką turėtų daryti. Bet kaip standartinį action game vertinčiau labai gerai.
parlitq
9.5 ne 8.5 galbut 😉
Meshqis
Man asmeniškai siaubo žaidimas asocijuojasi su tuom, kad jį pažaidęs bijai toliau eiti, nes nežinai kas bus. Bijai vėl žaidimą įsijungti, nes nuo tos minties šiurpas krečia. Bijai kekvieno šešėlio… Vat toks yra RE remake. Ten tikra žodžio prasme galima kelnes prikrauti.
DS2 netgi specialiai žaidžiau naktį, vienui vienas, garsiai, kad efektas didesnis būtų. Ir nieko. Net jokių panašių jausmų, kai pažaidi RE. Ir dar tos kvailos klaidos, kai monstras esantis kitame lygyje negu tu meta šešėlį per sieną. Tai tikrai siaubo neprideda. Gal net atvirkščiai. O juk gerai žinom, kad EA mėgsta žaidimus kepti, bet juos taisyti- nelabai.
*Nemiga*
Na aš jau pastebėjau, kad apie šį žaidimą visi arba labai piktai, arba labai gerai rašo. Na, mano atveju, tai bus gerai. Fan girl’iška, manau, būtų galima sakyti tada, kai jaustum, kad nuo praeitos dalies žaidimas atitrūko ir tapo prastesnis. Sakyčiau, kad jis kaip tik patobulėjo.
Galimybės, kurių pirmoje dalyje tik buvo duota paragauti, dabar išnaudojamos kur kas geriau.
Aišku, aš jau rašiau, kad žaidimas nėra toks baisus, bet čia jau tik Tavo ir kelių nuomonė, kad jis VISAI nebaisus : ) Bent jau pirmuose skyriuose, kai be ginklo strikinėjau, buvo tikrai nemažai efektų baisumo.
Man labai patiko, kad dabar žaidime labiau atskleidžiamas ir pats Aizekas, jis labiau patobulėjęs. Kaip kad Meškinas sakė, dabar Aizekas šneka, čia jau didelis +, dialogai normalūs, kiek brutalesni ir žiauresni.
Taip, bejėgiškumo atmosfera čia sukuriama, ji lieka ir tolesniame žaidime, greičiau toks Aizeko proto atsijungimas, vis tiek, praktiškai, jis jau nebeturi ką prarast. Beeet, kad nukopinta nuo SH, tai drįsčiau nesutikti. Tiesiog tai labai tiko prie atmosferos ir istorijos.
O istorija atsiranda, nepamiršk, dar ir iš Dead Space Ignition. Pats žaidimas gal ir nėra peržaidimo vertas, bet dėl įdomumo pasiskaityt.
Tad drįsčiau sakyt, kad tokie Jūsų labai labai pikti ir bandymai parodyti, kad žaidimas žiauriai lievas, yra kiek nepagrįsti. Gi nebūtinai jį kaip siaubo žaidimą vertinti. Tai tiesiog geras ir kokybiškas žaidimas.
Nowitzki
Jei žaidimas nebandytų prisistatyt kaip siaubo ir jo kurt, tada galėtume nekreipt, bet jis bando tą daryt ir mes kaip tokio tipo žaidimą ir vertinam 🙂
Foxiz
Manau visi suprantat, kad apžvalgą rašė žaidimo fanė. Taip būti neturėtų, bet ką jau padarysi. Iš to seka, kad įvertinimas negali būti teisingas, tad ir nereikia čia rinkt įrodymų, kad jis nepagrįstas 🙂
Dead_space
Normalus čia tas įvertinimas ko čia taip spirgat?beje,puiki apžvalga.:)
udr
tu tai amzinai viskuom nepatenkintas tau ciuju pats geriausias geimas butu tik vydutionkas …. get a life …o zaidimas super kaip ir pirmoji dalis 🙂
*Nemiga*
Tai aš jau seniai sutikau, kad žaidimas nėra baisus labai labai, bet nė už ką nesutiksiu su tuo, kad jis nebaisus visai visa : )
O kad fanė aš, nu tai jo, šito ir neslepiu. Bet ir Jūs negalit paneigt, kad žaidimas geras. Nu c’mon : D Reiktų gana stiprių argumentų, kad tikrai įtikintumėt, jog jis prastas, kaip kad stengiamasi parašyti.
BWS45
gal dėkit didesnio dydžio paveiksliukus ? kaikurios foto atrodo , lyg būtum žaidus jį per savo sausainį .
Meshqis
O tau nepabosta skaityti tas pačias pozityvias frazes. Oi koks fainas žaidimas, oi kaip jo laukiu (kada parsisiūsti galėsiu), oi, net į kelnes pridėjau…
Nepagalvojai, kad išsiskirti iš pilkos masės yra gerai? Beje, mano kritika argumentuota (sakykim). Kaip matau tu net nesistengi argumentuotai tai paneigti.
Kam elgtis civilizuotai, jei gali iškart duoti į snukį. Ir komentarų 99,99% sumažėtų. Tobula. Ir smegenų nereiktų varginti „beprasmiu“ skaitymu.
Ir beje, ką reiškia „vydutionkas“? Čia nuo žodžio vidutinis?
ReiKaz
Gaila, bet sededamas naktimis prie Dead Space 2 nepajutau nei baimes, nei isgascio o tik smagu geimpleju, sis zaidimas man tebuvo geras action ir tikrai nedaugiau.
deFou
„tačiau antroje Tu bėgi surakintom už nugaros rankom ir jauti mirties alsavimą už nugaros“
rankos buvo surakintos prieki ir seip keistai skamba. 😉
Zaidimas patiko, man asmeniskai sita dalis zymiai pranoko pirma dali.
Meshqis
Kuom pranoko. Įdomu būtų išgirsti nuomonę.
HARDGORE
Sutinku su Meshqis. Šiaip iš sp horror geimo padarė sp/mp (kaip dabar labai madinga ir padaryta iš reikalo) action geimą. Dead space pirma dalis pagal mane yra geresnė. Kam tas mp? Kodėl pagrindinis veikėjas pradėjo kalbėti ? KODËL? KODËL ??????? Labai daug KAM ir KODËL…
Pirmoje dalyje visas nekalbėjimas ir padarė geimą mistiškesnį/baisesnį.
Matau,kad Dead space eina Resident evil keliu-iš horror į action šaudyklę.
Kartais paprasčiau yra geriau.Nebūtina tonos actiono ir mp.
Neskaitant viso mano pasipiktinimo žaidimas yra neblogas,geriau nei vidutinis.Iš manęs gautų kokius 8.0 max. Iš serijos perėjau ir pamiršau.Geriau dar kartą pereisiu Silent hill 2 ar Resident evil pirmas dalis…