Nepadarė revoliucijos, nesulaukė didžiulio žaidėjų palaikymo, gerų įvertinimų… netgi buvo atleistas apžvalgininkas už „neteisingą“ jo apžvalgą. Spėkit kas vyksta šiuo metu? Kuriamas filmas su tokiais aktoriais kaip Bruce Willis, Jame Foxx, už devynių dienų bus išleista daug žadanti žaidimo dalis, o tokie žaidėjai kaip aš trina rankomis ir mintyse kvatoja. Tai- Kane and Lynch: Dead men (toliau- KALDM).

Kaip Keinas su Lynchu susitiku

Kane’as – buvęs nusikalstamos organizacijos „The7“ narys, kuris viename apiplėšime išduoda savo gaują ir pavagia nemenką sumą pinigų, tačiau įkliūva policijai.

Lynch’as – psichopatas, kuriam patyrus didesnę įtampą ar šiaip turint blogą dieną susipina smegenys, ir vienintelis vienintelis jį suerzinęs dalykas jį gali privesti iki masinių skerdynių. Vienintelis tas įvykis atvedęs jį į kalėjimą – buitinis ginčas su žmona. Jis praradęs nuovoką, kas vyksta ją nužudė. Tiesa, jis pats to neprisimena, ir jam tai priminęs žmogus laukia tokios pačios baigties.

Atrodo, šie du veikėjai gyvenime neturės bendrų reikalų ir tikriausiai net nesužinos vienas apie kitą, tačiau jie abu keliauja į tą patį kalėjimą sulaukti tokios pačios pačios bausmės. Iki jos – kelionė autobusiuku. Tačiau “The7” nepamiršo praeities nuoskaudų ir pasinaudoję proga ištraukia Kane’ą iš miriop jį vežančio autobusiuko. „The7“ pareikalauja Kane’o pavogtų pinigų, o kad šis nesugalvotų pabėgti, jį kelyje lydi Lynch’as. Visas šis reikalas turėjo trukti vos savaitę. Kane’as turėjo grąžinti pinigus, o Lynch’as greičiau palikti šalį … Po kelionės į banką ir Lynch’ą suerzinusios perkarštos dujokaukės prasideda ilga ir intriguojanti kelionė po pasaulį ieškant prakeiktų pavogtų pinigų.

Dar kartą paskaičius apžvalgas internete atrodo, kad žmonių kuriems patinka žaidimas ir kuriems ne santykis yra 1/50. Mėgstančiųjų nelaimei. Kodėl?

Bėdos. Tiesiog… Neskanu.

Uch… Priedangos sistema „sulūžusi“. Kiek daugiau negu „sulūžusi“. Priedangos sistema yra tik užuomina. Norėdamas pakliūti į priedangą, turėsi prie jos trintis kaip į muilą, o norint nuo jos pasitraukti, na, neturiu išsireiškimų kaip tai paaiškinti, tačiau tai gana… komplikuota.

Ginklai šaudyklėse yra vieni iš svarbiausių dalykų. Visi žaidimo ginklai turi turėti savotiškas savybes- šaudymo greitį, užtaisymo animacijas, garsus, atatranką. KALDM šis aspektas mane paliko bejausmį. Taip, skirtumas tarp šratinio šautuvo ir automato jaučiasi, tačiau minimaliai. O ir ginklų įvairovė yra labai nedidelė. Tiesiog jaučiasi žaidimo neišbaigtumas ir noras greičiau jį pristatyti žaidėjams.

Nekreipiant dėmesio į priedangos problemas ir ginklus, antra kritikos strėlių banga keliauja į žaidimo lygių kūrėjus. Na taip, kolonos trupa kas buvo gana retas reiškinys tuometiniams žaidimams, tačiau tekstūros blankios, žolė ir griuvėsiai keisti. Tačiau šiame aspekte yra ir vietovių, kurios man LAAAABAI patiko ir paliko milžinišką įspūdį. Taip, kalbu apie dangoraižio sceną, kurioje reikėjo leistis nuo stogo į susitikimą su Kane’ui skolingu veikėju. Ten kolonos detalios, blizgios grindys, išvartytos kedės, daug detalių, o ir stiklai dūžta labai gražiai…

Šaudyti, žinoma, reikės ne iškarpas iš kartono, o DI valdomus priešus. Jų bus įvairių – policininkai, kaliniai (nebūtina, tačiau narvuose tupintys ir besikeikiantys kaliniai automatiškai sukelia antipatiją :)) samdomi kariai, „The7“ nariai, japonų mafijos nariai ir dar gyvas galas kitų priešų. Visus juos sieja du dalykai – bukumas ir noras nužudyti Kane’ą ir Lynch’ą. Bukas DI kartais padaro idiotiškų sprendimų. Pavyzdžiui, atsistok šalia priešininko už nugaros, ir stovėk. Jis šaudys į tavo partnerį Lynch’ą, DI pagalbininkus, bet ne į tave. Sušauk šalia jo, atsisuks ir supils visą apkabą į tave. Fūūūūū. Neskanu. Nors ir reta.

Multiplayer. Skanu, bet reikia garnyro.

KALDM pristatė dar niekur nematytą daugelio žaidėjų rėžimą. Taip, jame reikės šaudyti, bet reikės žinoti į ką šaudyti 🙂 Skamba keistai? Skubu paaiškinti. Turite apiplėšti banką. Tai darote su keletu komandos draugų. Jums tai daryti maišys policija. Atrodo paprasta? Palaukite. Kiekvienas iš jūsų vagiate po solidžią sumą grynųjų, tačiau keliaujant link pabėgimo automobilio JÛS galite persigalvoti, ir užsimanyti daugiau. Kaip šlamančiųjų sumą padidinti? NUŠAUK DRAUGÀ! Bet vėlgi, yra kabliukų: jei nušaunate savo komandos narį, jūs gaunate daugiau pinigų, tačiau kiti komandos nariai bandys jus, kaip išdaviką pašalinti.

Už šį žygdarbį jie taipogi gaus pinigų, tačiau jie nebus nusižengėliai. Galbūt ir skamba sudėtingai, tačiau žaisti yra neapsakomai įdomu bei azartiška, nes nežinai kas tau ir kada šaus į nugarą. Patekai tarp pusių neskiriančių žaidėjų? Nesitikėk turiningai praleisti laisvalaikio.

Skanu. Labai skanu.

Nekreipiant daug dėmesio į žaidimo valdymo trūkumus, KALDM galima mėgautis ir išgauti daug malonių akimirkų. Štai kad ir Jasper’is Kyd’as, kuris kūrė šiam žaidimui garso takelį. Muzika tobulai susieta su veiksmu, turi savotišką braižą, kuris atspindi žaidimo stilių, nuotaiką bei įvykių sudėtingumą. Vykstant įnirtingoms gaudynėms, muzikos tempas pagreitėja, greičiau muša būgnai, jaučiamas gatviškas šurmulys. Keliaujant miškais- tyli melodija, kuri prasidėjus kovai transformuojasi į egzotišką bet modernių ritmų foną.

Istorija banali, bet įtraukianti, o veikėjai tik prideda šarmo, išskirtinumo bei skatina internete ieškoti jų priešistorės, atsiradus neapsakomam norui apie juos sužinoti daugiau.

Kritai, bet nokauto nepatyrei.

Kane and Lynch: Dead Men yra vidutiniškas trečiojo asmens kriminalinis žaidimas su „in your face“ prieskoniu. Čia daug šaudysite, daug keiksitės, tačiau ir dalyvausite tokiose misijose, kurių nerasite niekur kitur žaidimų industrijoje.

Šį žaidimą rekomenduoti galiu tik užkietėjusiems trečiojo asmens šaudyklių fanams, bei žaidėjams, kuriems svarbesni žaidimo aspektai yra geras siužetas ir veikėjai, o ne valdymo įpatumai ir grafika.