Apžvalga iš žurnalo PC Gamer Nr. 2009/01
Autorius: JCDENT

Seniai seniai, kai PC Gamer komanda buvo jauna ir graži (ir dar nevisai susibūrusi), o kai kurie skaitytojai ir gimę nebuvo, pasirodė žaidimas Command and Conquer: Red Alert. Šis 1996-ųjų metų žaidimas pasakoja įvykius prieš ankstesnių metų Command and Conquer seriją. Jame jau buvo filmuoti vaizdo intarpai, labai skyrėsi kovojančios frakcijos, kampanijos —įdomios, pasirodė ir Tanya… 2000-aisiais išleistas Red Alert 2 su gražiausia iki šių dienų Tanya (aktorė Kari Wuhrer). Tai — vienas smagiausių strateginių žaidimų ir, mano nuomone, pats geriausias CnC serijos darbas. Šiemet kūrėjai pagaliau dovanoja Command and Conquer: Red Alert 3. Argi jie galėjo susimauti? Juk EA yra stabilus kokybės ženklas, o EA Los Angeles yra tas pats Westwood Studios, sukūręs visas mylimas CnC serijas, t. y. visas iki Generals: Zero hour. Tai koks rezultatas?
Į šį klausimą geriau atsakysiu pabaigoje. Tradiciškai, pirmiausia apie istoriją. Žaidimas prasideda baigiantis RA2 sąjungininkų kampanijai. Maskvoje tvyro panika. Staiga niekada nematytas veikėjas — pulkininkas Cherdenko nusitempia kitą debiutojantį herojų, generolą Krukovą į rūsį po Kremliumi. Ten juos sodina laiko mašinon. Praeityje žūva Einšteinas, o dabartiniame laike TSRS bando išstumti sąjungininkus iš Europos. Niekas neturi atominių bombų, o pareigūnės instruktorės menkai tedengia krūtines. Staiga Japonija (Empire of the Rising Sun), sustiprėjusi žuvus Einšteinui ir ginkluota visokiais anime robotais, puola TSRS ir sąjungininkus! Štai nuo šios akimirkos ir galima imti kontroliuoti galingiausių pasaulio valstybių (ir Japonijos) karines pajėgas.
Pirmas dalykas, kurį pastebės ištikimieji serijos žaidėjai yra tai, kaip viskas tapo paika. Taip pat matyti, kad patingėta kai ką pakeisti nuo trečiosios CnC dalies. Pirmajame Red Alert teko dalyvauti fantastikos elementų turinčiame kare, stebėti Kane ir Tanya. Antrajame žaidime buvo milžiniškų cepelinų-bombonešių, kovinių aštuonkojų, telepatų ir teleportuotis gebančių piromanų ir, žinoma, Tanya, bet žaidimas labai rimtas. Dabar kūrėjai nusprendė, kad galima pakvailioti ir savo „humoru“ privilioti naujus pirkėjus. Todėl žaidime valdai šarvuotas meškas, psichopates mokinukes, šaldančius malūnsparnius ir panašiai… Žodžiu, bet kokios pretenzijos į rimtumą nukeliavo šuniui ant uodegos: spalvos per ryškios, formos pernelyg primena burbulus, daliniai ir jų šnekos paikos… Net ir filmuoti vaizdo intarpai kažkodėl atrodo pigiau. Na, bet tikriausiai negaliu nieko prikišti, jei toks buvo kūrėjų tikslas. Ech…
O kas naujo žaidžiant? Naudojama trečiojo Command and Conquer vartotojo sąsaja, tad galima turėti kelis pastatus ir juos valdyti dešinėje esančiame lange. Tačiau statybos visose kovojančiose frakcijose vyksta vis kitaip. Sąjungininkai stato kaip ir kitose CnC dalyse: nurodytas pastatas išdygsta parinktoje vietoje. Sovietų pastatai statomi lauke, kur juos gali subombarduoti. Japonai pirma paruošia sunkvežimiuką. Tada jį (atidengtą visokiausioms atakoms) reikia nusiųsti į statybų vietą. Paskui palaukti, kol jis nuvažiuos ir palieptas išsipakuos. Taip vienas kitas bombonešis gali sunaikinti važinėjantį superginklą. Apie bazės gynybą jau net nekalbu. Visų kovojančių frakcijų barakai atrodo beveik identiški GDI barakams iš CnC3 (kai pagalvoji, kad Yuri‘s Revenge daliniai lindo iš milžiniškos Yuri galvos burnos).
Siekiant pademonstruoti naująją galimybę, leidžiančią statyti ant vandens, viskas, išskyrus barakus ir mašinų fabriką, gali būti perkelta ant vandens. Be to, kai kurie daliniai įsigudrino išmokti plaukti. Deja, kūrėjai dėl to paliko sovietus be padoraus priešlėktuvinio laivo. Amfibinių dalinių baisiai daug, visi inžinieriai dabar plaukioja (ypač juokingai atrodo sovietų inžinierius). Misijose nesistengiama vystyti siužeto, o pagyrūniškai demonstruojamas vanduo ir kitos naujovės. Resursų rinkimas supaprastintas tiek, kad beveik galima jo atsisakyti.
Šiek tiek apie karinius dalinius. Dabar beveik visi gali naudoti alternatyvias atakas. Bjauriausia, kad tokias kartais gali naudoti ir gynybiniai įtvirtinimai, o jiems prižiūrėti nelabai yra laiko. Bent gerai, kad senosios frakcijos iš esmės nelabai pasikeitė. Aišku, visi daliniai pasidarė mažiau patvarūs, bet tokios jau mados. Sovietų kariniai daliniai yra paprasčiausi ir kartu ištvermingiausi. Tai galingi tankai, lėktuvai. Gaila tik, kad apokalipsės tankas nebegali gintis nuo lėktuvų. Liko tokie pamėgti daliniai, kaip Kirovo dirižablis ir Dreadnaught, teroro robotas… Deja, Desolator nebėra.
Sąjungininkus, rodos, įkvėpė inspektorius Gudrutis — jie taikūs ir pasikliaujantys visokiausiomis pažangiomis technologijomis. Nepaisant karių kalbos akcentų, stilius net labai amerikietiškas. Aišku, dabar viskas dar labiau supaprastinta. Miražo tankas perėmė RA2 sąjungininkų artilerijos ataką (kuo mažiau kalbama apie naująją artileriją, tuo geriau) bei Gap generatorių ir tapo supertanku. Malonus dalykas yra amfibinis šturmo laivelis. Oro daliniai beveik aklai nukopijuoti nuo GDI.
Japonai… Na, anime. Jų supertankas (iš esmės, kovojančios frakcijos — viena armija su skirtingais rūbais, ankstesnio unikalumo nebėra) — tai didelis vaikščiojantis ir iš akių šaudantis robotas, kareiviai turi lazerines katanas, yra skraidančios merginos su raketsvaidžiais, taip pat nindzės… Generolo galioms „atrakinti“ reikalingi taškai, kuriuos gauni už kovą mūšyje.
Dabar kuo didesnės muštynės vyksta, tuo greičiau gauni šiuos taškus, tad daliniams lengviau tobulėti. Tiesa, galių mažiau nei CnC3. Be to, norint panaudoti antrinius dalinių sugebėjimus, reikia paspausti „F“ klavišą. Lyg ir patogu, lyg ir nervina, ypač dėl to, kad dalis jų yra gyvybiškai reikalingi. Labiausiai čia skriaudžiami japonai — dėl artilerijos ir galingos apsauginės patrankos. Visi kiti gali išgyventi, ypač dauguma sovietų dalinių (tiesa, Hammer tankai labiausiai pelnosi iš antrinės savybės), bet japonams tai beveik atstoja deguonį, naftą ir amuniciją kartu paėmus. Mano nuomone, žaidžiant Skirmish režimu būtų protinga ignoruoti japonus.
Kampanijas galima žaisti su draugu. Jėga? Ne, vietiniame tinkle negalima, būtina jungtis per GameSpy. Jei ne, padės DI vadovai. Man daug maloniau buvo vienam, RA2 priešas bent jau savo veidą parodydavo išskirtinėmis progomis, nenervindavo, o Skirmish režime išvis jo nematydavai. Et, nostalgija…
Grafika. Privalau sakyti, kad pagerėjo. Na, tikrai, pagerėjo. Ypač vanduo, kuris yra nuostabus. Be to, sovietų Twinblades ataka atrodo net labai įspūdingai. Patys Twinblades ir Kirovo cepelinai atrodo net labai gražiai, bet žmonės — tiesiog bjauriai. Na, nieko baisaus, jie ilgai negyvena. Bent jau kai kurie sprogimai gražūs. Tiesa, į japonus geriau nežiūrėti. Va, pažvelk, kaip gražiai plaukia Terror dronas, pasigrožėk Tanya išvaizda…
Taip, RA3 moterys! Galiu pasakyt, kad RA2 jos buvo subtiliai gražios ir jų kvietimai atšvęsti pergalę nuošalesnėje aplinkoje labiau motyvuodavo kovojant paskutinėse misijose. RA3 tai tik gražios lėlytės, kartais — kalbančios su nervinančiu akcentu.
Kalbėdamas apie balsus ir garsus, turiu pripažinti, kad garso takelis įvadiniame filme privertė ne kartą nutirpti pusę kūno. Bet tai nėra RA2 garsas, kas ypač jausti žaidžiant. Karių pasisakymai kažkokie ne tokie. Muzika labai nepatiko. Aišku, RA2 takelių gausa neišsiskyrė, bet jau tokie geri buvo, taip motyvuodavo kovai, kaip kad šis verčia užtildyti garsą.
Viską apmastęs ir bandydamas nevartoti necenzūrinių žodžių, galiu pasakyti — taip, susimovė. Žaidimas supaprastintas, primityvus ir rėžia akį meilumu, kaip CnC3 rėžė šaltumu, o Generals — grubumu. Na, bet jei nesi prisiekęs Red Alert 2 veteranas, tikriausiai nieko blogo nematysi. Tokiu atveju ai yra novatoriška, linksma, laisvos dvasios ir mielos grafikos (negaliu sakyt „pažangios“, kol atsimenu Company of Heroes) strategija.
38 Komentarai
Sephiroth_LT
Nezinau kaip jums , bet man sis zaidimas tikrai patiko , gal pacioms misijoms ir apskritai istorijai pritruko astrumo ir ziaurumo , bet zaidimas tikrai geras , linksmas ir kaip sako „seksualus“ 😀 del spalvu pritariu kartais tikrai rezia aki..o ivertinimas tikrai geras nei per mazas nei per didelis 🙂
Bomber
Pritariu 😉 RA3, kaip ir RA2 nelabai įdomu žaist Campaign.. Įdomiausia multiplayer su draugais kovot xD
egagytis
man tai nlb patiknka stratedges …:-)
XCentrix
Puikus review jeigu ne tas suknistas zodis INOVATYVUS juokingai skamba. kuomet bandoma israst dvirati ir normalius zodzius pakeist kazkokiais Marazmais, greit Monitoriu pradesit vadint VAIZDUOKLIU…
MoZe_Lt
Visuose Red Alert dalyse yra tikri aktoriai ir kartais izymus. Todel jis yra vienas is iskirtiniu zaidimu.;)
Alionas
ka galiu pasakyt, tiesiog prarado savo dvasia 😐
papasha
man asmenishkai tai ra 3 is dalies patiko bet kas nepatiko kad coop tik per ineta galima losti o su draugeliu susijunge budavom tik per lana realiai interneto neturedavom bet pazaide 4 kartus iseiles ir 4 kartus iseiles jis labai graziai palushdavo zaidimas tai dingo noras net bandyti per lana zaisti ir nera to tokio kaip vadinamo kabliuko kaip buvo ant ra1 kur gali kiaura para loshti per lana ir neatsibosta nes vis kazka naujo prigalvoji strateguodamas o ra3 neitraukia i ta sukury
erikas480
man labiausiai patiko Red Alert 2 ir RA 2 Yuri’s Revenge
aukselisdbz
ai seip red alter 3 as nezaides bet perejau pirma ir antra jo dalis .. jos man patiko be to man labai patinka strategai .. nezinau bet nestumkit an to R3 jau taip.
pvz as manau kad man tas zaidimas turetu patikt.. gal zinot is kur gauti ? buciua dekingas.
🙂
FanTaz
aukselisdbz baituke matciau 🙂
Ryo
Galingiausias žaidimo karinis vienetas Shogun’as taško sovietų bazę į atomus. Generolas Krukovas taria frazę, vėliau patekusią į istorijos vadovėlius: „You are pain in my zhopa“ Tikrai geras komentaras po nuotrauka…:-]
aukselisdbz
aciu fantaz :D:V
misteris
Nepatinka man tas geimas kasko letas toks flegmiskas nieko gero net grafika is 2005 geda geda geda geda geresnes grafikos kai kokio far cry 2 ar frontlines fue war patariu situos geimus siustis
waiduxass5
Norėčiau išmegint…. 🙂
Artas1984
Absurdas kažkoks, įkišo kažkokią nepilnametę kalę bei tą klouną Davidą yra tipo mintim traiškanti tankus moteris? Pakolkas kiek girdžiu tai absurdas kažkos ir dar grafika kažkokia skysta. Tikiuosi gero, bet pasiruošęs blogiausiam. Vistiek CNC geimai skirti multiplayer, o ne singleplayer.
praetori
Smegenys geriau sau atsiusk. Idiotas… |)
Dkmaster
keista bet 99% sutinku su situo straipsniu
Dark_Wesker
Šio žaidimo nežaidęs, negaliu labai kažką tokio sakyti. Bet ir neketinu jo žaisti, gal galbūt kada nors ateityje. Gal atsiras noro. Tačiau, šiuo metu man pakanka pasižiūrėti video ir to pakanka, kad dingtų noras žaisti. Šiuo pranešimu rašant dar nežaidžiau pirmosios Command & Conquer (1995) dalies, bet žiūrint video mane siaubingai traukia šį seną žaidimą žaisti ir nusprendžiau sužaisti, nors visai neplanavau to daryti. Esu klasikinių, senų žaidimų mėgėjas. Tie naujesni žaidimai neturi tos traukos kaip seni žaidimai. Nesakau, kad visai blogas tas RA3. Bet mieliau rinksiuosi pirmuosius žaidimus žaisti 1995 ir 1996 (Red Alert), nei, kad šį 3 ar kokį kitokį žaidimą iš naujesnių.:)