Apžvalga iš žurnalo PC Gamer 2009/09. Teksto autorius: JcDent

Call of Juarez: Bound in Blood yra dviejų pasiutusių brolių Laukiniuose Vakaruose istorija, po kurios pasijaučia vesternų trūkumas.

Seniai seniai buvo išleistas Call of Juarez, kuriame jauną slapuką vaikinuką už įvairias nuodėmes vaikėsi kunigas, labiau primenantis pamokslus rėžiantį tanką. Žaidimas visai neblogas buvo, kliuvo tik vaikinuko epizodai, neatsistatančios gyvybės (nukryžiuos mane prisiekę FPS gerbėjai) ir smarkiai gendantys ginklai. Kūrėjai Techland šias klaidas išvarė iš kaimo ir sukūrė naują žaidimą apie pikčiausius brolius Laukiniuose Vakaruose.

Bound in Blood žaisi brolius McCallus: Tomą ir Rėjų. Tomas yra tipiškas cigarečių reklamos kaubojus su džinsais, barzdele, skrybėle ir lasu. Žaidžiant jį teks dažniau slapstytis ir dažniau ropštis kažkur virve. Rėjus yra legendinis šaulys. Jis išspiria duris, meta vidun dinamitą ir likusius gyvus ištaško dviem pistoletais ar nešiojamuoju kulkosvaidžiu. Du jo pistoletai kartais nusitaiko beveik savaime, leidžia atsainiai ištaškyti smegenis parkritusiam priešui. Kartu broliai ieško turto ir riejasi dėl moterų. Na, ir išžudo daugiau žmonių nei krito Amerikos pilietiniame kare.

Pašaudyt čia tikrai reikės. Gale žaidimo pas Kūrėją buvau išsiuntęs apie 1 350 JAV ir konfederacijos kareivių, banditų, komančių ir navahų indėnų, šachtininkų, meksikiečių, įstatymo sargų ir kitų gyvų taikinių, sutinkamų to meto JAV ir Meksikos pasienyje. Tą bus galima daryti visokiausiais pistoletais, šautuvais, peiliais, dinamitu, patrankomis, stacionariu ar nešiojamuoju kulkosvaidžiu Gatling (ach, tos dienos, kai žaidžiau Desperados) ir lanku. Peiliai ir lankas turėtų būti skirti, kai tyliai sėlinama ir žudoma valdant Tomą, bet tai galima pritaikyti tik apmokymuose ir gal dar viename paskutinių iš penkiolikos lygių. Su Rėjumi viskas paprasčiau: eini, šaudai, lendi priedangon, susprogdini kliūtį, nešiesi kulkosvaidį… Visa bėda, kad keliaujant kur nors toliau jis yra mirtinai lėtas.

O pasivaikščiot tikrai yra kur — lygiai čia didžiuliai. Miesteliai dideli ir detalūs, ne tiesiog viena begalinė vingiuojanti gatvė. Šachtos ir įvairios neprotingose vietose įrengtos bazės irgi yra labai didelės ir gana detalios. Iš žaidimo galima drąsiai ruošti Laukinių Vakarų RPG. Keliose vietose tas ir bandoma padaryti: du kartus atsiduri lygiuose, kuriuose galima laisvai vienam vykdyti nebūtinas užduotis, užsidirbti pinigų ir nusipirkti geresnių ginklų. Tai yra gan svarbu, nes jei kiekvieną lygį žaisi kitą brolį, neužteks pinigų geresniems mirties įnagiams. Aišku, broliuką, kurio nepasirinksi (Tomas mano atveju) valdys DI, kurio negalima palikti vieno, nes arba numirs, arba be ceremonijų pareikš, jog apleidai brolį, ir turėsi žaisti nuo paskutinio išsaugojimo.

Grafika maloni akiai — puikiai atkurti didžiuliai lygiai. Itin įspūdingi vaizdai yra artėjant žaidimo pabaigai, kai vyksta šturmai, sprogdinimai ir panašūs smagumai. Tiesa, veikėjų veidai beveik be mimikos, užtai modeliai labai detalūs. Na, Rėjus atrodo nepasikeitęs nuo praeito žaidimo, bet niekas taip ir nepaaiškina, iš kur jis gavo krūtinės šarvą su kryžium? Ypač kai dievobaimingas tėra trečias brolis Viljamas, kuris nešaudo, todėl ir žaist jo netenka. Garsui neturiu ką prikišti, išskyrus tai, kad kai kurios frazės per dažnai kartojasi.

Yra ir daugiau priekaištų. Beveik nėra skirtumo, kurį brolį žaisi: siužetas liks toks pats, tik žodžius tars kartais kitas McCallų klano vyras. Ant stogų stovintys snaiperiai dažnai yra per galingi. Priešai dažnai pasimeta detaliuose lygiuose, nuo jų menkai gina net įdomi priedangos sistema. Labai nervina dažnos dvikovos, kai žaidimas nusprendžia, jog reikia kautis vienam prieš vieną, nors prieš tai iššaudyta šimtas žmonių. Na, ir jau visai kabinėjantis: kodėl aukščiausio lygio ginklai turi būti auksiniai? Net nėra noro tobulinti sidabrinius…

Nors Call of Juarez buvo tikrai neblogas, šis yra dar geresnis dėl siužeto, žaidimo mechanikos, girtų kaubojų, rasizmo, šaudynių, karštų pietiečių moterų ir kitaip visur besiveržiančio vyriškumo. Velniai rautų, tikriausiai vyriškiausias metų žaidimas. Nebent kas nors išleistų Space Marine: Sex, Drugs, Rock ‘n‘ Roll and Tactical Nukes.