Zombis – mitologijos būtybė, prisikėlęs negyvėlis. Jo bruožai : pūna, lėtai slenka, nekalba (tik skleidžia keistus garsus), neturi protinių gebėjimų, nenormalus potraukis ryti gyvųjų mėsą arba smegenis. Filmuose žmonės visada nuo jų bėga, bet žaidimuose… Manau man pritarsit, kad tai pats smagiausias priešas su kuriuo įmanoma susidurti!!
Kalbant apie įdomius žaidimus, galima teigti, kad jų yra dvi kategorijos. Kai žaidimas turi visko daug ir kai žaidimas žavi tiesiog savo paprastumu. „Dead Frontier“ ne tik žavi, bet ir traukia kaip magnetas. Rimtam žaidėjui jis turbūt pasirodytų per prastas, bet žmogui turinčiam mažą patirtį su zombiais, tai atrodys kažkas intriguojančio.

„Dead Fontier“ yra post-apokaliptinis, naršyklinis, nemokamas, survival tipo siaubo MMORPG žaidimas. Šiuo metu yra kuriama ir tobulinama 3D versija, kuri leis visiems žaidėjams žaisti viename serveryje. Bet kadangi ji dar nėra visiškai išbaigta, todėl pagrindinis veiksmas vyksta klasikinėje versijoje. Norint pradėti žaisti, tereikės parsisiųsti vieną mažai užimančią programą, kuri palaikys visą žaidimą.
Užsiregistravus iškart turėsite susikurti savo herojų – vyrą arba moterį. Galimų rūšių yra net 20! Visų nevardinsiu, bet rasite tokių kaip studentas, atletas ar net mokytojas. Kiekvienas iš jų skirsis savo pradiniais sugebėjimais. Tarkim mokslininkas, vyriausiasis virėjas arba inžinierius galės turėti profesiją, ko neturės jokia kita rūšis. Inžinierius taisys šarvus, bet nepergyvenkite, nes parduotuvėje galėsite tiesiog užsisakyti jų paslaugas ir už nedidelį mokestį susitaisyti reikiamus daiktus. Kitos rūšys : atletas – galės greičiau bėgioti, architektas gaus 30% daugiau patirties taškų, o kareivis turės didesnius statistinius duomenis. Veidas, barzda, odos ir plaukų spalva bus ne tokia svarbi, nes pasirinkimas gana mažas. Galiausiai paspaudę done mygtuką ir peržiūrėję trumpa intro filmuką apie zombių atsiradimo istoriją, būsite perkelti į pagrindinę būstinę pavadinimu „Nastya‘s holdout“.

„Nastya‘s holdout“ tai vieta, kurioje galėsi naudotis tokiom funkcijom taip bankas, saugykla, parduotuvė, lošimų namai bei atsirasti mirus kovos lauke. Čia galėsite atsistatyti gyvybes ir alkį po kiekvieno lygio pakilimo. Žaidimas sukurtas taip, kad jame viskas nebūtų taip lengvai pasiekiama. Gyvybės turi 5 lygius :
* Gyvybingas = 75 – 100%
* Sužeistas = 50 – 74%
* Sužalotas = 25 – 49%
* Kritinė situacija = 1 – 24%
* Miręs = 0%
Iki 11 lygio po mirties atsirasite mieste su „sužalotas“ lygio gyvybių kiekiu, aukštesniuose su „kritine situacija“. Kai jūsų gyvybių lygis ties „sužalotas“, prarandate 25% visų statistinių duomenų, ties „kritinė situacija“ – 50%. Todėl geriausia visada būtu su pilnom gyvybėm, taip pat su alkiu bei šarvais. Alkis įtakoja patirties gavimo kiekį. Šarvai – mažesnę priešų daromą žalą.
Kilti aukštumų laiptais galima dviem būdais : žudyti, žudyti ir dar kartą žudyti zombius arba daryti misijas, kurios duos daug patirties taškų ir pinigų. O jų čia yra net keli tipai, bet reikia pabrėžti tai, jog užduotis rasite tik klasikinėje versijoje.
* Užėmimo misijos. Jų užduotis yra nuvykti iki nurodytos vietos žemėlapyje, užeiti į pastatą ir jį užbarikaduoti. Tam reikės plaktuko, vinių ir lentų, kad galėtumėte užkalti visus langus ir duris. Pradžiai dar reikės visą patalpą išvalyti nuo zombių. Kadangi ankščiau turbūt ten nebūsi buvęs, tai rekomenduojama pasiimti apie 6 vinių/lentų vienetus. Jeigu pastatas yra parduotuvė, tai geriausia būtų sukurti komandą ir visiem kartu įvykdyti tą užduotį. Daug greičiau ir lengviau.
* Pasiuntinio misijos. Užduotis tokia, kad gausite paketą, kurį reikės nunešti į tam tikrą vietą. Norėdami ją pradėti, turite įsitikinti, kad inventoriuje yra laisvos 4 vietos. Misija gali būt įvykdyta bet kada, bet patartina kuo greičiau, kad paketai neužimtų bereikalingos vietos. Įėjimas į pastatą, į kurį reikės nunešti užduoties daiktus bus užbarikaduotas, todėl tik taip galėsite atskirti kuris įėjimas yra teisingas. Jeigu misijos nepavyks įvykdyti dėl kokių nors priežasčių, jos daugiau pakartoti nebegalėsite. Šio tipo užduotys pačios lengviausios žemo lygio žaidėjams, nes čia nereikia kovoti su zombiais.
* Išnaikinimo misijos. Pavadinimas kalba pats už save. Pažymėtoj vietoj užmušti reikiamą kiekį zombių. Tokias misijas geriausia vykdyti su kompanija, nes taip yra greičiau ir saugiau. Mieste zombių mažiau, bet juos užmušti yra lengviau. Pastatuose jų daugiau, bet ten maži kambariukai ir juose labai lengva užstrigti, todėl be geresnių ginklų patartina to vengti, jei nenori lengvai mirti.
* Tyrinėjimo misijos. Esmė tokia – užmušti zombius ir paimti jų kraujo pavyzdžius. Skamba lengvai, bet taip nėra. Jeigu reikės surinkti 8 kraujo pavyzdžius, tai užtruksite gana ilgai, nes juos gausite tik maždaug iš kas dešimto zombio.
* Ieškojimo misijos. Viskas paprasta. Nurodytoje žemėlapio vietoje tau reikės surasti reikiamą daigtą mieste arba pastato viduje. Sudėtingiausia, kad visiškai nepaaiškinta kur jį rasti.
* Dingusio žmogaus ieškojimas. Labai lengva ir paprasta misija. Specialioje vietoje, gatvėje arba pastate reikės surasti negyvėlio lavoną. Užduotis panaši į ieškojimo misijas.

Kaip jau minėjau, už šias užduotis gausite pinigų, patirties taškų, kartais galbūt net ir daiktų.
Pasikėlus lygį, gausite 5 taškus gerinti statistikai: strength – jėgai, endurance – ištvermingumui, agility – bėgimo greičiui, accuracy – pataikymui, critical hit – kritiniams smūgiams bei reloading – perkrovimui. Bei 5 taškus gerinti įgūdžiams : melee – fizinei žalai, pistols – pistoletams, rifles – šautuvams, shotguns – šratiniams šautuvams, mashine guns – didelės apkabos ginklams ir explosives – sprogmenim, dažniausiai granatom.
Kad nesugadintumėte herojaus statistikos, iškart patarsiu dvi galimas geriausias konstrukcijas. Pirmoji – visi taškai kritiniams smūgiams. Kodėl ? Tai pati pigiausia konstrukcija, nes galėsite naudotis nešaunamaisiais ginklais, tokiais kaip grandininiu pjūklu, golfo lazda, peiliais, beizbolo lazdom ir daugeliu kitų. Vienas kritinis smūgis = 5 paprasti smūgiai, bei dar daug kas čia viskas priklauso nuo ginklo, nes skirtingos jų rūšys turi skirtingą kritinių smūgių bonusą.
Antra – visi taškai jėgai. Čia pagrinde viskas priklauso nuo to, kokio stiliaus žaidimą mėgstate. Jėga reikalinga daromai šaunamųjų ginklų žalai. Jie turi mažą kritinį šansą, bet žalą daro per atstumą. Labai puiku medžioti bosus ar keltis lygį žudant didelius pulkus zombių. Tačiau tai brangi konstrukcija, todėl naujokui nelabai patartina, kadangi yra tik du būdai gauti pinigų. Daryti užduotis arba rinkti daiktus mieste ar pastatuose. Kaip tai vyksta ? Turi prieiti prie objekto ir paspaudus palaikyti F raidę. Tuo metu herojus apieškos ir patikrins ar yra kokių naudojamų daiktų. Objektai kuriuose gali rasti pinigų, daiktų, medicinos, maisto : stalai, lovos, spinteles, mašinos, negyvėlių kūnai ant žemės, foteliai ir šiūkšliadėžės. Laikui bėgant tai pradės erzinti, nes apieškojimas trunka pora sekundžių, bet visa tai galima labai lengvai ir buitiškai išspręsti : kokiu nors būdu užspausti F klavišą. Neteigiu, kad tai vieninteliai būdai turėti gerą herojų, nes pavyzdžiui papildomi taškai bėgimo greičiui taip pat padeda išvengti daug problemų mūšio lauke.

3D versijos žemėlapis nuo klasikinės skiriasi tiek dydžiu, tiek zombių rūšim bei barikadų kiekiu. Galiu pasakyti tik tiek, kad norėdamas pasiekti 3D versijos žemėlapio tolimiausią kelią, užtruksi mažiausiai pora valandų ištiso bėgimo. Bet tai nebus taip lengva, nes kuo giliau eisite, tuo stipresni zombiai jus puls ir jų agresija bei kiekis gazdins kiekviename žingsnyje. Mini bosai arba zombiai ilgomis rankomis, nebus draugiški ir atsiradus puikiai progai pritrėkš keliais smūgiais. Bet jeigu busite atsargūs tai savo ginklu smagiai taškysite kiekvieną savo kelyje sutiktą padarą, plėšysite jų galvas ir rankas, krauju nudažysite gatvių asfaltą.
„Dead Frontier“ pasiūlo gana platų ginklų bei šarvų pasirinkimą. Ginklų esminis skirtumas nebus jų daroma žala, o tai, kokiu garsu jie žudys priešus. Zombiai reaguoja į triukšmą, taip ? Todėl toki ginklai kaip grandininis pjūklas, mashine gun, sprogmenys kovos lauke akimirksniu padidins zombių agresiją bei atsiradimo kiekį ir tave pradės masiškai iš visų pusių pulti. Kai priešai dar nebus labai stiprūs, tos minios bėgančios į tave bus puiki proga pasilinksminti ir greitai pasikelti patirties taškus, bet atsiradus stipresniem arba pačiam stipriausiam zombui visame žaidime „Behemoth“ turinčiam 100 kart daugiau gyvybių nei tu… huh… prasidės įtempto veiksmo kova.
Kad žaidimas neatrodytų gana monotoniškas, kūrėjai suteikė galimybę kas pora valandų kilti į mūšį prieš zombius kurie puls „Nastya‘s holdout“. Yra trys būdai padėti gintis : ant stogo šaudant iš ginklų, ginti pagrindinius vartus ir susigrumti su priešais akis į akį atvirame lauke. Už barikados apgynimą duodama 50% daugiau patirties taškų.

Taip pat pagrindiniame meniu rasite forumą, kuriame visada galėsite pasiklausti patarimų ar pasiskaityti įvairių gidų.
Visi žaidimai turi pliusų ir minusų. „Dead Frontier“ ne išimtis. Jeigu parduotuvėje pavėluosite nusipirkti norimą daiktą ir kažkas tai padarys greičiau už jus, ekrane pamatysite error užrašą ir visas sąrašas atsistatys iš naujo. Kitas labai erzinantis dalykas, kad prieš įeinant į pastatą, pro tamsias duris iš niekur nieko gali atsirasti zombis ir jus užpulti. Aišku, jį užmuši lengvai, bet tas vienas smūgis gali pakeisti esamą herojaus stovį. Pagrinde dauguma trūkumų yra gana mažos klaidelės. Naujiem žaidėjam jos gali atrodyti labai įkyrios, bet laikui begant manau priprastų kiekvienas.

Tariant paskutinius žodžius apie „Dead Frontier“, norėčiau pagirti šio žaidimo kūrėjus „Neil Yates“, kad naršyklinių žaidimų pasaulį papildė tokio tipo zombių invazija. Paprasta, bet žavi atmosfera bei puikūs garso takeliai „Dead Frontier“ paverčia kažkuo daugiau, nei eiliniu žaidimu. Žemiai nulenkiam galvas ir bėgam zombiams spardyti užpakalius.
15 Komentarai
dviveidis
Skamba idomiai. Bet man l4d vistiek idomiau(v)
stirna
žaidžiu šitą, nelb užkabino, bet kai nėr ką veikt pašaudyt neblogai..
Resident_Evil
gal ir nieko visai,reiks pabandyt.
TomisTomas
Reiks pabandyt kai bus 3d versija.:)
Spinachi
Ir vėl zombiai… (s) Kas čia dabar per mados?
_eFFiGy_
@Spinachi, kaip suprasti ? 🙂
Resident_Evil
helouvynas gi neseniai buvo praėjęs,todėl ir zombiai 😀
Albert_Wesker
krč,gal gali nekišti savo įnkilo ten kur nereikia?atsibodai žinok jau…nepatinka neini čia ir fsio.
A1v1s
Pažiūrėjus į šitą žaidimą, nemanau, kad galima lyginti su kitais zombių žaidimais kaip Left 4 Dead ir etc. :/
Oxyd
O man kaip tik nusibodę visi tie first person shooter’iai. 🙂 Esu klasikinių 2D žaidimų mėgėjas (kas užaugo su NES/SEGA, supras), tai man pasirodė įdomus žaidimukas.
Zixx
Laiko prastumimui gal ir visai nieko
Mindinis
Va butent pabandyti tikrai verta B)
NikoGamer
Ir vėl zombiai,tiesą sakant man jie pradeda atsibosti. |)
vaivute00
Geras geimas;)
jack1100
toki turiu neidomus