Apžvalga iš žurnalo PC Gamer 2009/09. Teksto autorius: Xan

Fizika paremti galvosūkiai — nuvalkiota? Trine įrodys, kad tai kiekvieno ateities žaidimo sudedamoji dalis.

Suomius Frozenbyte jau gali pažinoti iš serijos Shadowgrounds — vyrukai ne naujokai, o ir jų naujasis Trine labiau primena stambios studijos darbą nei mažo biudžeto nepriklausomų kūrėjų eksperimentą, kelią į sėkmę bandantį prasiskinti vien tik genialiomis idėjomis.

Nors idėjų nešykšti ir Trine… Žaidime vienu metu valdysi vieną iš trijų galimų veikėjų: vagį Zoją, magą Amadėjų Nuostabųjį ar karį Pontijų Narsųjį. Tik, priešingai nei priimta vaidmenų žaidimų pasaulyje, Tau panorėjus, vienas veikėjas gali virsti kitu, labiau tinkamu susidariusioje situacijoje. Taigi vienu metu valdai visus tris personažus — argi tai ne puiku?! Tačiau kam gi reikalingi trys?

Šventa trejybė

Kaip ir žinomiausi komiksų herojai, vagis geba siūbuoti nuo šakos ant šakos naudodamasi prie virvės pritvirtintu kabliu. Be to, Zoja moka iš lanko laidyti strėles, tad pasitarnaus atsikratant tolėliau vaikštančiais skeletais.

Tačiau nebūtų žaidimas nė kiek genialus, jei ne magas. Tik dėl jo telekinezės galių trijulė galės keliauti šiame fizikos dėsnių kupiname pasaulyje. O svarbiausia, Amadėjus moka sukurti iš oro dėžes, lentas ir netgi ore kybančias platformas.

Skeletus galabyti gali ir vagis, ir magas: pirmasis — strėlėmis, o antrasis — mėtydamas ant jų trapių kaukolių sunkius objektus. Tačiau vienintelis karys tai daro efektyviai, o ne tik vaizdingai. Taip pat jo kalavijas pasitarnaus šalinant kelią pastojusias negyvas kliūtis.

Tokią trejybę reikėjo kažkaip pateisinti, tad kūrėjai sukurpė pasaką apie stebuklingą artefaktą Trine, galintį susieti sielas. Minėtieji veikėjai patenka į Trine pančius ir yra priversti drauge ieškoti atverčiančių juos į pradinę būseną užkeikimų. O beieškant kodėl gi neišvadavus žmonijos nuo pasaulį užplūdusių gyvų numirėlių?

RPG su fizika!

Kiekvienas veikėjas turi sveikatos bei energijos juosteles. Gyvybę sekina skeletai, o energiją — naudojimasis specialiais gebėjimais. Pavyzdžiui, magui ši reikalinga objektams skraidinti, vagiui — degančioms strėlėms laidyti, o kariui — spardytis. Kuriam nors veikėjui žuvus, gali arba sugrįžti iki artimiausio išsaugojimo taško, ir jis atgims, arba bandyti nukakti iki kito taško vien su likusiais personažais. Šiuose taškuose taip pat atsistato veikėjų sveikata bei energija. Žudydamas monstrus ir lankydamasis slaptavietėse renki patirtį, kurią vėliau gali paversti naujais veikėjų gebėjimais. Taip pat lygių užkampiuose išslapstytose skryniose gali rasti įvairių daikčiukų, sustiprinančių veikėjų jau turimas savybes. Tarkim, magas galės vienu metu daugiau dėžių, vagis — neribotą laiką kvėpuoti po vandeniu, o karys — atstatyti savo paties sveikatą su kiekvienu nugalabytu skeletu.

Nors Trine galima rasti šiokių tokių techninių nesklandumų (pavyzdžiui, gali tekti įdiegti kažkurią konkrečią PhysX tvarkyklių versiją) ir žaidimas yra reiklus sisteminiams ištekliams, vaizdai verti tokios kainos. Jei kada bandei įsivaizduoti, kaip atrodo pasaka, Trine yra būtent tai — pasaka ir tiesiogine, ir perkeltine prasme.

Galiausiai, pasikviesk du draugus, griebkite kiekvienas po pultelį bei personažą ir kartu bėkite gelbėti pasaulio, kol to nepadarė kas kitas.