1982–aisiais Disnėjaus studija tapo primaja, įdėjusia kompiuterinę animaciją į vaizdo filmą. Taip, pirmasis filmas su kompiuterine grafika pasirodė išties seniai ir tai buvo Tron. Žinoma, technologija buvo labai primityvi, tačiau išskirtinio filmo stiliaus nepastebėti buvo negalima. Neoninis pasaulis tapo skaitmeninių aplinkų vaizdavimo standartu. Filmo aplinkos ir pats stilius atrodo labai viliojančiai kompiuterinių žaidimų mėgėjams. Kai Monolith paskelbė, kad po serijos No One Lives Forever dar bus ir naujas žaidimas pagal filmą Tron, žaidėjų viltys sustiprėjo ir baisiai išaugo. Ar pavyks Tron 2.0 pateisinti jas?

Galia, kad galėjome išbandyti tik daugelio žaidėjų demonstracinę versiją, tačiau kūrėjai neslepia ir pagrindinio žaidimo siužeto bei vieno žaidėjo „geimplėjaus“. Istorija pasakoja apie jauną programuotoją Džetą Bradlį, kuris persikėlė į skaitmeninį pasaulį ir pagrindiniame kompanijos Mainfraim kompiuteryje turi surasti savo dingusį tėvą — filmo herojų Alaną Bradlį. Jam kelią, be abejo, pastoja priešiškos apsaugos ir virusai.

Tron 2 „geimplėjus“ pasinaudoja Deus Ex padarytu progresu FPS žanre ir žada veikti panašiu principu. Savo širdyje Tron 2 yra FPS, tačiau jame pakaks galvosūkių, šokinėjimo per platformas ir RPG stiliaus veikėjo vystymo.

Žaidžiant Tron 2 svarbią vietą užims daiktų rinkimas ir panaudojimas. Įvairius daiktus rasime specialiose dėžėse, kurios čia yra permatomos, tad iš karto žinosime, kas viduje. Tiesa, pasiimti daiktą nebus taip paprasta: jį reikės parsisiųsti, o procesas reikalaus laiko ir energijos. Laimei, besiunčiant bus galima gintis nuo puolančių priešų. Vietoj įprastų rakto kortelių, norint patekti į uždaras Tron 2.0 vietas reikės gauti leidimus. Kiekvienas daiktas ar priėjimas turės tam tikrą priėjimo lygį, tad jūs žinosite, kokio lygio leidimą turite ir ar galite čia juo pasinaudoti.

Ryškiausią ryšį su Deus Ex pajusime naudodamiesi paprogramėmis. Galėsime rinktis iš trijų paprogramių kategorijų: naudingumo, kovos ir apsaugos. Visi mūsų ginklai (išskyrus diską), šarvai ir specialios savybės bus paprogramės. Pavyzdžiui, jau žaidimo pradžioje turėtume gauti aukšto šuolio kodą. Kartais galėsime savo paprogramę ir patobulinti, kad ji naudotų mažiau atminties ir geriau veiktų.

Didelis dėmesys kovoje tenka diskui. Kovojant su priešais vieno žaidėjo režime arba daugelio vartotojų režime tinkle ar internete (ką ir leidžia demonstracinė versija) teks nuolat jį naudoti. Paleistas diskas šokinėja nuo sienų, paklūsta jūsų komandoms ir žaloja priešininkus. Valdymas ganėtinai paprastas, galima šaudyti tiesiai ar per kampą. Taip pat juo galima blokuoti smūgius bei ji panaudoti kaip artimos rankinės kovos ginklą. Kaip ir visa kita, disko efektyvumas žaidime gerės naudojant paprogrames. Be disko, galėsime naudotis ir standartine ginkluote: šratiniu šautuvu, snaiperio ginklu bei kitais įprastais įrankiais, tiesa, atitinkamai pervadintais.

Kitas svarbus žaidimo įrankis — šviesos motociklai. Demonstracinėje versijoje šviesos motociklų žaidimas — vienintelis prieinamas vieno žaidėjo režime. Žaidimas susideda iš dviejų dalių: apmokymo ir vienos varžybų arenos. Šviesos motociklai smarkiai skiriasi nuo standartinių, o varžybos jais yra ne lenktynės, bet tarsi gyvatėlės žaidimas su priešais. Reikalas tas, kad važiuodamas motociklas palieka ilga šviesią sieną, į kurią atsitrenkęs priešininkas sudūžta. Mūsų tikslas varžybose ir yra važinėti ir kovoti su priešais taip, kad jų motociklai sudužtų į mūsų paliekamą juostą. Tai išties įdomu ir ganėtinai sunku, reikia labai staigiai reaguoti. Kartais kovą palengvina ir galios didintuvai. Paėmus tam tikrą objektą, padidėja motociklo greitis, užsideda apsaugos skydas ar atsiranda kiti pastiprinimai. Gaila, tačiau motociklų žaidimo negalima žaisti internete, nes, ko gero, net greičiausio pralaidumo neužtektų suderinti sekundės dalį trunkantiems manevrams.

Nepaisant to, kad Tron 2.0 demonstracinė versija yra daugelio vartotojų ir daugiau naudos iš jos turės žaidėjai, turintys internetą, ją verta išbandyti bent jau dėl vaizdų. Aplinka tiesiog stulbinanti ir nepakartojama. Mačiusiems filmą ji akimirksniu pasirodys pažįstama ir galbūt prikels „kompiuterinės vaikystės“ prisiminimus :). Nemačiusiems ir nesusidūrusiems su Tron aplinka pradžioje nuo ryškių neonų šviesų turėtų raibti akys, bet pripratus galima grožėtis visur aplink, netgi po kojomis, esančiomis „didingomis mikroschemomis“.

Tron 2.0 turi pasirodyti jau labai greitai. Be galo smagu, kad šį kartą europiečiai gaus jį tik keletą dienų vėliau, nei kaimynai už Atlanto. Jei žaidimas tikrai bus toks, koks atrodo dabar, ir veiks taip, kaip žada kūrėjai, neabejoju, kad jis taps vienu geriausių šių metų hitų.