2004-12-12, parašė z-e-b-r-a (iš Games.lt)

Tai, kad Baudėjas bus adaptuotas virtualioje erdvėje turbūt nenustebino niekieno. Pastaruoju metu, praktiškai kiekvienas populiaresnis kino projektas susilaukia ir kompiuterinio „pusbrolio“. Deja, bet man neteko matyti filmo, tad jei apžvalga pasirodys nekompetetinga- nesupykite :).

Žaidimo procesas

Baudimas prasideda trumpu video intarpu. Mūsų „mielas“ ir „švelnus“ herojus, grįžęs namo, randa ant durų prismeigtą nuotrauką. Joje įamžinta, daili mergina su į smilkinį įremtu ginklu. Apačioje pakeverzotas prierašas: „centrinis zooparkas, 11 valanda arba ji mirs“. Būtent čia ir prasideda žaidimo veiksmas.

Į akį iškart krito akivaizdi Max Payne frančizės įtaka: juodas, odinis švarkas, ta pati šokinėjimo maniera, toks pats kovų braižas. Tikiuosi tai nebus kažkoks menkabiudžetis plagijatas… Tačiau grįžkime prie žaidimo. Mus puolantys blogiukai patys įvairiausi.

Tai ir išeiginiais treningiukais pasidabinę pusamžiai vyrai, ir kostiumuoti gangai ir t.t. Praktiškai visi priešai atrodo skirtingai. Išties šauniai padirbėta. Tą patį galima pasakyti ir apie jų DI.

Išvydę Baudėją priešai pradeda bėginėti po visą patalpą, slapstytis už įvairių objektų ir šaudyti karts nuo karto iškišdami galvą. Tačiau jei priesite prie pat ir įremsite vamzdį į galvą, jie arba nepastebės jūsų arba bus labiau linkę susiriesti ir pereiti prie kitos uždangos, nei atsišaudyti. Vaizdelis gan kvailas, tačiau jie šaudo pakankamai taikliai ir turi didžiulę kiekybinę persvarą, tad snausti tikrai neteks.

The Punisher buvo įdiegtos kelios naujovės, išskiriančios jį iš minios kitų, panašių kūrinių. Pirmoji naujovė tai- „interrogation“ (liet. kvota) režimas. Priėję prie pat oponento galite jį sugriebti ir iškvosti. Kaip tai bus padaryta, priklauso tik nuo jūsų. Pirmasis būdas- smaugimas. Laikote vyruką už gerklės ir judindami pelę aukštyn, bei žemyn, atitinkamai smaugiate stipriau arba silpniau.

Antrasis būdas- mušimas. Čia taip pat neapsieita be pelės. Judindami ją žemyn užsimojate, bei nusitaikote į kurią vietą norite smogti ir staigiai krustelėję viršun suduodate. Kartais galite pasinaudoti ir specialiu tardymu.

Tarkime pasigaunate gangą prie piranijų baseino… Kas vyksta toliau aiškinti turbūt nereikia :). Palaužtas priešas, tarkime, gali pasakyti kur jūsų laukia pasala ar išduoti artimiausius savo „darbdavio“ planus. Taip pat juo (o tiksliau jo kūnu) galite pasinaudoti kaip „užuovėja“ nuo kulkų papliūpos. Vienas patarimas- kvosdami nepersistenkite, mes juk visi mirtingi ;).

Antroji naujovė tai „slaughter“ (liet. skerdynės) režimas. Nudėję oponentą gausite tam tikrą kiekį stiliaus taškų. Kuo egzekucija efektingesnė, tuo daugiau jų gaunate (kiek primena Manhunt’ą…). Proporcingai su taškų kraičiu, pildosi ir „skerdimo“ matuoklis. Nuspaudus „Tab“ klavišą vaizdas sulėtėja ir tampa juodai baltas. Tuo tarpu Baudėjas yra mažiau pažeidžiamas ir žudo tik su dviem peiliais.

Kalbant trumpai- žaidimo procesas įpatingo įspūdžio man nepaliko. Viskas jau daugybę kartų matyta kituose žaidimuose. Lakstote po patalpą su ginklu rankose ir žudote „blogus dėdes“. Mūsų herojus- tikra žudymo mašina.

Netgi daugiau – vieno žmogaus armija ar tankas, vadinkite kaip tik norite. Jo matmenis galima drąsiai lyginti su drabužių spinta… ar bent jau su Švarcu :). „Terminatoriškumą“ dar labiau paryškina galimybė nešiotis iškart du ginklus.

Grafika

Žaidimo išvaizda kiek primena Hitman’ą. Tokie pays rūko efektai, ta pati „ragdoll“ technologija, panašios tekstūros. Teigiamą įspūį paliko ir įvairios smulkmenos. Tarkime, taikliu šūviu galime nunešti priešininkui galvą ar pataikę į ranką priverst jį išmesti ginklą. Na, o jei mesime granatą į kambarį, kuriame „mėsos koncentracija“ pakankamai didelė- išvysime tikrą, BloodRayne puotas primenantį, kūno dalių, bei kraujo fejerverką. Dėmesys detalėms- jo negalima pamiršti jokiu būdu!

Epilogas

Jei galutinėje versijoje neišvysime daugiau naujovių, žaidimas įpatingos komercinės sėkmės tikrai nesusilauks. Tiesa iš pradžių jis gal ir bus neblogai parduodas ir figūruos įvairiuose topuse, kadangi filmo gerbėjų yra begalės. Tačiau po keleto savaičių jau bus visų užmirštas. Na, bet tai tik pesimistinės prielaidos.

Tai, ką pamačiau demo versijoje, paliko kiek geresnį nei vidutinis, įspūdį. Nuoširdžiai tikuosi, kad „full version“ pateisins filmo gerbėjų (ir mano :)) lūkesčius, pasiūlydamas daugiau šaunių naujovių, bei „customize’intą“ „geimplėjų“ ;).