Apžvalga iš žurnalo PC Gamer 2008/04. Teksto autorius: Raw

Pirma mintis, ateinanti į galvą pažaidus Fantasy Wars (toliau FW) — tautų maišalynė. Panašu, kad kūrėjai į žaidimą „sukišo“ visas tautas, kurias tik žinojo ir kurios tiko prie termino fantasy. Žmonės, raiteliai ant erelių ar pteranodonų, orkai, goblinai, drakonai, troliai, dvorfai, elfai ir t. t. Tai nėra blogai (vienetų įvairovė visada į naudą), tačiau juokinga. Juokinga ir kitkas. Nepaisant to, kad FW yra tiesioginis Heroes of Might & Magic konkurentas (bent jau pagal žaidimo tipą), tačiau žiūrint į jį negali neprisiminti Warcraft III. Visa laimė, kad mėgstu šį žaidimą. Turbūt, kaip ir žaidimą kūrę rusų 1C: Ino–Co programuotojai. Daug kas keistai primena Blizzard šedevrą, pradedant meniu, baigiant grafiniu apipavidalinimu.

Tačiau tai nė kiek netrukdo, kai patenki į karo sūkurį. Ne ypatingai mėgstu strategiją ėjimais (žaidimas pristatomas kaip TBS, RPG ir wargame mišinys), tačiau FW išties sugeba įtraukti ir išlaikyti dėmesį. Pralaimėjus kovą, norisi ne mesti žaidimą, o mėginti tikslą pasiekti kitaip. Galbūt kitu, aplinkiniu keliu, galbūt su kitokios sudėties armija.

Kovojančios frakcijos yra trys: žmonės, orkai ir elfai. Kiekviena karių rūšis (būrys) efektyvus prieš vienokius karius ir silpnas prieš kitokius, todėl armiją patartina komplektuoti iš skirtingų būrių. Pavyzdžiui, aštriaakiai orkų lankininkai (goblinai, žinoma) labai efektyviai šaudo iš tolo, tačiau artimose grumtynėse nukentės skaudžiai. Kiekvienas būrys turi pradinį sveikatos kiekį ir atakos savybes. Mūšio metu būriui patyrus nuostolių galima leisti jam pailsėti, ir jėgos dalinai atgaunamos. Tiesa, tada tenka praleisti to būrio ėjimą ir šaudymą. Kovose kariai įgyja patirties, kuri vėlesniuose lygiuose tampa neįkainojama — naujokai jokiu būdu neprilygsta veteranams. Paskutiniai lygiai, kuriuose kovojama be veteranų, gali tapti rimtu žaidėjo kantrybės išbandymu.

Užimant miestus ir mažesnes gyvenvietes, į armijos sąskaitą įplaukia pinigų, už kuriuos net mūšio metu gali nusipirkti dar vieną ar kelis karių būrius, kurių Tau taip trūksta, įvertinus lygio specifiką. Bet, jei išdėstei lauke maksimalų kovotojų kiekį, tai naujo būrio į kovą mesti negalėsi, kol kažkas neužleis vietos. Per vieną žingsnį kiekvienas būrys gali pajudėti ir iššauti (kai kurie sugeba tą padaryti kelis kartus), todėl svarbu numatyti, kokioje situacijoje saviškiai atsidurs po ėjimo. Yra būrių, kurie atsišaudo net priešo ėjimo metu. Mygtuko „pailsėti“ panaudojimas neleis būriui žingsniuoti ar šauti. Ir atvirkščiai. Skirtingi kariai juda skirtingu atstumu, kuris dar įvairiai sumažėja priklausomai nuo žemės tipo ar reljefo. Kai kuriose žemėlapio vietose, kartais pasukus kiek toliau nuo pagrindinio kelio, aptinkami artefaktai, padedantys sustiprinti armiją. Atskiri kovotojai gali naudoti magiškas savybes (herojai, kaip visada, jų turi daugiau), tačiau jų kiekis per ėjimą apribotas. Miestuose už pinigus net galima paimti rekrūtų apmuštam būriui papildyti.

Skiriami keli pergalės tipai. Jei per nurodytą žingsnių kiekį sugebėsi laimėti, pergalė vadinsis auksine ir atneš Tau daugiau pinigų bei vieną kitą daikčiuką ar būrį, nei vėliau pasiekta sidabrinė ar visų prasčiausia — bronzinė.

Tarp lygių galima pirkti naujai įgytas būrių rūšis, sudaryti armiją kitam lygiui, už surinktus patirties taškus tobulinti karinių dalinių sugebėjimus, parinkti, kokį artefaktą į mūšį nešis vienas ar kitas herojus.

Kario figūra yra aukštesnė už tvirtovės sienas, tačiau, pelės ratuku priartinus kamerą, milžinas pasidalija į visą būrį jau normalaus dydžio vyrukų (arba moteryčių). Kartais užtenka stebėti milžinų kovą, o kai kada daug mieliau žiūrėti į žūtbūtinėje kovoje susimaišiusius du būrius po 10–15 vienetų. Man ypač patiko, kai viena lankininkų rūšis būdavo automatiškai parodoma susmulkinta, paleidžianti galybę pragaištingų strėlių.

Žaidimas labai gražus, toks spalvingas, kad atrodo, lyg būtų pieštas, o ne modeliuotas kompiuteriu. Siužetas ypatingai „nesublizga“, tačiau FW kur kas svarbiau pats procesas.

Fantasy Wars primygtinai patariu išbandyti, net jei nesi TBS gerbėjas. Juo labiau, kad HOMM bei Warcraft buvo taip seniai…