Dėmesio. Pasakojama žaidimo istorijos fragmentas

Naktis. Beringo sąsiauris. Jūroje plaukia vienišas krovininis laivas, registruotas Estijoje. Staiga prie jo iš tamsos išnyra sraigtasparnis, pilnas specialiojo britų būrio SAS kareivių. Jie greitai pasklinda po laivą, įgula neutralizuojama per keliolika sekundžių. Kariai pasklinda į žemesnius laivo triumus, kur sutinka vidutinio lygio pasipriešinimą. Po trumpos kovos ir jis yra įveikiamas. Galiausiai kariai suranda tai ko ieškoję – konteineryje gabenama atominę bombą. Susisiekus su centru, kariai sužino apie artėjančius priešiškus objektus ir pradeda bėgti pas juos laukiantį sraigtasparnį. Tačiau staiga į laivą pataiko raketą ir jis ima skęsti. Triumus užlieja vanduo, laivas krypsta į šoną, dar kelios sekundės ir viskas atsidurs jūros dugne. Kariai bėga iš paskutiniųjų, paskutinę sekundę jiems pavyksta pasiekti sraigtasparnį ir įšokti į jį. Už jų nugarų laivas nugrimzda į Ramiojo vandenyno gelmes.

Žaidimo istorijos pasakojimas baigėsi

Ne, tai ne ištrauka iš naujausios veiksmo filmo su Briusu Vilisu, tai pirmoji naujojo „Call of Duty 4: Modern Warfare“ misija. Žymioji šaudyklių serija „Call of Duty“ pirmą kartą iškeliavo už Antrojo Pasaulinio karo ribų ir kartu su pirmosios, bei antrosios dalies kūrėjais „Infinity Ward“ žengia į dabartinius laikus arba modernųjį karą, kaip skelbia žaidimo pavadinimas. Geriausios senųjų „Call of Duty“ savybės, nauja ir itin intriguojanti istorija, gan tampriai susijusi su dabartinio pasaulio realijomis, bei gerokai į priekį pažengusi grafika – visa tai žaidėjus pasitinka ketvirtoje „COD“ dalyje, kartu su specialiuoju SAS būriu ir žinoma JAV jūrų pėstininkais.

Pradėkime nuo pačios blogiausios žaidimo dalies – tai jo trumpumas. Jeigu jums yra tekę pašaudyti panašaus žanro žaidimuose, o dar geriau – bandyti senesnes „Call of Duty“, tai vieno žaidėjo kampaniją turėtumėte įveikti vos per 5 valandas ir toliau jau mėgautis žaidimą sukūrusių žmonių pavardėmis. Žinoma, turite galimybę padidinti pasimėgavimą vieno žaidėjo režimu praeidami visą kampaniją iš naujo, tik jau sudėtingesniame lygyje. Būnant atviru, kai kurios misijos iš tikrųjų yra tokios geros, kad jas norėsis pražaisti bent jau po kelis kartus.

Būtent, kaip jau minėjau, jūs galite pajusti misijų trūkumą, tačiau jis yra tiesiog ypatingai kompensuojamas jų kokybe. Žaidimo istorija jums bus pasakojama iš dviejų skirtingų veikėjų pozicijos: specialiojo britų būrio SAS nario ir JAV jūrų pėstininko. Pačios pirmosios misijos aprašymą galite rasti pačioje pirmoje pastraipoje, toliau istorija rutuliosis neįtikėtinu greičiu ir jums teks pabuvoti keletoje karščiausių pasaulio taškų: Artimieji Rytai, Kaukazo kalnai, Rusijos Pietūs, Azerbaidžanas ir kt. Visur jus pasitiks daugybė kulkų, priešų ir dar daugiau užduočių, kurias visas reikės atlikti, norint išgelbėti milijonus žmonių nuo baisios branduolinio ginklo naikinimo galios. Viena misija jus netgi nukels keliolika metų atgal, į Černobilio apylinkęs, apleistą Pripetės miestą. Būnant atviru, šią misiją drąsiai galima įvardinti kaip vieną geriausiai atspindinčių ką iš tikrųjų reiškia žodis „apleistas“. Valkataujantys šunys ir daugybė niekeno žemės, kuria retkarčiais pravažiuoja patruliuojančių teroristų tankai ir kareiviai. Jūs jų nešaudote, o slepiatės, maskuojatės ir tyliai braunatės link savo galutinio tikslo.

Įsijautus į žaidimą ir jo istoriją, jūs net nepastebėsite, kaip ateis laikas paskutinei misijai. Didžiausias išgelbėjimas šioje vietoje, jeigu jūs ir toliau norite mėgautis moderniuoju karu, yra daugelio žaidėjų režimas. Jeigu prisimenate senesnes „COD“ dalis, tai jos visados siūlydavo labai aukšto lygio tinklines batalijas. Jos neišnyko ir ketvirtoje dalyje. Dabar PC versija palaiko net iki 32 žaidėjų vienu metu tinkle. Iš viso siūloma 16 skirtingų žemėlapių, kurių dauguma paimti iš vieno žaidėjo režimo. Daugumoje iš jų puikiai suderintos atviros, snaiperiams pritaikytos vietovės, su uždaromis, kur granatos geriausias ginklas, vietovėmis. Taip pat yra ir 6 skirtingi režimai, keli jų, kaip „team deathmatch“ ir „free-for-all“ manau yra puikiai žinomi visiems ir didesnio paaiškinimo čia nereikia. Kituose pagrindinis dėmesys sutelktas į tam tikrų užduočių atlikimą, dar kitose – į kontrolinių punktų užėmimą.

Šalia įprastos kovos, su jum jau žinomais lengvaisiais ginklais ir granatomis, patyrę žaidėjai galės išbandyti ir visiškai kitą sritį. Jeigu jums pavyks nušauti tris oponentus iš eilės ir nenumirti, jūs automatiškai gausite galimybė išsikviesti UAV lėktuvą, kuris yra tarsi patobulintas radaras. 30 sekundžių jūs matysite visus priešininkus savo ekrane. Kadangi įprastai priešai pasirodys tik tada, kai išaus iš savo ginklo. Bet žinant mūšių intensyvumą, to laukti dažniausiai ilgai neteks. Pavykus iš eilės nušauti 5 priešininkus, gausite galimybę išsikviesti pastiprinimą iš oro. Suderinus kartu su UAV lėktuvo duomenimis, tai gali tapti išties stipriu ginklu. O nukovus 7 priešininkuus iš eilės, gausite galimybę išsikviesti sraigtasparnį, kuris skraidys ore ir automatiškai šaudys į visus priešininkus. Tiesa, jie galės jį numušti. Tad su visais šiais patobulinimais, daugelio žaidėjų režimas įgauna išties kitokių atspalvių.

Kita tinklinių mūšių pusė – nauja klasių sistema „Call of Duty 4“. Kiekviena iš klasių turės po skirtingą ginklų pasirinkimą, bei skirtingas savybes, kurios žaidime vadinasi „perks“ arba lietuviškai tiesiog privalumai. Interneto mūšiuose, jūs nuolat gausite taškus už beveik viską, ką tik atliksite, pradedant kontrolinių punktų užėmimu ir baigiant oro pastiprinimo iškvietimu. Šie taškai bus naudojami pakelti jūsų rangui. O rangai, kaip žinia, atrakina visą „smagumą“ tinklo batalijose. Taigi kylant ranguose, jūs atrakinsite visas penkias žaidėjų klases, bei galiausiai galimybę pačiam susikurti savo klasę. Kuriant klasę, jūs galėsite pasirinkti savo pagrindinį ginklą, antrinį ginklą, priedus abiems ginklams, kokios rūšies granatas norite neštis ir tris privalumus. Visi privalumai bus padalinti į tris skirtingas grupes, kad būtų išlaikytas žaidimo balansas.

Privalumai pirmoje grupėje daugiausia bus skirti sprogstamiesiems daiktams. Turint juos, jūs galėsite pasiimti daugiau svaiginamųjų granatų, ar nešiotis su savimi „Stinger“ raketas, jeigu koks priešininkų sraigtasparnis kartais atskristų nelauktai. Kitos dvi privalumų grupės daugiausia akcentuosis į tokius dalykus, kaip jūsų gyvybingumo išplėtimą ir panašiai. Šis momentas žaidime yra išties vertas dėmesio. Pavyzdžiui, „paskutinis šansas“ leis jums būti išties kietu riešutėliu mūšyje. Jeigu jus nukauna priešininkas, jūs dar nemirštate iškart, o automatiškai išsitraukiate pistoletą ir turite galimybę pribaigti savo niekadėją. Šiais atvejais, reikia būti itin įsitikinusiam, jog priešininkas iš tikrųjų yra nukautas. O tai žinoma atima papildomas sekundes, kurios dideliame mūšyje yra itin svarbios. Kalbant apie privalumus apskritai, tai beveik visų jų balansas yra išties puikus ir kažkokia viena klasė tikrai neturėtų būti stipresnė nei kita.

Daugiau kalbėti apie žaidimo grafinę pusę paprasčiausiai neišeina. Ir ne todėl, kad ji bloga, o paprasčiausiai dėl to, jog ji tiesiog pritrenkianti. Žaidimas kuo puikiausiai susidoroja su didelėmis atviromis erdvėmis, mažais namukais ir klaustrofobiją galinčiais įvaryti tuneliais raketų bazėje. Viskas, pradedant nuo menkiausių detalių iki didelių sprogimų atidirbta tiesiog puikiai. Akimirkomis, kai priešų kolonos slenka iš visų pusių, o jūs su savo būriu esate apsupti ir laukiate išganingos pagalbos, o aplink visur sproginėja granatos, lekia priešų kulkos, pasijauti lyg būtum tikram kare. Tiesa, tikras karas nėra toks pasiutusiai linksmas, koks yra žaidime. Bet tam juk ir yra žaidimai, kad suteiktų mums galimybę pasimėgauti geriausiais epizodais, nesivarginant dėl pasekmių.

„Call of Duty 4“ tiesiog privalo būti kiekvieno FPS mėgėjo žaidimų kolekcijoje. Tai nuostabus kūrinys, kurį su malonumu galima praeiti kartą ir dar kartą. Čia kaip geras filmas. Kartą pražiūrėjus ir praėjus tam tikram laikui, jūs ir vėl norite prie jo grįžti, bei dar kartą išvysti jus sužavėjusius momentus. „COD4“ turi tokio žavesio. Taupiems lietuviams galiu dar pridurti, kad atsisiuntę šį žaidimą nubrauksite pusę žaidimo įdomumo – tai tinklinius mūšius. Originali žaidimo versija netik sąžiningai apdovanoja kūrėjus sukūrus tokį gerą žaidimą, bet dar ir suteikia jums galimybę išbandyti tikriuosius interneto mūšius, su visais rangais ir klasėmis. Tad galbūt per šias Kalėdas visgi yra verta pasidovanoti sau šitokią dovanėlę.