Prisipažinsiu, nesu didelis post-apokaliptinių žaidimų gerbėjas. Tačiau visai neseniai pakeičiau savo nuomonę. Taip, kalbu apie garsiąją „Fallout“ žaidimų seriją, tiksliau apie trečiąją jos dalį. Nesu bendravęs su šia serija anksčiau, apskritai apie ją sužinojau tik tuomet, kai „Bethesda“ įgijo teises į „Fallout“ seriją ir pradėjo darbus ties „Fallout 3“. Tuo metu kaip reikiant buvau pasinešęs ant „Oblivion“. Ir prisižadėjau, kad būtinai išbandysiu „Fallout 3“. Deja, žaidimą išbandžiau po daugiau nei metų nuo jo pasirodymo ir tai yra „Fallout 3 – Game of the Year Edition“ rinkinys. Galbūt teisingai padariau, kad nepirkau originaliojo „Fallout 3“, kuris turi pabaigą. Nenori pabaigos? Pirk DLC papildymus iš visų taip nekenčiamos „GFWL“ sistemos. O koks atviro pasaulio žaidimas su pabaiga? Bet praėjus metams nuo „Fallout 3“ pasirodymo pasirodė „Fallout 3 – Game of the Year Edition“, kuriame yra originalusis „Fallout 3“ žaidimas ir visi DLC papildymai. Šis žaidimas pasimaišė po kojomis reikiamu laiku ir vietoje, todėl nedvejodamas pagriebiau šį, galbūt būtų galima pavadinti nuostabų žaidimą. Na gerai, ne iškart. O maždaug po kelių mėnesių, kai žaidimas atkeliavo į skaitmenines parduotuves, nes esu dėžučių priešininkas ir laukiau kol žaidimas pasirodys būtent skaitmeninėse parduotuvėse.

„Bethesda“ sukūrė neįtikėtinai realistišką aplinką.

Jau pažaidęs šį žaidimą keletą valandų galiu drąsiai sakyti – „Bethesda“ vėl sukūrė nuostabų žaidimą! Nuostabų žaidimą praktiškai visomis prasmėmis. Na, gal ne visomis, bet beveik visomis. Nors ir žaidime veikia tas pats „Oblivion“ žaidime naudotas grafinis varikliukas, bet jis atrodo vis dar taip pat stulbinamai ir atkuria post-apokaliptinį pasaulį dar geriau nei viduramžių fantasy pasaulį ir jo gyventojus. Taip, kalbu apie grafiką ir žaidimo aplinkas, kurios žaidime yra tiesiog kraupiai fantastiškai realistiškos. Žodį kraupiai panaudoju irgi ne šiaip sau, nes žaidimas išties kraupiai atkuria tolimą post-apokaliptinį pasaulį. Daugybė rudos spalvos atspalvių, sugriautos aplinkos, paslaptinga muzika ir keisčiausi mutantai – visa tai mūsų laukia šiame žaidime.

Ir kas gi privedė pasaulį prie tokio holokausto? Istorija dar šiurpesnė nei žaidimas. XX amžiuje, pasibaigus Antrajam pasauliniam karui pasaulis pradėjo keistis. Nuo čia prasideda alternatyvi, „Fallout“ serijos pagimdyta istorija. 5-ajame dešimtmetyje įvyko žmonijos sąstingis: kultūra sustojo ir visiškai nesikeitė, netobulėjo kompiuteriai, automobiliai naudojo kurą, kuris pamažu pradėjo sekti, o vietoj jaunimo mylimos ir narkotiku tapusios koka-kolos vėliau atsirado kola kietesniu pavadinimu – „Nuka-Cola“. Pasaulis pradėjo sparčiai ristis žemyn, tačiau sparčiai pradėjo tobulėti karinė technika, atsirado protingi robotai ir daugybe kitų naudingų technologijų. Deja, automobiliai ir apskritai visa žmonija pradėjo taip sparčiai naudoti naftą ir kitus gamtos išteklius, jog ji pradėjo žaibiškai sekti. Taip 2052-ais prasidėjo resursų karas. Daugumą mažesnių Europos šalių ištiko ekonominė krizė, kuri privedė jas prie apsoliutaus bankroto. Europa pradėjo reikalauti daug daugiau gamtos išteklių iš artimųjų rytų šalių grasindama ginklu. Taip tarp šių frontų prasidėjo karas. Tuo tarpu Amerika irgi ritosi žemyn. Tuometinis JAV prezidentas, nujausdamas, jog artėja neišvengiamas atominis karas, įsakė pastatyti keletą šimtų bombų slėptuvių aplinkui Vašingtoną. Tuo metu JAV jau gyveno 400 mln. gyventojų ir reikėtų pastatyti bent 400, 000 slėptuvių, kad būtų išgelbėti visos šalies gyventojai, tačiau buvo pastatyta viso labo tik apie šimtas slėptuvių. Ir jos pastatytos tikrai ne veltui, nes jau netrukus prasidėjo neramumai Brazilijoje ir kitose didesnėse šalyse.

Megatonas – viena iš gyvenviečių dykynėje, netoli Vašingtono griuvėsių. Lemputės, lūšnos, gyventojai, viskas atrodo labai realistiškai. Jos viduryje dar ir nesprogus atominė bomba. Brrrrrrrrrr.

Įtampa pasaulyje vis labiau augo, Amerika pradėjo kesintis į Aliaskos regioną, tuo tarpu Kinija taip pat užsinorėjo sau pasiimti šį regioną. Pasaulyje galutinai baigėsi gamtos ištekliai, visas eismas tiesiog sustojo gatvėse. Bandyti gaminti kitokio tipo automobiliai, bet JAV gamyklos bankrutavo. Europa ir artimieji rytai buvo visiškai nualinti karo. Jau netrukus buvo baigtos statyti visos bombų slėptuvės JAV kodiniais pavadinimais „Vault 87“, „Vault 101“, „Vault 92“ ir t.t.

Neužilgo slėptuvės buvo panaudotos. Pasaulis jau buvo paskendęs konfliktuose ir ekonominėje krizėje, bet jį ištiko dar baisesnė nelaimė. Netrukus, 2077-ųjų spalio 23 dieną prasidėjo atominis karas. Atominis karas, trukęs vos keletą valandų. Buvo paleistos pirmosios atominės galvutės. Kuri pirma valstybė paleido atominę bombą nežinoma, tačiau manoma, kad pagrindinės atominio karo pradininkės yra JAV ir Kinija. Netrukus Vašingtone pasigirdo pavojaus sirenos, tačiau tik nedaugelis žmonių jomis patikėjo ir sulindo į bombų slėptuves. Jos buvo „užmūrytos“ dideliu kiekiu plieno. Europa, bei kitos mažos valstybės pamačiusios karą tarp JAV ir Kinijos, pasinaudojo situacija ir paleido savo turimas atomines galvutes į kitas valstybes. Taip prasidėjo dvi valandas trukęs bombardavimas visame pasaulyje. Dauguma žmonių, supratę kad tai nėra klaidingas alermas, bandė pasislėpti bombų slėptuvėse, bet jos jau buvo užvertos, todėl likusieji slėpesi metro stotyse.

Pasibaigus dviejų valandų bombardavimui, pasaulis skendėjo liepsnose, tamsoje ir milžiniškoje radiacijoje, todėl dauguma žmonių, kurie išgyveno būdami paviršiuje bei metro stotyse virto kraupiais mutantais ghoul‘ais ir kitais padarais. Žmonės visais laikais kariavo dėl resursų. Ir karas toliau tesėsi, tik šį kartą svarbiausiu ištekliu taps švarus vanduo… Karas. Karas niekada nepasikeis.

Tuščios, sugriautos aplinkos atrodo labai realistiškai, norisi jas tyrinėti ir pamatyti.

Praėjo 200 metų nuo atominio karo. Pasaulis neatpažystamai pasikeitė ir čia žaidėjas bus įsukamas į šiurpų ir žiaurų post-apokaliptinį pasaulį. Galbūt pergyvenate, kad paspoilinau visą „Fallout 3“ siužetą? Nepergyvenkite. Tai tėra „Fallout“ serijos priešistorė. Tikroji siužetinė linija mūsų dar laukia. Pirmąją žaidimo valandą praleisime bombų slėptuvėje „Vault 101“. Žaidėjas puikiai įtraukiamas į žaidimą, savo veikėjo gymimu. Viską matome kūdikio akimis. Iš pradžių turime susikurti sau vardą, paskui pasirinkti lytį ir išvaizdą. Netrukus pasirodo užrašas „po vienerių metų“ ir esame išmetami savo kambaryje, kur šliaužėdami po grindis išmoksime vaikščioti, judinti daiktus, bei galėsime patobulinti turimus veikėjo įgūdžius. Atsiversime kūdikio knygelę ir patobulinsime kelis savo gabumus, kurie bus pravartūs prasidėjus tikrąjam žaidimui palikus bombų slėptuvę. Pagrindiniai mūsų veikėjo gabumai: Strength, Perception, Endurance, Charisma, Intelligence, Agility, Luck. Jie nulems mūsų tolimesnius gabumus bei pasiekimus.

Netrukus padarome dar vieną šuolį ir jau švenčiame savo 10-ąjį gimtadienį. Koks gimtadienis be dovanų? Čia gausime savo Pip-boy įrenginį, kurį visą laiką devėsime ant savo rankos. Pip-boy jau puikiai pažystamas žaidusiems ankstesniąsias „Fallout“ serijos dalis. Per gimtadienį gausime progą susipažinti ir su pirmaisiais žaidimo veikėjais, Vault‘o bosu, apsaugos darbuotoju, pasikalbėsite su tėvu bei savo bendraamžiais. Gavę dovanėlių beisbolo lazdą, su kuria jau greitai tvatinsime vabzdžiams makaules, knygutę, kurios neskaičiau ir neskaitysiu ir dar kažkokių niekalų, buvau nusivestas į kažkokią nedidelią šaudyklą, kur tėvas į rankas įgrūdo kažkokį mažą ginklą ir liepė pašaudyti į taikynius. Bet kad nebuvo ką šaudyti, kol neatropojo kažkoks vabzdys. Pašaudžiau ir staiga nusikėliau dar kelis metus į priekį. Šį kartą veikėjas tapo dar vyriškesnis. Dabar turėsime laikyti GOAT testą, kuris nustatys jūsų būsimą specialybę Vault‘e. Visi joje gimsime, visi ir mirsime. Toks slėptuvės šūkis. O teste buvo tikrai kvailokų klausimų ir dauguma jų sukėlė šypseną. Aišku, vėliau viską galima redaguoti, jeigu jums atrodys, kad jūsų pasirinkimas netinkamas. Arba galima išvis jo nelaikyti, jei pavyks gerai susimuliuoti ligą. Pykšt. Ir vėl užrašas „po vienerių metų“.

Štai čia ir viskas prasideda. Dabar jau tiksliai nepasakysiu kiek mūsų veikėjui metų, 17 arba 18, nes čia berašydamas jau susipainiojau. „Vault 101“ užverda tikra sumaištis, jūsų tėvas staiga dingsta, o jūsų ieško Vault‘o boso žmonės. Jums teks pabėgti iš Vault‘o, kuris nebuvo pravertas net 200 metų. Tai netiesa. Daug kas pasirodys netiesa. Iš pradžių bus gana įdomu, bet paskui siužetas nieko įdomaus nepasiūlys. Galu gale, pats smagiausias momentas, tai išlindimas iš tos bombų slėptuvės.

„Anchorage“ užduotis mums pasiūlys pavaikščioti po Aliaskos vietoves.

Pagrindinė siužetinė linija, kaip jau rašiau nieko ne ypatinga, nors ir iš pradžių atrodė įdomu. Turėsime vaikytis dingusį tėvą, prisidėti prie kažokio projekto ir kovoti su blogiukais. Nenorėčiau atskleisti daugiau siužetinės linijos ir nenorėčiau sumažinti paskutinio įdomumo. Taigi, viską kitą sužinosite patys.

Tik išlindę iš slėptuvės jau galėsime pasirinkti savo pirmąjį perk‘ą. O perk‘ų yra tikra galybė. Kiekvienas perk‘as duos įvairiausių patobulinimų veikėjui. Pavyzdžiui, pasirinkę „Daddy‘s Boy“, gausime papildomus 5 taškus mokslo ir medicinos gabumams. Bus ir tokių perk‘ų, kurie atidengs visą pasaulio žemėlapį, bus ir toks, kurį pasirinkus visi silpnesni gyvūnai jūsų nepuls. Galėsime didinti daromą žalą su įvairiausiais ginklais ar net nešiojamo bagažo dydį. Pasirinkti perk‘ą turėsime tada, kai pakelsime lygį. Naujus perk‘us gausime ir už kai kurias įvykdytas užduotis. Iš viso bus 20 veikėjo lygių, tačiau „Broken Steel“ DLC pakelia lygį iki 30-to pakeliamo lygio. Bet apie DLC kiek vėliau. Gabumai. Be minėtųjų atributų ir perk‘ų dar yra toks dalykas kaip gabumai, kurie randasi beveik visuose vaidmenų žaidimuose. O jų bus daug daugiau nei „Oblivion“ žaidime. Galėsime didinti taiklumą ar daromą žalą su mažais ginklais, tobulinti sprogmenų, medicinos, mokslo ir įvairiausias kitas žinias. Štai ten koks mokslo gabumas pravers nulaužynėjant kompiuterius. Kuo didesnis mokslo lygis, tuo didesnė tikimybė nulaužti kompiuterį ir pasižiūrėti kas jame yra. Jei nepavyksta nulaužti kompiuterio slaptažodžio iš kelių kartų, jis būna automatiškai užblokuojamas. Viskas. Tačiau jei turite aukšto lygio „science“ gabumą, tuomet tiesiog galėsite bandyti nulaužti kompiuterį vėl ir vėl. Dauguma gabumų tikrai palengvina žaidimą, todėl juos reiktų rinktis itin atsargiai ir neskubant. Bus ir tokių standartinių gabumų kaip sėlinimas, taisymas, saugumas. Pastarasis padės lengviau įveikti visokiausias užrakintas dūris. Nors man asmeniškai lengviausia įkišti smeigtuką ir išlaužti spyną jėga. Taip greičiausia. Durų laužymo sistema pasirodė daug lengvesnė nei „Oblivion“ ir tai tikrai gerai, nes atvirai sakant dažnai užknisdavo, kai bandant įlisti į skrynią, nukrisdavo 5 sklęsčiai ir turėdavai laužtis iš naujo. Čia paprasčiau, nes ateityje nebėra jokių kvailų sklesčių, čia tiesiog užtenka kišti smeigtuką ir laužti spyną lauk. Tiesa, per grubiai pasuksi – smeigtukas sulūž, todėl čia reiktų darbuotis neskubant, bet vis tik geriau nei krentantys „Oblivion“ sklęsčiai.

Dar vienas mano manymu svarbus gabumas tai „Speech“. Nuo jo priklausys, kaip gerai mokėsite žmones įtikinti ir galbūt įkalbėti nedaryti tam tikrų dalykų. Prie to paties jau pačioje žaidimo pradžioje rekomenduočiau uždėti keletą taškų ant charismos atributo, nes ji irgi itin svarbi, jei planuojate bendrauti su NPC veikėjais ir užduočių metu bandyti su jais susitarti gražiuoju.

Bendravimą su NPC nulems ir jūsų karma. Kuo geresnė, vadinasi, tuo taikesnis jūsų veikėjas ir yra linkęs spręsti reikalus geruoju. Jūsų karma keisis priklausomai nuo to, kokius pasirinkimus darysite, gerus ar blogus. Išžudysite nekaltus žmones, tuomet jūsų karma nukris ir tapsite blogu. Duosite ištroškusiam vandens, jūsų karma pagerės. Nuo karmos priklausys ir tai, ar galėsite su savimi imti kompanionų ir blaškytis po Wasteland‘ą kartu su jais. Ši sistema pakeitė „Fallout 2“ buvusią reputacijos sistemą, tačiau ji tikrai puikiai įsipaišė „Fallout 3“ žaidime.

Štai taip atrodo VATS sistema, kuri smarkiai palengvina žaidimo eigą.

Vietovė, po kurią blaškysimes žaidime vadinsis „Capital Wasteland“. Veiksmas vyks 2277-ais, praėjus 200 metams nuo atominio karo, kuris neatpažystamai pakeitė pasaulį. Didžiąją dalį šios teritorijos sudarys dykynė, mažos gyvenvietės. Tyrinėti tikrai bus ką. Štai teritorijos pakraštyje rasime Vašingtono griuvėsius, po kuriuos galėsime keliauti tik metro stočių pagalba, nes miestas visiškai sunaikintas ir užverstas šiukšlėmis dar nuo karo laikų. Pirmoji aplankyta gyvenvietė žaidime mane tikrai sužavėjo. Tai Megatonas. Toks visai nieko miestelis. Visur lūšnos, išvargę gyventojai, o gyvenvietės viduryje dar ir nuo atominio karo laikų nesprogusi atominė bomba, kurią galėsite detonuoti arba išminuoti vykdant šalutinę misiją. O tokių žaidime bus nemažai ir tikrai praleisite nemažai laiko. Žaidimo pradžioje visas savo santaupas išleisite medikamentams, šoviniams ir kitoms reikmėms. Tai kad ir įpūsėjus žaidimui nelabai turėjau pinigų, nes didžiąją dalį jų tiesiog išleisdavau svarbiausiems dalykams – visokiems vaistams bei šoviniams.

Keliaujant po šį post-apokaliptinį pasaulį sutiksite ne tik taikių NPC ar karavanų, bet ir visokiausių grupuočių ir mutantų. Vienų pavyks išvengti, su vienais susidraugausite, o dar su kitais teks kautis. Žaidime atsirado VATS (Vault-Tec Assisted Targeting System) sistema, kuri itin palengvina kovas. Paspaudus VATS aktyvavimo klavišą, žaidimas sustoja, tuomet galite nusitaikyti į 7 priešininko vietas: kairiąją ir dešiniąją ranką, kūną, kairiąją koją, dešiniąją koją, galvą ir į ginklą, esantį priešininko rankoje. Naudojant VATS, vienu metu galime paleisti tik keletą kulkų, tačiau VATS sistemoje šūvis padaro kelis kartus daugiau žalos nei šaudant paprastai. Viską už jus atliks ši sistema, tereikia nutaikyti į vietas kurias norite šauti ir tuomet grožėkites vaizdu kaip nuskrieja viena ar kita priešininko galūnė. Kartais vaizdelis būna tikrai kraupus, bet tuo pačiu ir šaunus kai nukauni didelį ir labai galingą super mutantą. Nušautas priešas dažniausiai turi įvairiausių daiktų, todėl rinkite juos, o vėliau parduokite, nes už tai galite gauti taip reikamų pinigų, žaidime vadinamų „caps“.

Pip-boy įrenginys. Taip, tai didelis jūsų pagalbininkas ir išties puikus žaisliukas. Paspauskite Tab klavišą ir galėsite pažiūrėti į šį mažą kompiuterį ant savo rankos. Jame yra viskas – jūsų statistika, inventorius, užduočių aprašymai ir visa kita. Kitaip tariant tai gerai padaryta vartotojo sąsaja. Jei norėsite išmesti daiktus ar pasikeisti turimą ginklą, jums reikės lysti būtent į šį kompiuterį. Radijo stotys irgi egzistuoja šiame žaidime. Ne, čia ne GTA, todėl žinomų hitų nesitikėkite, bet vistiek kartais išgirsime 5-ojo dešimtmečio melodijų ir įvairiausių pranešimų.

Wasteland‘as tikrai įdomi, paslaptinga, pavojinga teritorija. Galėsime įeiti praktiškai į kiekvieną pastatą, sugriuvusius gyvenamuosius namus, viešbučius, metro stotis, požemius, mokyklas, gamyklas ir galėsime atrasti net ateivių laivą bei dar galybę kitų pastatų su paslaptimis. O juose rasime ne tik grobio, bet ir priešiškai nusiteikusių mutantų. Keliaujant po pasaulį, galėsime įlisti į kitus Vault‘us, tačiau dauguma jų per 200 metų bus visiškai pasikeitę. Visos bombų slėptuvės tuos 200 metų nieko nežinojo viena apie kitą ir ar apskritai dar yra išlikusių po atominio karo. Mums pasisekė, nes mūsų „Vault 101“ slėptuvė puikiai išsilaikė, deja jums ją palikus reikalai joje kiek pašlyja. Kaip ir kodėl pamatysite patys. Vienos slėptuvės per tą ilgą laiką jau bus išnykusios ir pilnos kraupiausių mutantų, kitose bus protingi robotai, sugrūdę žmones ir virtualią realybę, dar kitos bus tusčios, bet su daugybe radiacijos.

Radiacija. Jos reikėtų vengti. Vanduo – užterštas, todėl teks bristi ir gauti dozę radiacijos arba ieškoti aplinkinio kelio. Maistas – atstato labai mažai gyvybės taškų, bet prideda radiacijos vienetų. Pavyzdžiui, suradus „Nuka-Cola“ įrenginį Wasteland‘e iš jo galime ištraukti keletą gėrimų ir juos išgerti. Viena bonkė kolos atstatys +10 vienetų gyvybės, tačiau pridės +2 vienetus radiacijos. Išgersite dar vieną bonkę, prisidės dar 2 vienetai radiacijos ir jau savo organizme nešiosite 4 vienetus radiacijos. Jeigu radiacijos kiekis jūsų kūne tėra nuo 0 iki 199, tai jokio efekto nebus, tai nėra blogai. Jei jau pasieksite +200 ribą, pradėsite sirgi nedidele radiacijos liga. Peržengsite +400 vienetų ribą, tuomet visi ligos požymiai dar labiau išryškės. +1000 vienetų radiacijos kūne reiškia ne ką kitą, o greitą mirtį. Nedidelį radiacijos kiekį turėsime praktiškai visada, nes kovų metu suvalgysite tai mėsos gabalą, tai dar kokio nors maisto likučių. O kovos tikrai labai sunkios ir dažnai teks saugotis žaidimą ir vartoti gyvybes atstatančius daiktus, jog išgyventumėte. Na o radiacija irgi nėra nenugalima. Susiraskite gydytoją arba panaudokite radiacijos matuoklį, jog sumažintumėte radiacijos kiekį savo kūne. Labai paprasta. Dar galime išgerti įvairiausių, atsparumą radiacijai didinančių tabletičių. Deja, apsaugoti nuo mirtinos dozės jos vistiek nepadės.

Didžiąją dalį Wasteland‘o sudarys dykynė. Jo pakraštyje – miesto griuvėsiai.

Ginklai. Regis apie juos dar visiškai nieko neparašiau. Jų pasirinkimas žaidime tikrai nemažas. Rasime nuo paprastų šaunamųjų iki lazerinių šautuvų ir plazminių ginklų. Pradžioje teks naudotis paprastu 10mm pistoletu arba artimais kovos ginklais, minėtaja beisbolo lazda, policijos lazda arba peiliu. Vėliau rasime galingesnio kalibro ginklus, tokius kaip medžioklinis šautuvas, „Assault“ bei kiniškas automatas, vinčesteris, raketsvaidis. Dauguma ginklų žaidime bus dar nuo 5-ojo dešimtmečio, o tai reiškia, kad kažkokių kietų pribumbasų jie neturės. Vėliau atrasime tikrai labai galingus lazerinius, plazminius šautuvus ir net tokį ginklą kaip „Tesla Cannon“, šaudantį dideliais ir labai galingais energijos šūviais. Tiesa, dar prieš perkant šovinius iš prekeivių, reiktų pažiūrėti, kokio tipo šoviniai tinka tam ginklui, nes bet kokiais šaudyti negalėsite.

„Fallout 3“ atrodo tikrai daug ką pasiūlantis žaidimas, tačiau kad ir kaip keistai tai atrodytų, jame yra pabaiga. Vaidmenų žaidimas su pabaiga? Taip. Pabaigus pagrindinę siužetinę liniją baigiasi žaidimas. Viskas? Ne, ne viskas, jeigu turite būtent „Fallout 3 – GOTY“ leidinį. Jame rasime visus 5 DLC papildymus, vienas iš jų leis tęsti žaidimą pabaigus pagrindinę siužetinę liniją. Taigi, dabar šiek tiek plačiau apie kiekvieną papildymą.

„Operation: Anchorage“ – tai pirmasis DLC papildymas. Šis DLC labiau primins šaudyklę, nei RPG žaidimą. Mes persikelsime į hyper realistišką karinę simuliaciją ir turėsime dalyvauti Aliaskos kovoje prieš Kiniją. Jei įveiksite šią simuliaciją, atsidarys durys už kurių rasime itin gerą aprangą kaip atlygį. Viskas ką jums reikės daryti šioje naujoje užduotyje, tai brautis pro kiniečių būrius. Taip, šį kartą gryna šaudyklė. Rasime daug šovinių, gyvybės atsatymo vietų. Vėliau galėsime dislokuoti net savo būrius ir liepti jiems atakuoti nurodytą vietą. Labiausiai papildyme išsiskyria vietovė – Aliaska. Juk „Fallout 3“ žaidime ne teks pamatyi sniego ir šis DLC yra vienintelė vieta kur jį išvysime.

„The Pitt“ – šis papildymas mus perkels į post-apokalptinį Pitsburgą. Šį kartą vėl sugrįžime prie normalaus žaidimo ir questų. Keliausime toli į Pitsburgą ir bandysime išsiaiškinti, kas ten dedasi. Kodėl vergai nori sukilti ir kokia liga ten plinta. Tai išties man labai patikęs ir tuo pačiu gana kraupokas papildymas su šiek tiek siaubo elementų. Post-apokaliptinis Pitsburgas atrodo tiesiog fantastiškai įtikinamai. Ta niūri aplinka skatina tyrinėti, bet tuo pačiu bijai, jog kas tavęs neužpultų ar neužšoktų koks mutantas. Šis papildymas turėtų pridėti 4 valandas papildomo geimplėjaus, tačiau galima ištemti ilgiau, jei žaisite neskubant.

„Broken Steel“ – svarbiausias DLC papildymas, pratesiantis pagrindinę siužetinę liniją ir leidžiantis žaisti žaidimą ją pabaigus. Dar ir be to pakeliamas žaidėjo lygis nuo 20 iki 30-ies. „Broken Steel“ gavo net metų papildymo nominaciją. Jame bus pasakojama, kas galu gale nutiks „Enclave“ brolijai, besikesinančiai į visą Wasteland‘ą. Ar pavyks išlaikyti švarų vandenį? Kokia ateitis laukia žmonių? Dauguma atsakymų rasime šiame papildyme. Rasime ne tik naujų užduočių, bet ir ginklų, vietovių.

„Point Lookout“ – ketvirtasis DLC papildymas. Keliausime į pelkę primenančią teritoriją paprasčiausiai ieškoti naujų nuotykių. Ten rasime naujų užduočių, priešų. O priešai bus kažkokie išprotėję žmonės su šakėmis ir kuokomis. Teks apsiryti ir kažkokių haliuciogenų, vaikytis kažkokį keistuolį su pusiau ghoul‘u draugu ir aiškintis, kas čia dedasi. Tai pakankamai įdomus, bet ne ilgas papildymas, pridedantis papildomų valandų įdomaus geimplėjaus.

„Mothership Zeta“ – paskutinis DLC papildymas. Šį kartą mus pagrobs ateiviai ir turėsime bėgti iš jų kosminio laivo. Man asmeniškai tai labiausiai nepatikęs papildymas. Taip, žemė atrodo gražiai iš kosmoso, vien dykuma ir vandenynai, tačiau ilgas ir nuobodus šaudymas gana greitai pabodo, todėl stengiausiai perbėgti šį DLC kuo greičiau. Sutiksime seniai pagrobtą senovės Japonijos kovotoją, kaubojų ir dar keletą kitų draugų, kurie jums padės iš čia pasprukti. Rasime įvairiausių naujų gana neblogų lazerinių ginklų. Įveikus šį papildymą, kosminis laivas taps mūsų ir į jį galėsime nukeliauti bet kuriuo metu.

Ypatingai į DLC aprašymus nesigilinau, nes viską tiesiog susirasite ir pamatysite patys. O pamatyti yra tikrai labai daug ką. Nors „Fallout 3“ žaidime nėra gildijų su misijomis kaip „Oblivion“ žaidime, tačiau rasime daug užsiėmimų. Šalutinės užduotys prailgins laiką. Jei dar norėsite aplankyti visas teritorijas, tuomet praleisite dar daugiau laiko. Asmeniškai aš perbėgau žaidimą gana greitai, per 30 valandų, įskaitant visus DLC papildymus. Tačiau bėgau labai greitai ir realiai galima išspausti dvigubai daugiau valandų. Tyrinėkite visas teritorijas ir žaidimas tikrai labai užsitęs.

„Broken Steel“ – papildymas, pratesiantis pagrindinę istoriją.

Ko dar nepaminėjau apžvalgoje? Tai grafika. Kaip jau supratote, ji labai realistiška. Nors grafinis varikliukas ir ne naujas ir tas pats kurį naudojo „Oblivion“, bet žaidimas atrodo fantastiškai, ypač visos aplinkos. „Fallout 3“ puikiai veiks 2-3 metų senumo kompiuteriuose, netgi sakyčiau, jis geriau optimizuotas nei „Oblivion“. Galiu skirti aukščiausią balą vien grafikai, nes ji nuostabi. Na žaidžiant trečiojo asmens perspektyva veikėjas juda nelabai realistiškai, bet galime žaisti ir pirmojo asmens perspektyva, todėl nematysite kaip bėga veikėjas. Užtat neįtikėtinai realistiškai atrodo sugriautas Vašingtoas, ta 5-ojo dešimtmečio architektūra. Visos tekstūros gražios ir ryškios, o pasaulis yra pilnas smulkių objektų. Vien Megatone, nuėjau į užeigą ir sedėjau gal pusvalandį grožėdamamis veikėjais bei aplinkomis. Viskas ką galiu pasakyti apie grafinė pusę – tai super! Garsas irgi visai neblogas, nors čia jau kažko ypatingo ar naujo apie jį pasakyti negalėčiau. Keliaujant po Wasteland‘ą girdėsime paslaptingą melodiją, o kovų metų ji kiek pasikeis ir taps kovingesnė, bet negros labai garsiai ir visiškai neužgoš kitų garsų.

Kokios klaidelės žaidime? Kažkokių rimtų problemų žaidime neaptikau. „Bethesda“ pasimokė iš savo klaidų ir jas pataisė šiame žaidime. Na, vienintelė klaidelė išlikusi nuo „Oblivion“ laikų yra ta, kad dažnokai žaidimas tiesiog pakibdavo arba tiesiog išsijungdavo. Optimizacija daug geresnė, nors kartais fps skaičiai tikrai pradeda labai žiauriai šokinėti. Bet tai pakenčiama. Su „Oblivion“ buvo daug prasčiau. Atrasti daugiau klaidų nepavyko, tai teisiog gerai nušlifuotas žaidimas, turintis nedaug klaidų, kas dabartiniuose žaidimuose pasitaiko gana retai.

„Fallout 3 – Game of the Year Edition“ yra būtinas pirkinys visiems žaidėjams. Tai neįtikėtinai realistikšai atrodantis žaidimas, sukelsiantis nemažai emocijų. DLC dėka žaidimas patiks ne tik RPG, bet ir šaudyklių gerbėjams. Tai tikrai užkabinantis ir ilgalaikis žaidimas prie kurio praleisite labai daug laiko. Supratau, kad apokalipsė nėra tokia nuobodi kaip atrodė iš pradžių. Šis žaidimas pakeitė mano nuomonę. Po galais, tai nuostabus žaidimas! Bandykite, galiu drąsiai ne kiek nedvejodamas jį rekomenduoti bet kokiam žaidėjui, kuris jo dar nebandė, nes tai yra kažkas naujo, „vežančio“ ir labai įdomaus žaidimų rinkoje.