„Far Cry 2“, (FC2) neatpažįstamai pasikeitė ir tapo visiškai kitoks nei pirmoji šio žaidimo dalis. Žaidimo kūrėjai atsikratė fantastinės istorijos kuri buvo glaudžiai susijusi su mutacijomis ir sutelkė visą savo dėmesį į žaidimo tikroviškumą.Dar prieš pat pradedant žaidimą gauname pasirinkti savo veikėja. Pasirinkti galime vieną iš devynių samdinių. Žaidime, mes nematysime savo veido, nes viską kas vyksta matysime pirmo asmens akimis, todėl nebus svarbu kurį samdinį pasirinksite.

Prasidėjus žaidimui, mūsų veikėjas sėdi vietinėje „Taksi“. Vairuotojas draugiškai mums papasakoja apie vykstanti civilinį karą, žaidimo kūrėjų, išgalvotoje Afrikos vietovėje. Dvi grupuotės „UFLL“ ir „APR“ tarpusavyje kariauja dėl valdžios ir žmogus pravarde „Šakalas“ abi grupuotes aprūpina nelegaliais ginklais, nuo kurių miršta daug nekaltų civilių, taigi mūsų darbas yra nužudyti „Šakalą“.

Privažiavus viešbutį, mūsų veikėjas pradeda kosėti, vaizdas susilieja ir greit prarandame sąmonę… Atsibundame gulėdami lovoje, mūsų samdinys aimanuoja ir kosėja, pro miglota vaizdą pamatome greta lovos sėdinti, „Šakalą“. Jis leidžia suprasti jog sergame „Maliarija“ ir jog mūsų veikėjas ir „Šakalas“ yra pažystami. Taręs keletą grasinančių žodžių, Šakalas išeina iš kambario ir praktiškai tą pačia akimirką viešbutį užpuolą viena iš karo grupuočių. Pasiėmę savo užrašus bei ginklus, ištrūkstame iš apšaudomo viešbučio, bet nespėjus išnešti „kudašiaus“ vėl prarandame sąmonę ir atsibundame pas karinės grupuotes vadovą, jis pareiškia jog išgelbėjo mums gyvybę ir mes esame jam skolingi todėl dirbsime jam. Taigi taip esame įtraukiami į „Far Cry 2“ pasaulį.

Ugnis – tai yra vienas iš žaidimo „perliukų“. „Far Cry 2“ yra žaidimas kuriame pirma kartą galime išvysti itin tikroviška ugnį. Žinote posakį „Nežaisk su ugnimi“? Na „FC2“ žaidime, žaisti su ugnimi yra labai smagu. Ugnis plinta ir jei padegsite mažą lopinėlį žolės, galiausiai baigsis taip jog sudeginsite didelį plotą žemės. Ugnis gali plisti nuo žolės iki medžio, persimesti prie pastatų ir pan. Netgi ugnies plitimo principas yra sukurtas tarsi iš tikro pasaulio, nes ugnis plinta atitinkamai pagal vėjo kryptį. Ugnį taip pat galime įtraukti į savas kovos strategijas, tarkime jei vidurį nakties, padegsite žolę visai prie pat priešų, jie pradės lėtai trauktis stebėdami tiek ugnį tiek aplinką, tokiu atveju, priešai būna labai pažeidžiami ir tuomet su „snaiperiu“ galime lengvai jų atsikratyti.

Ugnis suteikia labai daug įvairumo žaidimui ir tik nuo jūsų kūrybingumo priklausys kur ir kaip jūs panaudosite gamtos stichiją.

Žaidimas yra unikalus dėl mūsų veikėjo animacijos, absoliučiai visą žaidimo laiką, viską matome pirmo asmens akimis ir tai yra pagrindinis aspektas dėl kurio žaidimas tampa itin tikrovišku. Visi mūsų veikėjo atliekami veiksmai yra kruopščiai sukurti, dėl to galime puikiai įsijausti į žaidimą. Visi veiksmai atrodo nušlifuoti ir užbaigti iki galo, kai mūsų veikėjas „sprintin‘a“ ir iškart pradeda čiuožti arba kai mūsų draugai mus ištempia iš kovos lauko, kuomet nutempia mus kur nors atokiau, paguldo ant žemės, kad galėtų atsišaudyti ir taip mus pridengti.

Tuo metu patys galime replėmis išsitraukti kulką iš kojos ar kitaip apdoroti kritines žaizdas. Tokios greitos operacijos žaidime atrodo labai įtikinamai ir kraupiai, faktas jog jei neištrauksite kulkos iš galūnės tiesiog nukraujuosite, prideda labai daug tikroviškumo žaidimui. Tokiomis akimirkomis (tokių akimirkų bus daug) tikrai jaučiasi visa veikėjo kūno masė, jaučiamos visos galūnės, manyčiau jog visi animuoti veiksmai pateisins žaidėjų lūkesčius.

Draugai – arba draugų sistema puikiai įsipaišo į žaidimą. Per kai kurias misijas išgelbėsime įkaitų kurie yra taip pat samdiniai ir už išgelbėtą kailį jie pasiūlys savo pagalbą. Visu pirmą jei krisite kovos lauke, jums į pagalba atskubės draugas, kuris ištemps jus iš kovos įkarščio, kur nors atokiau, padės atsistoti ant kojų, pridengs kol atliksime greitas operacijas ir padės atsišaudyti.

Kitas draugas jums padės atlikti misijas, turbūt manote jog jis su mumis keliaus ir padės visus „pyškint“, deja, kuomet gausite misiją, su jumis susisieks draugas ir pasiūlys susitikti vienoje iš slėptuvių kur jis jums pasiūlys planą palengvinsiantį jūsų misiją.Dažniausiai pasidalinsite darbą ir vienas keliaus sunaikinti pasitirpinimą, o kitas nužudyti ar susprogdinti nurodytą taikinį. Ši sistema man patiko ir manau jog tai buvo puikus žaidimo kūrėjų sprendimas.

Ginklai – yra vienintelis jūsų „kalbos“ stilius žaidime. Žaidimo metu galėsite išbandyti iki 30 skirtingų, šaunamųjų ginklų. „FC2“ kovos yra visuomet įtemtos ir jų tikrai nepalengvins maliarija dėl kurios vidurį susišaudymo jums susilies vaizdas ir dėl to bus praktiškai neįmanoma atsišaudyti, taigi jei nesugebėsite greitai atsikratyti priešų, kad galėtumėt išgerti piliulę nuo ligos, būsite žiauriai nubausti, todėl su geru ginklu – toli eisite. Galėsite, bet kuria akimirką pasiimti ginklą iš kritusio priešo, bet šie ginklai dažnai užsikerta.

Kad taip nenutiktu galėsite įsigyti savo patikima arsenalą, jis taip pat per laiką „nusidroš“, bet šie ginklai laikys žymiai ilgiau. „FC2“ pasaulyje vienintelė valiuta yra nenušlifuoti deimantai. Už atliktus darbus gausite tam tikrą deimantų sumą ir už juos gerinsite savąjį arsenalą. Po žemėlapį yra išsimėčiusios ginklų prekiautojų parduotuvės ir sandėliai. Ateisite į parduotuvę, prisėsite prie kompiuterio, išsirinksite jums patinkančius ginklus arba jų patobulinimus ir nuėję į gretima sandėlį rasite savo naujuosius ginklus. Taip pat galėsite nusipirkti specialių ginklų dėžių kurios bus visuose jūsų nameliuose, taigi tokiu būdu dažniau turėsite patikima ginklų arsenalą.

Šie nameliai yra vietos kur galėsite išsaugoti žaidimą atsigulę į lovą, taip pat galėsite pasirinkti kiek laiko norėsite miegoti ir kada norėsite atsibusti, naktį ar dieną. Galėsite nešiotis keturis ginklus t.y. „mečetė“, jūsų patikimas peilis kuris niekad nesulūš ir tarnaus tiek kiek reikės, pistoletas, tai gali būti revolveris, pistoletas su duslintuvu ir pan. Standartinis ginklas , automatas, dvivamzdis šratinis šautuvas ir specialusis ginklas kaip raketsvaidis. Norint atrakinti naujus ginklus reikės atlikti ginklų prekeivio duotas misijas.

“Far Cry 2“ pasaulis – yra iš tiesų didelis. 50km2 dydžio savana yra sukurta itin tikroviškai. Nuo pat žaidimo pradžios negalėsime atitraukti akių nuo didingos gamtos. Visi kalnai, medžiai, žolė, augalai ir pastatai puikiai derinasi tarpusavyje ir sudaro iš tiesų įspūdinga bendrą vaizdą. „FC2“ pasaulyje vyrauja laiko bei oro kaita, galėsime iškeliauti į užduotį auštant, o grįžti temstant arba visiškai sutemus. Oro kaita taip pat neliks nepastebėta, aitri saulė spigins į akis, o sunkus lietus ir tirštas rūkas neleis užtikrintai nusitaikyti.

Viena iš dviejų kariaujančių grupuočių duos jums užduočių, per jas dažniausiai turėsite nuvykti iš taško „A“ į tašką „B“, susprogdinti arba nužudyti ką nors ir saugiai grįžti, kad vėl galėtumėt visa tai pakartoti. Ir svarbiausia jog galėsite lengvai kurti kovos strategijas prieš užpuolant sargybinių postą. Galėsite tiesiog vidurį dienos įsiveržt į postą „tvatydami“ automatu ir mėtydami granatas į visas puses, arba galėsite naktį išsirinkti patogų kalną, nuo kurio lengvai iššaudysite visus priešus su snaiperiu ir likti nepastebėtais.

Keliauti po „FC2“ pasauli galėsite įvairiomis transporto priemonėmis t.y.: „Bagiai“, džipai, lengvosios mašinos, sunkvežimiai, motorinės valtys ir žinoma sklandytuvas. Vairuoti transporto priemones yra itin patogu ir malonu, neturėtumėt susidurti su nepatogumais. Kad nepasimestumėte dideliame „FC2“ pasaulyje turėsite vienoje rankoje žemėlapį, o kitoje navigacinės sistemos imtuvą. Visame „FC2“ pasaulyje yra išmėtyti lagaminai su deimantais, kadangi lagaminuose yra siųstuvai, jūs su savo imtuvu galėsite lengvai šiuos lagaminus surasti ir taip padidinti savo kapitalą.

Jei jums nusibos žaidimo misijos galėsite patyrinėti „FC2“ pasaulį ir rasti tikrai įdomios veiklos. Galėsite su džipu išlėkti į laukus kur ganosi zebrai ar antilopės ir šiuos gyvūnus paganyti . Iš tiesų nuostabu tai jog galima tokius dalykus išdarinėti žaidime.

Muzika dažnai būna afrikietiška, kurioje pagrinde girdime būgnus, garso takeliai per daug nepasižymi, bet prie veiksmo yra tinkamai parinkti. Veikėjų įgarsinimai yra geri ir labai dera prie veikėjų išvaizdos bei charakterio.

Ginklų spynos turi metalinį atskambį ir labai gerai įsilieja į žaidimą. Jei ilgai „sprint‘insit“ veikėjo kvėpavimas patankės, o jei ilgą laiką būsite vandenyje, veikėjas pradės stenėti bei kosėti. Šie garso elementai pagerina veikėjo animacijos įspūdį. Tai pat mašinos variklio skleidžiami garsai tiek užvedant tiek važiuojant yra tikroviški ir derantys prie pačios mašinos. Mano atžvilgiu labiausiai pasižymėjo aplinkos garsai važiuojant automobiliu kuomet girdisi žvirgždas po ratais, arba kita danga. Taip pat puikiai galima girdėti kuomet mašina važiuodama braukiasi pro augalus. Žaidimo aplinkos garsai yra labai geros kokybės ir verti tokio pačio dėmesio kaip ir pačios aplinkos.

Verdiktas

Iš tiesų stulbinantis, nuostabiai sukurtos Afrikos savanos, atviras pasaulis, daug galimybių, net nežinojau nuo ko pradėti. Nebloga istorija su dar nematytomis detalėmis kaip Maliarija, o kam nesinori gilintis į istorija yra kitų, įdomių dalykų kuriuos galėsite nuveikti „FC2“ pasaulyje. Grafika, labai detali ir graži, gamta ir sukurta itin tikroviškai, žaidime esanti ugnis – kraują kaitina. Visi žaidimo komponentai yra gerai „atšlifuoti“ išskyrus dirbtinį intelektą kuris yra beveik nieko nevertas, šlubuoja „pathfinding“ mechanizmai. Žaidimas yra itin tikroviškas, didelis pasaulis kuriame vyrauja laiko bei oro kaita, Afrikos savanos ugnyje sukurtos labai tikroviškai ir gražiai, pirmo asmens animacijos sukelia daug emocijų ir draugų sistema neleis jums taip lengvai numirti. Žaidimas pateisino lūkesčius ir galiu drąsiai sakyti jog „Far Cry 2“ yra iš tiesų vienas iš šių metų hitų.