„Surviving Mars“ yra naujausias „Heamimont Games“ strateginis simuliacinis žaidimas, kurį išleido strateginių žaidimų ekspertai „Paradox Interactive“. Gūdžiais 1997 m. Bulgarijoje įsikūrusi „Heamimont Games“ studija išleido tokius žaidimus kaip „Imperium Romanum“ bei „Tropico”, tad strategijos žanras šiai studijai tikrai ne svetimas.

Žaidimo tikslas yra užkoduotas pačiame žaidimo pavadinime. Mes turime sukurti save išlaikančią ir atšiauraus klimato nebijančią koloniją Marse. Tačiau viskas ne taip paprasta kaip atrodo. Kiekvienas pastatas reikalauja priežiūros ir remonto, kolonistai nenori ir nemėgsta dirbti ne savo specialybės darbo, deguonies, vandens ir elektros vamzdynai be jokios priežasties prakiūra, o pats Marsas taip pat nėra draugiškai nusiteikęs ir bombarduoja mus meteoritais, siundo audromis ir neįtikėtinai šaltais periodais.

Prieš nuspręsdami kelti koją į raudonąją planetą mes turime išsirinkti šios misijos rėmėjus. Tai kompanija ar šalis, kurios interesais vedami mes išlipsime Marse. Kiekvienas rėmėjas turi tam tikrų privalumų. Europa duoda finansų kiekvieną kartą atrakinus naują technologiją, Indija tiesiog viską stato pigiau, Rusija nuo pat pradžių gali turbinti resursų išgavimą kuru varomais ekstraktoriais, Jungtinės Amerikos Valstijos tiesiog meta į tavo problemas savo pinigus, O Naujosios Arkos Bažnyčia nori užkariauti Marsą be perstojo gimstančiais kūdikiais. Kiekvienas rėmėjas taip pat turi kertinę misiją, kurią žaidėjas turi įvykdyti, tad jūsų Marso kolonijos statybos strategija priklausys nuo piniginės, kurią pasirinksite melžti.

Prieš pakylant nuo žemės turėsime pasirinkti ir misijos vadovą. Dažniausiai misijos vadovai duoda kokių nors smulkių bonusų ir atrakina vieną technologiją nuo pat pradžių. Tai gali būtų rakotų mokslinko skraidantys dronai, kurie nėra prirakinti prie dronų bazės radijo signalo atstumo, astrogeologas garantuos daugiau išgaunamų metalų, futuristas leis statyti autonominius Marso topografijos skenavimo bokštus, o psichologas padės kolonistams atgauti sveiką protą.

Kai jau išsirinkome kur ir kieno dėka keliausime, turime pasikrauti savo pirmąjį šatlą įvairių resursų, dronų, roverių ir keliauti į išsirinktą vietą žemėlapyje. Žinoma, į pirmą šatlą netilps net pusė norimų rakandų, todėl už rėmėjo pinigus juos prikrausime visko ko tik geidžia širdis ir keliausime į Marsą vėl ir vėl. Raketai nusileidus Marse ją reikia papildyti kuru, kurį jau turime pasigaminti patys. O kai mūsų robotukai pastatys pirminę infrastruktūrą, į tą pačia raketą galėsime prigrūsti ir kolonistų.

Net neatsigabenus žmonių savo kolonijon, turime paruošti pirminių resursų išgavimą. Turime pradeti nuo planetos paviršiaus – gremžti cementą pastatams, rinkti metalo luitus ir panašiai. Prieš pastatant pirmą gyventojams skirtą kupolą, turime turėti ir vandens ir deguonies tiekimą. Jau net nekalbant apie elektrą ir baterijas.

Jei rėmėju nepasirinkote Kinijos, jūsų raketoje tilps vos 12 kolonistų, o kai šie pagaliau atkeliaus į robotukų armijos suklijuotą kupolą, čia turės išgyventi 10 žaidimo metų arba kol gims pirmas oficialus marsietis žmonijos istorijoje. Kol tai nenutiks, misijos rėmėjas jums tiesiog neleis atsivežti naujų kolonistu. Jūsų kupole gyvenantys narsuoliai turi įvairiausių savybių. Jie gali būti vienos ar kitos srities specialistai — jei jie dirbs darbą pagal specialybę, pasieks geresnių rezultatų, o jei darbus atliks žmonės be specialybės, ir rezultatai, ir moralė nebus patys aukščiausi . Kolonistai be specialybės gali stoti į vėliau atrakinamą universitetą, kur įgaus reikalingą išsilavinimą. Taip pat, jie gali turėti naudingų savybių tokių kaip genijus, šventasis, įžymybė, seksuolis, moksliukas, vakarėlių liūtas ir panašiai, arba neigiamų — apsirijėliai, neurotikai, lošėjai, alkoholikai, vienišiai, tinginiai. Visi jie gali būti tarp norinčių patekti į Marso koloniją. Jei jūsų kupolas neturi pakankamai pramogų, medicinos stočių, atsipalaidavimo arba maitinimo įstaigų, jame gyvenantys žmonės dėl to gali būti nepatenkinti ir galiausiai nuspręs palikti koloniją pasitaikius pirmai raketai į žemę.

„Surviving Mars“ žaidime naujas technologijas atrakinsime naudodamiesi technologijų medžiu. Kiekvienas rėmėjas misijai duoda tam tikrą mokslo taškų skaičių, kurį galima padidinti sumokėjus pinigų arba pastačius laboratoriją viename iš savo kupolų. Technologijų medis suskirstytas į penkias sritis: biotechnologijos, inžinerijos, robotikos, fizikos ir socialinių mokslų. Karts nuo karto savo roveriu ištyrę marso paviršiuje atrastas anomalijas gausime ir vieną iš netikėtų atradimų technologijų, kurios daro didelį poveikį vienai ar kitai žaidimo sričiai. Kiekviena skirtingų sričių technologija kainuoja vis daugiau mokslo taškų, o pačios technologijos kiekvieno peržaidimo metu atrandamos atsitiktine tvarka. Tad jei vieną technologiją pirmo peržaidimo metu atrakinote vieną iš pirmųjų, kito peržaidimo metu, jos galite negauti iki žaidimo vidurio.

Viena iš įdomesnių žaidimo pabaigos mechanikų yra paslaptys. Kai kolonijos priežiūra nustoja kelti sunkumus, mūsų roveris tirdamas anomaliją gali rasti keistą stačiakampį gretasienį tobulomis briaunomis, arba neaiškios kilmės roverį, kuris nėra pažymėtas jokiuose skrydžių į marsą žurnaluose, mūsų dronų algoritmai pradeda daryti keistus dalykus ir panašiai. Pradžioje iššokęs langas nesukelia jokių įtarimų, tačiau po kiek laiko gauname pjauti tai, ką pasėjome padarę vieną ar kitą pasirinkimą. Galbūt mes matome pirmus dirbtinio intelekto žingsnius, galbūt mes radome genetiškai modifikuoto viruso žudiko liekanas, galbūt su mumis bando susisiekti kadaise Marse gyvenusi civilizacija. Tai tikrai įdomi mechanika, kuri vertė mus statyti kolonijas vėl ir vėl.

Ilgas valandas Marso kolonijoje mus lydi puikus garso takelis, kuris primena tokias klasikas kaip 2013-ųjų „SimCity“ ar „Sid Mayer’s Civilization“. Tačiau jei įprastas garso takelis pabos, „Heamimont Games“ jums parengė mažutį siurprizą. Paspaudus radijo ikoną, galime pasirinkti net iš keturių skirtingų garso takelių. Vienas iš jų yra tiesiog nuotaikinga muzika, o kiti trys yra tam tikro stiliaus radijo stotys, kurių laidų vedėjai net įsikišinės į eterį ir pasakos įvairiausias istorijas ar skaitys klausytojų parašytus laiškus. Taip žaidime atsiranda ne tik papildoma istorija bet ir komiški momentai.

Kaip matote, apie vizualinį išpildymą net nėra ką kalbėti. Žaidimas atrodo puikiai, o stilingas futuristinis dizainas greičiausiai atlaikys ir laiko testą. Kaip matote, mes jį išbandėme su kiek ilgesniu 21:9 rezoliucijos ekranu. Jei žaidžiant darosi smalsu kaip dronas taiso sugedusius elektros laidus, galime imti ir prisitraukti kamerą iki pat drono. Tai iš ties įdomus būdas stebėti savo koloniją, lyg stebėtume skruzdėlyną pro mikroskopą, tačiau įspėjame – neužsižaiskite, nes kol jūs žiūrėsite į pietaujančius ar sportuojančius kolonistus, visa kolonija gali nugarmėti pralaimėjimo spiralėn.

„Surviving Mars“ yra tikrai kokybiškas simuliacinis strategas, kuris į įprasta miesto statybos žanrą atneša kažką šviežio. Įvairūs rėmėjų, misijos vadovų, žemėlapių junginiai suteiks tinkamą iššūkį tiek naujiems, tiek patyrusiems žaidėjams ir duos pakankamai įvairovės, kad kiltų noras išbandyti naują planą, naują rėmėją arba tiesiog bandyti išgyventi žemėlapyje, kuris bus dar labiau atšiaurus. Tiesa, naujam žaidėjui vos įsijungus žaidimą viskas gali pasirodyti šiek tiek per daug sudėtinga, todėl rekomenduojame prieš žaidžiant pasižiūrėti bent vieną žaismo video internetuose. „Surviving Mars“ patiks žaidėjams, kuriems patinka „Aven Colony“, „Planetbase“, „Cities: Skylines“ ir „The Martian“ filmas su Matt Damon.