GSC Gameworld kuria neįprastą žaidimą S.T.A.L.K.E.R. Tai pirmojo asmens RPG žaidimas, kuriame žaidėjai atsiduria 20 km2 zonoje aplink Černobylio atominę elektrinę. Pasak žaidimo istorijos, elektrinė patyrė antrą atominę katastrofą 2006–aisiais. Per kelerius metus po katastrofos užterštumas paplito po apylinkes. Gyventojai žuvo, gyvūnai neatpažįstamai mutavo, o valstybės vadovai baisiai sunerimo dėl neaiškios jėgos, kuri kelia antgamtinį pavojų. Kažkas panašaus į X–failus: gravitacijos koncentracija, nuodingas rūkas, suėdantis gyvus padarus kaip rūgštis, ir keista ruda masė, prie kurios prisilietę kūnai akimirksniu užsidega. Žaidimas vyksta 2026 metais, kur žaidėjui tenka sėlintojo (stalker) vaidmuo. Pavojų ieškantis brakonierius tyrinėja užterštą zoną ieškodamas artefaktų, kuriuos superka tyrinėtojai siekdami įminti zonos paslaptis.

Daugelis tikslių žaidimo detalių dar neišdirbta, tačiau S.T.A.L.K.E.R. daugeliu atžvilgiu galima lyginti su Morrowind. Pasaulis atviras, galima kalbėtis su tuzinais įvairių veikėjų. Ambicinga GSC Gameworlds žaidimo vizija sujungia sudėtingą bendravimą tarp žaidėjo ir NPC, kurie dirbs zonoje valdomi savo AI ir dienotvarkės. Kadangi AI valdomi veikėjai veiks nepriklausomai nuo žaidėjo buvimo, kūrėjai teigia, kad pasaulis aplink užterštą zoną tiek pat keisis ir nuo NPC sėlintojų bei kitų veikėjų veiksmų, ir nuo žaidėjo veiklos. Kūrėjai netgi palieka atvirą mažą tikimybę, kad žaidimas bus laimėtas vieno iš NPC veikėjų. Suplanuotos aštuonios skirtingos pabaigos, priklausančios nuo to, kiek ploto žaidėjas ištyrinės, kiek paslapčių atrakins, kiek žmonių nužudys ir kitų faktorių.

Zonoje veiks daugybė konkuruojančių sėlintojų, jie bus susijungę į įvairias grupuotes, turinčias skirtingas darbotvarkes ir prioritetus. Jų požiūris į jus priklausys nuo to, kaip bendrausite su skirtingais sėlintojais. Jie gali pasirinkti padėti jums, ar užpulti jus. Gameworld planuoja sukurti sudėtingą AI. Užpuolus vieną sėlintoją, visa jo grupė susijungs ir atakuos žaidėją. Taip pat teks susidurti su kariais, patruliuojančiais zonoje — armijos eiliniais ir elitinėmis specialiųjų pajėgų grupėmis. Vyriausybė aptvėrė šią zoną, tad visi sėlintojai yra laikomi įstatymo pažeidėjais. Žaidėjai bendraus ir su įrangos pardavėjais, siūlančiais ginklus, aptikimo įtaisus, apsauginius drabužius bei mokslininkais, kurie teikia žaidėjams kvestus bei šiek tiek nukreipia reikiama linkme.

S.T.A.L.K.E.R. prasideda žaidėjui įėjus į zoną ir tapus nauju sėlintoju. Jis turi tik nedidelį pistoletą ir paprastą Geigerio skaitiklį. Pinigus žaidėjas uždirbs ieškodamas artefaktų ir pardavinėdamas mokslininkams. Tada už uždirbtus pinigus galės pirkti apsauginę aprangą, įmantresnę aptikimo įrangą, kuri neleis pakliūti į pavojingas anomalijas, geresnius ginklus ir netgi automobilį. Žaidime bus apie 30 ginklų, kurių kiekvieną galima modifikuoti naudojant priedus. Užterštoji zona susideda iš atvirų laukinių vietovių, apleistų kaimų, tyrinėjimų ir karinių stočių bei kitų pastatų. Žaidimui tobulėjant, žaidėjas gaus vis galingesnius ginklus bei apsauginę aprangą, tyrinėjimams atsivers nauji plotai. Aiškės vis daugiau paslapčių, slypinčių už anomalijų.

S.T.A.L.K.E.R. grafinis variklis labai pažangus ir daug prisidės prie unikalios ir ambicingos žaidimo koncepcijos. Viename kadre bus įmanoma pavaizduoti 2 milijonus daugiakampių, todėl veikėjų ir ginklų modeliai labai detalizuoti ir ryškūs. Žaidime matysime daug žalumos, miškų vietovės tikroviškai apsodintos augalais. Netgi automobilis, kurį galėsime vairuoti, yra labai detalus, su įdubimais ir rūdžių lopais, puošiančiais kėbulą.

Kol kas žaidimas dar neturi leidėjo, tačiau S.T.A.L.K.E.R. koncepcija ir patraukli grafika turi daug ką pasiūlyti. Žaidimas turėtų būti pabaigtas iki rudens, tad dar teks ilgokai palaukti šio unikalaus darbo.