Apžvalga iš žurnalo PC Gamer 2009/11. Teksto autorius: Raw

Derėtų pradėti nuo to, kad revoliucija FIFA serijoje vėl neįvyko, viskas nukeliama kitam penktadieniui, t. y. kitiems metams. O ir kokios revoliucijos laukiama? Dar kartą išsakysiu savo nuomonę, kad nauja FIFA turėtų pasirodyti bent jau kas dvejus—trejus metus, kai pribręsta reikalas atlikti daugiau pakeitimų. O čia vos spėji sužaisti karjeros režimu, ir še tau — FIFA 10… Kiekvieną FIFA, manau, reikia vertinti pagal pagrindinę naujovę. Pernai tai buvo galimybė valdant naudoti pelę. Dar seniau — komandos „chemija“.

Didžioji FIFA 10 naujovė — komandos stilius. Tai yra atskiros savybės, kurias galima keisti prieš rungtynes. Ekipa, suderinta iš 14 skirtingų savybių, elgsis individualiai ir nepakartojamai. Žinoma, kažkokio ypatingo stebuklo tikėtis neverta, tačiau žavesio nauja galimybė tikrai prideda. Įjungti arba išjungti leidžiama, pavyzdžiui, tokius nustatymus: 3rd Man Release, Attacking Full Backs, Total football, Pressing, Offside Trap ir t. t. Kaip gali nepastebėti, jei komanda aktyviai spaudžia arba stipresnį varžovą nuolat įvilioja į dirbtinių nuošalių pinkles? Teigiama, kad FIFA 10 turi 26 skirtingus komandinius stilius. Automatiškai dėl to padidėja komandų priešininkių įvairovė, rungtynės ima labiau skirtis viena nuo kitos. Šiek tiek nuo komandos stiliaus priklauso ir komentatorių replikos. Beje, šiais metais komentatoriai išmoko naujų sakinių. Didžioji teksto dalis liko ta pati.

Malonios smulkmenos

Dar laukia nežymūs, kai kada nelabai juntami, bet malonūs patobulinimai. Dabar teisėjai realistiškesni. Sakykime, linijos teisėjai netgi parodo vėliavėlę, kieno naudai paskirtas užribis ir t. t.

Vartininkai kamuolį į žaidimą grąžina priklausomai nuo komandos stiliaus, geriau žaidžia pasitikdami varžovo puolėjus. Vis dar galima (tuo dažnai naudojuosi) puolėjui atsidūrus pozicijoje „vienas prieš vieną“ perimti vartininko valdymą.

Šiais metais lengviau atlikti specialiuosius judesius. Dabar ne tik kompiuterio, bet ir žmogaus valdomas futbolininkas gali peršokti per varžovą, kuris griūdamas mėgina išmušti kamuolį. Ir dažnai jis tą atlieka automatiškai. Šiek tiek pagerintas automatinis valdymo perkėlimas iš vieno žaidėjo kitam.

FIFA 09 prieš baudinį galėjai ramiai išrikiuoti sienelę, paslinkti ją kelis žingsnius į šoną ir dar palaukti smūgio. Dabar DI nelaukia — jis smūgiuoja sienelei dar judant. Įspūdingiau žaidžiama galva, profesionalus žaidėjas atlieka gražius smūgius. Prieš rungtynes parodoma daugiau informacijos apie priešo taktiką, nurodoma, kurioje pozicijoje žaidžia žvaigžde laikomas futbolininkas.

Rungtynių greitį pasistengta padaryti realistiškesnį. Žaidžiant atsirandantys langai praneša lygiagrečiai vykstančių rungtynių rezultatus — šis savybė man išties patiko. Gaila, kad, netekus vieno žaidėjo, likusių jo zonos draugų vis dar neįmanoma perskirstyti tolygiau.

Ir, pagaliau, World Class nėra sudėtingiausias lygis. Atsirado Legendary.

Džiugina, kad galų gale FIFA pateikia daugiau galimybių žaidimo parinktyse. Beje, minimalūs grafikos nustatymai suteikia vaizdą, panašų į 2D futbolą Sensible Soccer 2006. Tik be tų didelių galvų.

Geresnė animacija, yra naujų judesių, tačiau dauguma veiksmų labai pažįstami.

Naujovės laukia pasirinkus režimus Be A Pro: Club and Country bei The Season. Pastarasis primena karjeros režimą, tačiau nėra treniruočių ir negali pirkti žaidėjų. Galų gale vis tiek įdomiausia žaisti karjerą.