„Sometimes allways monsters“ – tai nepriklausomų kūrėjų „Vagabond dog“ su „RPG Maker“ programa sukurtas 2D vaidmenų žaidimas, kurio pagrindinis tikslas įrodyti, kad mūsų pasirinkimai turi atitinkamas pasekmes.

Jame mes žaisime už rašytoją, kurio lytį, partnerį bei seksualinę orientacija galime išsirinkti patys. Žaidimas prasideda nuo to momento kai samdomas žudikas sutinka į jį ginklą nukreipusi elgetą, kuris paprašo, kad galėtų papasakoti istoriją, kuri yra vienas didelis atsiminimas (angl. „flashback“). Jis truks didžiąją dalį žaidimo.

Žaidimo istorija

Veiksmas prasideda vakarėlyje, jame mūsų veikėjas bando įtikinti savo draugą išleisti jo knygą. Šiame žaidimo etape, mes išsirinksime pagrindinį veikėją ir partnerį, kuris vėliau taps svarbus žaidimo siužetui.

Po tosto išsakymo, laikas nukeliamas metams į priekį, kai mūsų veikėjas ar veikėja išsiskyrė su savo draugu ir netenka pastogės, nes nesugebėjo laiku sumokėti 500 dolerių už nuomą ir jai arba jam duodamos trys dienos atiduoti pinigus, taip greitai įvyks draugo vestuvės, kuriose galima dalyvauti ar jas sužlugdyti.

Pinigų galėsime užsidirbti įvairiais būdais: vagiant, dirbant už minimalų uždarbį ir šantažuojant. Didžioji dalis darbų yra ganėtinai monotoniški ir bandyta kuo tiksliau atkartoti kaip jie atrodo realybėje, pavyzdžiui: dėžių krovėjas, mėsos pakuotojas, samdomas žudikas.

Nuo mūsų veikėjo pasirinkimų priklausys kaip mums seksis. Žaidimas sukurtas tokiu būdu, kad mes negalėtume patenkinti visų aplink esančių veikėjų. Vieniems darydami gera, padarysime bloga kitiems ir atvirkščiai. Žaidime yra žodis „Monsters“ būtent todėl, nes mūsų poelgiai ir mestelėtos replikos turės pasekmių. Žaidime dialogai, nesikartoja, taigi pasirinkus vyruką išgirsime kitokias replikas, negu pasirinkę merginą.

Žinoma, galima nuomos nemokėti ir gulėti ant skersgatvyje išmesto čiužinio. Siužetas, kaip dažnai nėra įprasta tokio tipo žaidimuose, šakojasi į daugybę siužetinių linijų.

Be darbų žaidime taip pat reikės ir maitintis, nes kitu atveju tiesiog negalėsite pratęsti žaidimo, be to reikės spėti į draugo vestuves, kurios mūsų neturtingam herojui(-jei) yra itin svarbios ir teks sukrapštyti šlamančių autobusui į San Vernaro miestą. Besiekdami tikslo jūs surasite draugų ir priešų, kurie jus nuo jo atitolins. Iš viso žaidime yra 4 miestai, per kuriuos mes keliausime.

Žaidime yra nuorodų į kitus populiarius nepriklausomų kūrėjų žaidimus, jie čia yra statulėlės, už kurių radimą mes gausime nesveiką kiekį pinigų. Bet tam reikia surinkti visus penkiasdešimt vienetų.

Grafika

Kadangi žaidimas kurtas su minėtos programos „VX ACE“ versija, jis bus atvaizduojamas 1024×768 skiriamąja geba, dėl to plačiaekranius monitorius turintiems žaidėjams bus matomi juodi šonai. Žinoma, tai nėra pati didžiausia problema.
Žaidimo grafika mažai skiriasi nuo kitų su minėtaja programą kurtų žaidimų, nes ir šriftai, ir meniu langai yra lengvai atpažįstami žmonėms bent kartą bandžiusiems „RPG Maker“. Kiekvienas veikėjas turi atskirus 2D modelius ir animacijas, tačiau tai nelabai žavi.

Vaikštant ar šiaip judant žaidimo pasaulyje teks priprasti prie “screen tearing” problemos, kai greitai judant yra pakeičiama vaizdo linija ir šiek tiek „suplėšomas“ vaizdas, nes žaidime nėra “V-Sync” nustatymo.

Garsas

Garso takelis pakelia žaidimo vertinimą aukštyn, nes grafika, lyginant su kitais 2D žaidimais, neatrodo labai gražiai. Žinoma, galbūt kūrėjai specialiai, kad žaidimas atrodytų niuresnis paliko tokią spalvų paletę. Žaidime skamba įvairių žanrų muzika, tačiau dažniausiai girdėsime elektroninę muziką.

Verdiktas

„Sometimes Allways Monsters“ – tai žaidimas bandantis per savo kruopščiai suplanuotą dialogą nusiųsti svarbią žinią. Tačiau dėl platformos (RPG Maker) apribojimų nelabai pavyksta įgyvendinti žaidimo eigos prasmę. Žaidimą pagyviną jo muzika, kuri suteikia nuotaikos žaidimui, nes 2D animacijos nėra vienos iš išraiškingiausių. Pats žaidimas neblogai bando atkartoti realybę visiems žinomas gyvenimo situacijų pagalba: pinigų trukumas, draugo netektis ir t.t. Taigi, visiems, kurie nori kažko panašaus į „To the Moon”, reikėtų išmėginti šį žaidimą.