Pradėkime nuo didžiausios parodos žvaigždės. Niekam ne paslaptis, jog daugelis parodos laukė labiausiai dėl to, kad išvystų būtent šį žaidimą. Viltys buvo užkeltos labai aukštai, bet parodyti vaizdai jas visiškai pateisino.

Half Life 2 istorija prasideda nuo jo technologijos. Pirmasis Half Life buvo sukurtas su Quake technologija, o antrajam Valve sugaišo kelerius metus, kurdama savo naują variklį vardu Source. Variklis buvo konstruojamas iki pat praėjusių metų pabaigos ir tik tada komanda pradėjo kurti pačius žaidimo lygius.

Variklis sugeba atlikti įvairius triukus. Atsitrenkę daiktai tikroviškai atšoka nuo sienų ir vienas nuo kito. Įdomu tai, kad vietoj tradicinių tekstūrų rinkinio, Source variklis žengia naują žingsnį kurdamas „materijos rinkinį“. Kiekvienas paviršius ne tik turi tam tikrą išvaizdą, bet ir specifines ypatybes, priklausomai nuo to, koks jis yra: medinis, betoninis, metalinis ar kitoks. Dėl to objektai su skirtingais paviršiais reaguoja kitaip.

Be abejo, variklis atkuria ir tikslesnius kūnų judėjimo modelius, sudėtingas aplinkos interaktyvumo variacijas ir kitus niekur nebandytus dalykus.

Ypač novatoriška žada būti veikėjų veidų animacija. Jų akių išraiškos ir kalba turėtų nustebinti ne vieną. Half Life 2 veikėjų akys kurtos kitaip, nei ankstesnių žaidimų. Jos labiau elipsinės ir atrodo „šlapiai“. Nuo jų atsispindi šviesa, dar labiau sustiprinanti iliuziją. Be to, herojui judant kiti veikėjai jį seka akimis. Veidų modeliai ne tik sudaryti iš didesnių poligonų skaičiaus, galima išvysti, kaip juda raumenys veikėjams kalbant. Ir tai nėra iš anksto aprašyti įvykiai. Valve įdiegė technologiją, leidžiančią veikėjams tikroviškai judinti lūpas pagal dialogą.

Kita nauja technologija susijusi su veikėjų modeliais. Pirmame Half Life matėme galybę vienodų aplink bėgiojančių mokslininkų. Antrame žaidime Valve įdiegė kitimo technologiją, leidžiančią iš šakninių modelių rinkinio sukurti neribotą kiekį veikėjų. Rezultate kiekvienas NPC bus kažkuo unikalus.

Nepaisant rimtų grafikos patobulinimų, kūrėjai stengiasi žaidimą išleisti kuo lankstesnį. Šiuo metu taikomasi į tokius sisteminius reikalavimus: 700 MHz procesorius, 128 MB RAM ir DirectX 6 lygio vaizdo plokštė. Taigi kompiuterio iš NASA vogti nereikės :).

Technologijos, technologijos… o apie ką tiksliai bus Half Life 2 papasakoti sunku, nes kūrėjai nedalina informacijos kaip saldainių. Aišku tiek, kad žaidimas susidės iš 12 didžiulių dalių, kurios bus suskaldytos į mažesnius epizodus (kaip ir pirmajame Half Life). Kiekvienas epizodas turėtų trukti kelias valandas, tad visas žaidimas bus ilgesnis, nei pirmasis Half Life. Gordonas Frymanas, be abejo, sugrįžta, tačiau, rodos, atgal į Black Mesa tyrimų bazę negrįš.

Kur viskas vyks, neaišku. Kūrėjai atskleidė tik tiek, kad žaidimas visą laiką vyks Žemėje (tikėtina, kad rytų Europoje) ir šį kartą pas ateivius Xen pasaulyje nesilankysime. O kam lankytis? Ateivių bus pilna ir čia. Žemei tikrai kažkas atsitiko, tačiau neaišku, kiek laiko praėjo nuo įvykių Black Mesa. Visa tai turėsite išsiaiškinti žaidimo metu. Herojus lygiai taip pat nieko nežino, kaip ir jūs, ir yra pasiklydęs šiame chaose. Visą žaidimą matysite Gordono akimis, jokių trečiojo asmens animacijos scenų nebus ir net neišgirsite herojaus kalbant. Jūs esate Gordonas Frymanas.

Kaip ir pirmajame žaidime, čia neliksite visiškai vienas. Jums padės keletas kitų veikėjų. Viena pagrindinių yra mergaitė Alyx Vance, kuri, pasirodo, yra Eli, vieno iš Black Mesa mokslininkų, duktė. Taip pat sugrįš draugas sargybinis Barnis. Žaidimo metu teks dėl dar nežinomų priežasčių kautis su minėtaisiais ateiviais iš Xen bei žmonėmis. Žaidime svarbią vietą užims transporto priemonės: jas turėsite visiškai valdyti ir greitai nusigauti iš vienos vietovės į kitą.

Kalbant apie kovas, ginklų arsenale — ir vėl mišinys iš žmonių ir ateivių technologijų. Sugrįžta laužtuvas, tad tikėkitės daugybės trankymosi. Be abejo, bus visi įprasti ginklai: šautuvai, automatai, pistoletai ir galingasis gravitacijos ginklas, leidžiantis svaidyti aplinkos daiktus į priešus. Visi ginklai turės dvigubas šaudymo galimybes. Ginklų panaudojimas žaidime — kita kalba, nes teks ne tik šaudyti į priešus, bet ir išnaudoti aplinką. Pavyzdžiui, pašauti kokį ant netvirto pagrindo stovintį daiktą, kad tas nukristųant priešų.

Priešų sutiksime įvairiausių, o jų DI bus smarkiai patobulintas.

Kūrėjai teigia, kad priešų DI veikia nepriklausomai nuo žaidėjo, t.y. jie patys tyrinėja aplinką ir ieško, ką gali nuveikti. Kol kas įspūdingiausi iš priešų yra didžiuliai padarai Striders. Tai didžiuliai krabai, balansuojantys ant savo trijų plonų kojų. Be šių, kovosite su keletu zombių tipų ir galvakojais, žudikais, panašiais į ninzes iš pirmojo Half Life. Kitas svarbus žaidimo padaras — skruzdėlių liūtas, kuris kartais kovos jūsų pusėje.

Vienas iš pagrindinių dalykų, apie kurį Valve nieko nekalba — daugelio žaidėjų režimas. Kūrėjai teigia, kad žaidime bus kelių žaidėjų režimas, tačiau daugiau jokių detalių nepateikia. Tačiau jie yra tikri dėl žaidimo išleidimo laikotarpio — jis pasirodys lapkričio mėnesį, praėjus lygiai penkiems metams po Half Life išleidimo.