Kas gi tas Nikas Belikas (Niko Bellic)?

Skirtingai negu ankstesnieji „Grand Theft Auto“ serijos antiherojai, Nikas nėra tik smulkus niekšelis, retkarčiais prasilenkiantis su morale. Jis iš tikrųjų blogas žmogus: vieną minutę gali verstis žmonių prekyba, kita, jau žiūrėk, samdomo žudiko amatu. Jis universalus nusikaltėlis su labai nešvaria praeitimi. Jis taipogi yra turėjęs santykiu su kariuomenę, kas paaiškina jo gebėjimą naudotis snaiperiais, raketsvaidžiais ar skraidyti sraigtasparniais daug geriau, negu tai išėjo Tomui Versečiui. Kol kas žinoma, kad jis kilęs kažkur iš Rytų Europos (rusai sako, kad jis rusas, ukrainiečiai, kad ukrainietis, bet žino tik pats Nikas), bet žinios iš tų laikų labai miglotos. Ir net tie keli jį pažįstantys žmonės geriau žino apie ateitį, negu praeitį.

Į Liberty City jis atkeliavo ieškodamas geresnio gyvenimo, apie kurį jam buvo pripasakojęs pusbrolis Romanas. Nikas taip pat ieško „kažko“ iš savo praeities, kad galėtų jam… Negadinkime jums istorijos, tiesiog sakykime, kad ne grąžinti žiupsnelį pasiskolintos druskos jis nori. Žaisdami už Niką, jūs dirbsite išsijuosę: nuo įvairių paslaugų padarymo iki įsibrovimo į policijos kompiuterius. Išties užimtas vyrukas.

Verta būtų paminėti, jog du dalykai apie Niką Beliką itin išsiskiria. Pirmas, jeigu jūs kada nors pabandytumėte sukurti žodį kuris reikštų „veikti kaip Belikas“, tai tikriausiai gautumėte „bellicose“ – žodį kuris jau egzistuoja. Žodį, kuris reiškia „(vertimas)“. Sutapimas? Tikriausiai ne. Antras dalykas apie Beliką yra tai, jog jis gerokai senesnis ir labiau patyręs negu visi kiti jo aplinkoje. Ir savo patirtį jis išnaudoja kovoje dėl savo vietos po saule.

Didžioji Euforija

„Rockstar“ niekados nebuvo itin pamišusi dėl grafikos ir niekados nesivaikė naujausių technologijų. Vietoj to, ji didelį savo dėmesį teikė būtent pačiam žaidimo procesui ir stengėsi jį padaryti kiek galima patrauklesnį, vietoj to, kad kurtu vis naujus grafinius varikliukus. Štai, pavyzdžiui, „PS2“ eros „GTA“ žaidimai visi buvo sukurti naudojantis „Criterion Renderware“ (taip, tuo pačiu, su kuriuo sukurta „Burnout“ serija) grafiniu varikliuku.

Bet laikai keičiasi ir ketvirtajai daliai „Rockstar“ nusprendė sukurti savo nuosavą varikliuką, kuris vadinasi tiesiog „RAGE“ (Rockstar Advanced Game Engine). Tiesa, šiuo metu tikriausiai daugelis paklausti, kodėl gi? Teigti, jog „Rockstar“ staiga labai susirūpino grafika būtų pernelyg drastiška, tuo labiau žinant ir kitą, gerokai subtilesnį dalyką. „GTA“ prekinis ženklas yra valdomas „Take 2“ bendrovės, tuo tarpu „Criterion“ studiją įsigijo jos konkurentas „EA“. Ir nors paskutiniuoju metu galime skaityti labai daug naujienų apie „EA“ bandymą įsigyti „Take 2“, tačiau kol kas jos – atskiros bendrovės.

Tačiau baimintis, kad dėl to „GTA IV“ taps „Rockstar“ techninio pajėgumo bandymo zona nevertėtų. „RAGE“ varikliukas jau buvo išbandytas kuriant „Table Tennis“, tik šį kartą dar pridėta buvo ir fizikos sistema – „NaturalMotion Euphoria“. Šioje vietoje įspūdingiausia tai, jog ši „Euphoria“ yra nauja įspūdinga technologija, kuri sujungia animacija ir DI vietoje priimamus sprendimus, kad galiausiai sukurti veikėją, kuris išlaikytu pusiausvyrą, bandytu griebti ką nors arba tiesiog išsaugoti save. Kitaip sakant, jie jau ne skudurinės lėlės ar kažkokie atskiri gabalai, o tikrų tikriausi personažai.

Ši nauja technologija tampa ypatingai aktuali, kadangi ketvirtoje dalyje mūsų laukia daugybę nuotykių, apie kokius ankstesnėse dalyse nė negalvojome. Nuo galimybės išlįsti iš važiuojančios transporto priemonės (nuo paprasto automobilio iki sraigtasparnio) ar dideliu greičiu įsirėžus į pertvarą išlėkti per priekinį stiklą iki galimybės peršauti besislepiančio priešininko koją ir jam bandant nušliaušti kur nors toliau šauti į pasirodžiusią galvą. Beje, ši savybė taip pat gali būti panaudota ir kam nors sprunkant nuo jūsų – peršaukit koją ir bėgikas kaip mat atsidurs prie jūsų kojų.

Draugas ar priešas?

Į šį klausimą atsakyti Liberty City ne visada yra lengva. Dar nė nepasirodžius „GTA IV“ (o jis pasirodo jau rytoj!), didelis jo veikėjų skaičius jau galėjo kelti šiokį tokį sąmyšį. Bet svarbu dar ir tai, kad jų tiek daug yra todėl, jog žaidime taip pat yra daug ka pasakoti. Kiekvienas čia sutiktas mūsų veikėjas dažniausiai turės ne vieną gyvenimo istoriją papasakoti, o dažno praeitis turės dar ir daugybę sąsajų su nešvariais darbeliais.

Netgi mūsų pagrindinis veikėjas Nikas Belikas labai skiriasi nuo senesnių žaidimų protagonistų, tokių kaip Claude Speed ar Tommy Vercetti. Speed – vyrukas iš „GTA III“, tiems kas nežino – buvo itin paslaptingas, kadangi jis niekados neištardavo jokio žodžio, neatskleisdavo nieko. Tačiau taip jis elgėsi paprasčiausiai todėl, kad nebuvo ką labai ir atkleisti. Speed buvo pilkas personažas. Belikas kitoks. Jis turi savo istoriją.

Frankas Makreiras – šiurkštus Liberty City faras, kuris apie Beliką žino gerokai daugiau, negu pats Belikas norėtų. Tiesa, pats Frankas yra susijęs su kitu Niko pažįstamu Patriku Makreiru, kurio sesuo yra nusižiūrėjusi Niką. Jau minėjome, kad pats Nikas atvyko į Ameriką šiek tiek apgautas. Jo pusbrolis Romanas gyrėsi apie vilas ir dailias merginas, o atvykus Nikas rado tik suvargusia taksi kompaniją, bei nelabai gerus santykius su vietiniais banditėliais. O jų čia rasime visokio plauko ir dažnai kiekvienas iš jų atspindės vis kitokią neigiamą žmonių savybę.

Keitimai – pakeitimai

Kiekvienas anktesnis „GTA“ žaidimas buvo pilnas pakeitimų. Keitėsi tas ir anas. Jau rašėme apie daugybę įvairiausių pasikeitimų, kurių daug buvo padaryti dažniausiai pasinaudojant naujausiomis technologijomis. Tačiau šalia tokių „didelių pasikeitimų“, pilna ir daugybė mažesnių, kurie galbūt smulkesni, bet kartais nemažiau svarbūs.

Nuo šiol ligoninės neatiminės iš jūsų ginklų, aišku ši savybė seniau neprasilenkdavo su tikrove, bet realiai būdavo daug greičiau pakrauti savo paskutinį išsaugota žaidimą, negu vėl rinktis visus ginklus. Tad daugelis žaidėjų būtent tą ir darė, pažeisdami tą realaus gyvenimo principą. Kitas sveikintinas dalykas – auto-išsaugojimas po kiekvienos užduoties. Dabar jau nereikės važiuoti į namus su mažu kiekiu gyvybės ir galiausiai būti sulaikytam policininko dėl vienos žvaigždutės, kuris jūs nė nepastebėjote, bei rinktis: ginklai ar žaidimo progresas. Verta pažymėti, kad „GTA“ automatiškai išsisaugos ir vykdant užduotis, netgi turėsime galimybę dalį užduoties atidėti vėlesniam laikui – tereiks užsistatyti priminimo skambutį.

Iš kitų smulkesnių naujovių, verta pažymėti, jog policininkai nuo šiol neareštuos tik prisilietus. Aišku, priartėjus policijos pareigūnams, Nikas automatiškai kels rankas, bet tuo metu bus likusios dar kelios sekundės jums veikti. Taip pat policininkai daugiau nešaudys dėl mažiausio pažeidimo – teks padaryti kažką rimtesnio. Na, o kalbant apie policininkus, verta pažymėti ir keletą naujovių jų automobiliuose. Mes jau žinojome iš senesnių dalių, kad jie būdavo manevringesni ir geriau valdomi negu daugelis gatvėse važinėjančių automobilių, bet nuo šiol jie turės ir dar vieną puikų dalyką – policijos terminalą, kuris bus sujungtas su centriniu kompiuteriu. Ši naujovė ypatingai pasitarnaus tuomet, kada reikės rasti žmones, kurie nenori būti rasti.

Ar dar prisimenate tuos laikus, kai nesinorėdavo lipti iš mašinos atvažiavus į reikiamą vietą, nes per radiją tuomet grojo jums labai patinkančią dainą? Pamirškite tuos laikus, dabar „GTA“ siūlo klausytis mums patinkančios muzikos kur tik mes būsime. Mes netgi girdėsime muziką iš pravažiuojančių mašinų. Tikras muzikos miestas, taip sakoma.