„The World Ends With You“, tai veiksmo 2007 metais pasirodęs vaidmenų žaidimas su kuriuo dirbo „Square Enix“ „Kingdom Hearts“ komanda ir „Jupiter“ studija.

Žaidimas tapo didžiuliu pasisekimu Japonijoje, todėl netrukus, 2008 jį išvydo visi kiti pasaulio žemynai. Nespėjus pasibaigti metams žaidimas iškelta galva didžiavosi, puikiais pardavimų vienetais, krūva apdovanojimų (Geriausias naujas IP DS kategorijoje, geriausia istorija DS žaidimui ir žinoma – DS metų žaidimas) ir dar daugiau nominacijų, kurių nelaimėjo vos per plauką…

Istorija pasakoja apie penkiolikmetį paauglį Neku Sakuraba, kuris net nežinodamas kas atsitiko, atsikelia viename judriausių Tokijo verslo ir parduotuvių kvartale – Shibuya. Tačiau tai niekis palyginus, su tuo kas jo laukia ateityje, o jis net nenumano kur sugebėjo įsivelti… Neku turi išgyventi 7 dienas paslaptingam Reapers žaidime vykdant įvairias misijas pateikiamas iš žaidimo vadovų (Game Masters). Jeigu bent vienos nespės įvykdyt per nurodytą laiką ar kitaip susimaus bebandydamas, Neku ir jo partnerė Shiki bus negailestingai ištrinti iš žaidimo, o tiksliau iš viso gyvenimo…

Trumpai apibendrinant istorija, ji puiki(ne veltui žaidimas laimėjo geriausio DS žaidimo istorijos titulą). Siužetas pateikiamas lyg komiksas. Čia gal ir bus mažai emocijų kurias rodys veikėjai, jos dažnai kartosis, tačiau to pilnai užteks, kad „užsikabintumėt“.

Tai istorija pilna staigių posūkių, išdavysčių ir mįslių, kurių atsakimus gausit progresuodami žaidime. Visas šis tortas yra pagardintas dar viena vyšnia ant viršaus, tai veikėjai. Beveik su kiekvienu veikėju, nesvarbu ar jiems tenka didelė rolė žaidime ar ne, būsite supažindintas išsamiai. Kiekvienas iš jų turės savo unikalius bruožus, elgsena ir stilių, netgi parduotuvių savininkai ar kasininkai turės ką papasakoti. Mane asmeniškai nustebino toks fenomenalus veikėjų išpildymas, ir vargu ar mačiau geresnį žaisdamas, bet kurį kitą DS žaidimą.

„The World Ends With You“ turi ne tik unikalią ir keistą istorija, bet ir tokį patį gameplay’u.
Pagrindinės misijos kurias gausite kartą per dieną, iš pradžių bus lengvos ir aiškios, tačiau progresuojant tuo pačiu kils ir užduočių sunkumas. Bebaigiant žaidimą netik reikės sukti galva, bet ir teks kovoti su velniškai sunkiais žaidimo bosais, kurių kovos gali prilygti tokiems nesveikiems japonų žaidimams kaip „Mushihimesama“. Visą aplinką užpildo priešų atakos ir vos suvoki kas darosi ekrane… Bet pirma teks pašalinti „sienas“ kurios skirs Shibuya’os gatves ar žaisti paprastučius mini žaidimus. „Sienas“ naikinsite atlikdami Reapers duodamas užduotis. Tarp jų bus ir reikalaujančios gauti kokį nors daiktą kuriuos išmeta nugalėti Noise priešai, žaisti „Tin Pin Slammer“ mini žaidimą ar atlikti miesto pažinimo testus ir panašiai. Kovoti smagu, „Tin Pin Slammer“ paprastas tačiau azartiškas mini žaidimas (primenantis „Beibleidus“), tačiau miesto ir parduotuvių pažinimo testai turi du galus. Vienas iš jų yra tikrai puikus, kadangi žaidėjui tenka pažinti žaidimo aplinką kur kas geriau, ir ši idėja tikrai gera, tačiau buvo ir tokių atveju, kai savo pasturgali nuneši į visai kitą miesto galą sužinot atsakymą, o į parduotuvė negalima įeiti dėl kažkokių priežasčių. Taigi, atidarinėji niekam nereikalingas sienas, gaišti laiką, kad tik nusigaut iki to taško, o į parduotuvę negalima įeiti…nors tai nutiko tik vieną kartą, pasijutau, lyg kas nors būtų spjovęs į veidą…

Kas dar gali trikdyt žaidėjus žaidžiančius šį žaidimą pirmą kartą, tai niekur nematyta ir keista kovos sistema. Kovoti teks pasitelkiant abu DS ekranus, naudojant du skirtingus valdymo būdus, tuo pačiu metu. Viršutiniame DS ekrane valdysite savo partnerį su DS D-Pad’u arba DS mygtukais (jeigu esate kairiarankis), tuo tarpu apačioje su DS „Stylus“ pieštuku valdysite Neku, ir jo atakas. Viršuje teks atlikti vizualines ar matematines užduotis, na jos nebus sunkios (visiškai lengvos), tačiau kai apatiniame ekrane teks kautis su ne vienu nuolat judančiu priešu bus sunku išlaikyt dėmesį (greičiau tas pats kaip viena ranka valyt grindis, su kita valyt dulkes nuo baldų ir kalbėt tuo pačiu metu prispaudus telefoną prie peties…). Kas gerai, kad savo partnerio valdymą galėsit perduoti DI per nustatymus, na o kai tai padarysit, manau retas kuris sugrįš prie įprasto valdymo. Išjungus savo sąjungininką, kova tampa daug smagesnė. Valdant tik Neku gali ne tik be galvos skausmo, bet ir su pasimėgavimu „kapoti“ priešus (Noise). Neku kovos valdymas primins „Ninja Gaiden: Dragon Sword“ ar net patį „The legend of Zelda: Phantom Hourglass“, tačiau juos palyginus su „The World Ends With You“ kovos sistema, jie atrodo labai minimalistiškai. Čia bus apie 300 sagių kurios suteiks Neku įvairiausių galių, kiekviena nuo kitos skirsis, galės evoliucionuoti, turės skirtingą žalą, stilių, kompanija ir valdymą. Daugumą „nakleikų“ kurias gausite bežaidžiant žaidime bus unikalios, ir reta kuri bus panaši į kurią nors kitą. Eigoje kelių sagių valdymas tapo erzinantis. Kalbu apie sages su panašias savo valdymu, pvz. „turi vieną sagę kuri reikalauja spaudinėt ant priešo, kita reikalauja, kad perbrauktum per priešą“. Kartais būna, kad perbraukus priešą, Neku padaro puolimą kuris yra valdomas paspaudimo arba negali naudoti vienos ar kitos sagės kol „neištratinai“ kitos panašaus valdymo reikalaujančios sagės energijos.

Kaip ir kiekviename JRPG ar RPG žaidime drabužiai duoda didelę įtaką žaidimui, tačiau „The World Ends With You“ rūbų sistema kur kas keistesnė. Shibuya kvartalo kiekvienas „sektorius“ turi savo „Brand“ top’a kuris nuolat keičiasi. Jeigu jūsų nešiojamas rūbas vienoje ar kitoje gatvėje užims pirmąsias vietas „Brand“ top’e jūsų daroma žala padidės dvigubai, na o jeigu priešingai, jūsų įvairūs statusai kris drastiškai. Kyla logiškas klausimas, kaip savo rūbus paversti madingais gatvėje, kurioje nėra Petruškevičiaus? Pasirodo tai įmanoma. Dauguma segtukų turės savo kompanijos ženklą (Brand’a), o kovojant su „vardiniais“ segtukais jūs tuo pačiu kelsite ir „Brand’o“ populiarumą, už kurį busite apdovanoti įvairiais bonus’ais.

Kalbant apie pačius drabužius, jų bus per akis. Viena problema — užsidėjus naujus drabužius, jūsų išvaizda nepasikeis. Nors skirtumo nematysit, drabužiai pridės atakos, gynybos ar gyvybės taškų. Toks standartas. Susidraugavę su kasininkais atrakinsite ir papildomus drabužių atributus (kaip papildoma žala, gyvybės ir pan.), išskirtinės sages ir kitus daiktus. Priešingai negu kitam tradiciniam žaidime, čia stipresnius drabužius galėsite dėvėt įgiję drąsos, o drąsą – valgydami. Taip, valgydami, tačiau užsiaugint papildomą riebalų sluoksnį nepavyks, kadangi veikėjas per dieną gali suvalgyt tik limituotą kiekį maisto, o papildomus veikėjo taškus gausite tik tada kai susivirškins maistas (kovodami…).

Įsimintinas ir žaidimo stilius. Nors pradžioje minėjau, kad prie šio žaidimo dirbo „Kingdom Hearts“ komanda, manau pažvelgę į šį žaidimą, suprastumėt tai ir patys. Veikėjai, priešai ir visa kita išties primena „Kingdom Hearts“ meninį stilių, tačiau vaizdas nors ir atrodo pažįstamas, tuo pat metu yra visiškai naujas. Greičiausiai tai lemia ir su žaidimo atmosfera puikiai deranti, graffiti kultūros įtaka.

Negaliu neminėti ir muzikos, kurią girdėsite žaidime. „The World Ends With You“ gali pasigirti savo garso takeliu kurį prodiusavo — Takeharu Ishimoto. Šis žmogus prodiusavo daugumą „Final Fantasy“ serijos ir visus „Kingdom Hearts“ serijos garso takelius. „The World Ends With You“ turi 39 Rock,Pop ir Hip-Hop stiliaus kūrinius. Dalis šių dainų yra atliekamos populiarių Japonijos atlikėjų, o tarpusavyje jas jungia gilus, atmosferiškas, instrumentinis garso takelis, parašytas specialiai šiam žaidimui.

Baigdamas, turiu paminėti, jog tai – puikus žaidimas pristatantis visiškai niekur nematytus žaidimo elementus, pateikiantis gerą istorija, autentišką žaidimo aplinką ir garso takelį… Man, tai vienas iš tų žaidimų dėl kurių patarčiau pirkti DS nešiojama sistema, tai vienas iš tų žaidimų kuris būtinai turi būt išbandytas kiekvieno DS savininko…

Nes tai pasaulis, kuris neturėjo baigtis…