“Viskas, aš irgi taip noriu!“- maždaug štai tokią frazę ištariau po keletos valandų, praleistų su Magicka. Norisi įlysti į sniego baltumo mago apsiaustą, pasigriebti su savimi maždaug dviejų metrų ilgio mago lazdą ir užšaldyti ištisas upes, ežerus, imti ir ugnimi ištirpdyti jau siaubingai atsibodusį sniegą, šaudyti lazerio spindulius į visus po ranka pasitaikiusius objektus, užlieti vandeniu degančius laukus, paversti ledu savo baisiausią priešą ir t.t. Žaidžiant toliau, vaizduotė lyg plečiasi, nes viską ką atlieka tavo personažas, tau kartais norisi perkelti į realų pasaulį… Šiaip, dėl smagumo, dėl reginio. Be abejo, mosuotis pagaliu lauke ir įsivaizduoti, jog leidžiate ugnies kamuolius nepatartina, kad nebūtų suabejota jūsų psichine būkle. Geriau visa tai atlikite kerų, sprogimų, lazerių, humoro ir kitų dalykėlių prigrūstame žaidime Magicka.
O kas bus, jei paspausiu tai…
Magicka – tikras ekspermetinis žaidimas, dėl neįsivaizduojamos gausos magijų, kurias galima sukurti. Egzistuoja aštuonios pagrindinės magijos – vanduo, gydymasis, apsauga, šaltis, žaibas, lazeris, žemė ir ugnis. Laidyti juos pavieniui neįdomu, tačiau sujungus keletą iš jų, galima gauti iš tiesų labai smagių ir įspūdingų kombinacijų. Žaidžiant išmoksite išsikviesite degantį feniksą, teleportuotis, gaminti tornadus, meteorų lietų, žaibų sienas ir kitokius dalykėlius. Tuo šis žaidimas ir unikalus, kad galima sukurti tūkstančius skirtingų kombinacijų ir atrasti iš tiesų puikių dalykų vien tik ekspermentuojant. Tiesa, verta paminėti, kad tam tikram elementui yra priešingybė, tarkime, vandens jūs nesujungsite su ugnimi, o žaibo niekada nepriversite draugauti su žeme. Visai logiška. Vienai didelei magijai paleisti jūs galite panaudoti ne daugiau penkių elementų, tačiau ir čia būna šiokių tokių išimčių, nes, tarkime, sujungus vandenį ir šaltį gausite ledą, kuris bus kaip vienas elementas. Taip ir pradedama maigyti tuos aštuonis mygtukus, besitikint gauti kažką unikalaus. Tiesa, jei jums baisiai nepatinka magijos, galima rasti ir ginklų, kaip kardas, ietis ar net tikrų tikriausias automatas, kuriuo tikrų tikriausiomis kulkomis žalosite šlykštynes. Keliaujant per žaidimą, jūs rasite įvairių naujų burtų (kurių dar neradote ekspermentuodami) bei ginklų. Kartais juos rasite tiesiog pamestus ant kelio, kitus teks užsitarnauti, nukaunant storašiknę pabaisą.
Gydymasis žaidime yra bene svarbiausia magija, kuri ne tik padeda nemirti (kas nėra baisiai sunku), bet būtent su šia magija atsitinka bene pačios kurioziškiausios situacijos. Desperatiškai maigant gydymosi mygtuką, bei spaudžiant vidurinį pelės klavišą pasigydymui ir mėtant ugnies kamuolius į priešus su dešiniuoju mygtuku, kartais atsitinka taip, kad netyčia pagydai priešą, o ant savęs užmeti mirtiną meteorų lietų. Taip, save pražudyti čia labai paprasta, užtenka, kad paleistumėte žaibuojantį lazerį į oponentą, kuris stovi šalia jūsų ir tada jūs jau pats, kartu su kokiu orku šoksite pasiutpolke iš skausmo. Svarbu pastebėti ir tai, kad pasirinkus įvairių burtų, tačiau jų nepaleidus, smarkiai sumažėja judėjimo greitis, todėl tampate nuostabus grobis įvairaus plauko monstriukams. Neretai tampa svarbi ir apsaugos magija. Sujungus ją su ugnimi ar keliomis kitomis žalą darančiomis magijos, jos ne tik saugos jūsų užpakalį sudėtingose situacijose, bet ir ištaškys į gabalus priešiškai nusiteikusį trolį.
Vienas lauke – ne karys
Arrowhead Studios pasiūlė šiokią tokią istoriją, kad visas burtų džiaugsmas neliktų beprasmis. Deja, čia ji nėra ypatingai stipri, nors ją stipriai gelbėja humoras, į kurį, galima suprasti, ir buvo labiau orientuojamasi. Jūsų valdomas veikėjas mokosi kažkokioje burtų mokykloje ir jus moko mokytojas Vladimiras, kuris, kaip šimtą kartų minima žaidime, nėra vampyras, nors tenka užtikti jį besiurbiantį kokio paprasto valstiečio kraują. Staiga jūs imate ir tiesiog išbėgate iš tos keistos burtininkų mokyklos (skamba kaip koks Hogvartsas iš Hario Poterio knygų) ir imate keliauti per pasaulį, pakeliui deginant ir šaldant visiems sedynes. Vos išėjus iš mokyklos fone girdėti kaip kažkoks žmogelis iššaunamas iš patrankos ir klykdamas krenta į vandenį. Staiga randi moteriškę, kuri turi užduotį (turi šauktuką virš galvos), po to ji paaiškina, kad tas šauktukas virš galvos ją persekioja ir jokios užduoties ji neturi. Tada tiesiog pasileidi žudyti kažkokių keistų goblinų, kurie užpuola valstiečių laukus.
Priešai čia iš tiesų įdomūs. Pasitaikys ir goblinų, orkų, milžiniškų gyvačių, trolių, vorų ir t.t. Kiekvienas iš jų be papildomos žalos dar galės sulėtinti, vedžioti veikėją visomis kryptimis, gerti jų kraują, priversti jį apsivemti ir t.t., todėl svarbu šitų seilėmis besitaškančių parazitų per daug arti neprisileisti. Aplinkiniai veikėjai kalba maišyta anglų – švedų kalba, kurie ilgainiui skamba kaip žmonės iš The Sims serijos – girdi tik kažkokią gargalionę, todėl čia naudojami subtitrai, tenka skaityti dialogus. Pliusas tai ar minusas – geriau palikti spręsti kiekvienam žaidėjui atskirai, nes tai tikrai skonio reikalas.
Vieno žaidėjo kampanija, galima sakyti, yra vienas iš pagrindinių Magicka minusų. Kodėl taip yra – nesunku atspėti. Visų pirma – pačios Magickos sunkumas. Vienam užbaigti istoriją, praktiškai, mažai šansų, Reikia būti ypatingai įgudusiam kerų laidytojui, sugebėti atsilaikyti prieš devynias galybes trolių, orkų, vorų ir kitos neaiškios kilmės padarų, kurie tik ruošiasi jus, tiesiogine to žodžio prasme, suėsti. Pirmi lygiai nereikalauja ypatingų sugebėjimų, jie duodami tik apsipratimui. Staiga pastebi, kad Magicka įvyko kažkoks tai lūžis. Pradedi neretai mirinėti, gauti į galvą nuo milžiniško boso ir imi nė nesuprasti kaip reikėtų nudėti kokių 25 metrų ilgio gyvatę. Štai šioje vietoje draugai ir praverčia, ne tik todėl, kad jie palengvina žaidimą, bet ir sustiprina Magickos humorą, tiek pačiame žaidime, tiek tiesiog bendraujant.
Daugelio žaidėjų kampanija iš tiesų perspjauna vieno žaidėjo kampaniją ir palieka ją dulkėse, todėl, galima sakyti, kad žaisti vienam tinka nebent kokiems nors bandymams su magijomis atlikti, dar daugiau ką nors veikti nėra prasmės. Magicka siūlo teisė rinktis kiek žmonių norėtumėte, kad žaistų – du, trys ar keturi, priklausomai kokio sunkumo norite. Internetinis režimas niekuo nesiskirs nuo vieno žaidėjo kampanijos, jei neskaitysime, kad jums talkins jūsų draugai ir atsiras naujų magijos galimybių jas jungiant kartu. Čia egzistuos ta pati istoriją, tie patys lygiai ir tas pats humoras, kuris privers šyptėlti ir pamiršti jūsų užpakalį kandžiojantį vorą.
Žaidimas internete atveria keleta tikrai puikių galimybių. Visu pirma, tai dar daugiau naujų magijų. Tarkime, visi keturi žaidėjai gali sujungti savo ugninius lazerius, kad gautų vieną, itin galingą naikinimo spindulį, kuris nušluos nuo kelio bet kokį priešą. Taip pat galima sukurti veidrodžių efekta, nuo kurių atsimušęs lazeris keliauja visai kitomis kryptimis. Kelių žaidėjų režimas reikalauja bendravimo, sugebėjimo susitarsi kas kokią rolę atliks, nes būtinai reikia bent vieno, be perstojo gydančio kitus, žaidėjo ir kelių puolančiųjų. Be abejo, gydančiajam svarbu netyčia nepastiprinti kokio nors šlykštaus boso, o puolantiesiems nepaleisti atominės bombos ant visos komandos. Visada svarbu padėti komandos draugui, kurį neretai užpuola koks trolis ar goblinas ir ima jį ėsti ar užšokęs ant kaklo jį ima vedžioti neaiškiomis kryptimis. O jei matai, kad situacija darosi komplikuota, greitai sujungi apsaugą su šalčiu ir gauni panaudoti laiko pristabdymą… Nenumatytoms problemoms sutvarkyti.
Egzistuoja dar vienas režimas, arenos iššukis, kurį taip pat galėsite žaisti tiek vienas, tiek ir su draugų kompanija. Čia jūs turėsite susidurti su visais Magicka monstrais. Viskas susidaro iš trisdešimt monstrų bangų ir, be abejo, pirmoji bus labai lengva, o vėliau monstrai atkeliaus vis stipresni ir vis didesniais kiekiais. Atlaikyti šias išsprogtakių armijas prireiks ypatingo komandos patyrimo burtų paleidime ir sugebėjimo bendradarbiauti – tai tarsi tikras iššukis žaidėjams. Geriausieji arenos žaidėjai yra registruojami lentelėje, todėl kiekvienam pasistengti ir suspindėti kitų akyse tikrai yra dėl ko. Taip pat bus registruojami ir geriausieji tarp jūsų draugų, kurie žaidė su jumis šį monstrų naikinimą. Šį arenos režimą galima žaisti dviejuose žemėlapiuose – gladiatorių arenoje ir miškais apaugusiame kaimelyje. Nors iššukis tas pats, bet kiekvienam žemėlapiui yra skirtinga strategija, todėl pasipraktikuoti verta.
Apžavai
Grafine prasme, Magicka nėra labai stiprus žaidimas, tačiau jos vis vien prikausto dėmesį. Apsnigę laukai, lušnynai, sudužęs laivas, pilis, laukymės, miškai – viskas patraukia savo spalvingumu, ryškumu, iki galo užbaigtomis detalėmis. Teks apsilankyti ir milžiniškose pilyse, prigrūstose monstrų, ir gyvatės irštvoje, kuri mėgsta palysti po žeme ir staiga atsirasti tiesiai po jumis, išsviesdama jus į orą. Persikėlus į naują žaidimo lauką, norisi viską išnarstyti apžiūrėti, pamatyti, pradedi kišti savo nosį visur ir visada ir kartais Magicka pajuokaudama atsiunčia tau dovanėlę – penkių metrų ūgio trolį oloje – štai taip atsiranda šiokia tokia šalutinė misija, leidžianti nukrypti nuo amžino lėkimo, vejantis užduoties tikslą. Garso takelis čia taip pat neblogas. Nors jis nėra platus ar labai įsimenantis, tačiau puikiai perteikia tą viduramžišką ir labai magišką pasaulį, pilną įvairių keistų nutikimų ir legendų.
Būtų milžiniška nuodemė, jei nepaminėčiau Magicka pasiekimus, kurie čia labai šmaikštūs. Skirtingai, nei kituose žaidimuose, Magicka jūs juos galite gauti tiesiog už tai, kad ilgai prasėdite, besirinkdami apsiausto spalvą, mirėte vilkėdamas geltoną apsiaustą, padarėte kažkam VIRŠ 9000 žalos, nustumėte draugą nuo olos, pavogėte padėjėjo daiktus, kai šis mirė, nušokote nuo olos ir išsigelbėjote naudojant teleportą, nušlavėte nuo žemės paviršiaus aristokratus bei begalės kitų. Galima atrasti užuominų į filmą „Back to the Future“, įvairius kitus žaidimus, knygas ir t.t. Kitus apdovanojimus gausite tiesiog už nukautą lygio bosą ar dar keletą šmaikščių dalykėlių, kurių geriau kol kas neatskleisti.
Deja, patį Magicka išleidimą šiek tiek sugadino žaidime paliktos klaidos, kurių, deja, buvo tikrai nemažai, o ir man pačiam teko su jomis susidurti ir patirti jų “šposus“. Pasitaikė tai, kad kūrinys netikėtai užlūždavo ties bosų kovomis, praktiškai neveikė bene įdomiausias interneto režimas, o jei veikdavo, tai netikėtai dingdavo ryšys ir žaidimas nutrūkdavo arba lūždavo paleidus tam tikrą magiją. Nepaisant visų šių klaidų, kurėjai Arrowhead Studios ir leidėjai Paradox Interactive yra pasiryžę kuo greičiau pataisyti visus nesklandumus ir ateityje išleisti papildomo Magicka turinio.
Paskutinį burtą paleidus
Jeigu sugebėsite pakelti keletą iki šiol paliktų klaidų, per daug nekreipti dėmesį į grafines subtilybes ir sukoncentruoti dėmesį į labai ištobulintą burtų paleidimo sistemą, iš tikrųjų atrasite koks nuostabus žaidimas yra Magicka. Nuostabus humoras niekada neleidžia sedėti paniurusiam ant kėdės ir šaltakraujiškai kapoti kojų vorams. Nuostabus daugelio žaidėjų režimas, kuris pasiūlys tikrai ne vieną puikiai praleistą valandą, įdomus arenos iššukis, kuris tikrai įtrauks į save ir pastumės praleisti keletą valandų beieškant strategijų su draugais. Burtai, troliai, orkai, kardai, ugnys, lazeriai, automatai, žaibai, feniksai ir begalės kitų dalykėlių – tai tikri Magickos sinonimai. Jeigu jūs tikras fantastikos megėjas, kuris giliai širdyje svajoja kada nors pats paimti burtininko lazdą ir padaryti kažką nuostabaus ir fantastiško – šis žaidimas kaip tik jums.
Apžvalgą žaidimui pateikė skaitmeninė žaidimų parduotuvė GamersGate!