Nežinau kaip Jums, tačiau man nuo vaikystės yra susidarę tam tikri stereotipai: vienas ar kitas žanras siejasi su tam tikra žaidimų serija. Su strategijomis kategoriškai siejasi Red Alert 2. Su karinėmis šaudyklėmis – Medal of Honour. O su lenktynėmis… Čia jau nebesvarbu, žaidėjas jaunas ar pagyvenęs, tačiau turbūt kiekvienam pirmiausia į galvą šaus Need for Speed serija.

Nors PC gamer‘yje Need for Speed World buvo įvertintas gana neigiamai, o Effigy jį išpeikė dėl naujovių neieškojimo, turiu su jais nesutikti. NFSW gal nėra labai geras žaidimas, turi daug trūkumų, tačiau tikrai yra smagus, bent jau kurį laiką.

Vos tik sužinojęs apie NFS World, iškart jį parsisiunciau. Vis tik, tai juk serija, kurią būtina išbandyti visiems lenktynių fanatikams. Pradėjus žaisti šį žaidimą pirmas įspūdis buvo gan neblogas. Gali važinėti po miestą ir matyti kitus žaidėjus, dalyvauti lenktynėse (kol kas tik Sprint, Circuit), dalyvauti automobilių pasirodymuose, bėgti nuo policijos.

Vienas išskirtinesnių ir labiausiai sudominusių dalykų žaidime yra kortos, kurias gauni kaskart atvykęs prie finišo. Jos suteikia galimybę papildomai duoti automobiliui greičio, įsibėgėjimo ir valdymo detalių, tai padaro žaidimą įdomų, atsiranda rizika – Tu arba būsi pranašesnis už kitus, arba kiti įgaus slaptą ginklą prieš Tave.

Viena iš kortų, kurias gali išsitraukti, yra reputacijos korta, su ja gali kelti savo lygį. Kitas labai smagus ir šitame žaidime labai naudingas dalykas yra vadinamieji „POWERUPS“ dalykiukai (nitro, traffic magnet, sling shot, shield, Jugernaut, cooldown, add more laps ir kiti). Be jų, praktiškai, nė iš vietos, nes žaidime nėra ghost car galimybės(galimybės važiuoti kiaurai mašinas). Taip ir noris visus nusprogdinti vietoj, kurie trankosi į mašiną, tada šios kortos būna dangiška palaima.

Gal vis dėl to Effigy ir neapsiriko dėl to „man atrodo, šitai aš jau mačiau“ įspūdžio. Mano minėtosios kortos, asmeniškai, primena „Crash bandit kart“ žaidimą, kur naudojami įvairūs prietaisai varžovui pristabdyti ar pasivyti. Beje, šiuos dalykus galima taip pat laimėti iš kortelių, kurios verčiamos pabaigus lenktynes.

Pats įdomiausias, o kartu ir labai matytas dalykas tas, kad žaidimas sukurtas NFS most wanted, NFS underground pagrindu. Tai sukuria dviprasmiškus jausmus. Lyg ir pyktis ima, kad kūrėjai nesurizikavo ir pasirinko kurti jau pagamintu pagrindu. Tačiau kažkaip gera grįžti į žaiddimą – pasaulis žiauriai limpa ir atrodo savas.

Aišku, labai patiko tai, kad žaidimą galima žaisti online. Tai skatina tobulėjimą, norą stengtis, nes visada žinai, kad kažkada gali atsirasti geresnis už Tave. Taip gali užtikti ir bendraminčių. O tam draugų varžytis dar smagiau!

Bet vienas iš didžiausių pliusų turbūt tas, kad čia kaip tik tas žaidimas, kurį norėsi žaisti, jei neturi ką veikti. Jame nereikia per daug stengtis, jis neįtraukia tiek, kad žaistum non-stop kelias paras. Tiesiog jį įsijungti bus smagu.

Visi gerbėjai turbūt žino, žaidimas yra vis dar kūrimo stadijoje, todėl daugiau galime įvardinti trūkumų, negu privalumų. Žinoma, grafikai prikišti nieko negalima, tiesiog ji primena NFS undercover. Tačiau pagirtina ir tai, kad automobilių parkas vis pilnėja, tik, aišku, galėtų daugiau, senų automobilių būti.

Trūkumų vis dėl čia rasime tikrai nemažai. Vienas didesnių nusivylimų buvo tas, kad Need for Speed serija, garsėjusi tiuningavimo tobulinimai, atrodo, grįžo į pačią pradžią. Automobiliams galima uždėti tik vadinamuosius Body kit‘us (priekinis buferis, galinis buferis, slenksčiai ir kai kuriems automobiliams uždedamas spoileris). Automobiliams gali išrinkti tik iš 6 arba kai kuriems tik 3 body kit variantus. Tai prisideda prie to, kad ilgainiui žaidimas tampa monotonišku. Be to, jeigu užsidėjai body kit, tai nusiimti jo nebegalėsi, nebegalėsi gražinti mašinos į ankstesnę stadiją.

Atrodo, kad šį kartą NFS World kūrėjai nebeįpirko garsių kūrėjų apklijavimų. Pats apklijavimas nėra blogas, tiesiog manau, kad jie galėjo laikytis bent jau NFS pro street etalono. Nepatiko ir lietų ratlankių dažymas. Pasirinkus ryškius dažus, automobilio ratlankiai atrodo kaip nublukę, jie neatitinka pasirinktų spalvų.

Labiausiai nuliūdino mano jau minėtasis ghost car režimo nebuvimas. Jis ypač pasijaučia tiems,kurių internetas lėtesnis. Tai visiškai ištąso nervus, nes jau patyrusiems žaidėjams tai gali būti vienintelė pralaimėjimo priežastis.

Didelė problema yra dar ir su policija. Jeigu tavo heat lygis viršija 3, pabėgimas tampa neįmanomu, nebent pradėtum sukčiauti.

Dar vienas pastebėjimas: jeigu turi Nissan silvia (tier 1), tai dažniausiai laimėsi prieš visus kitus (prieš tier 2 ir tier 3) automobilius. Nėra gerai suderintas automobilių greitis ir valdymas.

Vis tik, jei jums nusibodo tokie sunkūs grandai kaip „GRID“ ar „LFS“ online, siūlau išbandyti šį žaidimą. Jis trumpam sudomins Tave, tačiau jeigu neturėsi speed boost (Speed boost – kreditai už kuriuos galite nusipirkti greičiau automobilį, gauti išsikirtines privilegijas kitoms žaidimo funkcijoms), norėsi žadimą stipriai mesti į galvą tiems, kurie daužė Tavo automobilį visų lenktynių metu, nes gali užvaldyti monotonija. Ech, negi ką gausi tikrai gero nemokamai?

Parašė Nerijus.