View on YouTube
„Danganronpa: Trigger Happy Havoc“ – tai detektyvinė vizualinė novelė su mistikos elementais. Pirmąkart ji buvo išleista PSP platformai dar 2010 metais, tačiau tik Japonijos rinkoje. Žinoma, atsirado žmonių, kurie, atradę šį žaidimą, nusprendė neoficialiai išversti jį į anglų kalbą, tai 2013 metais ir įvyko, o po metų Playstation Vita konsolėje pasirodė ir oficialus vertimas į anglų kalbą su anglišku įgarsinimu. Kadangi egzistuoja žmonės, kuriems angliškas įgarsinimas ne prie širdies, žaidėjams suteiktas pasirinkimas tarp angliško ir japoniško. Bet, atvirai kalbant, skirtingai nei tikriausiai daugumai, japoniškas man nėra labai mielas ausiai, todėl aš palikau anglišką. 2016 metų vasario 18 dieną pasirodė ir versija asmeniniams kompiuteriams.
Tai yra 4-oji platformą, kurioje pasirodė šis žaidimas, neskaitant Playstation konsolių. „Trigger Happy Havoc“ taip pat pasirodė ir mobiliuosiuose Android ir iOS, deja, tik japoniškos versijos, todėl žaidėjai, kurie nesupranta japoniškai, bet nori išbandyti šį žaidimą savo telefonuose, turės tai daryti naudodami PPSSPP emuliatorių. Lyginant su PSP versija, pagerėjo grafika, atsirado papildomi žaidimo režimai, Steam pasiekimai ir kortos, bet apie juos vėliau. Šį žaidimą kūrė studija „Spike Chunsoft“, atsakinga už tokias vizualines noveles kaip 999 ir Conception 2.

Žaidime pasakojama apie tokį Makotą Naegi, vidutinioką, kuriam pasisekė patekti į vieną iš geriausių miesto gimnazijų „Hope’s Peak Academy“, kur patenka tik geriausi iš geriausių savo sferose pasižymėję mokiniai (geriausi programuotojai, sportininkai, menininkai, stilistai). Na, o mūsų veikėjas prie visos šitos grupės atrodo kaip tarpklasiniame krepšinio turnyre žaidžiantis Trečiokas Marius prie Lebron‘o James‘o.

Prisistatęs į atidarymo ceremonija jis apsvaiginimas ir kaip japonų filme „Karališkas Mūšis“ („Battle Royale“ – vyresnė „Bado Žaidynių versija“) nieko nesuprasdamas atsibunda klasėje bei bando išsiaiškinti, kas nutiko. Suradęs bendraklasius jis išsiaiškina tai, kad kažkokiu neaiškiu būdu atsidūrė mokykloje, visi išėjimai uždaryti, o prie langų prikaltos metalinės plokštės, taip pat kiekvienoje patalpoje yra vaizdo kamera.

Ir visai netrukus prisistato pagrindinis šio žaidimo piktadarys Monokuma, kurį paprastumo vardan toliau vadinsiu tiesiog „Meškiu“. Jis visai klasei praneša, kad jie gimnazijoje pasiliks visam gyvenimui, tačiau yra vienas dalykas, kuris leis jiems išeiti į laisvę. Tad Meškis pasako kažką panašaus į:
– Gyvenimas tai žaidimas.
– Žudyk arba būsi nužudytas.
Meškio sąlygos paprastos – jeigu kas nors taps blogiuku ir nužudys savo klasioką bei sugebės išsisukti, tas pilietis galės keliauti namo. Tačiau yra vienas dalykas – jis privalo išlikti nepastebėtas ir nepagautas nusikaltimo vietoje. Išklojęs visą informaciją, Meškis mums suteikia elektroninę pažymių knygelę, kurioje galima rinkti duomenis apie savo klasiokus, įrodymus, sužinoti taisykles ir išsaugoti žaidimą.

Norėdamas užtikrinti, kad visi mokiniai prarastų bet kokią viltį ir žaistų šį žaidimą, jis pradeda imtis įvairių raginimo priemonių, pvz., jis praneša, kad jeigu iki tam laiko nebus jokių nužudymų, Meškis atskleis blogiausias jų paslaptis arba ima spausti labai didelėmis pinigų sumomis. Žinoma, po kiek laiko jo pastangos duoda vaisių, tarp klasiokų sumažėja pasitikėjimas ir po truputį pradeda kilti paranojos jausmas. Aišku, yra vienas dalykas, kuris asmeniškai man laužo visą įsijautimą į žaidimą ir tai specialiai buvo padaryta siekiant sumažinti žaidimo amžiaus cenzo reikalavimus – kraujas nudažytas rožine spalva.

„Trigger Happy” – tai žodžiai, kuriais apibūdinamas veikėjas, negalintis ar nenorintis paleisti pirštų nuo gaiduko ir galintis nupilti kitus. Šiuo atvejų tai gali būti vienas iš mokinių, kuris mes kaltinimus kitiems, nesvarbu kokia proga ar kuo jie nusikalto šiam asmeniui. Kitaip tariant, tai žmogus, kuris nelauks progos paleisti kaltinimus į jūsų pusę, o kadangi pagrindinis veikėjas pakankamai gerai gaudosi situacijose, jis bus vienas iš pirmųjų, kuriam pareis „serija”(angl. – Burst).

Po kiekvieno nužudymo ar nelaimės, surinkus visus įkalčius nusikaltimo vietoje, pristatomas klasės teismas, kurio metu bus ieškoma kaltininko ir bandoma jį patraukti atsakomybėn. Meškis praneša, kad jeigu bus surastas tikrasis kaltininkas, jis bus nubaustas mirties bausme, tačiau jeigu nusitaikysite į nekaltą veikėją, egzekucija bus surengta visai klasei išskyrus kaltininką, kuriam bus leista išeiti į laisvę.

Pradžioje viskas prasideda nuo „Nonstop Debate“, kuriame jūs atsišaudote į surastus prieštaravimus tarp klasiokų parodymų ir turimų įrodymų, kurie šioje vietoje atspindi kulkas. Tiesa, jūs negalite švaistyti šių kulkų, kadangi už neteisingą spėjimą neteksite gyvybių. Einant siužetine linija tolyn, visi režimai atitinkamai pasunkės ir pridės naujų elementų, kurie arba padės, arba pakenks.
Po svarstymų seka krūva galvosūkių ir po jų įrodymų – tikrinimai ir nesutapimų paieška. O galiausiai turime „Machinge Gun Talk|bullet time Talk“ – tai svarbiausias etapas, kurio metu į jūsų pusę bus paleista serija kontrargumentų, į kurią jūs turėsite ritmingai ir greitai atsišaudyti turimais įrodymais. Nuo to, kaip greitai ir tiksliai jūs reaguojate, priklauso po teismo gauti taškai, kurie suteikia monocoins – žaidimo pinigų, kuriuos galima naudoti siekiant atrakinti papildomos medžiagos. Po kiekvieno teismo užbaigiamas skyrius, tačiau aš nežinau skyrių skaičiaus ir kas tie blogiečiai.

Kai niekas nieko nebando nužudyti ir po truputį įsivyrauja ramybė, jums suteikia laisvo laiko, kuris gali būti panaudotas siekiant artimiau susipažinti su klasiokais, duoti dovanų ir gauti kokį įgūdį, kuris padės kitame teisme, taip pat galėsime apie rinkti daugiau informacijos ir užpildyti failą elektroninėje knygelėje. O monocoins bus naudojami pirkti dovanas, kurių, atvirai šnekant, devynios galybės ir kiekviena iš jų skirtingai veikia žmogų, su kuriuo bendraujame.

Kadangi kiekviena persona šioje gimnazijoje turi savitą asmenybę, charakterį ar šiaip nuvažiavusį stogą, bus gana sunku atsirinkti, kas tikrai žaidžia meškio žaidimą, o kas tėra ne vietoje ir ne laiku pasitaikęs „družbanas“. Kai kurie veikėjai žaidimo metu taip pat įgauna transformacijas, panašias į tas matytas „Drakonų kovose“ ir nukreipia taikiklį tiesiai sau prie smilkinio. Visos bylos, sukurtos gana įdomiai ir tikrai bus įdomu jas narplioti, kadangi tikrasis kaltininkas, bus ne tas, apie kurį galvojame, o žaidimo kinematografiški kameros kampai prideda žaidimui „over the top“ anime jausmo. Vietomis Meškis prie niūrių aplinkybių pradeda skaldyti labai juodus juokus taip užtikrinant, kad žaidimas nesilaiko prie depresyvios nuotaikos, visgi išlaikomas balansas tarp rimtumo bei juokų. Tiesa, reikia paminėti ir tai, kad Meškis gali ir pats susitepti rankas, jeigu koks nors veikėjas sulaužo taisykles.

Kaip vizualinė novelė ji pasižymi labai greito tempo žaidimo eiga, jeigu lyginsime su žanro standartais, Ir labai sklandžiai perėjimais, bei minėtais kameros kampais. Prie šio gėrio prisideda ir gana originali, lyginant su kitais žaidimais, veiksmo vieta bei mums skirtos užduotys.
Verdiktas
Vizualinių novelių ir nuotykių žaidimų mėgėjams šis žaidimas bus tikras saldainiukas, kaip ir žmonėms žaidusiems tik originalią versija, kadangi papildomas turinys žymiai prasilenkia su tuo kas buvo originale. Kalbant apie AK/PC versija turiu pasakyti tai, kad tai išties labai gerai padarytas portas, žaisti galima 60 fps ir ekrano raiškose virš 1080p su antialiasing ir puikiai suderintu klaviatūros bei pelės valdymu. Žaidimą įveikti užtruks šiek tiek daugiau nei 20 valandų. Galiu drąsiai teigti, kad žaidimas išlaiko kokybę nuo pradžios iki pabaigos, apie kurią galiu pasakyti tik tai, kad ji tikrai dviprasmiška ir vers jus ieškoti atsakymų patiems.
9 Komentarai
WarCrafteris2
Nors man visual novelės ne prie širdies, šitame žaidime yra nedidelis kiekis interaktyvumo, kad žaidimą jau būtų galima laikyti vos ne pseudo nuotykiniu. Plius „teismo“ elementas labai įdomus, ypač patiko jame esantis komiksinis mini žaidimas, kai mangos formate reikia sudėlioti likusias detales, kad pamatyti kaip vyko nusikaltimas. O ypač nepatiko Bullet Time Battle žaidimukas, jo ir valdymas kažkoks nevykęs su pele ir šiaip negaliu pakęsti tokiu greitų, ritminių click’inimo scenų.
Kol kas labai patinka veikėjai, visi yra over the top ir įvairūs, žaidimas nestokoja įvairių su jais susijusių siurprizų, o dialogai pakankamai taiklūs ir kartais juokingi. Pati istorija kol kas gana įdomi, nors logikos kai kuriose vietose labai ryškiai trūksta.
Ir net nežinau, kodėl tiek daug žmonių verkia dėl rožinio kraujo. Net jei tai cenzūra, visa žaidimo atmosfera yra tokia absurdiška, persmelkta popsu ir juodu humoru, kad ir tas „rūžavas“ kraujas čia netgi tinka prie žaidimo stiliaus. Žaidimo režisierius viename interviu net praminė žaidimą savo paties apibrėžto „psychopop“ žanro atstovu.
– jei kam įdomu.
WarCrafteris2
Kiek man teko girdėti palyginus su Vita versija čia nėra jokio naujo turinio, tad reikėtų dar kartelį gal gale paminėti, kokias versijas tu konkrečiai lygini.
Port’o kokybė nebloga, bet iki labai geros trūksta. Trūksta meniu valdymo pele (viso labo ratukas leidžia praeiti pro punktus), trūksta klaviatūros klavišų funkcijų priskyrimo pakeitimo. Taip pat, bent kol kas dialoguose ar „teismuose“ daug kam pasitaiko glitch’ų, o ir naudojantis OpenGL rendering’u, žmonėms pasitaiko problemų. Plius kitiems pasitaiko bug’as, kad dėl kažkokios priežasties neišsisaugo save’ai kitąkart pradėjus žaidimą. Bet kūrėjų komanda labai geranoriškai bendrauja su žaidėjais ir žada ką gali ištaisyti. Na ir aišku žaidimas portint’as iš nešiojamos konsolės, tai nesitikėkit itin aukštos kokybės paveiksliukų ir filmukų.
Kitas dalykas yra pilna žaidimo kaina 28 eur’ai (kol kas su nuolaida jis dabar pigesnis), ar tokio tipo nenaujas žaidimas tiek vertas jau jums spręsti, bet palaukus didesnių nuolaidų primygtinai siūlau pro žaidimą nepraeiti, jei apskritai patinka anime stilistika ir nesat prieš daug skaitymo.
Tiesa, Danganronpa anime adaptacijos žiūrėti neperžaidus žaidimo nerekomenduoju.
P.S. Mason13, jei tu su tuo paskutiniu paveiksliuku (kad ir komišku), išspoilinai, kas žaidime lieka iki tam tikro tarpsnio iš veikėjų, aš rimtai supyksiu :).
moliuskas
kas zaidzia tokius animacinius zaidimukus :-]
cryska
laukeme „Danganronpa 2 „Danganronpa 2 pasirodys ant pc irgi
beje bus „Danganronpa 3 numatoma isleisti ant ps4 ir ps vita zveriskai gera nuovele tik kad noretusi kad zadime butu daugiau pasrinkimu
nes dazniusiai izualinė novelės turi daug viskiu pasrinkimu bejia novelems zveriskai sekasi ant kickstarterio 🙂
cryska
japonai vis daugiau pradeda leisti ant pc gerai smagu:)
Mason13
Tai taip, Disgaeia, DanganRonpa 1-2, Shenmue 3 ir tik pradžia.
WarCrafteris2
Dalykas tik tas, kad tie japoniškų žaidimų portintojai nelabai stengiasi ties port’ų kokybę. Na gerai išleidot bugovą ir prastai optimizuotą daiktą, tai dirbkit, taisykit klaidas, o ne tikėkitės, kad mod’eriai ištaisys jūsų klaidas. Iš trijų japoniškų port’ų šį mėnesį, tvarkingesnis buvo tik Danganronpa. Tales of Symphonia ir Disgaea PC versijų kokybė buvo apgailėtina, o ties Symphonia mod’eriai per mėnesį padarė daugiau nei oficiali komanda, tai kas per nesąmonės. Reikia tikėtis, kad Disgaea komanda bus entuziastingesnė, nes tai gali būti frančizės kelionės pabaiga į PC platformą, bet tai jau pačių developer’ių kaltė, kad žmonės refund’ina be gailesčio, pamatę kokį prastą produktą nusipirko.
Kol kas jaučiu vieninteliai, kurie nuoširdžiai tęsė darbą ties savo kūriniu, buvo Grandia II perleidimo komanda, išleido bugov’ą žaidimą, bet kantriai tvarkė jį ir net 60fps kovų scenose enable’ino. Tai bent jautė atsakomybę ir sutvarkė savo žaidimą, kitiems iš jų tik mokytis ir mokytis.
Mason13
Japaškės negeimina ant PC pagrinde, tai ko tikėtis, panašiai kaip buvo FF6, kurį greit moderiai sutvarkys.
WarCrafteris2
Aš tikiuos, kad jie arba mokysis iš klaidų arba atiduos portinimo darbus gebančioms savo darbą padaryti studijoms. Kaip Danganronpa atveju Abstraction Games, ar Valkyria Chronicles atveju Little Stone Software.