Apžvalga iš žurnalo PC Gamer Nr. 2008/09

Autorius: REZIDENTAS

Willas Wrightas — vienas ryškiausių žaidimų kūrybos genijų. Tačiau nuo pat 2000–ųjų jis, galima sakyti, nesukūrė nieko naujo. Simsų era tęsiasi iki šiol ir, neseniai paskelbus trečiąją seriją, nežada baigtis. Būtent todėl kitas jo kūrinys, Spore, yra toks svarbus. Ar jam pavyks užkariauti gerbėjų širdis taip pat, kaip virtualiems žmogiukams, o galbūt net pralenkti? Galutinį atsakymą sužinosime jau visai netrukus, o kol kas galima patyrinėti vieną būsimojo žaidimo sudedamųjų dalių — Spore Creature Creator.

Iš tiesų, tai unikalus atvejis. Kiek pamenu, dar niekad nebuvo išleista žaidimo sudedamoji dalis kaip atskiras darbas. Tokio sprendimo priežastis — siekis ne tik pareklamuoti būsimąjį žaidimą. Atidžiau stebėję Spore kūrimo procesą prisimins, kad viena iš unikalių žaidimo idėjų yra ta, kad visi padarai, kuriais bus apgyvendinta milžiniška žaidimo visata, sukurti pačių žaidėjų. Jau dabar galima sakyti, kad ši idėja pasiteisino — žaidėjai nuo tada, kai pasirodė šis padarų redaktorius, sukūrė jau daugiau nei du milijonus įvairiausių padarų.

Pats padaro kūrimo procesas yra paprastas ir kartu sudėtingas, nes viskas priklauso nuo to, kiek nori gilintis ir eksperimentuoti. Sumėtęs įvairias kūno dalis ir šiek tiek patampęs po minutės gali žiūrėti, kaip Tavo kūrinys šoka hiphopą. Tačiau kur kas įdomiau ilgiau pasėdėti prie savo kūrinio ir pasistengti paruošti ką nors tikrai išskirtinio ir unikalaus — juk galbūt Tavo padarą pasirinks kiti žaidėjai.

Iš tiesų, dėmesio šiam iš pirmo žvilgsnio paviršutiniškam žaisliukui kūrėjai skyrė labai daug. Pavyzdžiui, stuburas, nuo kurio prasideda visas darbas, paklūsta įvairiausiems tampymams ir lanksymams. Kiekvieną jo slankstelį galima pailginti ar pastorinti, taip sukuriant įvairiausias formas net nepridėjus jokių kūno dalių. Beje, egzistuoja tam tikri dėsniai, mechanika, priklausanti būtent nuo stuburo. Todėl, pavyzdžiui, burnos ar abiejų akių negalima pridėti stuburo šone (bandant taip padaryti pridedami du tokie organai simetriškai iš abiejų pusių). Atrodo išties linksmai.

Iš tiesų, tokie Creature Creator apribojimai paskatins dalį žaidėjų laužyti numatytas taisykles ir sukurti ką nors visiškai nesuvokiamo (žr. paveiksliukus). Kita žaidėjų dalis eksperimentuodami stengsis perprasti „magiją“, dėl kurios padaras atgyja, ir maksimaliai ją išnaudoti kuriant kuo įtikinamesnius padarus. Peržiūrėjus jau sukurtų padarų paveiksliukus nesunku įsivaizduoti, kad tokie gyviai galėtų egzistuoti tikrovėje.

Labiausiai Creature Creator žavi padarų gyvybingumas. Kūrėjai puikiai suprato, kad leisti vien tik sukurti padarą iš krūvos dalių neužteks. Reikia, kad kuriamas padaras žaidėjui rūpėtų, galėtų atspindėti kažkokius asmenybės bruožus, būtų patrauklus ir net mylimas. Labai nustebina, kai pridėjus vos vieną kitą kūno dalį kol kas neaiški būtybė atgyja ir reaguoja į daromus pokyčius. Nuimk pridėtas rankas, ir padaras cyptels, praplėtęs akis iš nuostabos. Pakeisk matomą foną, ir jis apsisuks, išsigandęs ir pasimetęs.

Pridedamos kūno dalys keičia ne tik padaro išvaizdą, bet ir suteikia jam naujų savybių, tokių kaip greitis, sumanumas ir panašiai. Jos bus svarbios žaidžiant Spore, o kol kas galima tik pasigrožėti įvairiomis padaro atakomis, pasiklausyti jo skleidžiamų garsų.

Labai smagu, kad kurdamas savo padarą bet kada gali jį išmėginti. Atvėrus specialų langą, Tavo kūrinys atsiduria apskritoje aikštelėje, po kurią gali jį vedžioti, stebėti kaip jis šoka, reiškia įvairias emocijas. Gali netgi klonuoti savo kūrinį ir išvysti, kaip atrodys jo palikuonys.

Reikia pastebėti, jog sukeliantis tokias geras emocijas ir suteikiantis tiek daug laisvės Creature Creator turi ir apribojimų. Jie ryškiausi paskutiniame trečiame lange, kuriame padarą galima nuspalvinti. Čia gali rinktis vos iš kelių pilnų spalvų ir raštų komplektų visam padarui ar stambiai jo daliai nuspalvinti. Atskirų kūno dalių savaip spalvinti negalima. Priežastis — kiekvienas sukurtas padaras užima vos kelis kilobaitus atminties (taip kūrėjai nori užtikrinti, kad žaidėjai galėtų kuo sklandžiau siuntinėti padarus vienas kitam ).

Be šių trijų dalių: sukurti, nuspalvinti ir išmėginti savo padarą, nelabai yra ką veikti. Spore Creature Creator negalima vadinti pilnaverčiu žaidimu. Tai tėra žaisliukas, tačiau labai ypatingas , sužavintis savo galimybėmis ir gyvybės magija. Pagalvojus, kokia tai nedidelė būsimojo Spore dalis, visos Willo Wrighto naujosios vizijos mastų neįmanoma suvokti. Kol kas neaišku, ar Spore taps nauju kultūros reiškiniu, kaip tapo Sims, tačiau sprendžiant iš Creature Creator jis tam turi visas galimybes.