Šių metų vasario 24 d. „Quake Live“ perėjo į atviro beta testavimo fazę, kitaip tariant, šį žaidimą gali išbandyti visi norintys. Susigundžiau ir aš.

Su registracija problemų nekilo, bet norint prisijungti kartais tenka laukti eilėje. O eilės – vienas iš žaidimo minusų. Suprantu, kad per didelę serverių apkrovą jos būtinos, nes kitu atveju puslapis dažnai užlūžtų, bet savaitgalių vakarais kartais tenka palaukti gana ilgai. Bet per keletą pastarųjų dienų prisijungimas veikia stabiliai, o ir eilės mažėja arba jų išvis nebelieka.

Taip pat yra ir kitų tinklapio techninių problemų. Pavyzdžiui, jau kuris laikas neatsinaujina žaidėjų statistikos(mirčių, nužudymų, medalių kiekiai ir t.t.), bet šiandien kūrėjai pranešė, kad statistikos jau veikia ir pagaliau galima pradėti rinkti medalius. Draugų sistema tiek pradžioje, tiek dabar veikia labai stabiliai ir yra patogi. Su ja galima matyti, kas iš draugų yra prisijungęs bei kokiame serveryje žaidžia . Galima iškart į jį prisijungti. Su pažįstamu žmogum žaidimas tampa daug įdomesnis. Norėdami žaidimą paversti dar įdomesniu kūrėjai sukūrė lygių sistemą. Jos dėka kiekvienas serveris turi savo lygį, kuris priklauso nuo ten žaidžiančių žmonių lygio. Vadinasi, neteks žaisti prieš silpniau ar žymiai geriau žaidžiančius. Visgi, žaidėjui pageidaujant, prisijungti į aukštesnio lygio serverius galima. Be šių sistemų yra forumas ir geriausiųjų žaidėjų lenta, kurioje geriausiųjų sąrašai pagal nužudymus, taiklumą, medalius ir t.t.

Žaidimas iš pat pradžių veikė gerai ir neturėjo jokių problemų dėl klaidų ar kažko panašaus. Pirmą kartą įsijungus žaidimą teks pereiti mokymus. O tai bus paprasta kova prieš bot‘e, vardu Crash. Kovos laiko limitas – 10 min., per kurį reikia surinkti 15 taškų. Surinkti taškus man užteko 4 min., nors ir nesu didelis šaudyklių meistras. Tos minutės išėjo į naudą, nes per jas priprantama prie valdymo ir visos žaidimo mechanikos. Vėliau bus leidžiama žaisti prieš dirbtinį intelektą, bei pasirinkti jo sudėtingumo lygį, bet tai nėra taip įdomu, kaip žaisti prieš žmones.

Žaidimo valdymas labai paprastas – susišaudymams prireiks daugiausiai 6 mygtukų. Kalbant apie susišaudymus, čia nebus taip, kad, pamačius priešą, abu stovėsit užlindę už kampų ir šaudysit vienas į kitą, kol kuris nors mirs. Quake stovėti vienoje vietoje būtų tolygu savižudybei, o to juk nenorime. Čia teks taikytis į priešą ir tuo pačiu laiku lakstyti į visas puses, kad į tave niekas nepataikytų. Mažesniuose žemėlapiuose kartais teks pasišaudyti vienu metu prieš 3 ar net 4 priešus, o tokios kovos tikrai linksmos ir jaudinančios (ypač, jei pavyksta išgyventi). Mažų žemėlapių nėra labai daug, o ir apskritai, žemėlapių kiekis nėra milžiniškas. Kita vertus, kol kas jų daug ir nereikia, nes ir taip visų dar nebuvo pakankamai laiko ištyrinėti. O kai kurie žemėlapiai serveriuose pasitaiko labai retai. Gaila, nes jie tikrai verti dėmesio. Yra ir tokių, kurie viename žaidimo tipe dominuoja, o kitame beveik ir nepasitaiko.

Žaidimo tipai yra penki: paprastas DM, vėliavos pagrobimas, klano kovos, dvikova ir komandinis DM. Iš kitų žaidimų jie neišsiskiria, todėl pasakoti nėra ko. Tik dvikovoje bus žaidimas vienas prieš vieną, o klano kovoje miręs neatgyji, ir tenka laukti naujo raundo pradžios. Be to, ypač trūksta žaidėjų modifikacijų. Ankstesnėse Quake dalyse jos sugebėdavo paversti žaidimą dinamiškesniu, o dabar tokių modų nebėra.

Veikėjų modelių kiekis tikrai įspūdingas – jų yra net kelios dešimtys. Tik kai kurie iš jų ne tokie jau ir skirtingi. Gerai, kad bent veikėjų tarpe dominuoja ne „kietai“ apsirengę raumenų kalnai (nors tokių irgi yra), o skeletonai, ateiviai ir kiti neaiškios kilmės gyviai. Kad ir kokį modelį pasirinksi, lengviau žaisti nebus. Nors man asmeniškai smulkesni veikėjai labiau patiko, nes į juos pataikyti truputį sunkiau.

Medalių šiuo metu yra virš 70. Juos galima gauti už daugybę įvairių dalykų. Įsidėjus kitą žaidėją į draugų sistemą ar nužudžius penkis žaidėjus ir pačiam nemirus, galima gauti medalį. Yra net medalis už 6 val. žaidimą per dieną. Gaila, kad dalis gautų medalių pranyko užlūžus statistikai.

Pabaigai galima pasakyti, kad Quake live galima laikyti vienu iš internetinių šaudyklių lyderių, o tai, kad jis nemokamas prideda papildomų pliusų.