Po daugiau nei dviejų metų pertraukos, Žiedų Valdovo gerbėjai vėl gauna galimybę sudalyvauti didžiausiuose Žiedo Karo mūšiuose. Paskutinis LOTR frančizės žaidimas pasirodė 2006-ųjų pabaigoje ir tai buvo „The Battle For Middle-Earth“ serijos žaidimas. Na, buvo čia dar toks žaidimas pavadinimu „Lord of the Rings Online“, bet manau jis pasiekiamas ne visiems. Dabar, tik prasidėjus 2009-iems metams, mes vėl galime pasinerti į Viduržemį, nuostabias kovas, pasakišką pasaulį. „Pandemic“ mums dovanoja veiksmo žaidimą ir galbūt daug džiaugsmo Žiedų Valdovo gerbėjams. Žodį „galbūt“ paminėjau ne šeip sau, kadangi kai kas žaidime dauguma žaidėjų tikrai gali nuvilti. Žaidėjai bei Žiedų Valdovo gerbėjai laukė ir tikėjosi ilgo, įdomaus žaidimo. Iš esmės taip ir yra, tik to džiaugsmo nėra tiek daug kiek norėtūsi.

„Lord of the Rings: Conquest“ labiau kurtas pagal Piterio Džeksono filmo trilogiją nei J.R.R. Tolkieno knygas. Vos įjungus žaidimą, mus pasitiks gražus, jau ankstesniuose LOTR žaidimuose matytas „New Line Cinema“ logotipas, reiškiantis tai, jog žaidime vėl pamatysime scenų iš filmo bei jo garso takelį, kurį girdėjome „The Battle for Middle-Earth“ serijoje ir kituose Žiedų Valdovo žaidimuose. Patekus į žaidimo meniu jo fone iškart išvysime gražių scenų iš filmo, o per vidurį pamatysime kalaviją ir ant jo rankenos tabaluojantį didįjį žiedą.

Pradėsiu nuo kampanijų. Jų yra dvi: gėrio ir blogio. Pirmoji (War of the Ring) yra kurta pagal tikrąją Žiedų Valdovo istoriją, tik kūrėjai į ją pridėjo savų įvykių ne pagal tikrąją istoriją, antrojoje (Rise of Sauron) bus pasakojama, kas nutiktų, jeigu Frodas nesunaikintų žiedo. Tiesa, prieš tai žaidėjai dar gali sužaisti mokomąją misiją, kuri mus perkels į paskutinįjį elfų ir žmonių alianso mūšį. Tai bus ne tik mokomoji misija, nes joje sužinosime ir šiek tiek priešistorės, galutiniame mūšio etape, pasirinkus Isildurą, turėsime susikauti ir su pačiu tamsos valdovu – Sauronu.

Gėrio kampaniją pradėsime Helmo Dauboje, kur Sarumano pasiūsta Uruk-hajų kariuomenė privalo užimti šią tvirtovę. Mūsų užduotis apginti šią tvirtovę nuo priešų. Prieš ir po kiekvienos misijos kampanijoje pamatysime tam tikrų scenų iš filmo, o Elrondo balsas mums pasakos kas ir kur vyksta. Iškart prasidėjus Helmo Daubos mūšiui, prieš save staiga išvydau galybę kareivių, galvojau, gal jie tuoj pradės visi bėgti, visai kaip filme, bet pasirodo ne. Tai yra „netikroji“ armija, padaryta tam, kad mūšiai atrodytų gražesni, tikroviškesni ir svarbiausia kuo didesni. Tiesa, kartais ji atrodo nelabai įtikinamai. Kadangi mes turime didelę laisvę mūšių metu, galime tiesiog prieiti prie jos, tačiau iškart miršti, atseit palikai mūšio zoną. Nors tokia armija ir neatrodo labai stulbinančiai, bet Minas Tirite tikrai atrodė gana įspūdingai: tūkstantinės ordos išsirikiavusios lauke, apgulties bokštai, tolumoje matosi vaikštantys mumakilai.

Manau privalu papasakoti apie gėrio kampanijos netikslumus. O jų yra nemažai ir už tai kūrėjams reiktų suduoti per pirštus. Pavyzdžiui, Entai Isengardą griaus ne vieni, o su Rohirimų pagalba. Vėliau pasirodys Gendalfas, su kuriuo turėsime nurėplioti į Sarumano bokštą ir jį nukauti. Knygoje jį nužudė Grafystėje, filme Grima jį nudūrė peiliu, o žaidime mums į pagalbą atskubės Gendalfas, kur burtų pagalba susikausime su Sarumanu bokšte, kuriame dar ir kautynėms vietos mažai. Kagi, rodos jau turime tris Sarumano žuties variantus. Antras pastebėtas netikslumas tai, jog iš kažkur kampanijoje atsirado Morija ir dar pilna Gondoro karių. Čia sutiksime ir nykštuką Gimlį, bet juk jis turėtų būti su savo draugais Edorase, švęsti pergalę prieš Sarumaną ir varžytis gerimo varžybose prieš Legolasą. O paskui kietai šnarpti. Gimlis palieka savo draugus, kad atsiimtų Moriją? Minas Tirito mūšį pradedame atvirkščiai, orkai iš pradžių sudaužo miesto vartus, vėliau, juos apginę, lėksime ant sienos ir bandysime sulaikyti apgulties bokštus. Vėliau, Minas Morgulas – įdomu pavaikščioti po šią tvirtovę, bet vėlgi, jos neturėtų būti kampanijoje.

Blogio kampaniją pradėsime ugnies kalne, kur Frodas žūsta ir neįvykdo savo misijos. Po viso šito, visos gėrio pajėgos atsitraukia į tvirtoves: Minas Tiritą, Rivindelą, Grafystę ir kt. Gavęs žiedą, Sauronas atgauna visas savo galias ir yra pasiruošęs užimti Viduržemį. Prikeliami tokie veikėjai kaip Sarumanas, Raganų-Karalius ir net pats Balrogas. Kagi, Sauronui teks pasistengti norint jas visas užimti. Nors blogio kampanija neatitinka tikrosios istorijos, tačiau padaryta tikrai įdomiai ir čia kūrėjai leido sau truputį nuklysti. Galiu užtikrinti, blogio kampanija yra daug patrauklesnė ir įdomesnė nei gėrio kampanija. Smagu užimti tokias tvirtoves kaip Minas Tiritą, valdant blogio jėgų atstovus. Čia galėsime sužaisti ir už patį Sauroną ir net gigantišką ugninį padarą Balrogą.

Dar kai kas apie kampanijas. Pirmiausia jos yra apsurdiškai trumpos. Gėrio kampaniją galima įveikti per 4 valandas, net žaidžiant aukštesniu sudetingumo lygiu. Viena misija truks nuo 15 iki 20 minučių ir tai yra viskas. Jei norite, galite pakartoti lygį iš naujo. Blogio kampanija yra kiek sunkesnė, bet prie jos tai pat neteks praleisti daug laiko. Beje, kitas didelis kampanijų minusas tas, jog žaidime akcentuojamos vien kautynės, todėl kažkokių ypatingų užduočių žaidime nesitikėkite. Daugeliui žaidėjų „LOTR Conquest“ atrodys monotonišku. Dar 2003-iais pasirodė veiksmo žaidimas „Return of the King“, jį galbūt net siūlyčiau sužaisti labiau nei „Conquest“ kai kuriems žaidėjams.

„LOTR Conquest“ žaidime leidžiama pasirinkti vieną iš 4 klasių: kario, lankininko, skauto ir mago. Karys yra puikus kovotojas artimoje kovoje ir naudoja kardą. Lankininkas yra puikus šaulys ir gali greitai nuimti priešą iš tolo. Skautas naudoją greitas ir mirtinas atakas, magas naudoja kerus ir sugeba ne tik kautis su priešu, bet ir saugoti draugus. Kiekviena klasė turi savo pliusų ir minusų bei specialių atakų. Štai skautas gali pasiversti nematomu, prisėlinti prie priešo ir jį akimirksniu nudurti. Lankininkas kartais gali paleisti specialių strėlių. Mago klasė ko gero yra pirmaujanti, kadangi turi keletą galingų kerų, kurie gali padėti tiek apsiginti nuo artimų atakų, tiek nuo strėlių. Kartais mūšio metu išoks pranešimas, kurį patvirtinus bus galima sužaisti už tam tikrą herojų. Šioje žaidimo vietoje viskas lyg ir būtų gerai, tačiau atsiranda keli minusiukai, pirmasis iš jų – moteriškų charakterių nebuvimas. Taip, Žiedų Valdovo knygoje visą laiką dominavo vyrai, žaidime taip pat. Tiesa, bus viena moteriška veikėja – Eovina, bet matyt kai kuriems žaidėjams to per mažai. Oficialiame žaidimo forume teko išgirsti net visokiausių komentarų: „nėra moteriškų charakterių – nežaisime žaidimo“. Kitas minusas tas, jog Žiedų Valdove praktiškai nebuvo minimi magai ir jų buvo tik vienetai, o štai čia, žaidime jų galime pamatyti kiekviename mūšyje. Kas čia dabar, kūrėjai norėjo perkurti istoriją? Per nagus tokiem.

Įveikę kampanijas galime pažaisti „Instant Action“ režimą prieš kompiuterį. Čia rasime visus kampanijose matytus žemėlapius. Galėsime pasirinkti iš keletos žaidimo tipų: Conquest (grobti tam tikrus punktus), Capture the Ring (panašiai kaip Capture the Flag tik su Žiedu), Deathmatch ir Hero Deathmatch. Šiame režime galime pasirinkti bet kurią iš dviejų kovojančių pusių. Jei norite rimto įššūkio, siūlau nusistatyti aukštesnį sudėtingumo lygį, jei vistiek negalite pasitenkinti tuo ką gaunate, galite eiti kautis internete.

Štai tinklo režimas yra daug smagesnis už vieno žaidėjo režimą apskirtai. Juk „Pandemic“ puikiai sukūrė „Star Wars: Battlefront“ tinklo režimą ir žadėjo, kad jiems tai puikiai pavyks ir su „Conquest“. Tinklo režime žaidėjų skaičius nėra didelis, žemėlapyje viso labo gali kautis 16 žaidėjų, tačiau čia tikrai patirsite daug daugiau smagių akimirkų nei vieno žaidėjo režime. Žinoma, šiais laikais 16 žaidėjų nėra daug, netgi mažai, tačiau kūrėja nori kad žaidėjai dirbtų kaip komanda. Tinklo režime mus pasitiks tie patys žemėlapiai, taip pat jokių naujų užduočių – vien kautynės.

Mūšių metu galėsime valdyti ne tik paprastus kareivius ar herojus, bet ir įvairiausias apgulties mašinas, kurios išmėtytos po mūšio lauką. O tai dažniausiai yra katapultos, balistos, kurios tinka tvirtovės gynybai. Daugelyje kovų žaidėjui suteikiama galimybė joti, todėl geriečiai naudojasi žirgais, o blogio pusė vargais. Dar didesnį džiaugsmą patirsite žaisdami už didelias pabaisas, kad ir trolį, gigantišką padarą. Jis gali tiesiog mėtyti priešus, juos traiškyti ir svaidyti, mumakas – dar didesnis, bet lėtesnis padaras, kurį taip pat rasime žaidime. Jei atidžiai stebėjote žaidimo pristatomuosius filmukus internete, turbūt pastebėjote ir skraidančias pabaisas – Nazgulus. Taip, jie žaidime bus, bet deja negalėsime jais paskraidyti.

Grafiškai žaidimas atrodo padoriai, bet ne per geriausiai kaip šiuolaikinis žaidimas. Masinės „netikros“ armijos kartais tikrai sukuria neblogą mūšio atmosferą. Iš tiesų mūšiai nebus labai dideli, kadangi po teritoriją lakstys kelios dešimtys DI valdomų oponentų. Geriausią įspūdį paliko Minas Tiritas ir Grafystė. Dauguma žaidimo aplinkų bus tiesiog identiškos Piterio Džeksono filmams, tačiau kartais grafinė pusė nuvilia, štai pavyzdžiui kai kurių veikėjų animacijos yra tikrai labai skurdžios ir nedetalios, daugeliui gali pritrūkti įvairovės aplinkose.

Kiek monotonišką geimplėjų paįvairina nuostabi muzika iš visų trijų filmo dalių. Kartais būtent ji priverčia tęsti lygį ir norą žaisti toliau. Tai yra vienas geriausių garso takelių kokį tik esu girdėjęs. Jis nuostabus. Mūšio garsai sukurti pakankamai įtikinamai, tačiau mūšio metu atsirandantis balsas yra tiesiog neapkenčiamas, kuris aiškina kur, ką ir kaip daryti. Kūrėjams reikėtų skirti daugiau laiko veikėjų balsams. Turi filmo licenziją ir nepanaudoja normalių filmo aktorių balsų? Keista.

Įkyrėjantis balsas dar ne paskutinė problema, žaidime dažnokai erzinana valdymas. Skirtingos atakos atliekamos skirtingais pelės mygtukais: kairiuoju, viduriniuoju (pirmą kartą matau žaidimą kuriame reikia atakuoti ratuku) ir dešiniuoju. Išties keistai atrodo, kai reikia spausti vidurinįjį pelės mygtuką, norint padaryti kažkokią ataką. Dažnai kyla problemų atliekant specialias atakas arba tam tikrus kombo judesius, kurie dar ir dažnai kartojasi. Kai esate parbloškiamas priešo, tenka greitai atsistoti, tačiau tai padaryti sunku, ypač kai aplink tave laksto daugybė blogiukų, todėl nelieka nieko kito, tik ramiai stebėti kaip tave pribaigia. Visa kita valdyme jau bus pažystama ir suprantama, jei vis dar kiltų kėblumų, tuomet galite nusireguliuoti savo mygtukus ir valdymą kaip jums patinka.

Taigi, naujasis žaidimas manau įtiks daugeliui Žiedų Valdovo gerbėjų, tačiau tikrai ne visiems, dėl nemažo siužetinio nukrypimo. Ką galėčiau pasakayti apie likusius žaidėjus? Tai mūšio lauko tipo žaidimas, todėl dėl monotoniškumo paprasti ir Viduržemio nepažystantys žaidėjai, perėję žaidimą, jį greitai numes šalin ir užmirš. Kad ir kaip bebūtų, Žiedų Valdovo ir „Star Wars: Battlefront“ (Conquest itin panašus į šį žaidimą, juk žaidimus kūrė ta pati kompanija) gerbėjai vistiek turėtų išmėginti „Conquest“. Galimas daiktas, jog artimiausiu metu nebesulauksime naujo Žiedų Valdovo žaidimo. Tai kokį gi įvertinimą dabar jam parašyti? Kadangi pats esu pakvaišęs dėl Žiedų Valdovo, buvo daug džiaugsmo kai gavau šį žaidimą, bet, žaidime yra neatleistinų klaidų, ypač susijusių su siužetu ir pasauliu bei skaudžių tikram tolkinistui. Per daug viskas suvelta. Parašysiu žaidimui nei daug nei mažai, kiek daugiau nei septynis su puse. Dabar beliks laukti ir jeigu kas nors nuspręs kurti naują LOTR žaidimą, tikėsimes, kad jis bus toks, kokio jau seniai troško Žiedų Valdovo gerbėjai.

Grafika: 7.8

Atrodo pakankamai neblogai, bet kartais pritrūksta veikėjų animacijos ir aplinkų įvairovės.

Siužetas: 7.0

Daugybė netikslumų gėrio kampanijoje.

Garsas: 7.8

Dažnai įkyri.

Muzika: 8.7

Ech, nuostabusis Žiedų Valdovo garso takelis.

Valdymas: 7.5

Kartais nepatogus kautynių metu.

Peržaidžiamumas: 7.5

Kampanijos apsurdiškai trumpos, tačiau daug džiaugsmo patirsite žaisdami internete įvairiausius režimus.

Galutinis: 7.8

Kampanijos trumpos, daug nukrypimų nuo Žiedų Valdovo istorijos, dažnai įkyrintis balsai, ne itin patogus valdymas, tačiau įdomi blogio kampanija, pakankamai smagus tinklo režimas, nuostabus garso takelis.