Kas čia? Naujas bumas? Perkelti žaidimus, skirtus telefonams, į asmeninius kompiuterius? Aš visada buvau visom keturiom už konsolinius port‘us AK platformai, nes esu tik studentas. Ne vienas ir ne du pergalingi kūriniai tūno mano žaidėjo sąmonėje. Nemaža dalis jų – dydžiu smulkūs ir gelžgalių neįpareigojantys Tolimųjų Rytų šedevrai, kaip taisyklė, pasižymintys gražia grafika ir gera istorija, tačiau lūžusiu valdymu.

Bet tie gūdūs laikai praėjo ir azijiečiai pagaliau pramoko kurti pusėtinus konsolių port‘us mūsų universalioms sistemoms. Tiesa, kam tokiam atėjo į galvą mintis perkelti žaidimus iš telefonų į AK, vistik lieka atviru klausimu. Nejau tikite sėkme produkto, kurio tikrasis pašaukimas iš tiesų tebuvo kankinti žaidėją, verčiant glostyti liečiamą ekraną? Net jei kažkodėl gudraus kūrėjo valia sumanyta perleisti produtą vis nepasisotinančiai G. Newell kontorai, idant, kad užsidirbtų daugiau žalių?
Bet žiūrėkime realistiškai ir…
Nesuabsoliutinkime. „Nihilumbra“ nebuvo blogas žaidimas ir mes, išmaniausios platformos evangelikai, džiaugsmingai nuskynėme jį nuo hipsteriškos obels. Su „RTPS“ yra kitaip. Jis neįvyko.

Ir neįvyko jis, nes greičiausiai buvo patingėta. Po ne vieno skaudžias pasėkmes turėjusio incidento, jau esame įsitikinę, jog Steam kompetencija žaidimų kokybės atžvilgiu kardinaliai krenta (jei netiki, gali pasidomėti „Guise of the Wolf“). Todėl, tingumas tiek iš kūrėjų, tiek platintojų pusės nebestebina. „RTPS“ turi keistą problemą, prieš kurią tingėjimas, atsakomybės ir kompetencijos neturėjimas neturi jokios reikšmės. Jis nepritaikytas AK. Jo dvasioje įspaustas prakasto obuolio simbolis prasiskverbia kiaurai ir savo nenatūraliu skoniu užtemdo šviesų giedros dienos dangų.

„RTPS“ gali būti žaidžiamas retais prisėdimais, pertraukoje tarp „Facebook“ ir „Skype“ susirašinėjimų, važiuojant viešuoju transportu. Bet ne daugiau. Jis tinka planšetėms ir galbūt jį galima būtų žaisti su konsole, tačiau AK? Ne, šiai platformai jis netinka, jo niekas nežais. Jūs irgi jo nežaisite. Ir niekad nežinotumėte apie jį, jei dabar neskaitytumėte. Bet, pagalvojus, gal ir gerai, kad pasirodo tokie žaidimai – jie konstruoja naujas tendencijas ir užpildo tam tikras suvokimo skyles. Pvz.: suvokimo apie tai, kokiais atvejais multiplatforma – blogo skonio išraiška. Tiesą sakant, „RTPS“ būtų galima pridėti nemažą dalį balo už „Duallshock“ modelio pultelio pritaikymą, nes, nors jam ir reikalingi tik… hm… 4 klaviatūros mygtukai, valdymas itin lėkštas ir, sakyčiau, plokščias. Bet to vėlgi nėra – tik Microsoft žaidimų dėžės aksesuarams! O su emuliatoriais žaisti aš nenoriu. Todėl kankinausi.

Kančia
Galiu ant rankų pirštų suskaičiuoti, kiek per savo gyvenimą esu bandęs telefonams skirtų žaidimų. Taip pat galiu užtikrinti, jog kiekvienas jų buvo bent 8,73 karto geresnis už „RTPS“, kuris visas susideda iš absoliučiai varginančiai monotoniškų kovų, kurios yra identiškos ir prastai atkurtos AK platformoje. Veikėjo valdymas nepaslankus ir kankinantis procesas, o fermos gyvuliai nelaukia. Nelaukia ir viduramžių riteriai su sraigtasparniais, skraidantys, lazerius šaudantys ritualiniai akmenys ar grobikiškos švytinčių indėnų gentys. Jokio skirtumo šiaip, kovos mechanika ne daug kuo skiriasi ir yra tokia plokščia, kaip ir valdymas. Kūrėjai net patingėjo pastarąjį pakoreguoti, todėl veikėjas inerciškai puola vanoti kardu net nenuspaudus atakos mygtuko.

Pats žaidimo pasaulis, nors vizualiai spalvotas, ištiesų pilkas ir niūrus, paskui save velkantis negyvų telefoninių aplikacijų lygio siluetą, kuris niekad nesiderins su AK platforma. Jame nėra polekio, aistros. Nes jo kūrėjai apie tai nepagalvojo. Nes žaidimas skirtas trumpiems prisėdimams naktį važiuojant iš vakaronės namo taxi. Ir čia slypi apgaulė. Iš pažiūros, jis turėtų tikti vakarams po dienos darbų, bet taip nėra, kadangi žaidimas yra prastas, todėl varginantis. Jame visada reikia eiti pirmyn atgal po žalią plėmą (žemėlapį, red. past.) ir pakeliui dalyvauti šimte vienodų kovų. Jų metu renkame pinigus, už kuriuos perkame savo įrangą. Žaisdami keliamės veikėjo lygį ir atrakiname įvairias savybes, bet nors ir labai stegiasi, „RTPS“ RPG nevirsta. Tai plokščias beat em‘ up – šlapias muilas Tavo rankose. Tai tėra dar vienas įrodymas, kaip siekimas didesnio pelno gali pasibaigti gėdingu fiasko. AK versijos žaidimas yra ne(pa)žaidžiamas. Jis per nykus, o galbūt galėtų būti kitaip…