Apžvalga iš žurnalo PC Gamer Nr. 2009/02

Autorius: XAN

Štai ką sugalvojo Parallax Arts Studio: 2016-ieji, netikėtai paaiškėja, kad Saulė užges anksčiau nei iki šiol skaičiuota. Išeitį siūlo A.X. korporacija. Anot jos specialistų, tolimoje planetoje jie rado mineralo, iš kurio pagaminta vakcina leis žmogui išgyventi ekstremaliomis sąlygomis ir taip suteiks galimybę apgyvendinti ne tokias svetingas planetas. Vyriausybė dvejoja. Kažkas čia negerai… Nežinia, ko galima tikėtis A.X. korporacijai tapus tokiai įtakingai. O žvalgybos agentūra turi kitą išeitį — kodėl gi į A.X. nenusiuntus šnipo, išaiškinsiančio, ką iš tiesų rezga ši korporacija?..

Nieko čia įspūdingo nėra. Pats Exodus from the Earth yra tikslus žodžio „įprasta“ apibūdinimas. Įprasti ginklai: šautuvas artimiems šūviams, snaiperinis šautuvas — tolimiems, raketsvaidis bei granatos šarvuotai technikai eliminuoti, pistoletas pasibaigus šoviniams, kirvis tam, kad likus išvis be amunicijos teoriškai nebūtum įstrigęs žaidime (atkreipk dėmesį — „teoriškai“) bei kovinis šautuvas visiems kitiems atvejams. Ir dar po automatą kiekvienai rankai, bet šie tokie neefektyvūs kovoje, kad ir buože blogiukus pribaigti lengviau.

Gal kiek neįprastas nebent dirbtinis intelektas. Kitais žodžiais tariant, Exodus from the Earth nežaidėjai yra visiški idiotai. Panašu, kad „Idiokratijos“ vizija pildosi. Blogiausia, kad jie, būdami tokie buki, sugeba priešintis. Koziris — šuniška uoslė. Pastarieji per šimtus metrų suuodžia, iš kurios pusės pasirodysi jų akiratyje, ir pasitinka Tave salvėmis. Tai verčia naudoti tam tikrą strategiją: sutikęs priešą greičiausiai žūsi anksčiau nei spėsi atsiprašyti už sutrukdymą. Jie dar prieš akistatą būna nutaikę į Tave ginklus, tad prieš mirtį bent pasistenk įsidėmėti, kur Tavęs tyko priešininkas. Kitą kartą užteks tik truputį išlįsti iš už kampo ir galėsi šauti kareivėliui į alkūnę. Tu jį apšaudysi, o šis Tavęs, panašu, nė nematys, juo labiau nesistengs pasitraukti iš ugnies zonos. Paspausi F6 ir kartosi veiksmus prie kito kampiuterio.

Žaidimo fizika toli gražu nėra „atspindinti pasaulį realiausiu įmanomu būdu“ (cituoju vartotojo vadovą). Blogiukai mirties patale susirango į visiškai nepažįstamas pozas. Objektai vieni į kitus reaguoja vangiai, mieliau slenka paviršiumi nei verčiasi. Taip pat trūksta griovimo galimybės — juk šiandien tik apie tai visi ir šneka. O čia — kelios sudaužomos medinės dėžės ir pora sprogių statinių (koks FPS be jų). Dažnai tenka šokinėti, bet tai daryti — kančia (beje, naudojama Half-Life išbandyta sistema, kai ore galima pritūpti ir taip užšokti ant aukštesnių objektų). O su kiekvienu šuoliuku valdomas veikėjas susteni…

Apskritai reginys vargu ar vertas tiek sistemos išteklių. Patiko tai, kaip vaizdas išsikraipo žvelgiant pro nelygų stiklą, bet ugnis ir vanduo atrodo apgailėtinai. Detalumo užtenka, tik pačioms aplinkoms nepakenktų bent žiupsnelis originalumo. Netrukdė tik muzika. Įstrigo elektroninė muzika ir kiek netradicinės melodijos.

Žaidimų jau išleista tiek daug, kad net turėdamas pora mėgstamų žanrų visų nesužaisi, todėl tenka rinktis. Tad geriau rinkis ką nors kitą.