8:00 A.M. Atsibudau išsidrėbęs savo lovoje ir gerai nesusigaudžiau, kas vyksta. Ne, mano tapatybė nebuvo pavogta ir visos kūno dalys, rodos, vietoje. Bet galva kažkodėl skaudėjo… Aplink mėtėsi kavos, kurios aš dažniausiai negeriu, pakeliai. Ant stalo, lūžtančio nuo įvairaus šlamšto, voliojosi Crackdown dėžutė. Kažkur netoliese buvo išskleistas ir miesto žemėlapis, kurį buvau radęs viduje… Prisiminiau, kad ieškojau “Central Point”, nuo kurio šokinėjau su agentūros džipu. Tada netikėtai sugrįžo ir atsiminimai apie visų žaidimo bosų lavonus, iki galo ištobulintus skill’us ir karštligiškus bandymus surinkti kuo daugiau “achievement” taškų… Tuomet iškilo klausimas: ar tikrai žaidimas buvo pirktas tik dėl “Halo 3” beta testo?

Būsiu atviras ir pasakysiu, kad kai tik pradėjau žaisti, “Crackdown” nusivyliau. Viskas atrodė išbalansuota, nekonkretu, o kokių nors siužeto užuomazgų apskritai neaptikau. Bet taip jau išėjo, kad šis žaidimas dažniausiai būdavo demonstruojamas draugų vizitų metu ir kažkokiu būdu aš užsikabinau. Ir tikrai nepasigailėjau, nes laikui bėgant aptikau, kad “Realtime worlds” studija ne tik pasiskolino kelias detales iš kitų žaidimų, bet ir puikiai jas adaptavo savo sumanymui. Visų pirma tai jūsų taikinių sąrašas, kuris, manau, galėjo būti paveldėtas iš “Mercenaries”. Ten taip pat pagal tam tikrą lentelę galima orientuotis, ką suimti ir ką jau suėmėte. Dar kai kurios žaidimo detalės man primena seną gerą “Project Eden”, tačiau tai tik subjektyvi nuomonė. Pakapstęs internetą atradau, kad kai kam žaidimas asocijuojasi su “Spider Man 2” (omenyje jie, matyt, turėjo PS2 ir XBOX versijas, kurios gerokai skyrėsi nuo nevykusio PC bandymo). Galbūt tai ir tiesa – čia vietoje žmogaus voro tinklų galėsite aukštai šokinėti ir tobulinti visas turimas sąvybes, ką buvo galima daryti ir voro pasaulyje. Bet tokie panašumai nėra blogi, netgi priešingai – galimybė tobulinti savo veikėją būtent tokiais būdais yra labai įtraukianti ir ko gero niekada neatsibostanti. Ypač jei žaidimas stokoja siužeto. Į ką dar Crackdown panašus? Žinoma, visokie GTA, Saints Row,… Tačiau truputi kitokia žaidimo pakraipa ir tikrai unikaliai pateikta “Cel Shading” grafika ta panašumo įspūdį atitolina.

Taupydamas laiką tų, kurie nori greičiau sužinoti šito žaidimo esmę ir eiti miegoti, pasakysiu, kad viskas vyks Pacific city teritorijoje, kurioje sparčiai pradėjo daugintis mafija, vis giliau įleisdama šaknis į taikaus miesto veiklą. Čia pat atsiranda ir agentūra – organizacija, kuri sukuria Jus ir dar tuziną kitų, kurie jau patys savaime prisiima atsakomybę išvalyti šį miestą nuo visų padugnių, kurias tik įmanoma surasti. Akivaizdu, kad agentūra turi savo motyvų tokiai veiklai, tačiau žaidėjo dalis taip pat nėra nustūmiama į antrąjį planą. Jūs, kaip ir kiti, esate modifikuotas agentas, kurio sugebėjimai ir galimybės auga kaip ant mielių. O tai reiškia, kad laikui bėgant jūs galėsit šokinėti dangoraižių stogais, viena raketa patiesti kur kas daugiau priešų, tobuliau už kitus valdyti automobilius ir kur kas taikliau šaudyti. Galiu paguosti ir nuraminti, kad posakis “su didžia galia ateina ir didi atsakomybė” čia tikrai netinka. Šiame žaidime su didžia galia ateina tik malonumas, o jam esant visas tris gaujas nušluosit nuo žemės paviršiaus greitai ir su vėjeliu. O dar daugybė achievement taškų, kuriuos gausite už savotiškas, bet įtraukiančias užduotis. Beje, vienas kolega iš “PC Klubo” savo apžvalgoje nerimavo ir klausė, kodėl įvadiniame Crackdown filmuke minima daugiskaita – juk super agentas tik vienas? Aš į šį klausimą atsakysiu. Visų pirma tai daugiskaitą patvirtina opcija, leidžianti pasirinkti kelioliką skirtingų veikėjų, kurie ir taps tais agentais. O jei toks argumentas neskamba įtikinamai, tai visada yra XBOX live servisas, kurio dėka bet kuriuo metu prie jūsų galės prisijungti koks nors žaidėjas ir pasiūlyti arba paprašyti jūsų pagalbos. Tokiu būdu mieste atsiranda jau du agentai, o tai, kaip bežiūrėtume, jau ne vienas.

Taigi – gaujos. Pradėsite kiekvienas nuo “Los Muertos” (“Numirėliai” :)) ir greitai pateisinsite jų pavadinimą sugrąžindami kiekvieną po velėna. Ten, kur jiems ir vieta. Antroji gauja yra “Volk” (“Vilkas”). Iš pavadinimo galite spręsti, jog tai – rusai. Kaip ir dera jie bus užėmę pramoninę miesto dalį ir visą laiką, kurį praleisite jų draugijoje, nemaloniai keiksis. Kadangi šią kalbą valdau be problemų, “komplimentų” ir savotiškų pasiūlymų prisiklausiau iki valiai. Ko gero būtent todėl man labiausiai ir patiko “Shai-Gen”. Jų nei pavadinimo, nei kalbos deramai nesupratau ir tai tik į gerą. Tik vat korėjiečiai laikė vieną mokslininką, kuris į miestą paleido kvailus mutantus… Panašiai, pamenu, buvo ir “True Crime: Streets of L.A.” žaidime. Irgi paliesta mutantų tema, tačiau iki galo neišplėtota. Bet gal ir gerai, nes galimybė partrenkti nerangius mutantus ir užsidirbti papildomų achievement taškų yra ne tokia jau ir bloga. Tai štai. Tokia tat situacija. Kalbant konkrečiau, tai jums teks nužudyti po septynis kiekvienos gaujos vadovus, kurie vienas nuo kito beveik niekuo nesiskirs. Na, nebent turimų gyvybių kiekiu, tačiau gerai pasirinkti ginklai greitai tą skirtumą išlygina. Tai ir bus pagrindinė žaidimo keliama jums užduotis. Tiesa, kiekvieną kartą kai nužudysite visus septynis kurios nors gaujos vadus, jūsų lauks paskutinis susidorojimas su tuo, kas liko iš gaujos kokioje nors miesto dalyje. Galutinai susitvarkę atkursite ramybę ir taiką, o jei kils noras susirinkti daugiau achievement taškų, su kuriais susiję ir gaujų nariai – galėsite atsisiųsti “free-for-all” patch’ą, kurio dėka visi nužudytieji vėl atgis ir galėsite žudyti vien savo malonumui arba dėl taškų.

Agentūra. Įsikūrusi nedidelėje saloje praktiškai miesto viduryje, ji tampa tiesiog idealia vieta pradėti savo žaidimą kiekvieną kartą prisijungus, nes čia galėsite iš karto pasirinkti vieną iš tirjų siūlomų automobilių, bei pro vieną iš tunelių pasiekti bet kurią miesto dalį. Taipogi mieste ir kiekvienoje iš trijų miesto dalių bus primėtyta aprūpinimo taškų, kuriuose galėsite pasikeisti turimus ginklus, pavogti iš priešų ir atnešti naujų bei pratęsti žaidimą po eilinės mirties. Kaip matote – viskas ko reikia, kad žaidimas taptų smagus ir paprastas, o ne apkraunantis ir tampantis nervus.

Kas liečia agento ginkluotę tai aš beveik nesigilinau ir jums nepatarčiau. Teoriškai tai viskas ko reikia yra “Harlingtonas HMG-90”, “Watsonas HE99-X ‘FireFly” ir bent jau šioks toks nusimanymas artimoje kovoje. Tiesiog šiame žaidime kartais daug geriau savo priešus nuspirti, nei slapstytis už kokių nors kolonų mėginant atsišaudyti. Čia viskas labai konkrečiai – ateini, išžudai, išeini. Visos tos didžiulės patalpos, namai yra daugiau dėl vaizdo. Visus iki vieno žaidimo bosus galėsite užmušti šaudydami sekiojančias raketas ir jie niekaip jums nepasipriešins. Žinoma, kol dar trinsitės su “los Muertos” gauja, sekiojančių raketų jums net nereikės. Jie tokie silpni, kad jūsų net nežudys, kol Jūs pats to nepanorėsite. Čia kaip tame anekdote, kuriame medžiotojas šaudė į mešką pro šalį… Žinoma, laikui bėgant atsipalaiduoti nereikėtų, nes tikrai pasitaikys tokių momentų, kada sekiojančiomis raketomis pasivaišinsite patys, tačiau žaidėjo gyvybių indikatorius su laiku atsistato, todėl manau, kad kelių akimirkų ramioje užuovėjoje pilnai pakaks, kad galėtumėte tęsti pradėtą kovą.

Kas dar? A, tiesa. Patys ištvermingiausieji galės pasismaginti bandydami surinkti žaluosius (kurių viso bus 500) bei mėlinuosius (viso – 300, bet juos surasti sunkiau) orbus. Taip pat tie patys ištvermingieji galės sužaisti dvejas skirtingo pobūdžio lenktynes. Viena lenktynių rūšis, kaip ir įprasta, yra su automobiliais, o antroji – lenktynės namų stogais. Nors galbūt čia labiau kova su laiku, nei lenktynės. Dar žaidime bus violetiniai žiedai, pro kuriuos teks praskrieti su bet kuriuo automobiliu ir dar gausybė sudėtingų užduočių achievement taškams pelnyti. Todėl net nežinau. Vieniems žaidimas be problemų tarnaus visą savaitę, kitiems visa tai apskritai nepatiks ir Crackdown bus numestas į kambario kampą dulkėti. Bet iš tikrųjų jei gausite progą sužaisti šį žaidimą – nepraleiskite jos. Prisiminkite, ką rašiau ir pamėginkite pažaisti ilgiau. Tikimybė, kad užkibsite tikrai labai didelė.