Niekada gyvenime nebūčiau pagalvojęs, kad Wii turės įtakos mano mylimai žaidimo serijai. Medal of Honor: Vanguard tai nauja MOH dalis išleista jau pensijon besiruošiančiam PS2 ir naujajai, linksmajai, visų mylimai Nintendo Wii. Tikrai nemaniau, kad multiplatformiškumas gali virsti tokiu blogiu kurį išvydau jau pirmosiomis žaidimo akimirkomis.
Bet pirma apie gerus dalykus
Pasielgsiu netradiciškai ir pirma aptarsiu tuos kelis dalykėlius kurie Vanguard vis dar ok. Iš esmės tai atmosferos detalės. Garsas, muzika ir specialieji efektai. Jie, galima sakyti, liko tokie pat kokie buvo ir pirmojoje MOH dalyje sukurtoje pirmajam PlayStation. Negaliu atsidžiaugti autentiškais ginkluotės garsais, rikošetu bei specifinius skambesiu kai švininė kulka cvakteli į špižinį šalmą. Įspūdingai padirbėta ir su žaidimo grafika. Tiek aplinkos tiek modeliai spaudžia iš senuko PS2 paskutines sultis. To galbūt nepastebėsite stebėdami modelius ir specialiuosius efektus kurie MOH serijoje konsolėms visuomet buvo nuostabūs, tačiau prie progos atkreipkite dėmesį į apšvietimą. Naktiniuose lygiuose skirtumų irgi nėra daug, tačiau kalbant apie saulės šviesą ir jos kuriamus šešėlius reikia nusiimti kepurę. Padirbėta nuoširdžiai. Žaidimo garso takelis remiasi pagrindine MOH tema kurią dar 1999-aisiais sukūrė genialusis Michael Giacchino. Puikus išliko ir personažų įgarsinimas. Tradiciškai kiekvienas karys kalba savo gimtąją kalba, tradiciškai vokiškas tekstas subtitruojamas. Reik tik pastebėti, kad pačių frazių kiekis irgi nepakito nuo 1999-ųjų ir šiandien jų atrodo mažokai. Tiesa įkyrėti man jos nespėjo. MOH: Vanguard tai pirmas MOH serijos žaidimas mano gyvenime kurio aš taip ir neperėjau iki galo. Ir vargu ar bandysiu tai padaryti artimiausiu metu. Užsienio apžvalgininkai tiek tie kurie giria, tiek tie kurie peikia žaidimą visi, daugiau ar mažiau vienbalsiai, rekomenduoja Vanguard‘ą serijos fanams. O man atrodo elgtis reiktų atvirkščiai. MOH: Vanguard ko gero gali patikti tik tiems, kas gyvenime nėra bandę kito MOH žaidimo.
Populiarumo kaina
Esminis klausimas. Kas kaltas dėl to, kad MOH: Vanguard yra toks koks yra? Galimi atsakymo variantai yra dveji. 1. EA kažkur kažko „nedadarė“. 2. Wii populiarumas. Pabandykime paanalizuoti…
Žaidimą žudo jo bukumas. Vanguard lygių dizainas bukas. Tačiau jis toks buvo visuomet ir už akies tai nekliuvo. Kodėl kliūna dabar? Ogi dėl DI ir žaidimo mechanikos. Tik pasirodęs Call of Duty metė rimtą iššūki MOH dėl vadinamojo „Squad Combat“. Nežinantiems tepasakysiu, kad pirmosios MOH dalys buvo grynas solo žaidimas. Kartas nuo karto mes sutikdavome ginklo brolį, tačiau didžiąją laiko dalį leidome priešo užnugaryje ir buvome vienui vieni. Žaidimo esmė buvo ne epiniai mūšiai o diversijos. Mes skandinome laivus, naikinome pakrantės sargybos taškus, grobėme dokumentus, technologijas ir visais kitais būdais kenkėme naciams. Pasirodžius Call of Duty spauda pratrūko pagyromis dėl paprasto ir mano galva nelabai reikšmingo dalyko. Visi žavėjosi tuo, kad žaidėjas tapo būrio dalimi ir mūšio lauke mes visuomet apsupti ginklo brolių. Iššūkis sulaukė atgarsio. Ir labai greitai. Faktiškai visos po to sekusios MOH dalys vis daugiau ir daugiau dėmesio skyrė sąjungininkams. Tačiau nei vienam, nei kitam žaidime ginklo broliai neturėjo kažkokios svarbios rolės. Tai buvo paprastų paprasčiausia judanti butaforija, kuri kažkam padeda labiau įsijausti į žaidimą. Laikui bėgant (užmeskite akį į call of duty: Big Red One apžvalgą) sąjungininkai tapo patyčios objektu dėl itin kreivo DI ir niekam tikusių skriptų. Taip nutiko COD taip nutiko ir MOH. Žaisdami Vanguard po bukus ir tiesmukus lygius mes keliausime lydimi būrio draugų. Kurie daug rėkauja dar daugiau šaudo tačiau niekada nepataiko. Taip pat jie tiesiog dievina patys lysti į mūsų taikiklį ir „pasigauti“ pusę apkabos kulkų paleistų į artimiausią fricą. Labai dėl to nesisielokite. Šovinių žaidime apstu, o mūsų bendražygiai nemirtingi… Na bent jau kol juos sušaudyti bandom mes patys. Seniau. Net patys tiesmukiausi MOH lygiai buvo įdomūs ir iššaukiantys. Pats lygių dizainas ir priešų išstatymas jame buvo tikrai gerai suplanuotas ir apmastytas. Mūsų tykodavo snaiperiai o eiliniai pėstininkai meistriškai organizuodavo pasalas. Taip buvo seniau. Dabar to nebėra. Ir mano galva tai jau Wii įtaka. Jei kas pasakotu man tai ką dabar rašysiu aš nepatikėčiau. Ar nors vienas jūsų žaidęs ankstesnes, konsolines MOH dalis galėjote įsivaizduoti, kad šiame epiniame žaidime priešai judės kaip iš skardos išpjaustytos antytės tire? Ne? Aš irgi ne. Tačiau būtent taip dabar jie ir juda. Mums pasiekus priešo pozicijas, jose paprastai mūsų lauks vienas kitas vokietukas. Prasidėjus kovai į mūšio vietą atskubės pastiprinimas ir o Dieve! Jie visada atsiras taške A ir tuo pačiu maršrutu visada bėgs į tašką B. Aš tikrai neperdedu. Pateisinti to negaliu niekaip, kategoriškai atsisakau tikėti ir tuo, kad žaidimo kūrėjai atbuko ar aptingo iki tokio lygio. Vienintelis logiškas paaiškinimas kurį aš randu tai Wii ir jo specifika. Tai pramoginis įrenginys su specifiniais valdikliais, sukurtas iš esmės mini žaidimukų žaidimui. MOH: Vanguard kurtas tiek PS2 tiek Wii, tad natūralu, kad kiekvienas mūšis virsta mini žaidimuku „tuščiagalviai vokietukai“. Aš, kaip serijos fanas, tokį kūrėjų poelgį priėmiau labai asmeniškai ir pasijutau pažemintas. Belieka tik tikėtis, kad MOH: Airborne, kurio lyg ir nebus ant Wii, reabilituos serijos vardą.
Tiesa vien tik Wii populiarumo kaltinti negalėčiau (o ir apskritai jo kaltinti negaliu juk kaip ten bebūtų žaidimą kūrė EA ir už visą tai atsakingi tik jie). Kaip jau minėjau, mūsų ginklo broliai yra aukščiausios prabos idiotai. Syki pamenu vidurį mūšio palikau savo valdomą kariūną už priedangos ir nuėjau virtis arbatos. Spėkit ką pamačiau grįžęs. Būrys amerikiečių šaudė į būrį vokiečių ir atvirkščiai. Nei vieni, nei kiti nepatyrė jokių nuostolių, nes kiek pastebėjau jie paprasčiausiai vieni i kitus nepataiko. Tiesa man išlindus iš priedangos paaiškėjo, kad į mane vokiečiai vis tik pataiko ir dažnai. Galvoje vėl ėmė suktis mintys apie galima konspiraciją ir itin plataus mąsto išdavystę.
Nežiūrint į tai, kad lygiai sukurti labai tiesmuki, sykis nuo sykio įmanoma apeiti priešo pozicijas iš užnugario. Ten jūsų taip pat lauks siurprizas. Vokiečiai absoliučiai įtikėję savo linijos saugumo net nedaro prielaidos, kad jiem už nugaros gali būti priešų. Žodžiu jei pavyks apeiti priešo liniją ir atakuoti iš nugaros, būkite ramūs jus ignoruos. Bent jau iki tol kol nenutarsite kreiptis į juos asmeniškai, mandagiai stuksendami ginklo buože į jų tuščias galvas. Bendras DI bukumas logiškai mąstant turėtų neturėti nieko bendro su tuo, kad žaidimas orientuotas Wii žaidėjams… Nors ką gali žinot. Kaip ten bebūtų, tai brokas. Ir už tai reiktų nusukinėt ausis tiem, kas atsakingi.
Jei kam įdomu
Žaidime mes valdysime kapralą Franką Kyganą, 82-osios desanto divizijos šaulį. Iš lėktuvo mus išmes Sicilijoje. Ir kai ją išvaduosime keliausime pakartoti savo triumfo į Prancūziją, Olandiją ir Vokietiją. Žaidime rasite 4 kampanijas sudarytas iš viso labo dešimties misijų. Sena gera MOH liga. Visuomet lygių būdavo mažiau nei reikia. Šį kartą jų tiek pat mažai, tačiau tuo pat metu daugiau nei reikia.
33 Komentarai
narkata
Kai palosciau tai pasakiciau savo minti o dabar tas pats kaip nieko 😉
karlotikas
gal pagal wii standartus ir vertas 6.5 zaidimas bet kitose konsolese turetu buti 5max
mreemay
artojau o kuo zaidei ps2 ar wii… o gal abiem?
Frostas
Atitraukit karuomene ir nesimaisykit po kojomis o visa kita as pats padarysiu 😉 Liudna, bet 95% zaidimu tai faktas
Artojas
Tik ps2.
Patikek
Artojau, dar daug gramatiniu klaidu apstu. Aciu uz apzvalga.
Foxiz
na bent aš tai šį kartą nei vienos nepastebėjau. bet aprašymas, tikrai geras. matosi kad dabar jau kuria žaidimus tik dėl „popso“ visi nori jaustis didvyriais, ką tokie buki žaidimai ir suteikia
Paukštis
Įdomu , būtų koks skirtumas tarp PS2 ir Wii žaidimo kokybes 🙂
karlotikas
nors tai mano nuomone zaidziau abidvi versijas (ps2 ir wii) ir nors esa jos identiskos bet man labiau patiko wii vaizdai ,na bet tik truputi daugiau nei ps2
Amber01
Turiu si zaidima, tai jis gerokai mane nuvyle… Patiko tik Split Screen rezimas, bet singleplayer pasirode beesas visiskai eilinis ir neitraukiantis. Kiek esu zaides CoD ir MoH sita dalis labiausiai nevykusi. Gal kurejai ir norejo ispausti ta grafika is senuko PS2, bet regis pamirso gameplay, kas dejau, jau darosi liga beveik visoms gerosioms zaidimu serijoms. Kalbant, ne apie Current gen konsoles, reikia tiketis, kad kuo greiciau nurimtu next-gen grafikos bumas, ir „kas sukurs graziau“, o ne „kas sukurs geriau“, nors panasu, kad tuo toliau, tuo tik dabar labiau sis bumas gali isismarkuoti.
Down
MOH laivą paskandino Call Of Duty 2, jau gan seniai. Bet pasirodo MOH bandė kapanotis, bet Call Of Duty 3 dabaigė ir tuos vandenyje… Bet atrodo skuba pastiprinimas iš oro (Airborne), bet kažin ar jis dar suspės… Išvis aš matau tik vieną gerą pirkinį iš MOH serijos – WarChest. Ne dėl to, kad ten keli geimai, bet dėl to, kad ten paskutiniai geri MOH serijos geimai. Aš ligonis, žaidimų apie WWII ligonis, bet MOH iš mano palatos jau gan senokai iškrito, iškart po Call Of Duty pasirodymo. Jau vien ką pasakyti apie Pacific Assault… PC buvo su 9800XT radeon’u, o lagas nežmoniškas su vidutiniais bustatymais? WTF? Na taip, jau buvo pasirodžiusi Nvidia 6 serija, bet žaidimas berods kurtas buvo dar ne jai. Iš pradžių galvojau, kad hardware bėdos, bet ne – internete pilna skundu dėl nesamoningo lago su galingom sistemom… Dėžutė į tolimiausia stalčių. Beje, mano galva EA neturėtų leisti naujos MOH dalies vos ne kas pusę metų. Call Of Duty MOH jau pakasė, tačiau panašu, kad dabar Infinity Ward pati laiko granatą be žiedo saujoje, tik vis kyla klaustukas, ar ji sporgs? (Modern Warfare). Taigi, galiausiai darau išvadą, kad MOH mirė, bet ir CoD kaip ir nebėra, bet kadangi aš WWII fanas teks taikytis prie MOH bukybių, nes CoD jau užaugo.
xeon4s
na dar to nemaciau ir negirdejau kad gaima amesniskai i idivida kreiptis su buoze ir jis taves nepastebi :D:D:D:D:D:Dreiks pabandyt
FaceOFF
:O
Artojas
Na man pvz cod niekad nepatiko. Kaip ir visos po cod isejimo pasirodziusios MOH PC dalys. Is esmes aas tebegyvenu prisiminimais apie MOH ir MOHU kurie buvo patys pirmieji is isleisti tik ant PSOne. Tai buvo be abejones geriausi serijos zaidimai. O ant PC as savo WWII aistras jau senai tenkinu zaiszdamas Blitzkrieg, Silent Storm ir Company of Heroes. Shooter zanre nebeliko nieko verto demesio.
karlotikas
pilnai sutinku.gamespot’e visi raso kad tai vienas is “epic“ zaidimu kurie isirasys i istorija bet as netikiu .padaryta tik gera grafika ir mesmale . anksciau visiems patiko serious sam bet kur jis dingo? daugumoje saudykliu atrasime jo gan slyksciu elementu .perdaug klonu rinkoje
Triple_D
CoD manau pateikia puiku karo pojuti PC zaidejui.. Nieko geriau nerasi.. Konsoles? Beabejo.. MoH spindejimo laikas ps one konsoles laikai.. Dabar, EA kaip ir dauguma savo garsiu seriju skandina i dugna, uzsidirbdami kruva pinigu..
AZAZ9
(i)
BIGZet
Jau mieliau palauksiu MOH: airborn !-)
zbs
Man tai panasiau i EA stiliu – sushikti gerus zaidimus
Down
Kazin ar su juo nesibaigs taip kaip ir su siuo? beje, EA taip smarkiai krito mano akyse… Visi jos zaidimai kuo toliau tuo labiau prasteja. Nors kaip isimti galiu duoti FIFA 07, man kaip futbolo megejui tai yra nuostabus zaidimas, o toliau is EA puses nebematau nieko doro. Butu malonu, kad Airborne nusisektu.