Ne apie visus žaidimus gali priskiesti aštuonis puslapius teksto, ypač kai tau už tai nemoka. Kartais jie tiesiog yra tokie maži ir vedami tokios paprastos idėjos, kad kitaip ir nepadarysi. Štai, pavyzdžiui, Human Resource Machine.

Idėja yra paprasta. Tu esi naujas korporacijos darbuotojas. Sveikinu, esi visam gyvenimui prirakintas prie pašto skirstymo skyriaus. Viskas ruda ir pilka, žmonės kažkokie išsikraipę – tikras darbo korporacijoje atspindys. Gali būti, kad kažkur kyla robotų maištas. Gali būti! O iš kur tau žinot, tu juk paštą skirstai.

Arba mokaisi programavimo pagrindų. Juk dažniausiai negali siuntinių padauginti vienas iš kito, ar iš vieno siuntinio atimti kito (kol nepradėjom siuntinėti antimaterijos). Tačiau Human Resource Machine tai daryti ne tik galima, bet ir reikia. Tad jei pirmame lygyje reikia tiesiog suprogramuoti savo žmogelį, kad jis paimtų siuntinį nuo vieno konvejerio ir numestų į kitą (puikus darbas teisės, menotyros ir šiaip ne IT bakalaurams), tai ilgainiui reikalavimai darysis ilgesni ir keistesni.
Savo mažąjį žmogelį valdysi į kairėje esantį bloknotą dėliodamas komandas. Kodo pačiam rašyti nereikės, čia jis suabstraktintas iki komandų „paimti iš pašto dėžutės”, „praleisti jei nelygu 0” ir panašiai. Taip dėliodamas jų sekas turi rasti viso lygio sprendimą. Kartais būna sunku suprasti, kodėl tau nepavyko, todėl galima žmogelio veiksmus pagreitinti, sulėtinti ar beveik sustabdyti, stebint po vieną žingsnelį. Greitai išmoksi bent jau programavimo logikos ir gal pradėsi užjausti programuotojus, nemiegančius visą naktį, nes kažkur vienoje eilutėje nebuvo padėtas kabliataškis ir dabar 3D spausdintuvas spausdina tik dešreles.

Šalia to, lygiai tau iškels papildomus iššūkius, susijusius su panaudotų komandų skaičiumi ir lygio išsprendimu per kuo mažesnį žingsnelių skaičių. Pats žaidimas pripažįsta, kad kartais bus neįmanoma abu tikslus pasiekti vienu metu, todėl lygį teks peržaisti. Ir čia ne šiaip sau kokie visiškai iš lempos ištraukti pasiekimai dirbtiniui žaidimo ilginimui – Human Resource Machine tu mokaisi bent suprasti kaip programavimas veikia. O kuo labiau optimizuotas kodas, tuo visiems geriau!

Kaip ir Grey Goo – paskutinis šios studijos žaidimas – Human Resource Machine turi pakankamai paprastą vizualinį stilių. Turint minty žaidimo prigimtį, tai visai netrukdo. Šiaip ar taip, visi manome, kad dirbti didelėje kompanijoje – tai niūrioje vietoje po truputį dildyti dienas darant nepripažintą ir gal net nereikalingą darbą, kurį geriau atliktų treniruota, gal kiek protiškai atsilikus beždžionė. Garsinė pusė yra irgi panašiai nepretenzinga.
Human Resource Machine yra vienas iš tų žaidimų, kur galima sakyti „moko naudingų įgūdžių” ir net pritempinėt nereikės. Aišku, vaikus prie jo turbūt vargiai pasodinsi (gal visgi reiktų žaidimo apie robotų artilerijos programavimą), bet pačiam į naudą išeis. Kas žino, gal po to vieną dieną ir į Code Academy užeisi…