Apžvalga iš žurnalo PC Gamer 2010/07. Teksto autorius: rezidentas

Niekaip negaliu patikėti, kad žaidimų kritikai vienodai gerai įvertino beveik tuo pat metu pasirodžiusius arkadinių lenktynių žaidimus Split/Second ir Blur. Galbūt jų kokybė ir įvairios techninės savybės yra vienodo lygio, tačiau įsijautimas į žaidimą ir entuziazmas tęsti lenktynes Blur bent jau man smarkiai silpnesnis nei Split/Second.
Nelyginti šių žaidimų neįmanoma. Iš tiesų net pikta, kad taip nedažnai pasirodantys tokie lenktynių žaidimai būtinai turėjo sukristi vienu metu. Žinoma, taip leidėjai tikisi išlošti iš padidėjusio susidomėjimo šiuo žanru. O kurie sumanė prisiplakti ir juo pasinaudoti, dabar sunkoka išsiaiškinti. Oficialiai anksčiau buvo paskelbtas Split/Second, tad, manyčiau, Activision nusprendė tiesiog pasinaudoti proga ir pasipelnyti. O žinant pastaruosius įvykius šioje kompanijoje tai nestebina. Be to, ir pirmojo idėja yra kur kas originalesnė. Griauti aplinkos objektų lenktyniaujant iki šiol nebuvo galimybių, o pasprogdinti konkurentus naudojant įvairius galios sustiprinimus buvo galima jau prieš 18 metų žaidime Mario Kart.
Pasiekimų medžioklė
Svarbiausias kriterijus, pagal kurį Blur turėtų patikti arba nepatikti, yra jo struktūra ir progreso principas: didžiausias dėmesys skiriamas pasiekimams. Be to, yra užuominų apie socialinius tinklus. Tai gan painu, tad bandysiu paaiškint. Žaidžiant karjeros režimu reikia vieną po kito „atrakinti“ naujus priešininkus. Kiekvienas priešininkas siūlo po kelias varžybas ir specialius iššūkius, kuriuos įveikus galima susikauti su juo ar ja akis į akį ir laimėti kokią nors ypatingą savybę turintį priešo automobilį. Jų iššūkiai bent jau man neatrodo lengvai pasiekiami ir lenktyniaujant reikia stengtis specialiai atlikti kokį nors veiksmą (panaudoti tam tikrą galios pastiprinimą, įvykdyti gerbėjų užduotis, apsisaugoti nuo atakų ar panašiai), o tai atitraukia dėmesį nuo pačių lenktynių.

Apskritai, sakyčiau, kad Blur skirtas ne gryno lenktyniavimo mėgėjams, nes čia pats važiavimo malonumas paskęsta tarp aibės papildomų veiksmų. Reikia nuolat rankioti įvairius galios pastiprinimus, šaudyti juos pirmyn atgal, saugotis konkurentų atakų. Gal tai ir atrodo smagu, bet žaidžiant labai jautėsi dirbtinumas ir trūko motyvacijos judėti pirmyn. Galbūt konsolių žaidimų mėgėjai žaisdami Blur jausis kur kas geriau (autoriai prieš tai kūrė Xbox seriją Project Gotham Racing) ir jiems patiks nuosekliai vykdyti užduotis ir greičiau atverti kitas varžybas.
Tiesa, pačių varžybų įvairovė taip pat nedžiugina. Be kartais visai smagių lenktynių, yra tik pora kur kas nuobodesnių režimų. Žaidžiant niokojimo režimu reikia naudojantis vieninteliu pastiprinimu ir važiuojant šaudyti į Ford Focus automobilius (jei čia tokia produkto reklama, tai labai nevykusi, kažkaip net gaila tų mielų automobilių). O kai skaičiuojamas laikas tereikia rankioti keliomis sekundėmis pailginančius laiką iki kito atskaitos taško laikrodukus bei pagreitinimus.
Iš tiesų, palyginti su Split/Second, net pagrindiniai Blur koziriai — tikri automobiliai ir vietovės — atrodo kažkaip dirbtinai. Vaizdai, kai iš BMW, Toyota, Nissan ar kito sportinio automobilio laksto galios burbulai ir žaibai, man neprilipo. Tiesa, galima pagirti įvairų automobilių valdymą: skirtingų tipų automobiliai kelyje elgiasi atitinkamai, aišku, kiek leidžia arkadiniai žaidimo rėmai. Na, o vietovės, nors ir tikros, sudėliotos į dirbtines trasas ir neatrodo labai įspūdingai. Be to, jos dažnai kartojasi.
Blur akivaizdžiai yra skirtas žaisti kartu su kitais žaidėjais. Tam skirtas didžiulis dėmesys ir daugelio žaidėjų režimas yra toks pat išsamus kaip ir vieno žaidėjo. Tiesa, juo žaidžiant iš naujo reikia „atrakinti“ galingesnius automobilius ir varžybas, tad ilgai vargti prie vieno žaidėjo kampanijos net nepatartina.
21 Komentarai
valentokas
Tikrai geras zaidimas ir jis geresnis nei Split/Second, nes sis ne toks monotoniskas.Ir kas sakot kad Blur yra Split’o kopija klysta, sis zaidimas pradetas kurti zymiai anksciau ne Split.
Matrix
O man kaip tik Split/Second labiau patiko. Ten pačios lenktynės daug įdomesnės o ir grafiškai kur kas geriau atrodo, nors ir automobiliai nėra, taip sakant – tikri.
PXS
Nu jo sis zaidimas tikrai turi panasumu su “Split/Second“ 😉 bet jis man vistiek patinka, toks smagus 🙂
1nF1n1Ty
man tai blur nepatiko, nelabai idomus man. Split second daug labiau patiko
Qwerty2k
Aš tai tikėjausi kažko daugiau iš šito žaidimo
SnakeFist
Tas pats šlamštas kaip ir split second:nors grafika atrodo gražiai ir geimplejus atrodo smagiai,bet pažaidus žaidimas nesukelia absolučiai jokių jausmų…
mastER-R
Split/Second žymiai geresnis, ten yra panaudotos naujos, nematytos idėjos, ir dar neblogai įgyvendintos, lenktynės visiškai ne monotoniškos ir žaisti nerealiai smagu. Tuo tarpu Blur tėra Mario Kart, tik su tikrom mašinom.
pauliuxvelnias
Split second kur kas geriau atrode man ir smagus,didelis trukumas kad lb trumpas o sitas blur lb greit nusibodo…
Anck
Nei S/S nei Blur nesukėlė perversmu, Sprogimų idėjos neužteko, kad S/S taptu daugiau nei vidutiniu žaidimu, blur, nors nesigilinau į žaidimą, irgi. Geras vidutinis produktas, mėgstantiems vairuoti 🙂 btw, manau pervertinai šiek tiek, čia gal labiau asmeninė nuomonė lenda, nes žanras/žaidimas tau patinka, man kaip pradedančiajam lenktynininkui žaidimas pasirodė nuobodokas.
Nowitzki
Turint omenyje jog Split/second ir BLUR beveik neturi panašumų, o tokio stiliaus žaidimų kaip BLUR išeina vis rečiau, manau kad vertinimas yra kaip tik.
Anck
Yra tu panašumų sočiai 🙂 tai vieno žanro žaidimai, pateikti skirtingais vizualiniais sprendimais, bet core gameplay realiai labai panašus. Abiejuose vyksta lenktynes, abiejų valdymas daugiau ar mažiau arkadinis, abiejuose reikia kenkti priešininkams. Power up’ai ar tie detonavimai (pamiršau pavadinima) gan skirtingai atrodo, bet naudojami tam pačiam tikslui, dėl to ir neišskiriu tai kaip labai skirtingų elementų. Kad žanras retas sutinku, tačiau tam žanre Blur nebando sukurt kažko naujo, o kartoja ala mario kart. S/S sakyčiau toliau nuėjo ta linkme, bet vistiek trūksta įvairumo ir kitų smulkmenų iš abiejų žaidimų išeitų vienas neblogas, thats for sure 🙂
Matrix
Na, bet Split/Second tuo ir nesibaigia, nes 100% bus ir antrasis S/S žaidimas, bent jau taip galima spręsti pagal jo pabaigą. S/S įdomumas ir yra, kad reikia mokėti tinkamu laiku sukliudyti varžovus, sukelti sprogimus, kad jis prarastų sukibimą su trasą ir kur nors įsirėžtų ar tiesiog būtų suknežintas kokių nors nuolaužų ar kitų dalykų Ir kartais taip būna malonu, kad prieš pat finišą tokiu būdu ir pavyksta išplėšti pergalę. Man S/S labiausiai nepatiko tie žaidimo game mode’ai su malūnsparniais, nes ten viskas praktiškai turi būti atliekama sekundės tikslumu ar važiavimo tikslumu, nes viena klaida, jau automatiškai beveik reiškia – restart. O visa kita yra daug pranašiau už BLUR, kur ir tie pastiprinimai kai kurie yra visiškai beprasmiai ar lenktynių tipai, kuriuos jau buvo galima pamatyti ir ankstesniuose lenktynių žaidimuose. Be to, BLUR valdymas, kaip arkadiniam žaidimui yra gana nekoks, o ir pačių lenktynių baigtis dažniau priklauso ne nuo tavęs, o tavo priešininkų bukumo/protingumo, nes gali važiuoti ir puikiai, tačiau tave vis vien aplenks. Be to, tas važinėjimasis per tas arkas kone kiekvienose lenktynės, kad padidinti fanų reitingą – nu.. tik trukdo susikoncentruoti į lenktynes, o tai mano galva pliuso tikrai neprideda.
Nowitzki
Dėl DI, kaip tik norėčiau paprieštarauti. Split/second žaidime DI buvo daug blogesnis. Aplenkdavo visada, nesvarbu kaip gerai bežiuotum, o BLUR žaidime jei atsiplėši, tave aplenks tik kai suklysi ar neapsisaugosi nuo power up’ų. Valdymas taipogi BLUR žaidime daug geresni negu split/second. S/S žaidime mašinos arba būdavo nepasukamos,arba visalaiką slysdavo, o BLUR galima pasirinkti mašinos tipą. Žinoma posūkio neišsuksi lėkdamas 160mph, tačiau atleidus greičio pėdalą ir panaudojus stabdžius viskas kuo puikiausiai. 🙂
Buibolas
Split/Second geresnis ir idomesnes lenktynes beto galima lost su draugu 😀
Matrix
Nowitzki – Tada reiškia ant S/S nelabai įvaldei atitinkamos mašinos valdymo meno. Aišku, su tomis mašinomis, kurios turi didžiulį strength yra savotiškai sunku greitesniuose posūkiuose, tačiau pasinaudojant reikiamu momentu reikiamoje vietoje driftu (ir handbrake’u) – viskas išsisprendžia. Gi ir per BLUR ten ne su visomis mašinomis visose trasose įmanoma pasirodyti gerai. Vienos labiau tinka vieniems lenktynių režimams, kitos kitiems. Man pvz. nepatiko, kad mašinos yra suskirstytos į kažkokius tai režimų pogrupius ir kitur su jomis negali pavažinėt, ko tikrai nėra S/S.
man1jak4s
tu nori pasakyt jog zaizdamas zaidima su masinom turi apsiverkt?…
seniz
O man visai nieko… Toks smagus lenktynių žaidimas atsipalaidavimui. 🙂 Dar plius smagu lošt su draugu, pasikeičiant, prie vieno PC… 😀
Navy
Lošiau. Patiko kokiai valandai, po to susidomėjimas ėmė blėsti. Galu gale po kokių 4 dienų teko trint lauk, o dežutę giliai į kampą numest.
sOuple
Smagus, gali ramiai atsipalaiduoti, bet NFS manau daugeliui geriau.
josikas15
geriau split second zaist