„StarCraft II: Wings of the Liberty“ pirmas iš trijų pasirodysiančių „StarCraft II“ trilogijos žaidimų. Pradėjau būtent nuo šio sakinio, nes net ir žaidimui pasirodžius, pats faktas, kad jų bus tris, vis dar kaitina aistras. Natūralu, kad po tokių pretenzijų ir aš, norom nenorom, bet žaisdamas didžiausią dėmesį nukreipiau į turinį. Kiek jo? Ar pakankamai, ar tik trečdalis kaip mėgsta teigti interneto veikėjai. Galiu nuraminti. Turinio yra pakankamai. Tiesą sakant, net daugiau nei pakankamai, todėl malšinam su šiuo klausimu susijusias aistras ir važiuojam toliau!
„StarCraft II“ yra išskirtinis žaidimas. Ne, ne todėl, kad taip pasakė „Blizzard“ rinkodarininkai, ar bepročiai iš Korėjos. Yra ir kitų priežasčių. Išskirtinė kokybė, išskirtinis nupoliravimas, pateikimas, lygių ir misijų dizainas. Ne mažiau išskirtinis ir kūrėjų talentas, pateikti seną starkraftą kuris atrodo naujai tiems kas jo nežaidė ir tebėra „senas geras“ tiems kas jį žaidė. Kiekvienas žaidimo pikselis nulaižytas ir nupoliruotas iki blizgesio, kiekvienas mygtukas padėtas būtent ten kur jis turi būti. Jei kada nors jums prireiks tobulo AAA produkto pavyzdžio, prisiminkite šį žaidimą, nes jis toks ir yra.
Kūrėjų patirtis ir susikaupimas darbui pastebimas jau treniruočių misijose, kur žaidimas „pagarbiai“ vertina mūsų laiką ir tuščiai jo nešvaisto. Kiekviena smulkmena paskaičiuota ir subalansuota taip, kad paaiškinti tiek daug kiek įmanoma, per trumpiausią įmanomą laiką. Ir tai veikia. Tuomet prasideda žaidimas.
Kampanija. Šioje vietoje man tenka laikyti pačiam save, kad nepradėčiau bujoti ir taškytis keiksmais kūrėjų adresu, nes… Na ne viskas padaryta taip, kaip tikėjosi dauguma mano amžiaus žaidėjų. „Steampunk“ stilistika, 100% amerikoniškumas ir herojiškos povyzos buvo būdingos ir pirmam starkraftui, bet pirma dalis nebuvo pigi. O pagrindinis herojus nebuvo debilas. Viskas kas liečia SCII istorija man atrodo blogai. Taip, sąsajos su mūsų pasauliu ir realių įvykių parodijos linksmina. Taip, klišėmis persmelkti ir nuspėjami iki negaliu herojai atrodo kietai, bet palaukite… Kur dingo epiškumas, kur dingo mokslinė fantastika? Manote pasitraukė į antrą planą? Klystate, geriausiu atveju šie dalykai tūno kažkur trečiame plane, o gal jų išviso ir nėra. Pati savaime žaidimo istorija gal ir neprasta, bet jos pasakojimas saldus kaip medus, o siužeto vingiai nuspėjami. Ypač lengvai nuspėjami jei esate vienas iš tų, kurie išdidžiai save vadina „Blizzard“ darbų gerbėjais. Ir vis tiek aš stengiuosi tvardytis. Kokio velnio? Heh… Noriu ar nenoriu to pripažint, bet faktas tas, kad jie padarė ir šį bei tą dėl manęs. Na pavyzdžiui, ten kampe yra dar žemės planetą menantis muzikos aparatas, priėjau, peržiūrėjau įrašus… O! „Sweet Home Alabama“! Nutariau paklausyt. Klausydamas įsispoksojau į mulkio rolę užėmusio Džimo viskio stiklą ir kažkaip gera paliko. Kartais ir maži dalykai gali daug.
Tiesą sakant nebuvo taip, kad kas kartą patekęs kosminį laivą, kur žaidėjai leidžia laiką tarp misijų burnočiau ant kūrėjų. Tikrai ne. Siužetas pakankamai banguotas, tad neslėpsiu, jame irgi yra puikių akimirkų. Tiesiog jų nėra tiek, kiek turėtų būt. Kita vertus, tarp misijų ne tik filmukus žiūri. Yra kalnai kitų reikalų, tame tarpe ir tyrimai, ginkluotės priežiūra, samdinių verbavimas ir panašiai. Tai smulkios, mielos naujovės kurios paverčia žaidimą dar artimesniu. Ne taip, kaip RPG, o labiau strategiškai. Pinigų kiekis ribotas, tad teks atidžiai rinktis kokią ginkluotę tobulinti, kokius samdinius kviestis į pagalbą. Tyrimų taškų turėsi tiek, kiek surinksi, o rinkti juos nėra sunku, bet… Kiekvienas atliktas tyrimas blokuoja kitą, tad kas kartą teks rinktis vieną savybę iš dviejų įmanomų. Iš esmės grynai taktinis sprendimas, kuris ilgainiui smarkiai įtakos ir tai, kaip Tu žaisi.
Vis tik daugiausiai džiaugsmo aš patyriau vykdydamas kampanijos misijas. Šioje vietoje kūrėjai tikrai pasistengė ir manipuliuodami žaidimo eigos ir lygių dizainu sukūrė tikrą fiestą. Kiekviena misija skiriasi nuo prieš tai buvusios ir tie skirtumai gan radikalūs. Kūrėjai nepabijojo ir į vienam žaidėjui skirtą kampaniją sugrūdo viską kas įmanoma, pradedant siaubingais gaisrais, baigiant milžiniška „svarke“ kurią naudodamas turėsi atlapoti ateivių šventyklos duris. Štai jums ir paradoksas. Mechaniškai „StarCraft II“ kaip ir neišlipa iš standartinės realaus laiko strategijos rėmų, bet emocionaliai jis labiau primena šaudyklę ar nuotykių žaidimą. „Blizzard“ kaip visada rado formulę. Aš tikrai nesakau, kad žaidimas gavos labai originalus ar išskirtinis, bet faktas tas, kad jame surinktos geriausios žanro savybės, nupoliruotos ir nemirtingais klijais suklijuotos tarpusavyje. Kažkuo primena picerijas. Visi kepa tos pačios rūšies picas, bet visada rasis vienas, kuris tai daro geriau.
Vienam žaidėjui skirta kampanija pasižymi ir laisvumu. „Blizzard“ nubrėžė labai aiškias ribas tarp režimo vienam žaidėjui ir tinklo batalijų, tad kurdami kampaniją visiškai spjovė į žaidimo balansą. Mūšio lauke yra tie kariniai vienetai, kurie pasirodė įdomus, patrauklūs ar keliantys nostalgiją ir visiems nusispjaut į tai kaip jie dera su bendru žaidimo balansu. Todėl ir gavosi taip, kad klasikiniai ir mėgiami ugniasvaidininkai ar Galijotai sutinkami tik kampanijoje. Daugelio žaidėjų režime jie būtų buvo įvardinti kaip nesubalansuoti ir išmesti už borto.
Kita vertus kai kurios iš pirmo žvilgsnio vienam žaidėjui skirtos savybės, tobulai prigijo tinkle (o gal buvo atvirkščiai, bet kas čia supaisys). Pavyzdžiui. Už Terranus žaidžiantys žaidėjai nuolat turėjo problemą, kai savo pastatais, užblokuodavo nuosavus darbininkus. Dabar tos problemos lyg ir nėra, nes tiekimo bazes (kurių reikia daugiausiai) galima imti ir pakišti po žeme. Vienu mygtuko paspaudimu. Vieno žaidėjo režime tai padeda geriau planuoti statybas, nes erdvės jos paprastai paliekama per mažai, o tinkle?… O tinkle žmonės tomis bazėmis užbarikaduoja praėjimą. Jei nori patys pulti, bazes pakiša po žeme, jei puola juos iškelia į paviršių, užtveria kelią priešui, laimi laiko. Genialu.
Mano paskaičiavimais, žaidžiant normaliai kampanijos užtenka maždaug savaitei. Tiesa sudėtingumo lygis gerokai papjautas, tad SCII žaidžiamas „Normal“ sudėtingumo lygiu yra skirtas mėgavimuisi istorija. Dirbtinis intelektas nesistengia per daug priešintis, krimsteli šen bei ten, bet rimtai baudžia žaidėją tik tada, kai jis nukrypsta nuo jam iškeltos užduoties. Tai dar nereiškia, kad DI pavyksta kažko pasiekti, tiesiog jis pabando. Žodžiu jei esate žaidę kažkiek realaus laiko strategijų, pažintį su „StarCraft II“ rekomenduočiau „Hard“ lygiu.
Po kampanijos Tavęs laukia iššūkiai arba žaidimas tinkle. Ką pasirinkti? Tai priklauso nuo asmeninės patirties. Jei žinai ką žaidžiant tinkle reiškia „Rush“ ir „Counter Rush“, jei suvoki kokia tvarka turi būti statomi pastatai, jei daugmaž įsivaizduoji kokia yra visų kovinių vienetų paskirtis, „Challenge“ režimą gali praleisti ir keliauti į Battle.net. Tiksliau į tinklo batalijas gali pasinerti tada, kai ne tik žinai ką reiškia aukščiau minėti terminai, bet ir sugebi juos pritaikyt.
„Challenge“ režimas yra skirtas tiems, kas abejoja savo jėgomis tinkle ir nori išmokti rimtų kautynių pagrindų. Tai nėra ypač sudėtingas žaidimo režimas, be to jame gausu patarimų ir užuominų. Kūrėjai akivaizdžiai siekė ne mesti iššūkį žaidėjui (kaip gali pasirodyt), bet išaiškinti jam kautynių tinkle paslaptis. Populiariai ir aiškiai išaiškinti.
Įveikęs „Iššūkius“ dar kurį laiką galėsi pasitaškyti su DI, paprasčiausiai pasirinkdamas norimą žaidimo tipą ir žemėlapį. Kai DI jau bus nugalėtas (o šiaip kautynėse jis gerokai gudresnis ir aršesnis nei kampanijoje), gali mėginti ir tinklo kovas su gyvais žmonėmis.
Pradžia nebus rožėm klota. Pirmos 50 tavo kovų, bus poruojamos šiek tiek atsitiktiniu principu, tad sulauksi įvairiausių oponentų. Atkentėjęs kovos krikštą, gausi tam tikrą įvertinimą ir toliau jau žaidimas ypatingai stengsis parinkti tau tokius oponentus, kad kova būtų įdomi.
Iš esmės žaidimo tinkle sistema patogi, patraukli ir veikia nepriekaištingai. Aišku, kai kas vis dar griežia dantį, dėl privalomo ryšio su Battle.net, bet tas ryšis toks stabilus ir patikimas (bent jau kol kas), kad skųstis juo nematau jokios prasmės. O dar SCII galima susiet su „Facebook“ ir „užtycharinti“ kas iš draugų žaidžia žaidimą, bet niekam nesako :).
Reziumuosiu. „StarCraft II“ iš esmės yra puikus, išbaigtas ir visavertis žaidimas. Tai kiekvieno lito verta strategija padovanosianti dešimtis maloniai praleistų valandų, bet… Būčiau niekšas jei nuslėpčiau ir kitus svarbius niuansus. SCII stokoja kūrybiškumo ir originalumo. Ypač originalumo. Kažkada kalbėjom, kad štai ateis antras starkraftas ir prikels žanrą. Gal ir prikels, negali žinot, bet liūdina tas, kad šį žanro prisikėlimą nulems seni sprendimai. Senos idėjos, kurias jau matėm dešimtis sykių, tiesiog nublizgintos iki tviskesio ir įspraustos į veiksmo žaidimų kelnytes. „StarCraft II“ iš esmės nesiūlo nieko naujo, tad ir revoliucijos tikėtis neverta. O jei nebus revoliucijos, nebus ir renesanso RTS žanre. Emocine ir mechanine prasmėmis. Finansiškai strategija šiemet bus labai pelninga.
Dėkojame „Baitukui“ už apžvalgai skirtą žaidimo kopiją
32 Komentarai
Cybreras
Pavydziu uz tai jog gavot viena kopija for free vien apzvangai 😀 na tu vis sakai „SCII“ „Starcraft II“ o siaip reiktu skayti Starcarft Ii Wings of Liverty juk tia tik pirma dalis ir tai nereiskia kad likusios dvi bus tokios pat ir nesukeliancios renesanso strategijos zanre.. tiesa MP nesikeis o jei ir keisis tai nedaug bet su SP dar galima ir paabejoti
EDman
Zaidimo kokybe auksciausio lygio, viskas labai gerai suderinta ir subalansuota. Del sito priekaistu neturiu. Tik vat labai nuvyle pabaiga, ji tikrai ne blizzard „stiliaus“. Del to, staiga prisiminiau anksciau regztas ivairias konspiracijos ir samokslo teorijas del activision ir blizzard susijungimo. Juk blizzardas staiga paskelbe, kad sc2 zaidimas tures tris dalis tik jau po kompaniju susijungimo, o zinant activision goduma ir vieninteli sieki tik pasipelnyti leidziant praktiskai tik slamsta, matyt del to ir „uzgime“ tris sc2 dalys, kai turbut pries tai zaidimas jau buvo suplanuotas iki galo ir turejo tureti zymiai didesni skaiciu misiju ir t.t. Na bet cia tik gandai ir pamastymai kuriuos staiga prisiminiau, del labai prastos pabaigos. Tiketi jais ar ne, cia jau kitas klausimas. O siaip kaip ir minejau, zaidimo kokybe pati auksciausia, cia jokiu klausimu nera.
Rage
Gal surengsit kokį konkursą kur SC2 galima laimėt? :-]
Zadex
Kad daugiau tokių strategų būtų… Perėjau maždaug pusę, gal mažiau, ir nepasitaikė nė vienos misijos panašios į kitas. Jeigu niekas kitas nesugeba kažko padaryti, Blizzai tai padarys. Pvz. RPG sistema strateginiuose žaidimuose nebuvo tokia išpletota (galimybių ir pokalbių pusėje), nors norėtusi daugiau pasirinkimų tobulinant „geara“ (kaip W3). Sstarcraft jau yra toks, kurį galima paverst ir RTS, FPS, RPG, MMO ir pan. Jis universalus ir visi šie žanrai jam tiktų.
P.S Activision jugi kolkas nesikiša į Blizzų darbus?
Cybreras
(u) na mano manymu ir ziniomis tai Blizz nusipirko Activ tai ir Blizz turetu kistis i Activ reikalus o ne atvirksciai :]
Matrix
Apžvalgoje jaučiasi toks, kaip ir nosies nukabinimas, ar šiaip šioks toks nusivylimas pačiu žaidimu. Iš tiesų, vienintelis trūkumas šiame žaidime yra ne inovacijos/revoliucijos (manau, kad Starcraftas tam tikrai nebūtų tikęs, ypač, kai rizikuojama strategijos karaliaus vardu), o tai, kad tiesiog iš anksto yra žinoma, kad bus trys žaidimai (ir jaučiu bus dar vienas..).. t.y. 3 campaignai. Tad ir pati istorija šiek tiek dėl to nukenčia mano galva. |o visa kita – žaidimas yra praktiškai tobulas, ir tai yra GERAI. Man asmeniškai yra kur kas geriau matyti senus dalykus padarytus kokybiškai ir viską vienoj vietoj, negu matyti naujus dalykus, kurių pusė yra visiškai bereikalingi ir nepasiteisinę. Žaidimas vertas daugiau nei 9.
Aurmax
Na seip tikejausi truputeli geriasnio, bet dar tik pirma dalis, gal tarp tu dvieju likusiu bus kas nors tokio kas privertu nemiegoti pakol nepereisi zaidimo:)
Majekaz
Kaip tai nieko naujo nesiulo? PVZ kas tas naujas turi but?
banneris
po starcraft III bus world of starcraft 😀
Hefaist
Man labai gaila, bet visos skaityti nepajegiau, autorius labai sunku teksta prase ;D nu persunku viska skaityti, jei istrintum visus tuos nereikalingus iterpinius tai tekstas dvigubai sutrumpetu ir butu viskas graziai ir greitai aprasyta.
Ryuk
Žaidimas mane, tiesą sakant, nuvylė. Pirkau SC2 tikėdamasis sulaukti epic storyline (SC bei Warcraft 3 storyline buvo pasaka, tai laukiau kažko panašaus), kadangi man ji žaidime yra svarbiausias dalykas, bet šitoje srityje sulaukiau kažkokio tai „mėšlo“, atsiprašant (tragiška istorija man:)). Gameplay’us tai visai nieko pasirodė (nors po kelių misijų ėmė atsibosti ir šitai:)), o apie multiplayer nieko pasakyti negaliu, nes ne mėgėjas žaisti online:)
Rage
Jis pirko SC2 tikėdamasis geros istorijos
Jei jau žaisti SC2, tai tik multiplayerį. Singleplayeris tai tik mažas, dėmesio nevertas priedas.
Skraja
Ne karto nezaidziau strategu (mat isikaliau sau i galva, kad jie neidomus), bet paziurejus kaip vienas zmogus zaidzia, pakeiciau savo nuomone ir paemiau sita reikala. Kelias dienas tvarkiausi su SP ir galiu pasakyt, kad man patiko. Storyline’as patiko, mat nezinau ka siule pirmas SC. Misijos taip pat idomios ir snausti neleidzia
Kas man daugiausiai kliuvo tai animatoriu darbas ties kai kuriais intro filmukais- emociju atsispindejimo veiksmuose man truko, ir israiskose. Jeigu jau veikejas piktas, tai tegu pyksta iki galo ir „susiraukia kaip reikia“. O ten tiesiog pakeltas tonas.
Ir gameplay’ium skustis negaliu… nors is pradziu, zaliam, ir ant normal buvo ka veikt, ir kai kuriuos lygius pereidineti po pora kartu
I MP list neskubu, mat reikia pagerint savo „micro“ ir aplost AI.
Nezinau ar cia tik man krito i akis, bet ar tik pagrindinio veikejo eisena nepanasi i night elfu is WoW? 🙂
Paladinaz
O tai toliau bus expansion? Nes nemanau kad MP keisis rimtai, o SP bus tik už kitas frakcijas. Pagal tradicija tai tokie dalykai yra expansion, o nauja dalis turėtų buti SC3.
FanTaz
keistas aprasymas, realai sc2 nera sp zaidimas, jis niekada nebuvo kurtas kaip sp zaidimas , pvz sc 1 ar wc3 buvo kurti del story , ir mp elementas issykele pac, kaip sc2 butent mp yra visa esme, tas b neto kurimas ir t.t., Zaidimo apzvalga turejo suktis apie mp ir to po aprasyt sp kaip prieda prie zaidimo, kas jis ir yra.
seip man sp labai patiko misijos bet zaidimas pasyrode uztestas, tikejausi pabaigos ankciau , beja kas sake kad zaidimas turejo buti ilgesni f*** y**, sc1 turi tiek pat misiju kiek sc2, dar butu dadeja misiju jau nervai nebutu laike laukti galo, pac galas sc2 man labai patiko, paskutinta misija aisku ne toke epic kaip sc ar wc3 , bet realai cia tik tredalis viso produkto, jai jie dabar sudes visa EPIC kitos dalys nebus tokios geros, teisiog pabaiga toke kad sukele daug klausimu ir suzadina susidomejima antra dalimi.
realiai apie sc2 story reiktu spresty po vysu 3 daliu 🙂
MasTer_of_DeaTh
Žaidimas puikus :V SP istorija tikrai gera kaip RTS žaidimui. Nebuvo, nei minutės, kad atsibostu. Loši ir galvoji kas bus toliau.. :N . O kaip dėl pabaigos, tai ne to tikėjaus. Maniau, kad bent iki galo sužinos kam dirba tas jo draugelis |) . Na, o MP man asmeniškai visai nepatiko… gal tiesiog ne man lošti RTS online. Nors prie WC3 praleidau nemažai valandų 🙂
FanTaz
seip tai suzyno , paziurek per naujo paskutinta filmuka 🙂
PATR10T
Kaip suprantu, cia nutiko tas atveji, kai zaidimas nuo savo pirmtako pasikeite tik vizualine prasme, o visa kita liko tas pats, o tai, manau, yra pagirtinas dalykas, nes juk paziurekit – Conviction, BiA HH, PoP ir kiti garsus zaidimai pasikeite nuo savo pirmtaku, o to daug kas nepatenkinti, zinoma, visada bus nepatenkintu, kad kazkas liko tas pats ar kad pasikeite, visiems juk neitiksi. Pats neseniai susidomejau strategijom, tai matyt reikes ismeginti.
giglopas
Na jau pabaiga zaidimo, tai vienu zodziu- meshlas. Tokios holivudines niekam tikusios trumpos pabaigos nesitikejau, tik baiges zaidima man iskarto i galva atejo klausimas, that’s it? Ir nereikia cia teisinti kad kitos dalys atpirks jei jau moki 60$ tai jau nori nors kiek daugiau atsakymu i klausymus, o cia tik pasako kas bus jusu priesai(ir tai jei eini papildomas misijas). Bet is kitos puses jis orientuotas i MP.
Riot
Parašyčiau dar kartą, ką rašiau dievorezimas.lt svetainėje, bet labai tingiu.
Trumpai, tai per 12 metų ir geresnę kampaniją galėjo sukurt.