Tą momentą, kai vokiečių kompanija „Crytek“ paskelbė kurianti naują žaidimą, sąlyginai niekuo neypatingu pavadinimu, daugelis jau žinojo ko tikėtis. Šitokią patirtį žaidėjai įgijo kiek seniau – pasirodžius ankstesniam tos pačios studijos darbui „Far Cry“. Tuo metu daugelis žaidėjų ištikimai laukė „Half-Life 2“ (kuris jau buvo kelis kartus atidėtas) ir pernelyg nesidomėjo tuo metu nežinomos studijos projektu. Tačiau galiausiai išėjo visiškai kitaip ir po to jau visa žaidimų žiniasklaida garsiai šaukė apie „naują stebuklą“. Žaidimas netgi sugebėjo pelnyti keletą apdovanojimų Metų Žaidimo rinkimuose. Bet šioje vietoje studijos „Crytek“ keliai su „Far Cry“ ir išsiskyrė. Žaidimo teisės liko „Ubisoft“ kompanijai, kuri su kitų studijų pagalba kepa tęsinius ir konsolines versijas, o „Crytek“ susiradusi itin galingą „EA“ ėmė ruošti naują projektą – „Crysis“.
Kai maždaug prieš maždaug pusantrų metų pasirodė pirmieji „Crysis“ vaizdai, daugelis ir vėl liko sužavėti. Viskas atrodė gražiai ir svarbiausia – praktiškai įmanoma, tačiau tik atrodė. Iškilo kitas klausimas – ar „Far Cry“ nebuvo paprasčiausias atsitiktinumas ir visas ažiotažas ties „Crysis“ galiausiai pasirodys esąs nieko nevertas? O ar sugebės „Crytek“ ir šiandien pasiūlyti aukščiausio lygio grafiką ir jos vertą siužetą, kuris mūsų tiesiog prašyte prašytų: „užbaik mane“? Dabar jau pasirodžius žaidimui galime drąsiai teigti – tai tikrai nebuvo atsitiktinumas. Tai buvo ilgo ir sunkaus darbo pasekmė, prie kurios dabar pridėjus ir patirtį, mes gauname žaidimą kuris yra geresnis visose sferose nei jo pirmtakas – „Far Cry“. „Crytek“ – tai naujoji šaudyklių žvaigždė šiais metais.
Ji prasideda kaip ir buvo žadėta – 2020 metais. Istorija pasakoja, kad Šiaurės Korėjiečiai pagaliau nusprendė išbandyti savo karines pajėgas ir užpuolė atokią Ramiojo vandenyno salą, kurioje tebuvo viena archeologų komanda. Bent jau taip atrodė iš pradžių. Jūs esate vienas iš JAV specialiųjų pajėgų karių, kuris buvo išsiųstas į salą ištirti įvykius ir išgelbėti mokslininkus. Įvilkti į nanokostiumus, kurie gali padidinti jūsų jėgą, greitį ir šarvus, bei tam tikrą laiką paversti nematomais, jūs esate išmetami į salą, pilną piktai nusiteikusių Šiaurės Korėjiečių. Greitai jūs suvokiate, kad šiame tropikų rojuje yra ir kai ko daugiau. Verta paminėti ir faktą, kad šie nanokostiumai nėra iš tokios tolimos ateities, kaip galia atrodyti. Šiuo metu JAV vyksta tokių kostiumų, arba egzoskeletų, kūryba, kurie iš tikrųjų leistų kariams gerokai padidinti savo jėgas ir galimybes. Teigiama, kad tokiu kostiumu vilkintis kareivis 150 kg sveriantį daiktą galės pakelti lygiai taip pat lengvai, kaip jūs pakeltumėte 5 kg svorio daiktą. Tokie kostiumai jau realiai egzistuoja, tačiau kol kas jų naudojimą stabdo daugybę papildomų problemų. Numatoma realus jų panaudojimas – iki 2032 m.
Bet grįžkime į žaidimą, kur pasinaudoti tokiu kostiumu mes turime šansą čia ir dabar. Kaip ir „Far Cry“, pirmoji „Crysis“ žaidimo dalis išmes mus į didelius salos plotus su įvairiomis užduotimis. Kaip jas atliksime – čia jau mūsų reikalas. Patys lygiai yra dideli ir siūlo platų aplinkos asortimentą. Tai reiškia, kad visas reikalas kaip mes įvykdysime užduotį yra mūsų pačių rankose. Jums reikia nukakti į tam tikrą vietą? Galite eiti aplinkiniais takais, pasinaudodami savo kostiumo pagalba ir išvengdami patruliuojančių korėjiečių. Jums labiau prie širdies tiesiausias kelias? Jokių problemų, bet verta atsiminti, kad korėjiečiai nėra tokie lengvi priešininkai, kaip atrodo iš pradžių, o ir pastiprinimą pasišaukti jie moka.
Pasirinkimas siūlomas išties nemažas. Dar pridėkime mūsų vilkimą nanokostiumą ir gausime šimtus įvairiausių galimų misijos išsprendimo būdu. Kitas dalykas – jūsų rolė žaidime. Būkime atviri, kiekvienas iš mūsų turime savo slaptas fantazijas ir kartais trokštame pasijusti didvyriais arba labai labai blogais vyrukais. Su nanokostiumu šias fantazijas realizuosite labai lengvai. Teko matyti jau legendinį filmą „Grobuonis“? Juo galite tapti ir jūs. Pasinaudokite savo kostiumo savybe tapti nematomais kurį laiką ir lėtai pašalinkite priešus po vieną, tuo metu stebėdami likusiųjų reakciją. O gal jums labiau prie širdies samdomo žudiko vaidmuo? Pritylinkite savo šautuvą ir naikinkite priešus po vieną, prisėlinkite jiems iš nugarų ir nusukite sprandą ar numeskite nuo skardžio. Apskritai, visos kostiumų savybės jums suteikia galimybe būti labai mobiliems. Padidintas greitis leis netik nukakti kur norite daug greičiau, bet ir pabėgti nuo priešų pastiprinimo. Padidinta jėga leis užšokti ten, kur paprastiems korėjiečiams nė didžiausiose svajonėse nesisapnuotų. Jūsų vaidmuo – jūsų rankose, tereikia būdi gudriu, greitu ir gebėti priimti geriausius sprendimus įvairiais momentais. Jeigu įvaldysite šitai – tapsite beveik nesustabdoma žudymo mašina.
Jūs tikriausiai su pasimėgavimu žiūrėjote dar seniau pasirodžiusius „Crysis“ filmukus, kuriuose buvo vaizduojamos nerealios fizikinės galimybės, kai kulkų nukirsti medžiai krenta žemyn ir miškas po susišaudymo iš tikrųjų atitinka tą posakį (atrodo, kaip po karo). Lygiai taip pat turite galimybę suniokoti ir kelyje pasipainiojusius trobesius, laikinas korėjiečių budeles ir panašiai. Tačiau naujoji fizika suteikia netik daug gražių efektų jūsų akims, bet ir reikalauja papildomo dėmesio. Štai miške krentantys medžiai gali lengvai užmušti priešininko kareivius, arba net sugadinti jums nuotaiką, nukritus tiesiai ant jūsų virtualaus spec. kareivėlio. Panašūs dalykai gali atsitikti ir būnant neatsargiam su degančiomis sraigtasparnio nuolaužomis, kurios nukritusios ant kokio trobesio gali jį visą sunaikinti ir užmušti viduje ramiai besiilsinčius kareivius.
Kalbant toliau, medžiai ir sraigtasparnio nuolaužos nėra vienintelis dalykas, kurį palietė tikroviškumo gyslelė. Panašius epitetus galime pritaikyti ir šaudymui. Pataikyti į toli esančius taikinius tikrai nėra lengva, daugiausia dėka atatrankos ir kitų veiksnių. Dar daugiau, kiekvienas šiaurės korėjietis turės gan nemenkus kūno šarvus, tad nušauti dažnas jų reikalaus ne vienos kulkos. Žinoma, visada galima taikyti į galvą, kas automatiškai palengvins visą procesą. Kiekvieną savo ginklą galėsite bet kada patobulinti. Prie jų bus galima pridėti duslintuvą ar optinį taikiklį, pritaisyti žibintą ar granatsvaidį. Tiesa, prieš tai reikės juos rasti kažkur saloje.
Taigi, apsiginklavus galima imti ir pažvelgti į tai, ką siūlo pats žaidimas. Kaip įprasta, pirmoje užduotyje pernelyg didelių susišaudymų nereiktų tikėtis. Čia jūs būsite supažindintas su pagrindiniais žaidimo principais, išmoksite naudotis nanokostiumu ir priprasite prie tropinės aplinkos. Po visų „apsipratimų“, jums bus pateiktos jau gerokai sunkesnės užduotys. Teks šturmuoti šiaurės korėjiečių valdomas bazes ir kaimus, išbandyti jėgas chaotiškose kautynėse priešininkų uoste, pasivažinėti tanku per džiungles, su koviniais sraigstasparniais virš galvų. Tiesa, su tanku, kaip ir visomis kitomis transporto priemonėmis, jums nebūtina bendrauti visą laiką. Apskritai, jūs galite beveik išsiversti ir be jų, geriau naudodami savo kostiumo savybes. Tačiau dažnai įvairios transporto priemonės padės jums daug greičiau atlikti užduotis.
O gerai apsipratus su jau beveik vietiniais tampančiais šiaurės korėjiečiais, netruksite pastebėti, kad siužeto vingiai nuvedė jus tiesiai į ateivių laivą su nuline gravitacija. Tenka pripažinti, tai vieni iš įspūdingiausiu žaidimo momentu, kadangi dažnai gravitacijos nebuvimas lems tai, jog surasti praėjimo toliau bus bene sunkiausia užduotis. Taigi, galiausiai pavykus išbėgti iš šio gan svetimo ateivių laivo, pakliūsite tiesiai žiemai į glėbį (panašią, kaip dabar už lango). Šiuo žaidimo momentu pasibaigia tas laisvas stilius, koks buvo pirmoje dalyje, siužetas tampa labiau linijinis. Pasikeičia ir patys priešai – dabar tai ateivių karo mašinos, kurių dažnos formos bus gerai pažįstamos „Matricos“ gerbėjams. Jūsų taip pat lauks dar kelis siurprizai, kol galiausiai atkeliausite iki pabaigos.
O pabaiga ateis nei greitai, nei lėtai – po maždaug 10 valandų žaidimo. Būtent tiek dažniausiai ir trunka įprastos šaudyklės siužetas. Apskritai, pabaigus žaidimą iš tiesų kyla nemenkas noras žaisti toliau. Tuo labiau, kad didžioji dalis žaidimo sužavi savo profesionalumu. Atskiro žodžio yra vertas ir priešininkų dirbtinis intelektas (DI), kuris dažną mūšį paverčia išties nemažu iššūkiu jums, t.y., reikia gerokai pagalvoti prieš ką nors darant, nes priešingu atveju korėjiečiai gali sukelti tikrai nelabai malonių pasekmių. Jie puikiai žino kaip pridengti savo draugus, atsišaudyti ar panaudoti granatas, norint jus išvyti iš geros, šiltos vietelės. Tiesa, kai kuriais atvejais išlenda spragų ir pas šiuos dirbtinius karius. Bet to turbūt dar ilgai neišvengs nė viena šaudyklė.
Kaip jau minėjau, pabaigus žaidimą užplūsta noras pažaisti dar ir dar. Šioje vietoje verta būtų įsijungti daugelio žaidėjų režimą, kuriame jūsų laukia vienas naujas ir įdomus režimas – „power struggle“. Trumpai tariant, tai geriausių „Counter-Strike“ ir „Battlefield“ žaidimų savybių sujungimas į vieną vietą. Jame dvi priešininkų komandos po 16 žaidėjų (iš viso palaiko 32 žaidėjus) turi sunaikinti savo priešininkų bazę, bet norint padaryti tai – jie privalo sukonstruoti priešininkų ginkluotę centrinėje bazėje. Tačiau norint padaryti tai, į centrinę bazė reikia tiekti elektros energiją, kuria gausite užgrobę elektros jėgaines. Šalia to, žemėlapyje dar rasite įvairių bunkerių ir gamyklų, kurios irgi gali būti užgrobtos. Kontroliuodami bunkerį, po mirties galėsite atsirasti vis arčiau jums rūpimų objektų, o užgrobę gamyklas galėsite pirkti transporto priemones, kovai su priešininkais. Žudydami priešininkus ar užgrobdami įvairius punktus, jūs gausite taškų, kuriuos galėsite išleisti pirkdami tobulesnius ginklus ir įrangą. O dar prisiminus, jog kiekvienas žaidėjas turės nanokostiumą, mūsų laukia išties didelės ir galingos interneto batalijos.
Būsime atviri – jeigu pagailėjote pinigų naujo kompiuterio įsigijimui, „Crysis“ ne jums. Su senesniais kompiuteriais jį vargu ar išvis paleisite, o šiek tiek naujesni vargiai galės kažką pademonstruoti. Norint žaisti ir aikščioti, teks namuose turėti dviejų branduolių procesorių, bent 1 GB operatyviosios atminties ir nebandyti išsisukti su 200 litų kainuojančiomis vaizdo plokštėmis. Žinoma, yra galimybė kad jums pavyks paleisti žaidimą ir su mažesniais pajėgumais, bet tokiu atveju daugelį žaidimo „grafikiniu stebuklų“ galite pamiršti ir svarbiausia – žaidimas su minimaliais reikalavimais gali įtakoti ir patį žaidimo procesą, neigiama prasme. Tad prieš žaidžiant „vos pasileidusi“ žaidimą verta pagalvoti, ar nesusigadinsite sau nuotaikos su juo?
Bet ką gi mes pamatysime įsigiję kompiuterį už porą tūkstančių litų, sakysite jūs. Atsakymas labai aiškus – įspūdingiausia grafiką iš visų rinkoje esančių žaidimų, kuri vietomis yra beveik fotorealistiška. Galime patikinti, kad jūs dažnai tiesiog sustosite ir grožėsitės nepakartojamais vaizdais, kurių žaidime daugiau nei pakankama. Ir visiškai nesvarbu, žiūrėsite į saulėlydį ar į naujausią ateivių karo mašiną, vaizdas bus pritrenkiantis. Pridėkime dar ir faktą, jog dauguma detalių puikiai atrodo tiek iš arti, tiek ir iš toli. Kalbant apie „iš toli“, turime omeny iš tikrųjų tolimus objektus, kai jūs su žiūronų pagalba stebite už keliolikos kilometrų esanti priešininkų kaimą ir jame patruliuojančius kareivius. O dabar pridėkime visos aplinkos interaktyvumą, dinamiškumą, dideles, atviras vietoves prie nuostabios grafikos ir gausime žaidimą, kurį norisi žaisti ir žaisti.
Manau visų šių gražių žodelių užteko, kad suprastumėte – „Crytek“ iš tikrųjų pakartojo „Far Cry“ triumfą ir tai padarė gerokai su kaupu. Neigiamos žaidimo pusės? Vienareikšmiškai – jis per greit pasibaigia. Tai didžiausias jo trūkumas, pastebėtas visame žaidime. Galbūt žiūrėjau nelabai atidžiai, bet su nemenku DI apsiginklavę šiaurės korėjiečiai tiesiog neleido niekur žiūrėti, o kiekvieną laisvę minutėlę mano akis užburdavo nuostabus tropinės salos grožis (ir gasdino šiurpus ateivių laivas). Kalbant paprastai – „Crysis“ įsimintinas visomis prasmėmis ir tai tikriausiai vienas geriausių šių metų žaidimų. Tai žaidimas, kuris suteikė visam FPS žanrui daugiau spalvų.
204 Komentarai
krepsinis4ever
Be zodziu tiesiog CRYSIS valdo tj yra nerlu man taip patiko demo kad negaliu nezaisti nors ir jau perejau ta demo kelis kartus labai laukiu pilnos versijos:V:V
KakavosPupele
tikrai nereike vien ant pc isleisti 4-5k kad sita geima pavestu (neskaitant moniko kainos) gali ir uz 3 liuosei nusipirkt 😛
Speedo
Vertas demesio game… Bent jau is aprasymo.. 😉
Evilboy
Demo paliko labai gera ispudi.Jai kompas „paveztu“ tikrai zaisciau ,bet deje ne 😉
Beje visai vaizdai is demo,galejot ir kitu screenshot’u paieskot 🙂
EDman
smagus zaidimas, viskas puiku, tik siuzetas banalus…
manuxtreme7
as ji pazaisiu tik apie sausio 5 diena kai namuose bus labai geras kompas 🙂
Winston
ech.,.. ka daryt…
assassin
Kai maždaug prieš maždaug pusantrų metų pasirodė pirmieji „Crysis“ vaizdai, daugelis ir vėl liko sužavėti. Viskas atrodė gražiai ir svarbiausia – praktiškai įmanoma, tačiau tik atrodė.
nesikartoja per daug mazdaug 🙂 ar cai tik man taip atrodo.
karlotikas
Crysis dar vienas saldainiukas ikrites i 2007 ‘uju metu krepseli . 2007’ieji geriausi geimeriu metai 🙂
P.S. FarCry vistiek suteike daugiau dziaugsmo nei Crysis
TheTruth
Dėl tokių žaidimų verta pasiginčyti.Tikrai nematau už ką jam tiek duoti, už grafika? na jau ne..Siužetas pakankamai nuvalkiotas, fizika kvaila, leki kiaurai miškus su džipu.Kad ir tokios klaidos : Sunaikinama aplinka čia irgi juokinga kai namai yra arba šiaudiniai arba plytiniai. Pavyzdžiui tyliai įslinkus į vieną Korėjiečių “palapinę” manęs niekas nepastebėjo. Matyt per tyliai įslinkau. Teko pabandyt atkreipti jų dėmesį metant tuščią butelį. Deja, butelis kliudė sieną to pasekoje nugriaudamas sieną ir užversdamas stogą ant manęs. Tai žinoma patraukė Korėjiečių su amerikietišku akcentu(Labai maloniai viską paaiškina: “I’m moving forwards. Grenade! Cover me! Move out!” ir t.t.) dėmesį. Negana to medinės prieplaukos atrodo galinčios nuvirsti nuo menkiausio vėjo gūsio buvo visiškai nesunaikinamos(matyt betoninis medis).
DI irgi ginčytinas, žaidime kuriame akcentuojama tik grafika ir DI jis turėtu būti daug geresnis, o dabar dažnai jis nesiskiria nuom 90kažkelintų metų wolf3d tai irgi..
Aš nepeikiu žaidimo tik sakyti, kad jis yra kažkas naujo, neregėto, nepatirto keista.Ypač vadinti jį vos ne geriausia visų laikų šaudykle, geriausiu vaizdu taip, bet tikrai ne šaudykle..
>DI), kuris dažną mūšį paverčia išties nemažu iššūkiu jums, t.y., reikia gerokai pagalvoti prieš ką nors darant, nes priešingu atveju korėjiečiai gali sukelti tikrai nelabai malonių pasekmių. Jie puikiai žino kaip pridengti savo draugus, atsišaudyti ar panaudoti granatas, norint jus išvyti iš geros, šiltos vietelės.
Kas čia stebėtino?tokie triukai yra jau senai
>Tiesa, kai kuriais atvejais išlenda spragų ir pas šiuos dirbtinius karius. Bet to turbūt dar ilgai neišvengs nė viena šaudyklė.
Šaudyklė kuri akcentuoja grafika ir DI turi to išvengti
shadow
Su tokiu poziuriu traukis toliau nuo games.LT, cuz here Gfx Ownz, and Storyline\other stuff is just worthless crap ^^
Hunteris
Labai geras zaidimas, bet reikia ir labai galinko PC, kad pavezt visus efektus.
Zaidziau su savo senuku patiko, bet ne tas kai visi efektai isjungti.
ryčka
Be zodziu…(scare)WOW…(scare)
jeff-hardy
Neberelus geimas(!)(!)
assassin
kritika gerai bet tobulumo niekur nerasi.
samjangas
🙂
aKi
Be geros grafikos daugiau nieko ypatingo nematau – siužetas šabloniškas, priešai irgi niekuo labai neišsisikiria – ohoho trikojis į vorą panašus robotas – labai originalu. Fizika nebloga, tačiau norėdami kuo daugiau efektų kūrėjai persistengė, kaip čia jau raše TheTruth. Mano manymu visas žaidimas, kaip ir Far Cry, yra variklio galimybių demonstravimas – iki blizgesio nušlifuoti vaizdai, kur reikia ir kur nereikia prikaišiota fizika ir pan. Na, bet kažkuo juk reikia įtikti dabartinei publikai, kuri jau spėjo pamiršti arba paprasčiausiai nežino, kas yra tikras geimplėjus.
pasalunas
puikus zaidimas pasikartosiu kolegos speedo zodziais “vertas demesio“:-)
OLD_CJ
Geras zaidimas. Tik nervina tie ateiviu pakibimai, kai negalima ju nusauti ir tenka keltis save(smart)
Frostas
Na jo geras DI. Kam cia kilo problemu kaunantis su DI? Avinu banda ir ta taktika geresne demonstruoja ir kokiam kvailui kilo mintis vintikais gikluoti kareivius o usi? Jie skirti kautis max iki 50m.Tipo efektyvu? Nemanau, ne kol dabega headshot visusu nutaskai o priselinti nesugeba. Apie kokia cia dar DI taktika kalbama? Cia, tipo, jei nepaemem dviese tai paimsim sesiese? Nejuokinkit. Vieninteliu kuo gali didziuotis sis zaidimas yra grafika. Nepakartojama grafika, bet tik grafika ir nieko daugiau.