Ištikimiesiems Nintendo gerbėjams Final Fantasy: Crystal Chronicles laukimas buvo ilgas ir sunkus. Juk praėjo tiek daug laiko nuo tada, kai paskutinis Final Fantasy žaidimas buvo sukurtas Nintendo platformai (džiaugtis galėjome tik GBA žaidimais). Laukimas baigtas ir galime pasinerti į naująjį Final Fantasy darbą, ekskliuzyviai sukurtą ir išleistą GameCube sistemai. Crystal Chronicles kūrė specialus SqaureEnix padalinys Game Designers Studio, skirtas būtent žaidimų kūrimui GameCube sistemai, finansuojamas iš Nintendo prezidento Hiroshi Yamauchi fondo Q Fund. Taigi pagrindas tvirtas ir laisvė fantazijai didžiulė, o rezultatas — unikalus.

Final Fantasy: Crystal Chronicles yra klasikinės fantasy tematikos. Nuostabų ir šviesų Crystal Chronicles pasaulį apėmusi neganda — jis visas padengtas miasma — nuodingu rūku. Su kiekviena diena miasma tampa pavojingesnis gyvybei, o civilizacija vis dar nerado būdo, kaip išgyventi šiame rūke arba, dar geriau, — kaip nuo jo išsivaduoti. Laimei, žmonijai pavyko sužinoti, kad miasma gali būti atstumtas magiškais kristalais, tad miestai buvo pastatyti aplink šiuos gamtos stebuklus. Deja, niekas nesitęsia amžinai, ir kristalams kasmet reikalingas „kuro“ — kvapiųjų sakų miros — papildymas, kitaip kristalai išnyks. Štai šioje situacijoje atsiduria ir žaidėjas — kartu su savo miesto karavanu mums riekia keliauti į dykynes ir ieškoti miros šaltinių. Pasiėmę su savimi taurę su mažučiu kristalu, kuris apsaugo jus ir jūsų komandą nuo rūko, turite išgyventi mirtiname pavojuje ir parnešti miestui gyvybiškai svarbią mirą.

Keliauti po mirtimi apkrėstą rūką turėsite vienas, be kompanionų pagalbos. Laimei, Square–Enix suprato, kad bus per sunku vienam pakelti tokią naštą ir mums į pagalbą įmetė kompiuterio valdomą Mogą — juokingą mažutį į triušį panašų padarėlį. Žinoma, yra galimybė keliauti ir ne vienam, tačiau ne tokia, kaip galėtumėte įsivaizduoti.

Final Fantasy Crystal Chronicles siūlo išties nemažai galimybių. Pirmiausia galite rinktis solo misiją arba keliauti su trim savo draugais. Su solo misija viskas aišku, tačiau kelių žaidėjų režimas turi labai ypatingus reikalavimus — trys jūsų kompanionai žaidimą valdo naudodami GBA handheld’us, kuriuos reikia prijungti prie GameCube konsolės. Priklausomai nuo to, kokį pasirinksite režimą, susikursite ir pavadinsite veikėją — vieną iš keturių genčių. Visos gentys yra unikalios tiek išvaizda, tiek savybėmis. Vienas smagių dalykėlių yra tas, kad galite išsisaugoti savo veikėją atminties kortelėje ir perkelti į draugo konsolę, kur prisijungsite prie jo karavano.

Kaip ir daugelyje Final Fantasy žaidimų, kovos Crystal Chronicles vyksta kardais ir burtais, pliekiantis su įvairaus plauko monstrais. Visos Chronicles kovos yra siužetinės (atsitiktinai generuojamų priešininkų, laimei, nėra ) ir vyksta realiame laike. Atakuojate staigiais kirčiais arba galingomis Focus atakomis. Panašiai kaip burtus, šias atakas reikia užsikrauti, tačiau jų efektas tai pateisina. Žaidimo eigoje perkant naujus ginklus, keičiasi ir Focus atakos: nuo šuolių per visą ekraną iki galingo sprogimo, išnešiojančio visus priešus.

Nors žaidimo kovos tradicinės, vienas dalykas labai išskiria Crystal Chronicles iš tipiškų RP: jūsų veikėjas nekyla lygiais. Vietoje to po kiekvieno lygio jūs (ir kompanionai) galite išsirinkti vieną iš artefaktų, surinktų iš nukautų monstrų ir atvertų skrynių. Kiekvienas šių artefaktų padidina vieną iš savybių (jėgos, gynybos ar magijos), suteikia papildomą vietą inventoriuje ar širdelę sveikatos matuokliui.

Keliaudami žaidimu pamatysite, kad šios papildomos vietos tampa neįkainojamos, mat kiekvienas daiktas, kurį norėtumėte naudoti, ar veiksmas, kurį reiktų atlikti, reikalauja sau vietos. Gal tai ir nėra taip svarbu keliaujant, kai vietoje suvalgyto mėsos gabalo galite įsidėti bulvių, tačiau kovos metu lieka kelios labai brangios sekundės, kada galite sukeisti veiksmus.

Panašiai kaip su lygiais, žaidimas neturi ir magijos taškų (MP) sistemos, o naudoja vadinamą magicite. Magicite — tai esencija, naudojama įvairiems burtams atlikti. Kiekviename lygyje turite surinkti tam tikrą magicite kiekį ir tik tada galėsite atlikti atitinkamus burtus.

Pasileidus žaidimą ne vieną gali nustebinti toks dalykas — Final Fantasy: Crystal Chronicles neturi FMV animacijos intarpų. Taip taip, žaidime visa animacija ir visi intarpai atliekami realiu laiku, tad skirtumo tarp paprastai super aukštos kokybės intarpų ir žemesnio lygio paties žaidimo visiškai nėra. Iš tiesų Game Designers Studio atliko milžinišką darbą kurdami visiškai naują Final Fantasy pasaulį. Veikėjai detalūs, jų stilistika primena senesnes Final Fantasy dienas: mažučiai kūnai ir kiek didesnės galvos. Aplinkos taip pat nepaprastai įspūdingos: tankūs miškai, aukšti kalnai, beribės plynės. Ir vanduo. Tiesiog kvapą gniaužiantis vanduo, dar nematytas jokiame kitame žaidime.

Keliaujant Crystal Chronicles girdėsime ir ausiai nelabai įprastą keltų muziką. Ji labai puikiai suderinta ir pritaikyta žaidimo dinamikai. Pagrindinę žaidimo temą atlieka malonus moteriškas balsas, kuris ir žaidime mums pasakoja apie įvairių vietovių legendas bei mitus. Veikėjai, tiesa, neįgarsinti, tik lūpos juda pagal tekstą „balionėlyje“.

Final Fantasy: Crystal Chronicles yra tikrai kitoks FF pasirodymas. Nors kai kuriems serijos gerbėjams toks nutolimas gali ir nepatikti, tai iš tiesų džiugina ir pateisina kūrėjų įdėtą darbą ir investicijas. Tiesa, norint pilnai išnaudoti šį žaidimą ir mėgautis juo taip, kaip nepavyks žaidžiant su jokia kita konsole, nėra paprasta, mat reikia rasti draugų, turinčių GBA, ir viską sujungti į vieną sistemą. Tačiau pastangos tikrai atsipirks su kaupu.

Siužetas: 84

Gan tipiškas FF pasauliui, tik čia viskas priklauso nuo vieno žmogaus arba nuo draugų su GBA.

Grafika: 95

Tiesiog gniaužia kvapą — „kubas“ parodo visą savo užslėptą galią ir didybę.

Garsas: 76

Iš vienos pusės — malonus pasakotojos balsas, iš kitos — begarsiai seno stiliaus herojų „balionėliai“.

Muzika: 87

Pasirodo, Final Fantasy gali skambėti beveik taip pat puikiai ir be Uematsu.

Valdymas: 85

Tipiška „hack slash“ konstrukcija.

Išvada: 86

Savitas Final Fantasy žaidimas GameCube konsolei išties žavi. Su nukritusia kaina ir unikaliais žaidimais (vos prieš kelias dienas pasirodė Metal Gear Solid: Twin Snakes) visai tikėtina nauja „kubo“ populiarumo banga.