Iš žurnalo PC Klubas 2007/05. Autorius: Messiah

„Resident Evil 4“ — šį pavadinimą jau turėjote dažnai girdėti, kai kalbama apie geriausius žaidimus. Taip, tai naujai pasirodęs kūrinys asmeniniams kompiuteriams. Bet jūs visiškai būsite teisūs teigdami, kad didžiausias panegirikas iš kolegų girdėjote jau prieš porą metų. Čia jums konsolių žaidėjai ims įrodinėti savo platformų pranašumus, nes „GameCube“ sistemai išleistas ir „PlayStation 2“ perleistas RE4, į PC rinką įžengia tik dabar. Pasitikite čempioną!

Dingsta Amerikos prezidento dukra. Užuot pasiuntę pusę ginkluoto pasaulio jos ieškoti taip, kaip darė vienas toks prezidentas persekiodamas šutvę teroristų, šis apsiriboja vienu agentu, kuris veiktų slaptai ir nesukeltų panikos, o kartu ir išsaugotų dukros gyvybę. Manoma, kad ji gali būti kažkur Rytų Europoje, tad nusikelsime ne į tokį jau svetimą kraštovaizdį, kuris pastaruoju metu tampa itin populiari aplinka siaubo filmams ir žaidimams („Hostel“, „S.T.A.L.K.E.R.“).

Ne be reikalo RE4 buvo tituluojamas vienu geriausių ne tik savo žanro, bet ir visų žaidimų atstovu. Lėtą veiksmą čia pakeitė didesnės dozės adrenalino, daugiau galimybių veikti, protingesni priešai ir dar daug ir. RE tiesiog išsinėrė iš savo odos panoręs kategoriškai atsinaujinti. Subtiliai balansuodami veiksmo ir išlikimo žanrais, kūrėjai gavo naują atspirtį kur kas daugiau nei vienai serijai. Mums juk jau atsibodo tie flegmatiški apsisnarglėję zombiai, ar ne?

Zombius, kurie vienareikšmiškai mums asocijuojasi su šia žaidimų serija ir tik ja, šįkart pakeis apsėsti ūkininkai. Tai nekeis to fakto, kad jie panašūs į zombius. Bet tai leis jiems daugiau ar mažiau protauti, organizuotai pulti, šturmuoti ir išsisukinėti, net pasikviesti pagalbos. Visi jie tapo staigesni, protingesni, puola didesniais būriais. O ir į šūvius reaguoja tikroviškiau, nes, priešingai nei zombiai, jaučia skausmą.

Kitas privalumas — susirėmimai su bosais. Jų nebus daug, bet pasirodę jie pasiliks net jūsų košmaruose. Gigantiški, išvaizdūs ir viską niokojantys. Ir nors susilyginę su jais tebūsite tik skruzdėlė, kūrėjai sugebės rasti jums (tiksliau, patys turėsite tai rasti) labai logišką būdą tuos monstrus nugalėti. Keliose vietose pats save „prigavau“ užkraunantį kovą su bosu iš naujo vien tam, kad patirčiau viską dar kartą.

Labiausiai juntamas pokytis žaidime — kamera, kuri dabar yra pakabinta už dešiniojo veikėjo peties. Ji maksimaliai įtraukia į veiksmą ir naudojantis ginklais leidžia patikėti, kad taikotės būtent jūs. Jausite kiekvieną veikėjo judesį, bet visiška judėjimo laisvė nebus suteikta, tad įstrižai vaikščioti negalėsite. Taip išlaikyta ta senoji dvasia, kur šioks toks suvaržymas verčia panikuoti ir kovas paverčia tik dar intensyvesnėmis.

Atsirado ir daug naujų veikėjo gebėjimų, kurie atskleidė naują būdą kovoti, apie kurį iki šiol niekas nebuvo pagalvoję. Stumdydami spinteles, stalus ar lentynėles kambariuose, galėsite užbarikaduoti langus ir duris, kad priešai neįsiveržtų į vidų. O jiems bandant įsibrauti kopėčiomis, šias kartu su priešu galėsite nuversti žemyn. Užsibarikaduoti klaustrofobiškame mediniame namelyje ir girdėti šūkčiojimus ir bildesius iš lauko — velniškai išradinga žaidėjo gąsdinimo forma.

Mados tendencijos paveikė ir šį žaidimą. Bet tik gerąja prasme. Galimybė už rastas brangenybes pirkti naujus ginklus bei tobulinti jau turimus suteikia progreso jausmą, kartu atveria taktinių galimybių. Čia neturėsite neriboto šaudmenų skaičiaus, todėl ne tik nuo taiklumo priklausys sėkmė, bet ir nuo gebėjimo laiku panaudoti reikiamą ginklą. Nepatogu, kad norint keisti žudymo įrankį reikia eiti į pagrindinį meniu. Tai atitraukia nuo veiksmo ir dvelkia elementarumu. Kita vertus, ginklų įvairovė bei galimybė turimus daiktus jungti tarpusavyje atperka tokias skriaudas.

Labai pasikeitė ir valdymo schema. Ji dabar yra labiau orientuota į veiksmą, bet su specialiais ribojimais. Čia ir išlenda pirmosios PC versijos spragos. Pamirškite klaviatūrą. Žaisdami ja atimsite iš savęs pusę malonumo. Jei niekaip neprisiruošiate įsigyti valdymo pultelio asmeniniam kompiuteriui, tai yra bene geriausia proga, nes RE4 perkeltas iš konsolių tiesiogiai, tad pulteliui kurtas valdymas negali neturėti savų trūkumų žaidžiant kitais „agregatais“.

O kilnojimas iš vienos platformos į kitą sukelia ir daugiau rūpesčių. Jei „GameCube“ ar „PlayStation 2“ savininkai džiūgauja ir giria šį kūrinį kaip nepaprastai gerą pavyzdį, PC žaidėjai gali įžvelgti grafikos trūkumus perkėlus į aukštesnę rezoliuciją. Apšvietimas nėra toks geras kaip konsolėse, juk jau praėjo dveji metai po jo pasirodymo, tad savo išvaizda su naujausiais kūriniais RE4 jau negali taip išdidžiai varžytis. Dvasia, siužetas ir geros idėjos — viskas savose vietose. Kuo toliau, tuo labiau žaidėjai darosi reiklūs valdymui ir grafikai, o tai dažniausiai ir nukenčia kilnojant žaidimą iš vienos platformos į kitą.

Intriguojantis ir atsinaujinęs, po tiek savo įvairiausių dalių ir jų pateikimo formų vis dar sugebėjęs išlikti šviežias. Tiesiog dieviškas konsolėms ir kiek šlubuojantis asmeniniams kompiuteriams. Bet visus trūkumus atperka tai, kad sugrįžo laikai, kai „Resident Evil“ serijos vardą tariame su pagarbia baime…

Pirmas įspūdis:

Tikėjausi visapusiškų patobulinimų, o niekas nė piršto nepakrutino. 6.5

Siužetas:

Jei jau buvote užmiršę, ką reiškia žodis „intriga“… 9.0

Grafika:

Žaidimas nepakito per dvejus metus. Štai jums ir dviem balais mažiau. 6.8

Garsas:

Nors blogiukų–kaimiečių šūkavimai dažnai kartojasi, bet muzika įterpta idealiai. 7.2

Valdymas:

Tik su pulteliu. Su klaviatūra įvertinimas būtų 5. 8.0

Galutinis:

Kiek senstelėjusi techninė pusė nėra pajėgi uždusinti tikros „Resident Evil“ dvasios. 8.8