Žaidimų žanrų maišymas yra gerai. Bet tai reikia daryti atsargiai. Vieniems kūrėjams žaidimų žanrus pavyko sujungti ir gauti kažką naujo. Kitiems, deja nelabai. Kol kas mes vis dar neturime daug žaidimų, kurie sumaišytų kelis labai skirtingus žanrus. Tačiau tokie žaidimai jau pradeda atsirasti. Neseniai pasirodė gana įdomus mišinys „Demigod“, kuris sujungia strategijos, RPG ir net veiksmo žanrus. „Phenomic“ panašiu metu išleido „BattleForge“, tai yra naujas žaidimas, kuriame sujungtas strategijos žanras ir kortų rinkimas. Kortos – tikrai įdomus sprendimas sujungti jas su strategijos žanru. Ir ką mes gavome? Išties gana gerai pavykusį žaidimą, kurį galima būtų pavadinti kažkokiu strategijos/kortų hibridu. Apie šį žaidimą dabar ir papasakosiu.

„BattleForge“ turi ir šiek tiek RPG elementų, tačiau daugiausia dėmesio skiriama kortoms ir ypač strategijai. Strategijų gerbėjams tokia idėja turėtų patikti. Kortų žaidimų megėjai greičiausiai irgi jį pamėgs. Žaidimą pradedame susikurdami savo slapyvardį bei pasirinkdami paveiksliuką, rodomą prie jūsų vardo. Pradžioje galime įveikti apmokymus, o juos, žinoma geriau peržaisti, nes be jų ko gero ilgai nebūčiau supratęs kaip ką valdyti. Meniu dar įdomesnis. Kai nevykdome misijų, mes būname savo skraidančioje citadelėje, taip ją būtų galima pavadinti. Iškart pabaigus mokomąją misiją ten ir atsidursime, pradžioje gali būti kiek sunkoka susigaudyti, bet šiokie tokie aprašymai turėtų padėti. Joje galėsime eksperimentuoti kortomis, matyti visą statistiką, žemėlapį, aukcioną ir kitokius dalykus.

Siužetinė linija neatrodo kažkuo išskirtinė, o gal net jau kiek pabodūsi. Mes atliekame dangaus valdovų vaidmenį ir padedame kautis mirtingiesiems žemėje. Ir, be abejo, tai darome naudodami savo kortas. Vienos iš jų leis išsikviesti įvairiausius karius bei butybes, kitos turės kokį užkeikimą ir leis, sakykime paleisti ugnies kamuolį į priešišką armiją. Atsidarę pasaulio žemėlapį matysime atrakintas misijas, galėsime žaisti kampaniją arba eiti į PvP zoną ir ten kautis prieš kitus žaidėjus. Po kiekvienos įveiktos misijos atrakiname naujų istorijų, pasakojančių tolimesnius įvykius, tačiau jas skaityti iš esmės yra neįdomu. Kampanija sukurta visai įdomiai, tačiau siužetinė linija jau gana atsibodūsi, o ir misijų kiekis nėra labai didelis. Vienos misijos bus skirtos žaisti vienam, o kitas turėsite žaisti su kitais žaidėjais ir veikti išvien prieš kompiuterį. Bus ir tokių misijų, kur galės žaisti net 12 žaidėjų. Galbūt pačių misijų ir nėra daug, tačiau jeigu komandoje pasitaikys nepatyręs žaidėjas ir pats nemokėsite gerai žaisti teks neblogai paplūšėti, kad įveiktumėte kampaniją.

Žaidime yra 4 spalvų kortos. Mėlyna – su šalčiu susiję kariai, leidžiama išsikviesti stiprius ginybinius bokštus, ne itin gerai pasižymi puolime, tačiau stipri gynyboje. Raudona – leidžia išsikviesti demonus ir kitus panašius padarus. Priešinga mėlynai spalvai. Kiek silpnesnė ginyboje, tačiau gerai pasižymi atakoje. Žalia – jei mokate žaisti, galite susikurti išties gerą armiją, kuri galės gydytis bei išsilaikyti tiek ginyboje tiek atakoje. Ir ketvirtoji spalva violetinė, kariai stiprūs ir nuožmūs. Violetinė spalva turi specialių užkeikimų, kurie sustipriną padarą, todėl armija, sudaryta iš šešėlio karių gali būti labai didelė smogiamoji galia.

Pradžioje žaidėjai galės pasirinkti jau surinktą kortų malką arba susidėti savo nuosavą iš turimų kortų. Mūšio metu galėsite naudoti 20 kortų. Pasirinkite tas kurios jums patinka bei dažnai naudojate. Asmeniškai aš naudoju šalčio ir šešėlio kortas. Tiesa, yra kelios ugnies bei viena gamtos korta, bet jų nenaudoju. Apsiriboju šalčio ir šešėlio kortomis. Ir išties gerai sekasi. Kiek gyliau patirinėjęs žaidimą netgi supratau, kad naudoti daugiau nei trijų rūšių kortas mūšio metu neapsimoka, nebent žemėlapyje sugebėsite rasti užtektinai galios bokštų. Bet, geriau pagalvojus, visų rūšių kortų naudoti neverta.

Misijų metu dažniausiai reikės sunaikinti priešų tvirtovę, ką nors apginti, surasti, palydėti. Žemėlapyje mums teks statyti energijos bokštus, kurie neš taškus. Už juos ir išsikviesime armijas. Pradžioje jūsų kortų malkoje bus aktyvios tik kelios kortos, tam kad aktyvuotumėte likusias, reikės statyti minėtuosius galios bokštus, jog atrakintumėte likusias kortas. Pavyzdžiui, jūs negalėsite naudoti šešėlio kortų tol, kol nepastatysite bent vieno violetinės galios bokšto. Tokiu būdu atsiraknis tik dalis kortų. Tam, kad atrakintumėte dar galingesnias savo naudojamas šešėlio kortas, jums reikės pastatyti dar keletą violetinės spalvos bokštų. Jei pabaisos iškvietimas reikalauja tokių trijų bokštų, vadinasi reikės juos pastatyti, nes kitaip negalėsite naudoti kortos. Bet kur šių energijos ir galios bokštų statyti negalėsite, o tik atitinkamose vietose. O jos randamos žemėlapyje. Kai kur galėsite pastatyti ir akmeninę sieną, kuri padės apsiginti nuo užpuolikų bei apginti savo bokštus.

Patys mūšiai žaidime yra labai intensyvūs. Stovėjimas vietoje ir nesugebėjimas panaudoti tinkamų kortų reikštų pralaimėjimą. Dirbtinis intelektas jus kaip reikiant spaus, todėl nereikia stovėti vietoje. Per daug užsistovėsite, tuomet jis surinks labai didelę armiją, kurios nebepavyks nugalėti. Dauguma misijų žaidime turi laiko limitą, ir tai dar labiau priverčia skubėti. Visi kurie mėgstą statybas, ekonomiką ir lėtą plėtimasi tai žaidime gali užmiršti. Šiame žaidime reikia veikti, greitai mastyti ir derinti kortas atitinkamoje situacijoje. Jeigu komandoje yra puikus žaidėjas, tuomet bus dar linksmiau, nes kausites ne tik su kompiuteriniu oponentu, kurį be didesnių rūpesčių nugalėsite, bet ir varžysites, kas greičiau įveiks misiją su limitu arba kas užgrobs daugiau teritorijos.

Po kiekvienos misijos gausite apdovanojimų. Dažniausiai tai naujos kortos bei senųjų patobulinimai. Įveikus misiją gaunate ir šiek tiek patirties taškų bei kylate lygiu. Kortas galėsite stiprinti gautų patobulinimų dėka. Galėsite padidinti kareivių daromą žalą, sustiprinti iškviečiamų bokštų apsaugą ir t.t. O tai žinoma padidina jūsų kortų malkos galią ir lygį. Savo malką galėsite bet kada keisti, todėl galima su kortomis ir šiek tiek paeksperimentuoti. Žaidime yra aukcionas, todėl žaidėjai gali mainytis kortomis bei pirkti jų rinkinius naudodami „BF“ taškus. Rinkinyje dažniausiai būna 8 kortos, tačiau mes nežinome kokios jos yra, ir ar jos bus mums naudingos. Jei norite daugiau „BF“ taškų, bet kada galite nusipirkti už atitinkamą kainą. Aukcione galime panaudoti specialius įrankius, kurie padės ieškoti norimos kortos, aišku keletą kartų buvo šiokių tokių neaiškumų, kuriuos būtų galima kiek pašlifuoti ar pataisyti.

Kaip jau minėjau, žaidime yra PvP zona. Ten galėsime kautis su kitais žaidėjais vienas prieš vieną arba du prieš du. Tokiu atvieju dar daugiau sumaišties. O ji bus visą laiką, net žaidžiant misijas. Sunku susigaudyti kur tavo, o kur priešiška armija, visi šaudosi, laksto. Gera reakcija tokioje sumaištyje išties reikalinga. Mūšio metu galėsite panaudoti ir kai kurių karių specialius gabumus, pavyzdžiui arbaletininkai su skydais galės pasislėpti už skydo, tokiu atvieju jie taps sunkiau numušami. Aišku, jei ateis didelis milžinas, toks dalykas jiems nieko nepadės. Čia jau visai kita kalba. Lankininkai ant sienų tampa sunkiau nušaunami, tačiau vėlgi, jei ateina koks nerangus didelis bosas, nei lankininkai, nei siena jums praktiškai nepadės.

Garsas ir muzika atlikti gana neblogai. Girdėsime pakankamai neblogai sukurtus armijos judėjimo, burtų ir kai kuriuos kitus garsus. Balsai žaidime nebus kažkuo išskirtiniai, greičiausiai tai jau standartas šiame žanre. Štai muzika mane pakerėjo jau nuo pat pradžių. Ji tikrai įtraukia. Ne veltui kūrėjai susijungė su „Dynamedion“ muzikos grupe, 40-ies žmonių orkestru. Šie žmonės tikrai pasistengė ir sukūrė puikią muziką.

Grafika atrodo neblogai. Ypač gražiai atrodo dideli bosai bei didelės pabaisos. Pamatysime įvairiausių dydžių ir rūšių pabaisų. Kai visi subėga į krūvą, ypač tie dideli bosai, tuomet reginys pasidaro dar gražesnis, kai trypiami maži ir bejėgiai žmonės. Burtų efektai dažnai užima visą ekraną, ypač kai reikia kokį sprogimą sukelti.

Nors žaidime ir yra keletą problemų, bet prie žaidimo aiškiai dirbama. Dažnai pasirodo atnaujinimai, žaidimas papildomas nauju tūriniu, pavyzdžiui naujais PvE žemėlapiais. Serveriai būna dažnai išjungiami patikrinimui ar viskas veikia stabiliai. Reikia tikėtis, kad kūrėjai ir toliau tobulins žaidimą, nes pasigedau šiek tiek daugiau PvE tūrinio.

Pabandyti „BattleForge“ tikrai verta. Juolab žaidimas buvo mokamas, o dabar še tau – nemokamas. Aišku, tie kurie nori, vis dar gali nusipirkti dėžutę. Bet už tai praktiškai nieko negausite, tik „BF“ taškų ir daugiau kortų pradžioje. Bet visa tai galima gauti tiesiog žaidimo eigoje. Manau, kad žaidimas gyvuos dar ilgai. Jums reikia naujovių žaidimų rinkoje? Tuomet pabandykite šį MMORTS žaidimą, nes būtent toks žanrų mišinys ko gero ir yra didžiausia nematyta naujovė. Gavom išties smagų, gana patrauklų, intensyvų mišinį.

Grafika: 8.5

Gražiai atrodo didelės pabaisos ir bosai. Burtų efektai irgi gražūs.

Siužetas: 7.0

Nieko naujo. Atliksime dangaus valdovų vaidmenį, padėsim mirtingiesiems ir gelbėsim pasaulį nuo blogio padarų.

Garsas: 8.0

Įprastas, balsai standartiniai bei šiek tiek aplinkos garsų.

Muzika: 9.0

Asmeniškai mane tikrai sužavėjo. Netgi labai.

Valdymas: 8.0

Intensyvus žaidimas. Reikia veikti greitai.

Peržaidžiamumas: 8.0

Kampanijos lygių galėtų būti daugiau, tačiau dar yra PvP kovos.

Galutinis: 8.0

Neabejoju, kad šis žaidimas dar ilgai bus žaidžiamas ir atnaujinamas. Gana gerai pavykęs mišinys. Patiks tiek strategijos tiek kortų žaidimų gerbėjams.