Tapk Formulės-1 čempionu žaisdamas „Grand Prix Racing Online“ (GPRO). Tai ko gero sunkiausias pasaulyje interneto „menedžeris“. Ar jis gali sudominti? Pasižvalgykime po žaidimą ir atsakykime į retorinį klausimą patys sau.

Užsiregistravus, sulaukus patvirtinimo, kad tau suteikiama vieta bei perskaičius visus žaidimo pradžiamokslius, galima pradėti žaisti. Patartina pradedantiesiems skaityti „Game rules“ (žaidimo taisyklės) ir „Newbie guide“ (naujoko gidas). Šitaip bus padaryta mažiau klaidų žaidimo pradžioje ir bus įdomiau žaisti. Sezoną sudaro 17 etapų, kurie pasirenkami „tarpsezonyje“ iš kelių dešimčių trasų. Lenktynės vyksta du kartus per savaitę, antradieniais ir penktadieniais, 21.00 valandą Lietuvos laiku. Visada. Ir nesvarbu kokiame lygyje važiuoji. Lygiai yra keli: 1. „Rookie“, jame važiuoja visi pradedantieji bei dėl įvairių priežasčių čia sugrįžta senbuviai. Tai pats pradinis lygmuo. 2. „Amateur“, jau labiau patyrusių žaidėjų lygis. Praktiškai nuo jo pradeda atsiskirti išmanantys žaidimą ir tik atsitiktinai pakilę žaidėjai. 3 Pro lygis. 4. „Master“ lygis. 5. „Elite“ lygis, lygis kuriame jau prie tavo vardo visiems laikams prisegama čempiono taurė (jei aišku ją laimi).

Naujas žaidėjas gauna 1 lygio bolidą bei šiek tiek pinigų (suma priklauso nuo to, kiek liko iki sezono pabaigos). Aišku ir pirmąjį pilotą bei pirmąjį rėmėją. Kaip jau minėjau, visi naujokai pakliūna į „rookie“ lygį, tačiau nerimauti nereikia – sezono pabaigoje 4 geriausi (arba ieškoma mažėjančia tvarka tų, kurie turi teigiamą pinigų balansą) pakyla į „amateur“ lygį, o visi kiti lieka ir naujajame sezone įvyksta restartas. Kas tas restartas? Visi vėl turi po 30 milijonų sezono pradžioje (važiavę praeitame sezone visas 17 lenktynių, gauna papildomus 5 milijonus), 1 lygio bolidą ir naują rėmėją.

Žaidimo atmosfera gali tikrai naujokus kiek atbaidyti, nes pateikiama itin daug informacijos, bet mažai įvairių pagražinimų. Jokių jau įprastų „menedžeriuose“ pilotų veidų, tobulinant bolidą ar pastatus ir grafinių pakitimų. Leidžiama tik pasirinkti savo bolido spalvinimą. Sukūrę komandą bei keliems nariams tapus žaidimo rėmėjais, galima sukurti specialų savo komandos bolido dažymą. Tie kas nori žaisti nemokamai gali rinktis iš įvairių tikrų F-1 sporte naudotų ar naudojamų bolido dažymų.

Lenktynių trasos pateikimas visados vienodos. Monotonija? Gal ir taip. Lenktynių rato rezultatai (taip pat ir bolidų paveiksliukai) atnaujinami kas 2 minutes, nesvarbu ar anot žaidimo, ratas įveikiamas per minutę su trupučiu ar dvi su trupučiu minučių.

GPRO „menedžeris“ kiekvienoms lenktynėms reikalauja nemažo pasirengimo. Smarkiai skiriasi trasų charakteristikos (trasos ilgis, lenkimų galimybė, padangų dėvėjimasis ir t.t.), oro sąlygos (sausa, šlapia), temperatūra ir daugybė įvairių faktorių, kuriuos palengva žaidžiant perprantama. Dar geriau, jungtis į komandas, sudarytas iš šio žaidimo žaidėjų, bei keistis informacija.

Kadangi čia autosporto žaidimas, pradžioje reikia įveikti kvalifikaciją. Jos laikas nėra griežtai nusakytas, sekančioms lenktynėms ją įveikti galima nuo pat praeitų lenktynių galutinių rezultatų paskelbimo, iki lenktynių dienos 19.30 (Lietuvos laiku). Bolido derinimas vyksta įrašant skaičiukus nuo 1 iki 999 į tam skirtus laukelius (sparnų, variklio, stabdžių…). Pravažiuojamas bandomasis ratas (suteikiama galimybė pravažiuoti 8 ratus), po jo tavo pilotas pateikia savo nuomonę apie nustatymus, praneša kurie jam nepatinka ir kad juos reikia arba didinti arba mažinti. Po to važiuojama kvalifikacija. Antroje kvalifikacijos dalyje jau bandymų nėra, galima pasireguliuoti dar kartą bolido balansą ir nuspręsti su kiek kuro stosi į startą. Įvykdžius kvalifikaciją tereikia suderinti kiek sustojimų darysi, kiek kuro pilsi, bei žinoma kokius nurodymus ar patarimus duosi savo pilotui lenktynėse. Galima laukti lenktynių.

Lenktynių eigą galima stebėti kas 2 minutes atsinaujinančioje statistikoje. Visas įdomumas stebėti lenktynes „gyvai“ yra tuo, kad bolidai ir genda, keičiasi oro sąlygos, kai kurie varžovai važiuoja kitokiomis taktikomis. Įdomus žinoma ir finišas lenktynių laimėtojui pagerbti, sugrojamas jo valstybės himnas (taigi, jei registravaisi kaip lietuvis, tavo pergalės atveju, skambės V. Kudirkos tautiška giesmė).

Po lenktynių galima peržiūrėti savo bolido dalių susidėvėjimą, treniruoti savo pilotą. Lyginti savo pasiekimus su varžovais.

Beje, dauguma rimčiau žaidžiančių žaidėjų visą informaciją kaupia Gpro Organiser(GO) programos pagalba. Tai naudinga, nes visa informacija apie praeitas lenktynes žaidime saugoma tik iki sekančių, o kitame ar dar kitame sezone gali vėl prireikti specifinės informacijos, kuri padėtu geriau pasirodyti lenktynėse.

GPRO tikrai geras žaidimas, ilgiau žaidžiant šį žaidimą, darosi vis sunkiau jo trūkumus įžvelgti. Žaidimas taip pat padeda susirasti žmonių, kurie domisi auto sportu. O daugiau kas ir kaip, išsiaiškinsite tik pradėję žaisti. Beje, dar kilo klausimų kodėl gi šį žaidimą apžvalgos pradžioje pavadinau pačiu sunkiausiu „menedžerio“ tipo žaidimu? Pinigai žaidime slysta greitai, o prisikviesti juos labai sunku, kartais net didelės išlaidos negarantuos trokštamo rezultato.