Karas Šiaurėje sėkmingai pabaigtas. Angmaro pajėgos sutriuškintos, o Saurono pajėgos liko išsiblaškiusios. Tačiau tai toli gražu ne pabaiga. Žiedo karas įgauna pagreitį, blogis kaupia naujas galias, kad susigrąžintų žiedą ir visiems laikams sunaikintų Viduržemio tautas. Mordore bręsta nauja galia, pasirengusi nušluoti visus kas jam nepaklus. Sarumanas išdavė tarybą ir dabar tarnauja Sauronui, tamsos valdovui. Dol Guldure vėl ėmė kuždėti blogio padarai, pasiruošę bet kokia kaina sutrukdyti keliautojams. O netrukus Morajoje, senosiose nykštukų salėse prabus naujas dar neregėtas blogis ir įsivels į šį karą. Angmaro pralaimėjimas dar nieko nereiškia. Paskutinioji žmonių, elfų ir nykštukų tautų viltis – hobitas, privalantis nunešti žiedą į lemties kalną ir jį ten sunaikinti. Devyni narsūs keliautojai buvo suburti Rivendele, kurie patraukė į lemtingą kelionę Mordoro link. Tačiau jie nė nenutuokė, su kuo teks susigrumti ir kad kelias juos atves prie Morajos vartų. Dieną vartai nėra matomi visiems. Tačiau naktį, tarp dviejų senų medžių mėnulio šviesoje jie ima spindėti ryškiai melsva spalva.Vartų viršuje buvo matyti užrašai parašyti senąją elfų kalba. Viršutinę dalį puošė nuostabi karūna su septyniomis žvaigždėmis, o kiek žemiau abejose pusėse vartai buvo išraižyti raštais. Tik draugas gali pro juos įeiti ir nevalia kam nors žengti pro juos. Dabar keliautojai privalės kovoti ne tik su tamsa, bet ir ilgą laiką Morajos požemiuose tūnojusiu blogiu…

Įėjus į Moraja, mus pasitiks žymieji 300 laiptelių ir daug monstrų.

„Turbine“ 2007-ais išleido internetinį vaidmenų žaidimą „Lord of the Rings Online: Shadows of Angmar“.Tai, ko Žiedų Valdovo gerbėjai laukė jau senokai. Vieni jį garbino, kitiems jis tiesiog patiko bei įtiko, treti putojosi, dar kiti jį grūdo mėnesių mėnesius per prievartą, nes žaidimų kūrėjai kol kas nieko rimto nepasiūlė LotR gerbėjams. Štai va galbūt trečias ir ketvirtas punktai tiktų man: žaidimas patinka, nors ir turi krūvas problemų, geimplėjus žaidžiasi smagiai, bet kartais žaidimą norisi sudraskyti į skutelius. Pabaigiau „Shadows of Angmar“ ir dėka puikios siužetinės linijos, kuri yra puikiausia MMO rinkoje, prisiverčiau įsigyti „Mines of Moria“. Pirmojoje pastraipoje šiek tiek aprašiau istoriją ir kaip aš spėju, tai „Turbine“ studijai davė įkvėpimą kurti tęsinį. Brolija žengia į Moraja ir pereina jos tamsius koridorius. Jie prabudina ten tūnojūsį blogį ir kitokius padarus. Ir kaip gi kūrėjams tuo nepasinaudojus. Viską ką brolija užvirė dabar turėsim srėbti. Kalbu apie Moraja. Dabar jos tuneliuose landžios daug padarų, lakstys žmonės, nykštukai ir net elfai tuntais, bet pala, juk nykštukai nemėgsta elfų, ar ne? Tuo labiau, nuo kada jie įsileidžia juos į savo didingiausias tvirtoves? Brolija keliauja toliau ir pasiekia Lorieną. Ten jie kuriam laikui apsistoja. Na, žinant „Turbine“ tempus, galima sakyti labai ilgam. Visų „LotRO“ įvykių metu mes bastysimes kažkur netoliese brolijos ir bandysim ištaisyti visas jų klaidas. Eregione ilsėdamiesi prie laužo jie kažką pamiršta, tai tenka surinkti, kad priešas nieko nesuostų apie jų tikslą. Paskui dar laužas, paskui dar vienas. Daug laužaviečių. Netyčia taip ir mišką padegt galima. Tai va mes ir turim rūpintis viskuo, o paskui lysim dar ir į Moraja, kur susipažinsim su naujais blogio padarais ir padėsim nykštukams susigrąžinti jų sales bei kadaise buvusią šlovę.

„Volume II“ siužetinę liniją pradėsim Eregione, netoli Morajos vartų. Ten sutiksim barzdotą nykštuką, kuris paprašys pagalbos ir pasiūlys prisijungti prie kitų nykštukų. Jie rengiasi žengti į Moraja ir ketina susigrąžinti kadaise buvusią jos šlovę. Tik va, jau išdyksta bėda, įėjimas užverstas, dėja. Mat brolija prieš žengdama į Morajos kasyklas suerzino kažkokį padarą su didelia burna ir daug čiuptuvų. Tas užvertė įėjimą. Ir dabar turim jį prasikasti. Čia žaidėjai bus palengva įsupami į naujus įvykius, prie Morajos vartų nykštukams galės padėti įvykdydami įvairiausias užduotis. Nueik nunešk darbininkams pavalgyti, nes tie nebegali dirbti nevalgę, prirink malkų, išnešiok įrankus ir t.t. Bus ir šalutinių užduočių. Už jas gausite neblogo atlygio, tačiau jos bus pasiekiamos tik tam tikrą laiką ir padarius progresą siužetinėje linijoje, jų įvykdyti nebegalėsime.

21-oji salė. Tai populiariausia vieta žaidime, na bent jau mano serveryje. Čia galime sutikti labai daug žaidėjų.

„Mines of Moria“ įtraukia naują, dar žaidime nematytą legendinių daiktų sistemą. Pasiekus 50-tą lygį jie kris iš daugumos aušto lygio monstrų. Ši sistema puikiai įsipina į pasaulį ir net siužetinę liniją. Pagaliau prasikasėm kelią prie Morajos vartų, bet staiga išlenda vėl tas pats monstras su daugybe čiuptuvų ir nusineša kelis nykštukus. Su tokiu padaru paprastais ginklais nepakovosi. Vienas nykštukas atlygį už pagalbą duoda legendinį ginklą ir pasiunčia pas profesionalų kalvį. Tik gavus legendinį ginklą jo negalėsime nei užsidėti nei kažkaip naudoti. Prieš užsidedant legendinį ginklą jis turi būti identifikuotas profesionalaus kalvio (Forge-master). Kalvis už tai paims 10 sidabrinių ir atskleis ginklo savybes. Dabar jau galim užsidėti ginklą ir jį naudoti. O ši legendinių daiktų sistema tikrai naudinga ir praktiškai įprasmina grindą (nors prieš tai grindą jau iš dalies buvo įprasminusi žygdarbių knyga, tai gaunasi taip, kad dabar grindas kaip ir įprasmintas dvigubai). Nuo šiol ginklas nėra paprastas daiktas, nes kelsime jo lygį, dažniausiai iki 60 lygio. Už kiekviną nužudytą monstrą patirties taškus dabar gaus ne tik mūsų veikėjas, bet ir ginklas. Kartais patirties taškų ginklui gausime ir vykdant užduotis. Keliant jo lygį gauname tam tikrus taškus už kuriuos galėsime tobulinti esamas ginklo savybes. Tai gali būti daroma žada, kritiniai smūgiai ir dar visokiausių kitokių atributų. Pasiekus 10 lygį, ginklą privalėsime perkaldinti pas tą patį profesionalų kalvį. Perkaldinę atskleisime naujų savybių, kurias taip pat galėsime tobulinti. Ginklą perkaldinti ir atskleisti naujas savybes galime kas 10-tą lygį. Aišku, „Turbine“ pasirūpino, kad galingi žaidėjai taptų dar galingesni, nes legendiniams ginklams galėsime uždėti ir runų, relikvijų. Vėlgi, tai gali būti visokie atributai, galia, moralė, enerija ir kita. Runos gaunamos vykdant užduotis arba jas gaminant, sujungiat kelias runas į vieną ir taip gaunant dar galingesnę bei geresnę. Na ką, dabar „krūti“ žaidėjai galės lakstyt po Brylių ir mosuot savo dar krūtesniais ginklais prieš žaidimo naujokus. Va jau netrukus „Free-2-Play“ žaidėjai galės pavarvint seilę, nes legendiniai daiktai yra pasiekiami tiems, kas turi „Mines of Moria“ papildymą. Legendinius daiktus rinkti galės kas panorėjęs, manau tikrai labai erzinantis jausmas kai turi legendinį ginklą inventoriuje, tačiau jo negali užsidėti. Iš pradžių galvojau, kad legendiniai ginklai bus itin reti žaidime, tačiau taip jau yra, kad visi turintys „MoM“ papildymą ir pasiekę 50-tą veikėjo lygį legendinį ginklą turi visi žaidėjai. Apsoliučiai visi iki vieno. Įdomu, ar kūrėjai kadanors ketina pristatyti legendinių šarvų sistemą? Nes dabar randami tik ginklai ir tam tikri įrankiai, kuriuos galėsime užsidėti priklausomai nuo jūsų klasės. Taigi, galim devėti 2 legendinius daiktus, tačiau iš viso turėti ir kelti vienu metu galime net 6 tokius daiktus. O rinkti ir laikyti inventoriuje kiek norime. Legendiniai daiktai taip išpopuliarėjo, kad tam yra skirta net atskira kategorija aukcione, ten rasime daugybe parduodamų legendinių daiktų.

„Lord of the Rings Online“ pasaulį papildė du nauji regionai: Moraja bei Lothlorienas. Abu skirtingi ir pakankamai įdomus. Na, Moraja iš pradžių buvo įdomi, bet po kurio laiko tas lakstymas požemiuose šiek tiek užkniso. Teritorija gana didelė, todėl Moraja suskirstyta į keliolika mažesnių regionų. Čia apsilankysime daug kur, pereisime takais ir keliais kur žengė brolija, nykštukų soduose, tamsiose kasyklose, salėse, prie sugriuvusio Khazad-dumo tilto(taip, prie to pačio, kur nugarmėjo Gandalfas, todėl dabar teks pedinti krosą aplinkui) ir net Zirak-Zikilije, kur rasime įšalusį Balrogą. Moraja bus apgyvendinta įvairiausiais padarais, ypač orkų giminės. Bus daug goblinų, pačių orkų, uruk-hajų, trolių ir net paprastų iš pirmo žvilgsnio visai nepavojingai atrodančių požemio gyventojų. Tik įžengę į Moraja nykštukai kiekvienoje jos teritorijoje įkūrė stovyklavietes. Galėsime tarp jų keliauti pesčiomis arba naudodamiesi kalnų ožkomis. Nykštukai išties pastatė gigantiško dydžio sales ir tikrai įsimena iš visų teritorijų ko gero labiausiai.

Kautynės su piktuoju Morajos goblinu.

Po Morajos mūsų laukia dar vienas regionas Lorienas. Jei pavargote nuo tamsos, tuomet šviesus Lorieno miškas bus puikus atokvėpis nuo kautynių su monstrais požemiuose. Ëjau sau ramiai takeliu, pasiekiau Nimrodelę, švelni srovelė paskalavo man kojas. Priėjau prie Lorieno įėjimo ir staiga sargybiniai pranešė, kad tik draugas gali ten įžengti. Tai galvojau sau, aš ir esu draugas, nu negi priešas jei jau vaikštau Lorieno prieigose. Tik žengiau priekin ir į mane susmigo daug strėlių. Pasirodo, norint patekti į sidarbrinių lapų Lorieno mišką, turiu įgauti elfų pasitikėjimą. Tai teko daryti pakartotinas užduotis Lorieno prieigose. Už jas gaunamas pasitikėjimas ir jas galima kartoti kiek tik norime kartų praėjus tam tikram laiko tarpui nuo paskutinio įvykdymo. Pagaliau pasikėliau reputaciją su Caras Galadhono gyventojais. Labai gražus miškas, iškart priminė „World of Warcraft“ kraujo elfų startinę poziciją. Tik gaila, kad šitas miškas labai mažas. Priėjau Caras Galadhono tvirtovę. Ir še tau, tiek pumpavęs nuo pat Morajos aš negaliu įeiti į tvirtovę ir atsipūsti nuo visų rūpesčių. Reikia dar aukštesnės reputacijos. Ją pasikeliam. Na, šiais neremiais laikais elfai smarkiai sustiprino savo apsaugą.

Lorieno miške susitiksim ir su žiedo brolija. Jie visi bus išsimėtę po visą mišką. Nykštukas Gimlis stovės medyje ir negalės atsigrožėti, nors ir sakys, kad jis mieliau jaučiasi ant žemės nei ant medžio. Keista čia nykštuką matyti. Daug nykštukų. Morajoje daug elfų, o Loriene daug nykštukų. Visur pilna įvairiausių rasių. Be žaidėjų valdomų veikėjų aplinkui Lorieną šliaužios dar ir kitokie padarai, kurie kesinsis nukepti pro šalį keliaujančius keliautojus. Loriene irgi yra padarų, kuriems nepatinka draugija ir puls jus vos tik pamačius.

Visgi, kaip ir anksčiau, naujoms teritorijoms aš turėčiau šiokių tokių priekaištų. Tiksliau vieną. Na gal net ne priekaištą, bet pastabą kūrėjams. Jos mažos. Taip, taip, visu dydžiu Viduržemio atkurti neįmanoma, juk jis dydžiu su lyk Europa, bet juokas ima, kai nukeliauti iš Morajos iki Lorieno prireikia tik 10-15 minučių. Brolija vien per Eregioną keliavo keletą savaičių, Morajoje užtruko kelias dienas, o kelionė vien per Lorieno mišką taip pat truko keletą dienų. Na, manau buvo galima bent kiek labiau išplėsti vietoves, nes dabar viskas taip suspausta ir tiesiog per greit ištyrinėjama ir atrandama.

Caras Galadhono tvirtovė. Elfų pastatai medžiuose atrodo išties įspūdingai.

Žaidimą papildė ir dvi naujos klasės: Warden bei Rune-Keeper. Warden‘as yra kažkas panašaus į kovotoją. Pakankamai nesunkiai įvaldoma klasė. Kaip ir minstrel‘iai, warden‘ai moka šūkaut ir taip mažint priešo moralę. Pagrinde sergėtojas naudojasi ietimis, nors gali naudotis ir durklais bei kardais, todėl startavus papildymui atsirado nauji ginklai – ietys. Sergėtojai dėvi odinius šarvus, tačiau gali naudoti gerai apsaugotą skydą ir tai jiems suteikia itin didelį pranašumą ginyboje. Rune-keeper‘iai labiau linkę prie magijos, moka gydyti ir kalbėti visokiausius burtažodžius. Jie itin vertinami grupėse dėl gydymo savybės, nes pastaruoju metu itin trūksta gydytojų žaidime arba tiksliau tariant minstrel‘ių, kurie groja savo muzikos instrumentais ir palaiko draugų moralę kovoje. Vien dėl jų sunkiausia suburti pilnas žaidėjų grupes. Įsigijus papildymą visi žaidėjai galės pakelti veikėjo lygį nuo 50 iki 60 lygio.

Žaidžiant „MoM“ buvo gana sudėtinga surasti kai kurioms užduotims žaidėjų. Juolab, papildyme nėra galimybės daryti užduočių vienam, todėl žaidėjas yra priverstas ieškoti grupės kai kurioms siužetinės linijos užduotims kai to visiškai nenori. Tai yra labai didelis minusas žaidimui. Ant vienos tokios užduoties buvau užstrigęs apie mėnesį kol galu gale radau žaidėjų. Taip neturėtų būti. Siužetine linija turėtų mėgautis visi be išimčių, bet šiuo metu tai neįmanoma dėl to, jog nėra galimybės įvykdyti šių užduočių vienam. „Shadows of Angmar“ turi galimybę vykdyti užduotis tiek vienam tiek grupėje. Nerandi ar nenori grupės, tuomet vykdydamas tokią užduotį vienas jos metu įgauni neregėtą galią ir gali ją įvykdyti vienas. Dėl to net buvau pakėlęs vajų oficialiame LotRO forume ir žinoma, didžioji dalis žaidėjų man pritaria. Reikia tokios galimybės „Mines of Moria“ bei „Siege of Mirkwood“ papildymams. Tikiuosi, kūrėjai į mus atsižvelgs, aišku, jei mes, žaidėjai, jiems vis dar rūpime.

Štai ir Anduinas. O už jo matyti Gudžioji giria.

Naujokai įsigiję „Mines of Moria“ papildymą praktiškai negauna jokio naujo turinio. Tik dvi naujas klases. Na gal dar galimybe savo inventoriuje palaikyti legendinius daiktus, kol pasieks atitinkamą lygį, įvykdys tam tikras užduotis ir galės juos naudoti. Taip pat žaidime neatsirado jokio papildomo PvP turinio, liko tik tas pats vienas Etenmūrų regionas skirtas PvMP(Player vs. Monster Player) kovoms, nors vienaip ar kitaip žaidimas ir buvo orentuotas į PvE megėjus bei siužetinę liniją. Jau praėjo gana daug laiko, bet labai gaila, kad progreso techninėje pusėje nelabai buvo atlikta. Žaidimas vis dar turi problemų su serveriais, jie mėgsta iškrėsti kokią nesamonę. Žaidžiant grupėje koks nors žaidėjas praranda ryšį, eini sau kur nors ir staiga užlagina viskas. Optimizacijos problemos irgi niekur nedingo, žaidimas veikia nestabiliai, kadrų kaitos dažnis šokinėja kaip patrakęs. Pagaliau sugebėjau užsidėti dvi papildomas skill‘ų juostas, buvo tikrai nelengva surasti reikiamą nustatymą toje makalynėje. Siužetinėje linijoje vis dar pasitaiko viena kita loginė klaida, pavyzdžiui, aplankyti brolijos narius galime tiek Rivindele tiek Loriene, jie bus dvejose vietose, nesvarbu kiek įveikėme pagrindinės istorijos.

„Mines of Moria“ vertas jūsų dėmesio, jei jūs be abejo esate Žiedų Valdovo gerbėjas ir įveikėte originalųjį turinį. Pačiupinėkite, pagrabaliokite legendinius daiktus savo inventoriuje ir galbūt susigundysite įsigyti šį papildymą. Nors ir beveik nėra jokio naujo turinio naujokams, PvP megėjams, tačiau tesiama pakankamai įdomi siužetinė linija, o žaidimas papildomas nauju požeminiu regionu. Na, galėsite išbandyti dvi naujas klases ir įveikti nuostabią Žiedų Valdovo istoriją dar kartą. Neslėpsiu, žaidimas vis dar turi daugybe techninių klaidų, kitokių nesklandumų, kartais mėgsta kvailioti, todėl vis dar negaliu jam rašyti aukšto balo, bet puiki siužetinė linija ir smalsumas pamatyti Moraja mane privertė tęsti žaidimą toliau.