Apžvalga iš žurnalo PC Gamer 2010/07. Teksto autorius: Rokas

Žaidimų rinkoje nemažą dalį pelno susišluoja žaidimai su daug sprogimų ir daug greitų automobilių. Keista, bet iki šiol pavyzdžių, kurie kokybiškai sujungtų šiuos du elementus, buvo nedaug. Tikriausiai visi bent kiek prijaučiantys lenktynių žaidimams pamena Burnout Paradise — nieko keisto, jei pagalvojai, jog Split/Second labai panašus į pastarąjį. Taip ir yra, bet šis savo rankovėje turi labai neblogą triuką, kuris stumteli Black Rock Studios nutrūktgalviškas lenktynes į visai kitą lygmenį.

Žaidimo eiga labai paprasta: dalyvauji realybės šou, kuris susideda iš dvylikos epizodų (tai lyg vienas laidos sezonas), kiekviename iš jų yra po keturis lenktynių iššūkius, „atrakinamą“ papildomą išbandymą ir vienerias elitines lenktynes. Kad „atrakintum“ bonus lenktynes, turi įvykdyti specialias epizodo sąlygas, pavyzdžiui, vienu metu sunaikinti tris oponentus. Pagrindinis Split/Second tikslas yra kaupti kreditus, o nuo jų kiekio priklauso, kada bus „atrakintas“ naujas automobilis ar epizodas.

Tikrame arkadiniame lenktynių žaidime automobilio valdymas turėtų būti paprastas ir greitai perprantamas — toks jis čia ir yra. Akceleratoriaus pedalas beveik visada liečia dugną, o stabdžiai yra tik tam, kad būtų, — jais naudotis nereikia. Split/Second reikalauja, kad žinotum kas yra „driftas“, nes tik slystant šonu galima pakrauti trijų padalų Power Play matuoklį (apie jį netrukus). Norint sėkmingai baigti lenktynes, nebūtina puikiai žinoti, kokiomis trajektorijomis važiuoti posūkiuose, mat šio žaidimo esmė visai kita.

Trotilo laukai

Pačias lenktynes sunkoka pavadinti lenktynėmis, mat demonstruodamas tik vairavimo įgūdžius toli nenuvažiuosi. Čia ir prasideda žaidimas Power Play koziriais. Užpildžius vieną matuoklio padalą galima sukelti mažą chaosą: priklausomai nuo trasos tipo sprogsta viskas, kas yra aplinkui, nuo pastatytų automobilių iki skardžių. Užpildžius visas tris padalas, galima sukelti katastrofiškus sprogimus, kurie dažnai pakeičia trasos išdėstymą. Sunku žodžiais nupasakoti, kaip atrodo tiesiai prieš akis krentantis dangoraižis ar gigantiškas bombonešis. Smagumas prasideda tada, kai išmoksti, kada įjungti vienokį ar kitokį sprogimą, kad pakenktum kuo daugiau oponentų ir ant paties neužkristų koks traukinys. Tokių kvapą gniaužiančių vaizdų tikrai daug ir tik pačioje žaidimo pabaigoje gali pasirodyti, jog viską jau matei ir žinai.

Kitų tipų lenktynės ne ką mažiau nutrūktgalviškos: žaidžiant išgyvenimo režimu reikia per tam tikrą laiką pasiekti finišą, kai aplinkui viskas savaime sproginėja, išsisukinėti nuo iš vilkikų krentančių sprogmenų ar malūnsparnio, kuris piktybiškai į Tavo automobilį leidžia raketų salves; žaidžiant eliminacijos režimu kas 15 sekundžių paskutinėje vietoje esantis lenktynininkas tiesiog sprogsta.

Split/Second negali pasigirti stebuklinga grafika, tačiau viskas labai tvarkinga ir savo vietose. Aplinkoje daug detalių, peizažai labai gražūs, automobilių modeliai, nors ir netikri, primena realius analogus ir yra gan detalūs. Sprogimai ir kiti efektai verčia iš koto, įspūdį dar labiau sustiprinai nuostabios kokybės garsai, o su padoria garso sistema adrenalino kiekis kraujyje padidėja kelis kartus. Garso takelis palaiko greitą žaidimo tempą.

Pažaidęs Split/Second: Velocity gavau tai, ko ir tikėjausi, — didelę adrenalino dozę ir stulbinančius vizualinius saldainius, įvyniotus į destrukcijos popierėlius. Jei esi nutrūktgalviškų lenktynių mėgėjas ir Tau nė motais realizmas, būtinai išbandyk šį pašėlusiai linksmą žaidimą.