Pirmasis Dragon Quest serijos žaidimas pasirodė dar ankstyvaisiais 1980-aisiais, kuomet rinkoje karaliavo tik du vaidmenų stiliaus žaidimai – Wizardry ir Ultima. Tačiau jų itin didelis sudėtingumo lygis lėmė tai, jog jie ne visiems žaidėjams buvo įkandami. Jos kūrėjai net neįsivaizdavo, kokia populiari ji taps ir kiek dar kartų džiaugsis žaisdami šį žaidimą. Sunku patikėti, jog nuo žaidimo pradžios jo kopijų, daugiausia Japonijoje, buvo parduota virš 35 milijonų.

Turbūt nenuostabu, kad šios serijos nepaprastai populiarios yra Japonijoje, savo tėvynėje. Ta puikiai iliustruoja toks pavyzdys, jog 1988-aisiais, su Dragon Quest III išleidimu, Japonijos parlamentas pareikalavo, kad Dragon Quest serijos žaidimai būtų išleidžiami tik savaitgaliais ir atostogų metu, nes daugybę mokinių bėgdavo iš pamokų, kad galėtų stoti į eilę žmonių, laukiančių nusipirkti naujausią šios serijos dalį. Japonijoje tai netgi tapo kultūrinių fenomenu, pagal šią seriją yra kuriami baletai, muzikiniai koncertai, o Londono Filharmonijos Orkestras neseniai atliko keletą žaidimo kūrinių.

Užtat Vakarų pasaulyje Dragon Quest frančizei nepavyko tapti tokiai populiariai, kaip tą padarė Final Fantasy ar kitos RPG serijos. JAV netgi nebuvo išleista Dragon Quest V ir Dragon Quest VI žaidimai, o Europa tuo tarpu matė tik Dragon Warrior Monsters. Ypatingai didelis lokalizuotų žaidimų trūkumas vertė daugybę žaidimo fanų ieškoti išeičių. Viena jų buvo mėgėjiški vertimai, būtent Dragon Quest 1 ir 2 dalį, Dragon Quest V ir VI buvo tie žaidimai, kuriuos vertė didžiausi fanai.

Tačiau žiūrint į visa šį fenomeną, didžiausią įspūdį palieka tai, jog pačio pirmojo žaidimo kūrimo darbus galime priskirti vos trims žmonėms, būtent iki šiol jie tebėra pagrindinė naujų žaidimų kūrimo ašis.

Yuji Horii

Pirmą kartą į Horii buvo atkreiptas dėmesys tada, kai jis laimėjo Enix (dabartinė Square Enix) finansuotą programuotojų konkursą. Pirmieji du jo darbai šioje kompanijoje buvo nežymus mini žaidimai, užtat po to jis, įkvėptas kai kurių amerikietiškų RPG žaidimų, ėmėsi naujo projekto – Dragon Quest – kūrimo. Žaidime beveik viskas, pradedant istorija, dialogais ir netgi monstrų idėjomis yra sukurta jo. Kartais jis netgi tapatinamas su pirmojo video žaidimo autoriumi. Iki šiol jis vis dar dirba su šia frančize ir naujausia jo darbą Lietuvoje galėsime išvysti jau šios savaitės pabaigoje.

Akira Toriyama

Šis žmogus yra atsakingas už viso žaidimo, jo monstrų ir veikėjų vaizdą. Jo unikalus stilius leido žaidimui išsiskirti iš kitų vaidmenų žaidimų. Toriyama Japonijoje yra žinomas kaip talentingas dailininkas, sukūręs keletą žymių filmukų. Iš jų visų, Lietuvos žiūrovui turbūt labiausiai žinoma yra Drakonų Kovos. Jis su Horii susitiko tuo metu, kai dirbo laisvai samdomu darbuotoju Shonen Jump žurnalui. Pabaigęs Drakonų Kovos filmukus, Toriyama visą savo laiką skiria Dragon Quest frančizės kūrimui ir tobulinimui.

Koichi Sugiyama

Sugiyama yra beveik visos serijos muzikos kūrėjas. Jį galėtume apibūdinti kaip nepriklausomą kompozitorių, o jo muzika skamba tiek teatruose, žaidimuose, filmuose, tiek ir įvairiose reklamose. Tačiau labiausiai Sugiyama išgarsėjo kurdamas muziką Dragon Quest frančizei. Jis netgi surengė gyvo garso koncertą, kuriame grojo Dragon Quest muzika, po to kai buvo išleista antroji dalis 1987 metais. Jis ir iki šiol aktyviai dirba šioje srityje, bei diriguojama orkestrams, grojantiems Dragon Quest serijos muziką.

Taigi jūsų dėmesiui pateikiu visus Dragon Quest serijos žaidimus:

Dragon Quest – išleistas 1986 NES (Nintendo Entertainment System) sistemai. Šiaurės Amerikoje buvo išleista 1989 metais su Dragon Warrior pavadinimu. O 1993 metais Nintendo Super Famicon sistemai ir 1999 metais Nintendo Game Boy Color žaidimų kompiuteriui pasirodė kaip Dragon Quest 1&2 žaidimas.

Dargon Quest II – išleistas NES sistemai 1987 metais. Šiaurės Amerikoje pasirodė 1990 metais kaip Dragon Warrior II.

Dragon Quest III – taipogi NES sistemai išleistas 1988 metais žaidimas. Pasirodė kaip Dragon Warrior III Šiaurės Amerikoje 1991 metais. 1996 Nintendo Super Famicon sistemai ir 2000 Game Boy Color buvo perdarytas iš naujo.

Dragon Quest IV – 1990 metais pasirodė NES sistemai. 1992 metais išleistas Šiaurės Amerikoje kaip Dragon Warrior IV žaidimas NES sistemai. 2001 buvo perdarytas Sony PlayStation konsolei.

Dragon Quest V – 1992 metais pasirodė Nintendo Super Famicon sistemai. Angliškos versijos neuvo niekados. Žaidimas buvo išverstas fano DeJap. Tačiau 2004 metais perdarytas Sony PlayStation 2 konsolei.

Dragon Quest VI – taip pat Nintendo Super Famicon sistemai išleistas 1995 metais žaidimas. Angliškos versijos taipogi nebuvo. Išverstas fano NoPrgress.

Dragon Quest VII – 2000 metais pirmą kartą pasirodė Sony PlayStation konsolei. Šiaurės Amerikoje pasirodė kaip Dragon Warrior VII žaidimas 2001 metais.

Dragon Quest VIII – pasirodė 2004 metais Sony PlayStation 2 konsolei. Šiaurės Amerikoje buvo išleistas 2005 metų lapkričio 15 dieną, o Europoje ketina pasirodyti jau balandžio 13 dieną.