Kai ateiviai sumąsto užpulti žemę, geriausias sprendimas tuo metu būtų įlipti į techniškai galingą transporto priemonę ir milžiniškuose lygiuose įrodyti, jog esi ne iš kelmo spirti. Būtent tai mes ir galėsime padaryti būsimoje interneto šaudyklėje Enemy Territory: Quake Wars, puikiai visiems pažįstamos nemokamos interneto šaudyklė Wolfenstein: Enemy Territory tęsinys.

Tokio tipo šaudyklių buvo jau senai ir visos jos daugybės žaidėjų buvo išbandytos kiaurai, išilgai. Daugelis jų kuo puikiausiai žinojo net pačius nereikšmingiausius dalykus, kas leido jiems ištobulinti savo taktikas iki beveik mirtino lygio priešininkams. Žaidimų kūrėjai, norėdami išlaikyti savo žaidėjų dėmesį, stengėsi žaidimus padaryti kuo įvairiapusiškesnius. Taigi su didelėm aplinkom, transporto priemonėm ir savitais personažais atkeliauja Quake Wars, kuri turi tikrai nemažų ambicijų, tapti viena iš geriausių komandinių šaudyklių.

Jei sekėte šio žaidimo naujienas dar 2005, kai jis buvo anonsuotas, tikriausiai pro ausis nepraleidote minėtos žaidimo veiksmo vietos, kuria turėtų tapti ta gera, sena motulė Žemė. O žaidimo veiksmo laikas yra beveik tas pats, kokį sutikome dar 1997 metais išleistame Quake II, kur ateivių rasė Strogg‘ai kaip tik atkeliavo sunaikinti Žemės ir visus žemiečius paversti savo kariais. Jiems kelią bandys užkirsti visada drąsus ir bebaimiai EDF (Earth Defence Force), apsiginklavę netolimos ateities ginklais.

Skaičiuojant nuo šiandien, prie žaidimo yra dirbama jau apie du metus ir už jį yra atsakinga Splash Damage (žinoma bendradarbiaujant su id Software). Ir kaip jau supratote, žaidimas turės truputį patobulintą tą patį grafinį varikliuką, kuris privertė aikčioti Doom III fanus. O kompanijos prezidentas Paul Wedgwood netgi teigia, kad iš užduotimis paremtos žaidimo sąsajos, matytos Wolfenstein, žaidimas pereis prie daug sudėtingesnio teritorijų užėmimo ir išlaikymo principo.

Kaip ir Wolfenstein žaidime, taip ir būsimajame Quake Wars komandai reikės atlikti tam tikrus eiliškumo reikalaujančius darbus (padėti bombą, išsprogdinti sieną, infiltruoti žmones į pastatą ir pagrobti dokumentus), kol kita pusė turės jiems sutrukdyti. Quake Wars bus beveik taip pat, tačiau jame su kiekviena sėkmingai įvykdyta užduotimi dar gausite ir tam tikrą žemės lopinėlį. Kiekviename iš jų, jūs galėsite įsirengti papildomas bazes, kuriose ne tik atgimsite, bet ir įsirengsite papildomas tvirtoves prieš priešus. Ir taip vis arčiau ir arčiau pagrindinės Strogg‘ų ar EDF (žiūrint už ką žaisit) bazės. Quake Wars dar turės ir mobilią vadavietę, kurią galėsite perkėlinėti priklausomai nuo užimtų teritorijų ir kuri bus pasirengusi suteikti papildomų pajėgų bet kuriuo metu.

Tačiau kiekvieną iš minėtų teritorijų, kurią reikės užimti, bus sujungta tam tikra veiksmų seka su šalia esančia, todėl negalėsite bet kada pulti pirmo pasitaikiusio priešo. Kaip teigia Splash, visa tai turėtų priversti savarankiškumą mėgstančius žaidėjus dirbti išvien. Tokių žemėlapių, su daugybę užduočių, bus tikrai daug, na bent jau taip žada kūrėjai, ir kiekvienas iš jų pasižymės originalumu. Taigi jums neteks visuose žemėlapiuose žaisti maždaug tą patį, tik skirtingoje gamtoje, o dar ta mintis, jog visi žemėlapiai turės ir savo istorija, kuri turėtų būti paremta tikrais Quake II žaidime vykusiais įvykiais (kas pirmas puolė ir kodėl).

Nors apie daugelius žaidimo personažus tiek EDF, tiek Strogg‘ų pusėje kol kas nėra tikslių žinių, tačiau apie kelis jau galima tarti keletą žodžių. Pavyzdžiui, EDF inžinierius, kuris nors ir nebus pats stipriausias mūšio lauke, bet užtat turės nepakeičiamų įgūdžių, reikalingų transporto priemonėms. Dėl ypatingos mašinų svarbos mūšio lauke ir inžinieriaus galimybės jas taisyti, bei naikinti priešo, jis taps labai svarbia ir saugoma persona komandoje. Kita klasė, kuri yra tikrai būtina tokio tipo žaidimuose, tai medikai. EDF medikai turės vidutinius šarvus ir galimybę gydyti savo komandos draugus. Paprasta ir naudinga.

Tuo tarpu Strogg‘ų klasės nors teoriškai ir turės tas pačias galimybes kaip ir EDF (abi komandos turės medikus, pavyzdžiui), bet iš tikrųjų naudos visiškai kitą technologiją. EDF pagrinde pasikliaus dabartine žmonių technologiją ir jų medikai gydys savo komandos draugus įprastu medicininių paketų principu. Tai tie patys Strogg‘ų medikai norėdami pagydyti bet kurį saviškį, turės pirmiausia susirasti mirusį EDF karį, paimti jo ATP energiją ir ją perduoti bendražygiui, taip pagydant jį. Kitas Strogg‘ų personažas – šnipas, galės infiltruotis į EDF karines bazes ir rengti diversijas. Kažkas panašaus į Wolfenstein matytą šnipą, tačiau čia ateivių atstovas ne tik atrodys kaip žmogus, bet įgis visiškai tokias pačias galias, bei ginklus.

Bet tiek daug papasakojus apie karius, nevertėtų pradėti manyti, jog Quake Wars tai tik paprasta daug gražių veikėjų talpinanti šaudyklė. Visų pirma žaidimas žada siūlyti nepaprastai daug įvairių transporto priemonių tiek EDF, tiek Strogg‘ų pusei, kurių dauguma bus skirti tiek dviems asmenims, tiek kovotojų pervežimui, tiek stipriajai gynybai, tiek ir puolimui. EDF turės Humvee tipo ginkluotus džipus, motociklus, galingus tankus „titan“ ir transportinio lėktuvo talpos, bei kovinio lėktuvo manevringumą savyje talpinantį „Anansi“.

Strogg‘ų armijoje rasime dviejų ateivių valdomą ginkluotą sraigtasparnį „hornet“, skraidymo įrenginius „icarus“ (įvairių asociacijų šia tema tikrai nereikia) ir milžinišką, vaikštantį įrenginį „goliath“, kuris yra labai lėtas, bet užtat savyje turi neįtikėtiną galią. Visos transporto priemonės suteiks ne tik papildomo manevringumo mūšio lauke, bet ir įneš daugiau taktikos elementų, paverčiančiu žaidimą ne pigia šaudykle, bet tikra internetine taktine šaudykle.

Wolfenstein ir Quake II mišinys žaidėjus turėtų pasiekti jau šiais metais.

Vytautas, Games.lt